بازگشت به خانه

جمعه 23 دی 1390 ـ  13 ژانويه 2011

 

گزارش خبری اجلاس همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران

برگرفته از فيس بووک سياوش عبقری

اجلاس همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران در روزهای هفتم و هشتم ژانویه در شهر کلن-آلمان برگزار گردید. در این گردهم آیی دو روزه، هشتاد دو نفر از شخصیت ها و نمایندگان احزاب و نهادها از طیف های گوناگون سیاسی شرکت داشتند. در ابتدا یک هیات رئیسه پنج نفره اجلاس، شامل خانم دکتر شهلا عبقری و آقایان کاوه آهنگری، رحیم بندویی، دکتر ضیا صدرالاشرافی و دکتر سیاوش عبقری انتخاب گردید. سپس به یاد جانباختگان راه آزادی در ایران یک دقیقه سکوت اعلام گردید، و شرکت کنندگان به افتخار و همدلی با خانواده های داغدار، مادران پارک لاله و زندانیان سیاسی کف زدند.

اجلاس پس از بیان خوش آمد گویی زیر، وارد دستور کار دو روزه خود گردید.

گزارش تکمیلی و قطعنامه اجلاس توسط شورای منتخب این اجلاس که مرکب از پانزده نفر عضو اضلی و سه نفر عضو علی البدل می باشد، به زودی به آگاهی عموم خواهد رسید.

 

پیام خوش آمد

هم میهنان، بانوان و آقایان گرامی : درودهای گرم ما را بپذیرید. به اجلاس خود خوش آمدید.

کمیته تدارک اجلاس همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر از شرکت  شما در این نشست سپاسگزاری میکند. امیدواریم که بتوانیم با شما و دیگر هم میهنان، همه در راستای آزادی کشورمان ایران، از چنگال استبداد مذهبی گام برداریم.

همگی شما گرامیان آگاهید که، نظام استبدادی ولایت فقیه، در دوران حاکمیت خود، بحران های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و بین المللی را بر مردمان ایران تحمیل کرده است، و این بحران ها مرتب در حال گسترش و ژرفایی بیشترهستند. ما نگران این اوضاع بحرانی فزاینده و آینده كشورهستیم.

سیاست‌های ماجراجویانه ی رژیم جمهوری‌اسلامی در زمینه فعالیت‌های اتمی و تروریسم بین المللی را محکوم می کنیم. حل اساسی بحران های  كنونی مملکت را در گرو گذر و جایگزینی حاکمیت جمهوری اسلامی با حاکمیتی دموکراتیک  و نا متمرکز با حفظ  یک پارچگی ایران ، بمنظور تامین حقوق سیاسی، اقتصادی، مدنی و فرهنگی  ملیت ها و اقوام ایرانی  که ملت ایران را تشکیل میدهند، میدانیم.     

 

 

 

هم میهنان، ما موفقیتِ مبارزۀ دمکراتیک مردمان ایران را در گرو ِ شکل گیری یک حرکت فراگیر می دانیم که همۀ ایرانیان آزادیخواه و دمکرات، صرف نظر از تعلقات و گرایشهای سیاسی خود بتوانند در آن شرکت کنند. در عین تأكید بر هویت‌های  گوناگون خود، حاضریم، و باید با یكدیگر  همفکری و همكاری كنیم. این همكاری را نافی هویت خود نمیدانیم.

به همین دلیل، با حضور در  این اجلاس  بر واقعیت وجود نهادها و گرایش‌های مختلف سیاسی تأكید می‌كنیم و حق همه را برای شركت در صحنه سیاسی ایران به رسمیت می‌شناسیم. حضور نهادها و افراد از خانواده های گوناگون سیاسی در این جمع، همچنین به این معناست كه، ما در عین تكیه بر هویت و حق تبلیغ مرام و آرمان سیاسی خود، مردمان ایران را  تعیین کنندۀ نهایی نظام سیاسی ایران ، در شکل و ویژگی های آن، از راه های  دمکراتیک می دانیم.

ما آمده ایم و آماده ایم که با یکدیگر کار کنیم، و، با همفکری دیگر ایرانیان از گرایش‌ها و بینش‌های گوناگون که برای تحقق و نهادینه شدن آزادی و دموكراسی در ایران تلاش می‌كنند، و اعلامیه جهانی حقوق بشر و ملحقات آن را پذیرفته اند، و به تحقق مفاد آن ها در کشورمان التزام دارند، و  خواهان ایرانی یك‌پارچه، آزاد، آباد، مستقل، نیرومند و دموكرات هستند، پایه های شکل گیری "کنکره ملی ایرانیان" را به  ملت ایران و جامعۀ جهانی معرفی کنیم.

این همبستگی نه تنها برای گذر از نظام واپسگرای اسلامی لازم و ضروری است، بلکه در فردای  گذر از این نظام، برای  راه یابی و پاسخ به بحرانهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و غیره، که این رژیم به مردمان ایران تحمیل کرده است، نیاز به این همگرایی برای خروج از این بحران ها دوصد چندان است.

هیچ گروه و یا جمع کوچکی از آپوزیسیون به تنهایی قادر به پاسخ گویی به این نیازها نیست. هم رایی و همگرایی و همبستگی تنها راه گذر از نطام و خروج از بحرانهای تحمیلی است. بحرانهایی که هنوز از ژرفا و گستره ی آنها بدلیل سانسور، آگاهی کافی نداریم!

به باور ما "کنکره ملی ایرانیان"  بر آیند ومحصول یک دوره مبارزاتی و رایزنی در داخل و خارج میتواند باشد، که با گردهمایی نمایندگان سازمانها ، گروها ،احزاب وشخصیت ها برای نیل به باروری و تنومندی مبارزات  بر پا شود، و از درون این روند  است که، رهبری شکل خواهد گرفت. ما باید کمک کنیم به آماده ساختن زمینه برای  این پروژه ی فراگیر از آپوزیسیون سکولار-دموکرات.  

با آرزوی موفقیت و پیروزی و به امید آزادی ایران

7 ژانویه 2012

Hambastegyiranian4dh@gmail.com

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com