بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 15 اسفند 1390 ـ  5 مارس 2012

 

رینگ انتخابات!

فدوی در تمام این سال های قربان، که همچون سایر هم سرنوشتان گرامی، به اهتمام برادران، کثرالله امثالهم، در بدر و در کشورهای میزبان و البته خاج پرست، با حسرت بسیار شاهد انتخابات آزاد بوده، هرگز بیاد نداشته و ندارد که در آن کشورها، ضمن انجام انتخابات، چپ و راست، افزون بر سیلی، مشت های محکمی نیز به سر و صورت کشورهای دیگر، حواله شده باشد!..*

باری، بنظر می رسد که این رفت و آمد مشت پنداری، به یک اپیدمی/فرهنگ رایج /گفتمان دمکراتیک تبدیل شده و همه جا مصرف می شود؛ ملاحظه کنید:

«اسکار اصغر فرهادی مشت محکمی بر سر سینمای دولتی بود!»/ صادق زیبا کلام/ پارسینه

این هم یکی دو خواننده ی محترم جراید شریفه ی دارالخرافه، با دستکش ُبکس!: 

«در اين برهه از زمان كه ايران اسلامي مان از طرف دشمنان بمباران تبليغات سوء مي شود، محكم ترين مشتي  كه مي شد بر دهان ياوه گويان خارجي زد، شركت پر شور در انتخابات روز جمعه بود. اكبر زالي پور حسين (ع)ي، از سعيدآباد بهشهر»

 ضمن تقدير و تشكر از حضور ميليوني و دشمن شكن ملت غيور و سلحشور ايران در نهمين دورهء انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه بار ديگر مشتي آهنين بر دهان استكبار جهاني و ايادي داخلي آنها بود.... قاجار»

نظر به اینکه سی و چند سال است که این رفت و برگشت مـُشت، به مقصد فک دشمن، همچنان ادامه داشته و دارد، فدوی فکر نمی کند که دیگر، دندانی به دهان دشمن مذکور مانده باشد!..

باز قاصم الجبارین ابوی مؤمنین فوق را بیامرزد که به سیلی و مشت اکتفا فرمودند؛ بفرمایید تکلیف مان با مؤمن زیر که جنسی را که هنوز تولید نشده، پیش خرید و بلکه مصرف کرده،چه می شود؟:

«انشاءالله پس از شمارش آرا در صندوق هاي رأي انتخابات بمب محكمي! بر سر آمريكا و رژيم صهيونيستي فرود  مي آيد. يك هموطن»  

بهر روی، انگیزه ی برادران هرچه که هست، فدوی که مناجات اش نیز بدلائلی مستجاب است، دعا می کند که قاصم الجبارین، این دشمنان فرضی را از ایشان نگیرد، که بی وجود آن شیاطین، امورشان نمی گذرد!..**

آمین یا رب العالمین

-------------------

* فدوی از نزاکت برادران کمال تشکر را دارد که عجالتاً خلاف شیوه ی مرضیه، فقط به حواله کردن مشت و سیلی اکتفا فرموده اند!

** «...ملت ایران در انتخابات روز جمعه، سیلی سخت تر از سیلی 22 بهمن به چهره استکبار خواهد زد و عزم و ارادهء مستحکم خود را به رخ دشمن خواهد کشید تا جبههء استکبار بداند که در مقابل این ملت، کاری از پیش نخواهد برد.» پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم.

 

تست

فدوی، به سبب آنکه ازهوش بالا که چه عرض کند، از هوش متوسط نیز بحمدالله برخوردار نیست، براستی نمی داندکه اینهمه هیاهو و هزینه ای که مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، و توابع سببی و نسبی وی، کثرالله امثالهم، پیرامون انتخابات حرام می کنند، برای چیست؟ فدوی می پندارد که راه های اگر نه بی هزینه، دستکم کم هزینه و تلفات نیز وجود دارند که می باید آزموده شوند. یکی را فدوی، بعنوان مستوره، عرضه و اضافه می کند که حضرت شان لازم نیست که به پیروی از سلف، خود محمد(ص) علی(ع) شاه مجلس را به توپ ببندد، بلکه پیشنهاد می کند که مثلاً بمدت یک سال آن را تعطیل فرمایند تا ملاحظه کنند که هیچ اتفاقی نمی افتد، و اینهمه هیاهو و هزینه، در تمام این سال ها ،برای هیچ بوده است!..

لطفاً فدوی را هم از دعای خیر فراموش نفرمایند !

َاه اَه اَه !...

 

بی احتیاطی

برادر هاشمی رفسنجانی در ازای رأی ای که به صندوق کذائی انداخت گفت:

«انشاء الله نتيجهء انتخابات هماني باشد كه مردم مي‌خواهند و همان رايي باشد كه به صندوق مي‌اندازند!»

فدوی نمی داند که  اگر الله، جلّ جلاله، معاذالله وقت یا حال اش را نداشت که حواس اش به صندوق های برادران باشد، تکلیف ملت حیران در این میانه، چیست؟

حال بگذریم که این اظهار نظر محتاطانه، خشم کاربر مؤمنی از سایت مربوطه را نیز چندان برانگیخت که خواب 1400 ساله را بر حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواحنا له الفدا حرام، و آن بزرگوار را به گود انتخابات برادران کشید:

«ایجاد شک و تردید در نتیجه انتخابات، خدمت به کیست؟ با این کار، مردم و امام زمان (عج) خشنود می شوند یا دشمنان نظام جمهوری اسلامی؟!» (پارسینه)

 

خشونت

به گزارش جراید شریفه ی دارالخرافه، برادر محمد(ص) خاتمی، در پیوند با ماجرای ریشه دارِ انتخابات، در برخوردی غیر قابل پیش بینی و بسیار خشن، سکوت سنگین خود را، سرانجام شکست. خبرنگار پارلمانی «هزل دات کام»، تا لحظه ی نگارش این سطور، تلفات جانی قابل ملاحظه ای را در این ارتباط، گزارش ننموده لکن توصیه کرده که بهتر است برای ایشان ، بادی گارد بگذارند!...

این هم عین خبر:

«رئیس دولت اصلاحات در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات مجلس تنها به این جمله بسنده کرد که: "مخلص همه شما هستم"»! (فارس بنقل از پارسینه)

 

خوفناک

فدوی گمان نمی کرد که حوزه های رأی گیری برادران تا این حد ترسناک بوده باشد که در آن چنین اتفاقی بیفتد:

«پیرمرد 95 سالهء دماوندی پس از رای دادن و شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی جان به جان‏‌آفرین تسلیم کرد!../ (خبرگزاری وابستهء فارس)

 

عزا عزاست امروز!..

چون در نقل خبر نیز بین علما اختلاف است، فدوی به سه نقل از جراید شریفه ی دارالخرافه

در ارتباط با یافتن مقداری "اوراق نیم سوختهء قرآن به همراه اشیائی که معمولاً دور ریخته می شوند" در یک پایگاه نظامی آمریکائی، که شوربختانه عربی هم نمی دانند، بسنده می کند:

«ماجرا از اينجا آغاز شد كه هفتهء گذشته مقداري اوراق نيم سوخته قرآن كريم به همراه اشيائي كه معمولاً دور ريخته مي‌شوند، براي بردن به محلي كه مخصوص اين اشياء است به خارج از پايگاه منتقل شدند. هنگامي كه خبر اين اقدام به گوش مردم رسيد، تظاهرات اعتراضي در كنار پايگاه آغاز شد و سپس اين تظاهرات به كابل و ساير شهرهاي افغانستان گسترش يافت. در همان 24 ساعت اول، فرمانده نظاميان آمريكائي مستقر در "بگرام" و وزير دفاع آمريكا به خاطر اين رويداد ابراز تأسف كردند و قول دادند دربارهء موضوع تحقيق نمايند. نتيجهء اوليهء اين تحقيق اين بود كه مسئول فرهنگي پايگاه بگرام به دليل عدم آشنائي با متون عربي و عدم تشخيص اينكه اين اوراق، متعلق به قرآن است، دستور دور ريختن آنها را صادر كرده و اين اقدام از روي عمد صورت نگرفته»/بازتاب 

بررسی همین خبر در روزنامه جمهوری اسلامی حاکی ست که معالجات فوق روی مؤمنین مؤثر واقع نشده است:

«اهانت به قرآن كريم در پايگاه نظامي بگرام افغانستان كه در اختيار اشغالگران آمريكائي است، خشم مردم افغانستان را برانگيخته و واكنش‌هاي آنان عليه اين بي‌حرمتي، تاكنون 30 كشته و ده‌ها زخمي برجاي گذاشته است!..»

از رجا نیوزهم تخته گاز بخوانید:

«تظاهرات مسلمانان خشمگین افغانستان در پنجمین روز خود در اعتراض به جنایت زشت نظامیان آمریکایی در سوزاندن کتاب مقدس و آسمانی قرآن کریم و فریاد "مرگ بر آمریکا" به اوج خود رسیده است».

در این صورت، بعنوان مشق شب، استثنائاً بجای پرتقال فروش، پیدا کنید آتش بیار معرکه را!..

خلاصه، بقول ایرج میرزای گرامی ما:

ایمـان و امـان به سـرعت برق

می رفت که مؤمنین رسیدند! 

 

 

اسراف

فدوی بارها و سال ها شاهد بوده است که برخی هنرمندان خاج پرست، لعنة الله علیهم اجمعین، در جوامع دمکراتیک خود و با استفاده از آزادی اندیشه و بیان که، همچون انرژی هسته ای، حق مسلم شان است، گاه به اسلام عزیز و یا پیامبر گرامی آن (ص) پرداخته و، معاذالله، سرود یاد مستان می دهند!(1)

تازه ترین مورد را فدوی، در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه دید که:

«به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، لارس ویلکس، طراح کاریکاتور موهن به پیامبر اعظم(ص) در جریان سخنرانی‌اش در دانشگاه "کارلستاد" سوئد با تخم مرغ مورد حمله قرار گرفت». / رجانیوز/شفاف

فدوی رجاء واثق دارد که هنرمندان خاج پرست، روزی سر عقل آمده و دست از سر ما بردارند. اصلا ً مگر خودشان پیامبر گرامی(ع) ندارند، که یکخط در میان، به مال ما بند می کنند؟ تازه، بند کردن به پیامبر گرامی خودشان(ع) ، هیچگونه عواقبی هم ندارد.

باری، فدوی اگر بجای مؤمنین فوق بود، آن تخم مرغ های گرامی را آنگونه حرام نمی کرد، بلکه آنها را با رعایت احترامات فائقه، به وطن اسلامی می فرستاد که به گزارش جراید شریفهء دارالخُرافه، در حکم کیمیاست!..

از قدیم هم فرموده اند که تخم مرغی که به داخل رواست، به خارج حرام است!

 

 ---------------------------------------------

(1) فدوی چون سر و گردن اضافه ندارد که  دست برادران بدهد؛ فلذاشدیداً  شهادت می دهد که در این جمله، منظور از سرود نوحه، و منظور از مستان، نوشندگان باده ی عرفانی ست – م

 

عکس قضیه

فدوی در مرور خبرهای دارالخُرافه، بنقل از ایکس شبهه!، به این  تیتر و خبر میمنت اثر، برخورد:

«شبهه: چگونه (به ویژه در محیط دانشجویی!)، کسی را که ولایت فقیه را قبول ندارد روشن و راهنمایی کنیم؟!»*

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر!... در پاسخ عرض می کند که اگر شما به برکت سهمیه ی برادرانه در محیط دانشجوئی هستید، خب صدایش را در نیاورید و خبر مرگتان، بروید سر کلاس های غصبی خودتان برادر قیصر!.. ضمناً بیاد داشته باشید که عکس قضیه نیز، هم ثابت و هم با عقل سازگار تراست، یعنی:

«شبهه! چگونه کسی را که ولایت فقیه را قبول دارد، روشن و راهنمایی کنیم؟!»

 

تمرین

فدوی در خبرها دید که:

«یک گروه تولید کننده محصولات فرهنگی اقدام به تولید اسباب بازی پهباد "آر.کیو.۱۷۰" آمریکایی نموده است»./پارسینه

فدوی رجاء واثق دارد که در آینده ی نزدیک شاهد فرود آمدن شمار قابل ملاحظه ای از پهباد در وطن اسلامی باشد. آمین یا رب العالمین.

 

راه حل های عالمانه

سیاست در وطن اسلامی، خوشبختانه، در انحصار مسؤلین محترم نیست و مؤمنین و مؤمنات نیز عندالزوم در آن، دخالت های، اگر نگوید سرنوشت ساز، دستکم  کارساز دارند. عرصه ی آن نیز، البته فرقی نمی کند؛ چراکه مؤمنین به همه ی عرصه ها، به حول و قوه ی الهی، احاطه دارند. فدوی اگر بخواهد که در این باب فقط فهرستی ارائه کند،کارش بیگمان به تدوین کتابی می کشد که از حوصله ی این مختصر بیرون است. ذکر یکی دو نمونه، بنقل از جراید شریفه ی دارالخُرافه، کفایت می کند:

 

در عرصه ی سیاست خارجی

در این عرصه مؤمنین یادشان می رود که مثلاً اردوغان، اهل ترکیه و ترک زبان، و اوباما نیز، انگلیسی زبان است و عرّ و تیز مربوطه را بهمان زبان شیرین فارسی، صادر می کنند:

«يك هم وطن از سراب: به آقاي اردوغان بگوييد، فروختن كشور و ملت و همسايگان خود به چند صد ميليون دلار آمريكايي در نهايت باعث گره خوردن سرنوشت شما با سرنوشت مبارك و قذافي خواهد شد».

«لرستاني: به آقاي اوباما بگوييد اگر مي خواهيد هواپيماي جاسوسي تان را برگردانيم، شما هم هواپيماي ايرباس ما را كه در سال 1367 آن را در آسمان خليج فارس منهدم كرديد با تمام سرنشينانش به ما برگردانيد».

ضمناً، مؤمنین گاه خودی و غریبه هم سرشان نمی شود یعنی، فقط به رؤسای کشورهای دیگر گیر نمی دهند و، برای جوری جنس، به برادرانی که از چشمان شهلای رهبری افتاده یا دارند می افتند نیز، بند می کنند :

«قاسم زاده: با سياستي كه وزير خارجه كشورمان گرفته و به دوست و دشمن لبخند مي زند! از دست ما كاري ساخته نيست. مجلس فكري به حال وي نمايد».

مؤمنین، به پیروی از مقام معظم رهبری، ادام الله شوکته، سنگ سوریه را نیز شدیداً به سینه می زنند و انگار نه انگارکه تا لحظه ی نگارش این سطور، هفت هزار عرب مسلمان زیر دست و پای گزمگان به خاک هلاکت افتاده اند:

«كاشاني: از اتحاديهء عرب در تعجبم كه چرا امروز سوريه را كه در رأس هرم مبارزه با صهيونيسم قرار دارد، تحت فشار قرار داده است..!»

باز قاصم الجبارین پدر برادر کاشانی را بیامرزد که به یک فقره قر سیاسی اکتفا فرمود، ببینید برادر برزگر چگونه شیهه کشان، زنجیر پاره کرده است:

«برزگر از شيراز: سوريه اگر امنيت و آرامش در كشور خود را مي خواهد، امنيت و آرامش داخلي كشور قطر را به هم بريزد! تا قطر به خودش مشغول شود! راه دومي وجود ندارد. رسانه هاي قطر با دادن كد به افراد سوري آنها را دعوت به شورش مي كنند».

 

در عرصه ی سیاست داخلی

ارائه ی اینگونه راه حل های خردمندانه و خداپسندانه، البته منحصر به مؤمنین معمولی نیست و از برادر رئیس جمهور محبوب ِ سابق نیز، سر زده و می زند. نمونه های فراوانی را خوانندگان محترم ضد انقلاب پیش از این بیگمان ملاحظه کرده اند، یک فقره را هم فدوی، برای جوری جنس، در عرصه ی سیاست داخلی، اضافه می کند:

«داریوش قنبری، نمایندهء ایلام، در نامه‌ای به احمدی‌نژاد به شدت از وی انتقاد کرد: در سفرهای دور اول و دوم در زمینهء صنعت، از جمله مصوبهء دور دوم سفر دولت که مصوب شد هشت کارخانه بزرگ در استان ایلام احداث شود، در دور سوم به جوانان بیکار توصیه نمودید که چند رأس گوسفند تهیه کنند و از این طریق خود را مشغول نمایند. جوانان ایلامی این توصیه را نوعی توهین تلقی کردند و مردم ایلام از سبک گفتار جنابعالی آزرده خاطر شدند.»(فردا)

فدوی اگر جای برادر قنبری بود، بجای گلایه، از معجزه ی هزاره ی سوم می پرسید که جوانان بیکار که امکان مالی برای ازدواج ندارند، با آن چند رأس گوسفند چگونه مشغول شوند؟ گمان فدوی آن است که، بر حسب سابقه، وی نظر خیر داشته است، برادر قنبری !...

زیاده عرضی نیست...

 

اعتراف

فرهادی، کارگردان فیلم جدائی نادراز سیمین، در جریان دریافت جایزه ی اسکار، بی شکنجه اعتراف کرد. ملاحظه کنید:

«مردم ایران با وجود دشمنی‌های غرب با برنامه هسته‌ای، برای تمام فرهنگ‌ها ارزش قائلند!»...*

--------------------------------------

* http://www.youtube.com/watch?v=aedrVQMJaJw&feature=watch_response

این جمله برگردان سخن فرهادی به زبان آخوندی توسط خبرگزاری فارس است که در اصل چنین بوده است: «مردمى که به همهء فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام مى‌گذارند و از دشمنى و کینه بیزارند».

 

طنز طبیعی!

از نظر فدوی، که اهل تشبث و پارتی بازی هم نیست، شهید، شهید است، حالا آن عزیز از دست رفته، در فلان خاکریز شهید شده باشد، یا زیر دست و پای برادران یا در اثر مطالبه مهریه!..*

با نوع دیگری از شهدا، که از نظر طبقه بندی های جامعه ی شکوهمند اسلامی، جانباز صد در صدی محسوب شده و بخودی خود، طنزی را که فدوی عجالتاً آن را «طنز طبیعی» می نامد، ساخته است، توجه کنید:

ق      «قطعهء 598 بهشت زهرا و دلار!" ...چند روز پیش در دفتر کارم نشسته بودم و یکی از بانکداران آنجا بود. می‌گفت در بهشت زهرای تهران قطعه‌ای هست به نام قطعه ۵۹۸ بعد از این‌که ایران قطع‌ نامه ۵۹۸ را می‌پذیرد و قیمت دلار شدیداً کاهش می‌یابد تعداد کسانی که به دلیل از دست دادن ثروت خود دارفانی را وداع گفتند آن‌قدر زیاد بود که قطعه‌ای را به خود اختصاص دادند!. از او پرسیدم دلار بخریم یا نه؟ گفت می‌خواهی بخر، اما به قطعه ۵۹۸ هم فکر کن».(پارسینه)ه

 باری – فدوی ِ یک لاقبا، خدا را شکر می کند که استعداد شهادت در این راه را، هنوز و هرگز نداشته است و، گوش برادران کر، عجالتاً عمرش بدنیاست!

 

---------------------------

* به گزارش جهان نيوز، سرتيپ حيدر عباس زاده در جمع خبرنگاران گفت: اين حادثه چند شب قبل به دنبال درخواست طلاق و طلب مهريه، رخ داد و مرد با سلاح گرم به خانه همسرش رفت و با شليك گلوله پدر و مادر همسرش به همراه همسر و پسرعموي خود را به قتل رساند. (پارسینه)

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سیّم مارچ المفرح سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630