بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

 دوشنبه 22 اسفند 1390 ـ  12 مارس 2012

پيوند به نظر خوانندگان

تبصره ای برحقوق زن

فدوی بالاخره نمُرد و به چشم خودش دید که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم،

مترقی شدند و زن علیه الرّحمه(!) را، از حضیض ذلتی که بموجب شرع انورگرفتار کرده بودند، به اوج عزتی که شایسته شان بود، دوباره برکشیدند(1)....

فدوی می داند که خوانندگان محترم ضد انقلاب تقريباً اعتماد، یا بقول عوام   trust، شان را، کم تا قسمتی نسبت به فدوی از دست داده اند، لکن چنانچه دندان (اگر هنوز دارند) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اند) بگذارند، فدوی چون و چرا، و نیز مستنداتش را، عرض می کند؛ شاید رفع کدورت شود!.

مقدمتا ً اشاره می کند که امور مسلمین، کثرالله امثالهم، در جهان امروز نیز، بی منبر و ملا که متعلق به اعماق مندرس تاریخ است، پيش نمی رود. برخی مؤمنین اما، که اصرار دارند معاصر باشند، اخیراً می کوشند که به زن از منظری دیگر نگاه، و برای او جائی در این سلسله مراتب مخوف، دست و پا کنند. ذیلاً به پاره ای از این تلاش ها نگاه کنید:

«پرسش: آیا زن می‌تواند امام جماعت شود؟

«جواب آیت الله زنجانی: زن چنانچه عادل باشد و نماز را صحيح بخواند و ساير شرايط ذكر شده در رساله ها را داشته باشد می تواند امام جماعت بانوان باشد و بهتر اين است كه امام جماعت زن جلوتر از ساير زن ها نايستد و در يك رديف بايستند!

«جواب آیت الله سیستانی: بله، می تواند برای زنان امام جماعت شود ولی به احتیاط واجب با صف اول بایستد و جلوتر نایستد!»

همانطور که ملاحظه می کنید، مؤمنات در امتحان نهائی حضرات آیات، با تبصره قبول شده اند! یعنی، نمی توانند مانند همکاران مذکر خود، جلوتر از جماعتی که تازه هم جنس خودشان نیز هستند، بایستند!

علت را اگر از فدوی بپرسید، نمی داند. المعنی فی بطن الآخوند...

 -------------------------------------

(1) فدوی می داند که خوانندگان محترم ضد انقلاب، باورشان نمی شود؛ لکن باکی نیست!... فقط فحش ندهید که خوبیت ندارد.

 

زن و جامعه ی شکوهمند

کف اطاق برادران، بجای موکت، پوست موز است!، یعنی شما هرگونه که راه بروید، بهر حال، کله پا می شوید! بعنوان مستوره، با علم به حرمت رقص البته، معذالک خواهران نمی دانند، که بکدام ساز برادران باید برقصند ؟! و در همین راستا، فدوی سرانجام در نیافت که برادران با حضور خواهران در جامعه موافقند یا مخالف، و این زبان بستگان تکلیف شان با برادران، که با همه کارشان کار دارند، چیست؟ مثلاً، اگر موافقند دیگر چه فرقی دارد که دست خواهر دوربین باشد یا قلم یا قیچی؟

گفتن ندارد که در این باب نیز، بین علما شدیداً اختلاف افتاده است. به اظهار نظر يکی از مؤمنین جّرار، در پیوند با تصویر بالا نگاه کنید:

«سیره ائمهء اطهار(ع)، بخصوص حضرت فاطمه الزهرا(س)، و تاکید و پیشنهاد اسلام و شرع بر عدم حضور بانوان در مکان ها و حضور در شرایطی است که نیازی به حضورشان نیست. درسته که حضور این خانم محترم نه از نظر شرعی و نه قانونی و حتی عقلی ممنوع نیست ولی توجه به عرف از یک سو و توجه به سیره اهل بیت(ع) این موضوع را تائید نمی کند! البته ممکنه حضور این خانم محترم و محجبه اجباری بوده... شاید با شروع برنامه فیلمبردار اصلی نرسیده و این خانم مجبور به حضور شده. موفق باشید.» (از وبلاگ سعید محتشمی)

زیاده عرضی نیست ...

 

جهل مرکب فدوی

چقدر بد است که انسان "در جهل مرکب ابدالدّهر بماند"؛ بویژه فدوی که اساساً به اهتمام برادران گرامی، به جهل مرکب در این سه دهه، کم تا قسمتی خو گرفته و بعون الله تعالی، بهتر نیز می شود.

فدوی که، البته پس از گرفتن وضو، داشت یکی از سایت های مکتبی، ادامه الله بقائه، را تبرک می کرد، به خبر میمنت اثری برخورد که روحیات سرکش او را به کلی آرام، و او را  شدیداً متحول کرد.

باری؛ فدوی تاکنون می پنداشت که نقطه ی تماس مؤمن با عوالم بالا، در هرجا باشد، در شکم نیست! و سال ها در این جهل مرکب خود به اصرار تمام دست و پا می زد؛ تا اخیراً به اظهارات یک شاهد عینی در آن سایت نورانی به شرح زیر برخورد و دریافت که خیر، چنین نیست و افزون بر آن، مطب اهل بیت، علیهم الصلاة والسلام، چه معجزه ها که نمی کند!.

خوانندگان محترم ضد انقلاب، توجه داشته باشند که راوی، عوام کل الانعام، کثرالله امثالهم، نیست، بلکه مسمار و عمود دین است، و فرمایش شان، دستکم برای فدوی که از مقلدین پر و پا قرص کلیه ی مراجع به ترتیب ریش است، لازم الاتباع می باشد:

«آقای شهیدی یکی از ارادتمندان آیت الله العظمی مرعشی نقل می‌کرد: "یک شب دیدم ایشان بدون این که چراغ روشن کند داخل حسینیه شد و در تاریکی مشغول دعا و نیایش شد و نگذاشت ما هم همراهش داخل برویم، چون تأخیر کرد نگران شدم که حالش خراب شده باشد، داخل شدم زیر نور ضعیفی که از پنجره به داخل افتاده بود دیدم آیت الله مرعشی نجفی پیراهن اش را بالا زده و شکم شان را به منبر سید‌الشهدا‌(ع) می‌مالند!، آقا متوجه شدند که کسی داخل شده است، نزدیک رفتم و گفتم آقا چیزی لازم دارید آقا گفتند نه، آمده بودم که شفایم را از سید‌الشهدا‌(ع) بگیرم. ایشان فردای آن شب برای عمل جراحی عازم تهران بودند و جای عمل جراحی را به منبر می‌مالیدن تا سیدا‌لشهدا‌(ع) او را شفا داده و عمل موفقیت آمیز باشد". آقای شهیدی می‌گفت که آقا از من تعهد گرفتند تا ایشان زنده هستند این جریان را جایی نقل نکنم.»(فردا)

بر پایه ی این گزارش عینی، که لامحاله در حوزه ی واجب عینی نیز قرار می گیرد، خداوند جلت عظمه می داند که برادر شهیدی، با تأخیر در افشای این راز پزشکی شگفت انگیز، تاکنون چه میزان به مرگ و میر مؤمنین و مؤمنات در وطن سابق، افزوده است. از دیدگاه فدوی، که مبالغی مطالعات حقوقی نیز داشته است، این به قول عوام  Case از مصادیق بارز جرم مشهود و شدیداً قابل تعقیب است، و وکیل اگر مُبرّز باشد، حتا می تواند به عنوان نسل کشی، که فرزندان خلف آن بزرگوار در منطقه در تحقق آن صمیمانه اهتمام می ورزند، بقول عوام File شود.

زیاده عرضی نیست..

و من الله التوفیق

 

در ادّله ی غیبت

فدوی که خود از ارادتمندان حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان(عج) ارواحنا روحی فداه ست، و برای تشریف فرمائی ایشان روز شماری که سهل است، لحظه شماری می کند، پیرامون چرائی های عدم تمایل شان به تشریف فرمائی، اندیشه ها کرده است. فدوی تردید ندارد که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، توابع سببی و نسبی آنان، اعلی الله مقامهم اجمعین، هم در ایران اسلامی تمهیدات لازم به منظور نزول اجلال آن امام همام را همه جوره فراهم کرده اند لکن آن بزرگوار، به این همه تلاش برادران به دلائلی که بر فدوی مجهول است، وقعی ننهاده و از ظهور، مع الاسف، خودداری فرموده اند. و نیز دود کردن میلیون ها صلوات توسط مؤمنین تاکنون کارساز نبوده و انتشار عکس یادگاری برادران احمدی نژاد و مشائی و صرف صبحانه و ناهار با حضرت شان از جمله اقدامات دیگری ست که جلب نظر ایشان را نکرده است.

مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد تا آنجا پیش رفت که نقشه ی مسیر آن حضرت را محاسبه و در کاغذهای بسیاراعلا چاپ فرمود که آن نیز البته، مؤثر واقع نشد؛ و بسیار اظهارات و عملیات محیرالعقول دیگر، که فدوی در نوشته های پیشین خود بدان ها پرداخته و دیگر مکرر نمی کند.  مجموعه ی این اقدامات، فدویِِ منتظرالظهور را به این فکر فرو می برد که نکند حضرت(عج) از عملکرد نایبان محترم خود و هزینه هائی دائماً به ایشان تحمیل می کنند، چندان موافق و خرسند نیستند مثل این نمونه که: «هرگونه مخالفت با برادران ملحد روسی و چینی در حکم مخالفت با امام زمان(عج) است!

و سرانجام این که، اخیراً فدوی در آثار برخی مؤمنین شاعر مسلک در همین ارتباط چیزهائی می بیند که حقیقتاً نگران می شود... فی المثل، مؤمنی از حضرت، مطالبه ی عمر هزار و چند صد ساله می کند:

مهدی(عج) جان! سؤالی ساده دارم از حضورت

من آيا زنده ام وقت ظهورت؟!

 و مؤمنی دیگر، حضرت را معاذالله در حد یک مأمور دون پایه ی ممیزی/ سانسور در واحدهائی چون ارشاد و اماکن، پائین می آورد:

فرض كن حضرت مهدی(عج) به تو ظاهر گردد

ظاهرت هست چنانی كه خجالت نكشی؟!

حاضری گوشی همراه تو را چك بكند؟

با چنين شرط كه در حافظه دستی نبری؟!

خب، العیاذبالله، اگر شما جای آن حضرت بودید، چه می کردید؟

 

حسن توجه

برادران نمایندگان حکومت در مجلس نیز، برحسب علایق شان به مردم همیشه در صحنه، دکترین خودشان را دارند که ذیلا ً ملاحظه می کنید:

«خراسان نوشت: شنيده شده يکی از کانديداهای فعال در غرب کشور، با برگزاری همايشی اقدام به دعوت از مسئولان شوراها، دهياران، معتمدين و ريش سفيدان روستاهای اين حوزه انتخابيه کرده بود که به دليل پخش کيک تاريخ مصرف گذشته و فاسد، با اعتراض شديد اين افراد مواجه شد و آنها اعلام کردند اجازه نمی دهند مردم اين منطقه به وی رأی دهند که اين موضوع موجب کاهش شديد آرای وی شده است.»(فردا)

در این بین یکی از کاندیداهای پر حاشیه حوزه انتخابیه کرمانشاه در جدید ترین فعالیت تبلیغاتی خود اقدام به بخشیدن زمین های 1000 متری به بهانهء ساخت مسجد و حسینیه در منطقه های مختلف این استان نموده است. بر اساس این گزارش این کاندیدا با اهداء زمین های 1000 متری به مردم مناطق مختلف کرمانشاه به بهانه ساخت مسجد و در پی آن تبلیغات بنری مبنی بر اهداء زمین به مردم، ده ها روز قبل از آغاز زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی، میتینگ های تبلیغاتی خود را راه اندازی کرده است. (رجانیوز)

(عکس پیوست است)

برادران ناظر نیز در اینگونه موارد، خودی و غریبه سرشان نمی شود و از آقا امام زمان(عج) با آنکه آچار فرانسه ی حضرات نیز هست، معذالک چنانچه بخواهد نظم مألوف را مختل کند، نمی گذرند:

«خبرگزاری دانشجو نوشت: جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه وظیفه ما در انتخابات، انتخاب اصلح است، گفت: کسی که نام مبارک امام ‌زمان را نوشته و در صندوق می‌اندازد، رای را باطل کرده و حضرت از این کار خوشحال نخواهد شد!(پارسینه)

و من الله التوفیق!

 

برهان

تمامی دلائل و قرائن حاکی از آن است که همه چیز در کف با کفایت برادرانست، و ملت هم که دیگر، به اهتمام حضرات آیات عظام و حجج اسلام و توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، شدیداً از نفس افتاده و دیگر عرضی ندارد. در این صورت، فدوی نمی داند که چرا برادران برای اعمالی که مستحباً

مرتکب شده و می شوند می کوشند که برای جوری جنس هم که شده، دلیلی نیز ارائه کنند؛ که به باور

فدوی، البته لازم نیست!.

باری - اصرار برادران در این مورد، لامحاله باعث می شودکه معاذالله به پرت و پلا گوئی افتاده و چیزهائی بفرمایند، که سرِ همه جای فدوی اسفناج سبز شود! از جمله اينکه دلیل توقیف نشریه ی هابیل، به گزارش پارسینه، "انتشار محتوای مجرمانه " عنوان شده است!..

باری- خدا رحم کرده است که " این نشریه در حوزه فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس منتشر می شده است."!

زیاده جسارت است ...

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«8287---0916: افتتاح هر طرح و پروژه توسط مسئولي به منزله گشوده شدن گره از كار مردمي است كه پاي انقلاب و نظام ايستاده اند. پس بهتر است كه به جاي اينكه در افتتاح، روبان قرمز را قيچي كنند روبان را گره زده و به هنگام افتتاح طرح يا پروژه گره توسط يك مقام مسئول باز شود و معناي بازشدن گره از مشكلات ملت تداعي كند».

فدوی: پیشنهاد سازنده ی شما، فدوی را چندان به حیرت و شوق آورد که لامحاله، سر ِهمه جایش اسفناج سبز شد!.. باری- همانگونه که می دانید، فدوی خود از سلاله ی مرتاضان و شدیداً کم مصرف و اهل صرفه جوئی ست؛ فلذا بدینوسیله پیشنهاد شما را تکمیل، اضافه و عرض می کند که خیرالکلام ما قل و دل*. در این راستا چون نوروز، گوش برادران کر، نزدیک است، اجازه فرمائید که روبان و سبزه را، یکجا گره بزنیم، برادر8287-0916!!!

-------------------

*سعدیا قصه ختم کن به دعا

ان خیرالکلام ماقل و دل

 

«4511---0919 : ما به وظيفه خود در 12 اسفند كه راي دادن بود عمل كرديم. از منتخبين خود مي خواهيم كه گره هاي مشكلات مردم را باز كنند از جمله آنها بيكاري، بالا رفتن سن ازدواج، گراني منازل استيجاري و خريد مسكن است و اگر به آنها مراجعه كرديم لطف كنند ما را طرد نكنند. ما بوديم كه به آنها مسئوليت گره گشايي و خدمت به خلق خدا را داديم».

فدوی: والله برادر معتمدی؛ بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م)، دروغ چرا؟ تا اعدام، آ آ آ آ.... اینهائی که شما ردیف کردید، کار یک نماینده- دو نماینده نیست، برادر4511---0919!..

 

«بوربور از ورامين: از دولت خدمتگزار درخواست مي شود با ملت به صورت شفاف و همراه با صداقت برخورد نمايد. يارانه ها در ابتداي شروع پرداخت از اول ماه شروع شد بعد به هفتم بعد دهم بعد 18 بعد 20 تغيير يافت اين كار باعث آسيب زدن اول به دولت و بعد به بدنه نظام است و روا نيست با ملت بازي شود.

فدوی: مراتب در فاصله ی دو قیلوله به شرف عرض رسید؛ در بازدم فرمودند که اولاً ماه سی روز است و روزهایش هم به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليهم و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، باهم فرق نمی کند؛در باب "بدنه ی نظام" هم که دائم غر می شود افزودند که نگران نباشید، چرا که خودمان صافکاری داریم، برادر بوربور!

 

          « نعمتي: ساكن شهر پرند هستم ولي محل كارم تهران است هر روز مجبورم ساعت 5 صبح تا مترو مرقد امام راحل(ره) بيايم اما دريغ از وجود اتوبوس شركت واحد و يا خودروي ون. متأسفانه هيچ نظارتي هم نيست».

فدوی: مراتب در شرایطی که بعلت انتخابات اخیر بسیار هم شنگول بودند، به عرض خاکپای عنبرآسای نعلین مبارک شان رسید. ضمن صدور لبخند ملیحی، بشکن زنان و با آهنگ ویژه ای که همان لحظه ساختند، فرمودند :

                                                       بیت

                                            مؤمنً نرو به سایه  

                                          امام(ل) خودش میایه!

 

«عليرضا پازوكي: وانت نيسان دارم، 5 سال است كه از آرم طرح ترافيك استفاده مي كنم و امسال متأسفانه سازمان حمل و نقل ترافيك به من آرم نداده است. واقعاً نمي دانم اگر آرم نداشته باشم چگونه بايد در محدودهء بازار كه مخصوص وانت بارها است، كار كنم؟ مسئولان مي گويند آرم نداريم و تمام شده است؟ واقعاً چه كسي بايد به داد ما برسد.

فدوی: بسمه تعالی- چین!

 

«ر413---0918: وضع پوشش بسياري از منشي هاي شركت هاي خصوصي و مطب هاي پزشكان نگران كننده است. مسئولين دلسوز كشور در اين مورد فكري بكنند».

فدوی: همین؟.. نگرانی دیگری ندارید، برادر 4130---0918؟!

 

«1174-0917: به حاج حسين آقاي شريعتمداري بگوييد سلام ما را حتماً به آقا برساند. به خداي محمد(ص) لحظه اي نيست به وجود آقا و ايران و ايراني بودن خود افتخار نكنم. منتظر سيلي هاي محكم بعدي آقا بر صورت مفلوك آمريكا و اسرائيل غاصب هستيم».

فدوی: بنده حرفی ندارد؛ لکن در عین حال شدیداً توصیه می کند که حواس تان باشد که اگر آمریکای مفلوک یکوقت جا خالی بدهد، "سیلی محکم بعدی آقا" را شما دریافت می کنید، اشکالی که ندارد، برادرمؤمن؟!

«بوربور از ورامين : وضعيت حجاب در استان خوزستان شايسته مردم اين منطقه نيست، اين مسئله بدحجابي كه ناشي از فقر فرهنگي برخي از اقشار است بايد توسط مسئولان استان مورد توجه جدي قرار گيرد».

فدوی: آن چشمان شهلای مکتبی را بدهید که فدوی با آن عکسی بگیرد؛ ماشاءالله به این چشم که از ورامین، زن و بچه مردم را در خوزستان دید می زنید، برادر بوربور!

 

«آسیب پذیر: راهپيمايي ميليوني مردم در 22 بهمن در سراسر كشور ثابت كرد كه تا چه حد به امام و نظام خود عشق مي ورزند. مسئولين بايد قدر اين ملت را بدانند و با عوامل گراني كه مردم را رنج مي دهند مبارزه جدي بكنند».

فدوی: بعرض رسید. با سلام و تحیات فرمودند که "هر چیز بجای خویش نیکوست." فدوی اظهار بیضه کرده منظورشان را جویا شد.افزودند که راه پیمائی  و گرانی، با آ نکه "از دوستان قدیم اند" لکن هیچ نسبتی با هم ندارند، برادر آسیب پذیر!

 

«9912---0919: وقتي برنامه كودك شبكه 2 شروع مي شود پسر كوچكم شروع به رقص مي كند؟! آيا اين است رسالت تربيتي صدا و سيما؟!»

فدوی: مراتب در شرایطی که، بعلت تشدید تحریم های اخیر، چندان هم سرحال نبودند، با قید 11 فوریت، به شرف عرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید؛ نخست از کوره در رفتند و بعد بخودشان

مسلط شده و گفتند که حدود الهی را نمی شود معطل کرد، فلذا دستور تعزیر قسطی صادر فرمودند

بدین معنا که چون آقازاده هنوز به سن تکلیف نرسیده، اقساط شلاق را شما تقبل کنید انشاءالله.

بقول عوام payment plan  شما، قسط اولش 25 ضربه شلاق است و سررسید های بعدی

اقساط، پانزدهم هر ماه است برادر، 9912---0919 !.. اگر خودتان را لوس نمی کردید، شاید این

حکم حکومتی شرف صدور نمی یافت.فدوی بی تقصیر است !

 

«9915---0918: دشمنان بدانند اگر ديروز ولي امر مسلمين در كربلا 72 يار داشت ولي امروز فرزند شايسته او و نايب امام حي، 72 ميليون يار جان بركف دارد».

فدوی: دوباره گز نکرده پاره کردی، برادر شهروند؟ فدوی تردیدی  ندارد که حساب، یا ماشین حساب تان، یکی، یا هردوشان خراب است، برادر 9915---0918!

 

«0642---0936: مي خواستم به نوه بزرگوار امام راحل(ره) آقا سيدحسن عرض كنم ما شما را دوست داريم و با ديدن شما ياد امام عزيزمان و حاج احمد آقا مي افتيم حيف است شما با بيمار دلان فتنه گر حتي چهره به چهره شويد».

فدوی: ما انقلاب نکردیم که خودمان را سانسور کنیم؛ چرا تعارف می کنید و حرف آخرتان را نمی زنید که نوه ی حضرت امام(ل) هم، از خط مالروی امام(ل) خارج شده است،برادر 0642---0936؟

 

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

دهم مارچ المظفر سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر،بدرود 

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

نظر خوانندگان

مليحه معيريان: با سلام. آقاي رحيمي من از مطالب و نوشته ها ي شما بسيار لذت مي برم. از نظر من شما بهتري طنز نويس سياسي هستيد که تا بحال شناخته ام. اخيراً مقالات شما را براي يک عده مي فرستم. از جواب هايي که به سوالات و مشکلات(!) بسيار جالب و پيچيدهء هموطنان مومن و گرانقدر و فيلسوفان جديدالظهور می دهيد بيشتر از همهء مطالب لذت مي برم. من فقط از خودم متعجبم که چرا در عمر چهل سالهء قبل از انقلاب من ِ (مثلاً جامعه شناس) اين همه هموطنان فيلسوف و منورالفکر و باد هوايي را نمي شناختم. لعنت به دانشگاه تهران غرب زده! با آرزوي موفقيت براي شما. راکويل، مريلند.

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630