بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 26 تير ماه 1391 ـ  16 ماه ژوئيهء 2012

 

امتحان ورودی

از شما خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی، همچنان نگران دوران پس از اعلیحضرت العظما سیدعلی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة بوده و هست و دوستان ضد انقلاب برای این که دریابند که فدوی دارد پیرامون چه شخصیت عظیم الشأنی سخن می گوید، به مشت زیر، که البته نمونهء خروار است، نگاه کنند تا فدوی گردن شکسته، مطلب را پی بگیرد:

 

- «ما خوشحالیم از این که رهبر ما مرد نمونه دنیاست!» / آیت الله معصومی

- محمد(ص)رضا(ع) سرشار به ذكر خاطره‌ای از دیدار با رهبری پرداخت. در پایگاه اطلاع‌ رسانی وی آمده است‌: «در مجلسی در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم. در خلال بحث، صحبت به برنامه‌های سیما كشید. ایشان فرمودند: "من هر وقت مجری به بینندگان سلام می‌كنند، جواب سلامش را می‌دهم (می‌فرمایند: علیكم السلام)!" با خود گفتم: "اگر مجریان سیما می‌دانستند چه بینندگان عظیم‌الشانی دارند!، چه بسا بعضی‌های‌شان بیشتر مراقب رفتار (حتی طرز نشستن) و گفتارشان می‌بودند!»

- «حجت شرعی برای ما مواضع مقام معظم رهبری است.»/ سید احمد خاتمی

- «هرکس خلاف کلام رهبری حرف بزند، نفوذی است»./ سردار شهابی‌فر

- «هرگاه فرد یا افرادی با ایشان دیدار می‌کنند، از هوش و توانایی‌های ایشان متحیر می‌شوند!» حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری /فارس

- حجت الاسلام عبدالرضا رستگار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه مخالفت با ولی فقیه مخالفت با امام زمان است، خاطرنشان کرد: «کسانی که با ولی فقیه مخالفت کنند با امام زمان خود مخالفت کرده اند و کسانی که با امام زمان مخالفت کنند با خدا مخالفت کرده اند و مشرک هستند».

- «رد و نقض حرف و فعل ولایت فقیه در حد شرک به خدا است:./  امام جمعه میاندرود

- «یک امر داریم که به هر چیز و هر کس دستور داده شود باید اطاعت کند و آن اطاعت از امر رهبری است که بر همه واجب است. عشق به رهبری عشق به خدا، عشق به اولیا، عشق به قرآن و امام زمان و عشق به همه مقدسات است؛ چرا که ایشان نمادی از همهء مقدساتی هستند که ارزش عشق ورزیدن دارند..» «ویژگی‌های امام خامنه‌ای چنان است كه یافتن مشابهی برای ایشان عملاً در حدّ محال و ناممكن است». «ما باید این نعمت عظیم الهی را به یاد مردم بیاوریم که بدانند چقدر باید شکر این نعمت را بجا بیاورند، و یکی از فوایدش این است که آدم وقتی به عظمت یک چنین نعمتی پی‌ می‌برد تحمل کمبودها و کاستی‌ها که از لوازم طبیعی حوادث این جهانی است برایش خیلی آسان می‌شود». / آیت‌الله مصباح یزدی

 

این فرمایشات می تواند الی ماشاءالله ادامه داشته باشد که فدوی البته خطر کرده و ادامه نمی دهد!.. لکن رجاء واثق دارد که با نقل همین مختصر، توانسته باشد نشان بدهد که معظم له چه گوهر نایابی هستند، و گزینش جانشین ایشان، بهمان اندازه دشوار؛ و این، همان دلیلی ست که فدوی را شدیداً نگران دوران پس از معظم له می کند؛ شما خوانندگان محترم ضد انقلاب هم اگرجای فدوی بودید، بی تردید همین حال را می داشتید!..

در واقع، هر چیزی، متر و میزان و شرائط احرازی دارد، و از جمله تعیین جانشین اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، انارالله برهانه. باری- از میان آن همه شرائط سهمگین، یکی بباور فدوی، وزن و اعتبار ویژه ای دارد. فدوی، برخلاف آیت‌الله مصباح یزدی، متخلص به تمساح یزدی، که زمانی فرمود «ولی فقیه باید سواد آخوندی داشته باشد»، چندان موافق نیست و معتقد است همین که عاطفی و رقیق القلب باشد، کفایت می کند..بر این پایه، فدوی از میان انبوهی از مؤمنین که بمنظور جانشینی معظم له بقول عوام Apply کرده بودند، مورد زیر را که به خلق و خوی آن بزرگوار نزدیک تر است، برای مقام عظمای ولایت آینده، باز هم بقول عوام کاندید می کند:

حجت الاسلام پناهيان: «کساني که به دنبال کاهش قدرت نظام هستند باید اعدام شوند». /باشگاه خبرنگاران /پارسینه

فدوی در ناصیهء حجت الاسلام مذکور، آیندهء درخشانی پیش بینی می کند، شما خوانندگان محترم ضد انقلاب چطور؟

زیاده پیشنهادی نیست ...

 

فراموشی

فدوی که خودش می دانست، لکن حجت الاسلام محمد(ص) محمد(ص)ی گلپایگانی نیز برای محکم کاری، نکاتی را  پیرامون  شعر و رهبری بشرح زیر متذکر شد:

- ایشان با وجود دغدغه‌های فراوان برای ادارهء کشور در این دنیای پرغوغا باز هم فرصتی پیدا کنند به شعر می‌پردازند و ایشان یکی از مشوقان بزرگ باب شعر است و خودشان دارای ذوق شعری هستند و در این زمینه نقش اساسی دارند.

- رشد شعر کشور مدیون حمایت های رهبری ست!../ مهر     

راست می فرماید!، لکن این نوع خاص از شعر، پیشوندی هم دارد که فدوی نمی داند چرا یادش نیست!

 

هم قافیه

فدوی هم مانند حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، و توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، از افزایش فشار خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، بر  اُمّ الُقرا شادمان است و حداکثر تلاشش را نیز در اجرای منویات داهیانهء  برادران به کار می بندد؛ از جمله فرمایش حضرت آیت الله گرگعلی(احمد خاتمی ـ م) که شیهه کشان فرمود: «گرانی‌های زاینده مایهء درد و رنج ماست اما دنیای استکبار اگر شما آخ بگویید خواهد گفت به اهداف خود رسیده‌ از این رو شما  آرزوی یک آخ  را بر دل دشمن بگذارید و صبوری کنید!»/ قدس

والله برادر گـُرگعلی، به قول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی ابتدا نمی خواست پاسخی به فرمایشات شما بدهد لکن بقول آن بزرگوار "نبود بر سرآتش میسرم که نجوشم"! باری- فدوی عین فرمایش شما را جهت اجرا، به عرض و طول ملت یک لاقبا رساند.  ملت در پاسخ، جان مقام معظم رهبری، خلدالله ملکه و سلطنة که حضرتتان کلب آستان معظم له هستید، را نیز ضمیمه کرد که دیگر آه در بساط ندارد که با ناله سودا کند و اگر یک وقت دردش آمده، تمُرُّد کرد وگفت:  آخ!، هیچ منظوری ندارد جز رعایت قافیه با بیلاخ! که از سوی اعلیحضرت العظما و توابع، کثرالله امثالهم، بیش از سه دهه است که به او ارزانی شده است.فدوی بی تقصیر است!..

استاد سخن نیز در باب دوم گلستان فرمود:

تـرک دنـیـا بـه مـردم آمـوزنـد

خویشتن سیم و غله اندوزند

عاِلمی را که گفت باشد و بس

هرچه گوید نگیرد اندر کس

 

تحلیل

خوانندگان محترم ضد انقلاب، بارها در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخـُرافه، به اخباری از این دست برخورده اند که حاکی از عنایت ویژهء حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، و به تبع ایشان مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، به کشور دوست و برادر چین و برادران مـُلحد چینی مان است(1):

«کارگران چینی به ایران سرازیر می‌شوند!»/  صدای آلمان

«اقتصاد: برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی از دستور وزیر کار مبنی بر حضور کارگران ساده و روزمزد چینی در ساخت بزرگراه تهران ـ شمال انتقاد کرده‌اند. وزیر کار ایران در این‌باره با چین تفاهم همکاری امضا کرده است».

«واکنش‌ها به ورود احتمالی کارگران چینی به ایران ادامه دارد. پیش از این خبرگزاری ایلنا گزارش داده بود عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در دیدار با وزیر منابع انسانی جمهوری خلق چین دستور سریع رفع مشکلات حضور نیروی انسانی چینی در پروژهء آزادراه  تهران ـ شمال را صادر کرده است.»

فدوی از سوئی در همان منابع می بیند که فی المثل، فلان میلیارد دلار،که جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذارید قهر می کند، در ارتباط با  آنچه که برادران در ارتباط با چین هزینه فرموده اند، ظاهراً مورد انتقاد است که علت را، در نمی یابد! فدوی البته، نه در ارتباط با مسائل سیاسی  پرت است، و نه در ارتباط با مسائل مکتبی گیج. و می داند که هر سخن جائی و هر نکته مقامی دارد! و نیز می داند که از آغاز عنایت حضرات به برادران مـُلحد چینی تا کنون فراوان هزینه شده است، اینگونه به ظاهر اعتراضات کم تا قسمتی ادامه داشته و دارد، لکن آنچه که منتقدین گرامی توجه ندارند این است که علت، ریشه در فقر مطالعات فقهی آنان دارد.  توضیح بیشتر اگر از فدوی بخواهید عرض می کند که سبب توجه مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، در این ارتباط، به آن حدیث نبوی معتبر است که فرمود:

 اُطلبو العلم ولو بالصین...(2)

که حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، به موجب تفاسیر علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليهم و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، از "علم" ، " کالا" اراده فرموده اند!

شعر

بشم وا شم، از این عالم به در شم

برم از چین و ماچین، دورتر شم

برم از مردمان چین بپرسم

همین دوری بسه، یا دور تر شم!

 

-----------------------------------------------------

(1) «آمار  واردات سال گذشته نشان می‌دهد که ایران از چین واردات عمده‌ای داشته و حجم این واردات به بیش از هفت میلیارد دلار رسیده است. بر این اساس چین بعد از  امارات متحده عربی در سال گذشته بیشترین میزان صادرات را به ایران داشته است.»/ پارسینه

 (2)  در طلب علم باشید حتا در چین.

 

کیسهء خلیفه

فدوی بیخودی نیست که این همه به اعلیحضرت العظما سیدعلی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، مهر می ورزد.(1) خودتان توجه کنید: سایت رجانیوز در مطلبی از قول امام جمعه لار که اخیراً فوت کرده!، برخی زوایای زندگی شخصی علی خامنه‌ای را بازگو کرده و در قسمتی گفته است که همسر علی خامنه‌ای با یک «پیکان ساده» به خرید می‌رود!.

حال از این نکته که مقام معظم رهبری در دوران پیشین به اظهار خودشان حتا مشکل معیشت داشتند نیز می گذرد و عرض  می کند که بسیار خوب، خدا کند که این دروغ شما راست باشد، برادر رجانیوز! این حرکت را اما معظم له با پرداخت فی المثل پنجاه  میلیون دلار به ماجراجویان عرب خاور میانه، از جمله سید  حسن نصراله، که گردن ستبرش را تبر هم نمی زند، جبران می کند!، بانوی اول حکومت اسلامی اگر با همان بنز ضد گلوله،خرید می فرمودند، برای ملت یک لا قبا ارزانتر تمام نمی شد؟!....

(1) فحش ندهید لطفاً، خوبیت ندارد، برادر خواننده!

 

دور از ذهن

فدوی تاکنون می پنداشت که در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما، فقط دو مانعة الجمع وجود دارد و آن همانا "جمهوری" و اسلامی" ست ؛ لکن امروز در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه، به نوع دیگری برخورد و آن دو واژهء مانعة الجمع "خرد " و "وحی" در خبری است که عیناً در پی می آورد تا خوانندگان  محترم ضد انقلاب هم لذت اش را ببرند:

«رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد(!) افزایش اهانت به مقدسات را از تبعات مدرنیته دانست و تأکید کرد: در واقع این مسائل به معنی لخت و عور آمدن شیطان است و این تعجب آمیز نیست. اهل بیت(ع) فرمودند فرزندان تان را با فرهنگ ما آشنا کنید پیش از آنکه دیگران در گمراهی آنها پیش دستی کنند. ما باید در مقابله با این هتاکی ها در دفاع از ائمه(ع) فعال باشیم». مهر بنقل از الف

حال از تیتر مهمل تر از متن خبر نیز می گذریم: «افزایش اهانت به مقدسات از تبعات مدرنیته است!»

 

پیشنهاد سازنده

فدوی در مرور خبرهای دارالخـُرافه دید که:

فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران، صبح روز دوشنبه اول خرداد ۱۳۹۱، جهت اجرای حکم یک سال زندان خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. (ر.ک. خبرگزاری هرانا) و احساس کرد که  کم کم دارد از زحماتی که همکاران نویسندهء او به برادران می هند شرمنده می شود! 

فدوی تا  فکری اساسی برای رفع این مشکل بکند، به برادران عجالتاً پیشنهاد می کند که زندان را به عنوان مسکن نویسندگان تلقی فرموده که دیگر زحمت رفت و آمدهای پیاپی را نیز، متحمل نشوند!

 

آیت الله خیاط باشی در کوزه

برادران، کثرالله امثالهم، که یک روده ء راست در شکم مبارک شان نیست، لکن خبر زیر افزون بر منابع خبری فرنگی در برخی جراید شریفه ی دارالحرافه نیز، بازتاب داشته است:

«علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان، روز چهارشنبه به منظور دیدار با مقامات قبرس به این کشور سفر کرده بود و از آنجا به قزاقستان رفت؛ اما برخی رسانه‌های ترکیه‌ای مدعی شده‌اند، صالحی برای مدت کوتاهی در قبرس بازداشت شده است.»/ بازتاب

 

 

پای درد دل مردم  دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید  دارالخُرافه ، پاسخها اما از فدوی است.

«علي اكبر فرقاني – تهران: مشكلات اقتصادي به حدي رسيده است كه عده‌اي از مردم در مواردي از روي ناچاري حتي كليهء خود را به بيماران نيازمند مي‌فروشند. بي‌پولي - گراني و مشكلات اقتصادي كه به معضل تبديل شده است نبايد از ديد مسئولان پنهان بماند. به راستي مردم تا چه زمان بايد اين همه مشكلات اقتصادي را تحمل كنند؟ چرا معضل اقتصادي از ناحيه مسئولان اجرائي كشور جدي گرفته نمي‌شود؟»

فدوی: قاصم الجبارین بگویم چکارتان بکند برادرعلی(ع)اکبر که فدوی را اینگونه و با این عریضه، دم توپ فرستادید! خلاصه چیزی نمانده بود که کلاً بی فدوی شوید!.. باری- مراتب در شرایطی که بعلت تشدید تحریم های اخیر خاج پرستان، چندانهم سر حال نبودند، بعرض رسید. شدیداً متغیر شده و ضمن ارشاد فدوی، خطاب بشما نیز فریاد زنان فرمودند: «چه شده است برادر علی(ع)اکبر، که بسود استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، چنین بزرگ نمائی و سیاهنمائی می کنید؟! گفتیم حالا چه می خواهد بگوید!..مردم دارند دسته دسته از گرسنگی از پا درآمده، به لقاءالله پیوسته، لکن از شدت عشق به ولایت و رهبری، جیک شان در نمی آید! حالا  شما چه خبرتان است که با فروش یک فقره کلیهء ناقابل در راه اسلام عزیز، اینهمه گرد و خاک راه انداخته اید؟.. از اینها گذشته حکمت اینکه الله، جلّ جلاله، اعضا بدن را جفت خلق فرموده همین است که عندالزوم، که هم اکنون باشد، یکی را حراج کنند لکن احوط آن است که در نوبت بعدی یکی از بیضتین را به حراج بگذارید و بقول آن شاعر ضد انقلاب: قضای آسمان ست این و دیگرگون نخواهد شد!»

 

«3159---0911: رئيس جمهور جديد مصر با كوهي از مشكلات مواجه مي باشد، به ويژه اينكه با رژيم اشغالگر قدس نيز همسايه است. راه پيروز شدن به اين مشكلات اين است كه از تجربهء جمهوري اسلامي ايران و مسئولين كشور ما استفاده كند».

فدوی: مراتب در مجالی به آگاهی ایشان رسید. برادر مرسی فرمود : «مرسیريال صرف شده است!» در پایان نیز چیزی دیگری افزود که ترجمه اش تقریباً این می شود: به سرما خورده لرزیدن میاموز! این دفعه ی آخرتان باشد، که فدوی را سنگ روی یخ می کنید، برادر 3159---0911!..

 

«4181---0918: با بستن تنگهء هرمز روي كشتي هاي نفتي عازم اروپا بايد به غربي ها نشان بدهيم كه با دم شير بازي كرده اند و هزينهء آن را نيز بايد بپردازند».

فدوی: والله برادر 4181---0918  بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟..تا اعدام آ آ آ آ... فدوی. نمی داند که شما چگونه از راه دور، ُدم را تشخیص داده اید، فدوی هر چه کاوید، جز ُسم چیزی ندید!..

 

«يك شهروند: گراني هاي امسال هيچ علل طبيعي نداشته است و البته وضعيت كشور هم خيلي خوب بوده، هم از لحاظ بارش باران و منابع طبيعي و هم از نظر منابع نفتي، و در اين ميان تحريم ها ناكارآمد بود هرچند پرهياهو بود. بنابراين گراني هاي برخي اجناس و بالا و پايين شدن نابهنگام محصولات در برخي مواد پرمصرف ناشي از عملكرد ستون پنجم دشمن در پشت اين قضيه است».

فدوی: نکند در جریان نیستید برادر شهروند؟ برادران به چندین زبان مرده و زندهء جهان اعلام فرمودند که وضعیت وخیم موجود از جمله گرانی، از الطاف خفیهء خودشان ست، شما دیگر چرا زیر بار نمی روید، برادر کاتولیک تر از پاپ!؟

 

«يك شهروند: راه حل برخورد با گراني اين نيست كه به جامعه پول تزريق كنيم. با توجه به اينكه در آستانهء ماه مبارك رمضان قرار داريم، بايد مبلغان در خصوص راه هاي صرفه جويي بيشتر مردم را آگاه كنند و مردم را از مصرف گرايي بر حذر دارند تا از اين پيچ زودتر بگذريم و به قله پيروزي برسيم».

فدوی: اوامر شما به آگاهی ملت یک لاقبا رسید؛ گفتنتد دیگر چیزی ندارند که در مصرف اش صرفه جوئی کنند برادر مؤمن!

 

«1528---0912: چرا انحصار واردات مواد مورد نياز مرغداريها بايد به دو سرمايه دار كلان سپرده شود و آنها 7 ماه اين محموله را در كشتي نگه دارند تا قيمت مرغ افزايش يابد؟ آيا اين كار مصداق افساد في الارض نيست؟ پس سازمانهاي عريض و طويل بازرسي و نظارتي و چه مي كنند؟ چرا با اين از خدا بي خبران برخورد نمي شود؟

فدوی: مراتب در مجالی استحضار رسید. بسیار ناراحت شدند و موافقت و دستور فرمایند که انحصار واردات مذکور، به جهارسرمایه دار کلان سپرده شود ، برادر 1528---0912..

 

«پيكر: از مسئولان مي خواهيم اسامي كساني كه باعث گراني مرغ در جامعه شده اند را اعلام كنند تا شرم و حيا كنند و دست از اين كار بردارند و مردم را به حال خود بگذارند».

فدوی: بسمه تعالی - خروس!

 

«3159---0911: به كساني كه اماكن ديدني ايران را نديده به ساير كشورها سفر مي كنند و با اين كار ارز زيادي از كشور خارج مي كنند عرض مي كنم آيا ظلم نيست كه پول هاي خود را به جيب بيگانگان و اجنبي سرازير مي كنيد در حالي كه هم و طنان شما سزاوارترند».

فدوی: والله برادر 3159---0911 ، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق - م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ.آ.آ.آ... فدوی با سوء استفاده از ایام اعتکاف برادران، با هموطنان مورد نظر شما یواشکی گفتگو کرد، گفتند در بلاد خاج پرستان، دست کم از برادران بسیجی – پاسدار- اماکن و از این قبیل که بهر بهانه ای در حد مرگ خیال ارشادشان را دارند، خبری نیست و اماکن دیدنی کوفت شان نمی شود؛ فدوی بی تقصیر است

 

«8394---0912: وقتي در رسانه ها اسمي از متهمين در حال محاكمه پرونده فساد بزرگ مالي برده نمي شود چهرهء آنان را نيز نشان نمي دهند پس بفرماييد براي چه اين افراد را كه شخصيت محترمي دارند محاكمه مي كنند. براي مسئولين دستگاه قضا بنويسيد اگر اين افراد دزد، شخصيت داشتند دست به دزدي از بيت المال نمي زدند».

فدوی: فدوی گرچه بیضهء مورد نیاز برای طرح این پرسش را در اختیار نداشت، مراتب را بگونه ای بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رساند، در پاسخ سربسته همینقدرفرمودند که این افراد، آدم های یکبار مصرف نیستند، برادر 8394---0912!

 

« مهندس هاديان: پدرم وقتي در قيد حيات بود در بانك صادرات حساب مالي داشت و اين حساب تا آخرين روز حياتش باز بود. ولي اكنون كه ايشان فوت كرده وقتي براي تعيين ارث ورثه به بانك مراجعه كرده ايم مسئولين بانك از اساس منكر هر نوع حساب مالي به اسم پدرم مي شوند، بنده هم كفش آهني ندارم كه بتوانم در رفت و آمد به قوه قضائيه دوام بياورم».

فدوی: بقول آن شاعرضدانقلاب: «پدرش وقتی مرد / "پاسبان ها همه شاعر بودند" / گاه ِ مرگِ پدر من اما / پاسبان ها پی ِ شاعر بودند!» * تفاوت را ملاحظه کردید؟ باری مگر شما شش ماهه به جامعهء شکوهمند اسلامی آمده اید، برادر هادیان؟ لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، کفش های آهنی که به چین سفارش داده ایم، بزودی می رسند. بقول عوام: Don’t worry  be happy ! برادر مهندس! (* حمیدرضا رحیمی / بوی گمنام خاک خیس [سی دی])

 

«داود الهي (بازنشسته اداره آموزش و پرورش) – دامغان: ما بازنشستگان كه عمر خويش را صرف خدمت به كشور عزيزمان ايران كرده‌ايم و بعد از سال‌ها خدمت صادقانه بازنشسته شده‌ايم انتظار داريم كه مسئولان محترم - كه خود نيز روزي به مقام بازنشستگي نائل مي‌شوند - ما را دریابند.» 

فدوی: والله برادر الهی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق - م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ.آ.آ.آ...ف دوی فاقد بیضهء لازم برای تقدیم عریضهء شما به حضور مبارک بود؛ چرا که کلیهء حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، از حضرت امام(ل) گرفته تا آیت الله پینو کیو (جنتی- م) همگی در شرایطی که همه جوره بازنشسته بودند، آش را با جاش مصادره فرمودند؛ فلذا آرزوی شما عمراً محقق نخواهد شد، شرمنده!

 

«داريوش: 75 ساله، مددجوي كميتهء امداد و مستأجر هستم، بفرماييد چگونه مي توان كمر گراني را شكست، اين تورم كمر ما را شكسته است».

فدوی: فدوی توصیه می کند که در مسابقات قهرمان کشوری گرانی شرکت کنید، شانس بالائی دارید، برادر داریوش!

 

«1511---0912: وقتي پشت رايانه نشستم ذهنم درگير دنيا بود. وارد سايت كيهان شدم. بدون احساس خاصي صفحهء فرهنگ مقاومت را باز كردم. مطالب اين صفحه را با عنوان علي بلورچي با 101 گناه را خواندم. تا انتهاي مقاله جلو رفتم هر چه جلوتر مي رفتم از درون بيشتر احساس شرمندگي مي كردم. احساس كردم دستي از آن سو دلم را گرفته و با خود مي برد. ناگهان متوجه دانه هاي اشك روي گونه ام شدم».

فدوی: بد به دلتان راه ندهید؛ دندان دردی، دل پیچه ای، چیزی داشتید، برادر 1511---0912!

 

«مرادي: از مسئولان مي خواهيم با عوامل فساد اقتصادي به صورت قاطع برخورد شود تا بهانه اي دست دشمنان نيفتد و سوء استفادهء گران نتوانند عليه ايران در رسانه ها مانور دهند».

فدوی: فایده ای ندارد برادر مرادی.فدوی که از هوش سرشاری نیز برخوردار نیست، دست تان را خواند؛ ! برادران که جای خود دارند!

 

«ظهيري: با توجه به ضرب شست نشان دادن ايران به اعراب جاهلي به آنان عرض كنم كه بايد هميشه اقتدار ايران را در نظر داشته باشند و به اربابان آمريكايي خود اين همه ارادت نداشته باشند. عوامل مزدور بيگانه اسرائيل بايد بدانند كه نبايد به ايران چشم طمع داشته باشند.

فدوی: ریخته اید توی جوراب، زده اید به دیوار برادر ظهیری؟ چه خبرتان است؟ درب دیزی اسلامی باز است، حیای گربه ی اسلامی چه می شود؟ قدری ملاحظه کنید. به اعراب جاهلی که سلف گرامی حضرات فعلی خودمان هستند دیگر چرا اهانت می کنید، مگر شما خودی و غریبه سرتان نمی شود؟ دفعهء ما قبل آخرتان باشد، برادر ظهیری!

 

«6988---0936: يك نسخه دارو را به 4 داروخانه بردم هر كدام يك قيمت براي داروهايم درنظر گرفتند مي توان چنين استنباط كرد كه به تعداد داروخانه هاي كشور قيمت يك نسخه متفاوت خواهد بود. از وزير محترم بهداشت و ناظرين درخواست رسيدگي دارم».

فدوی: نخیر ، همینطور است! ضمناً وزیر محترم بهداشت بیکار و بیمار نیست که هی از این داروخانه، به آن داروخانه برود ، برادر 6988---0936 !

 

«محسن مددپور- كسبه محل: كدام عقل سليم مي پذيرد كه پست بانك در بازار تهران تنها يك شعبه داشته باشد آن هم تنها با 2 كارمند؟ چرا بايد براي نقد كردن چك ساعت ها در صف انتظار ماند. از مسئولين بانك درخواست مي شود اگر رحمي به مردم نمي كنند حداقل به اين 2 كارمند خود رحم كنند و نفرات شعبه را افزايش دهند؟»

فدوی: بعرض رسید، فرمودند ظلم بالسّویه عدل است، یعنیبه آن دو نفر هم رحم نخواهند فرمود، برادر مددپور!

 

«0861---0914: گراني هاي لجام گسيخته باعث نااميدي مردم مي شود در نتيجه ممكن است در آينده افرادي با ظاهرفريبي افكار عمومي را به دست بگيرند و با ورود به قدرت دست به فتنه جديد بزنند. هوشيارانه به فكر مردم بود.

فدوی: از این بد تر هم بگوئید، برادران ملتفت نمی شوند. علت هم دارد. چرا که گرانی موهبتی ست الهی که با برادران "اندرون شد و با جان بدر رود"، برادر 0861---0914

 

«امير زارعي و يك شهروند ديگر: وقتي يك وكيل روحاني از پرونده مفسدان اقتصادي دفاع مي كرد خيلي شرم كردم. از نظر عرف اين خيلي زشت است كه يك وكيل در لباس روحانيت از اين پرونده دفاع كند».

فدوی: چه کرده است مگر آن بندهء برگزیدهء خدا؟ خب، از حقوق همکاران گرامی خود دفاع کرده است!،  شما بودید، نمی کردید، برادر زارعی؟

 

«علي مرداني: آن دسته از افرادي كه تحت عنوان نخبه از كشور بيرون رفته و به دامن اجانب پناه مي برند، بهتر است كه هر چه زودتر بروند. چرا كه هيچ تعهدي نسبت به كشور خود ندارند و ممكن است در آينده جاسوس شوند. آن ها افراد بي هويتي هستند كه وطن برايشان مفهومي ندارد. چون اگر در داخل كشور باشند نه تنها مفيد نيستند بلكه دنبال اهداف غرب و صهيونيست ها در داخل كشور خواهند بود پس همان بهتر كه زودتر بروند».

فدوی: ولخرجی هم حدی دارد، برادر علی(ع) مردانی! می خواهید مملکت را از این هم خلوت تر کنید؟ فدوی را بجائی نرسانید که به آقا بگوید، دوباره خون راه میفته ها!

 

«8847---0919: شيعه علي بن ابيطالب(ع) يك شعار دارد. كل يوم عاشورا و كل ارض «كربلا»؛ ديگر با اين تفكر نه ابرقدرت مي شناسي نه جايي كه عليه كفر مي جنگي برايت مهم است نه نتيجه، فكرت را مشغول مي كند!. فقط انجام تكليف برايت مهم است و بس. حال تحريم، تهديد، رابطه در كجاي اين چهارچوب قرار دارد كه بايد بالاي قبرش اشكي بريزي؟»

فدوی: از شما خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی، همینطور ارّه به ماتحت مانده بود که مراتب هک شدن مغز مؤمنین و مؤمنات را چگونه و با چه عملیات محیر العقولی بگوید، که اعدام نشود! ممنون برادر 8847---0919 ممنون!.. اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)!

 

«يک شهروند: امسال به چند شهر از شهرهاي كشورمان سفر كردم هيچ شهري را مثل برخي از نقاط تهران از نظر بي قيدي و بدحجابي نديدم. چرا برخي اين قدر بي حيا شده اند و مسئولين فرهنگي نيز مهر سكوت بر لب دارند».

فدوی: تا آنجا که فدوی می بیند و می داند، مسؤلان، اعلی الله مقامهم اجمعین، داغ مهر بر پیشانی دارند، نه به لب، که البته کفایت می کند، برادر شهروند.

 

«عليزاده از تهران: حدوداً بهمن ماه سال 88 مبلغ سه ميليون و صد وپنجاه هزارتومان جهت تهيه مسكن به حساب مسكن مهر شماره 4 منطقه 2 واريز كردم، بعد از مدتي كه دچار مشكل اقتصادي و مالي شدم به ناچار تصميم به انصراف گرفته و خواستار استرداد مبلغي را كه واريز كرده بودم شدم.حالا بعد از گذشت چندين ماه و مراجعه به شعبه مركزي به من جواب سربالا مي دهند و دائماً مي گويند نامه انصراف شما بدست ما نرسيده است. خواهشمند است بنده را راهنمايي كنيد كه به كجا مراجعه كنم».

فدوی: فدوی دیگر خسته شد؛ چقدر و چند بار بگوید که با برادران بی شرط چاقو معامله نکنید؟ بفرمودهء حجت الاسلام قرائتی، استند آپ کمدین حکومت اسلامی در همان آغاز تشریف فرمائی برادران به ایران سابق فرمود که اگر توانستید چیزی را که به آخوند داده اید پس بگیرید؟!.. بر این پایه، خود کرده را تدبیر نیست، برادر علی(ع)زاده! و از دست فدوی نیزکاری، بطریق اولی، ساخته نیست... شرمنده!

 

«چند شهروند تهراني: اخيراً قيمت شير پاكتي از 1150 تومان يكباره به 1500 تومان افزايش يافته و اين در حالي ست كه شركت هاي توليد كننده چندين نوبت اقدام به افزايش قيمت كرده‌اند. ساير اقلام لبني نيز به همين نسبت شاهد افزايش 30 در صدي بوده است پس نقش دولت در كنترل قيمت‌ها چيست؟»

فدوی: مراتب در مجالی توسط فدوی شدیداً پیگیری شد، فرمودند دولت نقش خود را که همانا کنترل باشد همواره انجام داده و می دهد. لکن گله های گاو و گوسفند را کنترل می کند نه قیمت شیر را، برادر شهروند!

 

«اصغري از كرج: بيائيم در سال حمايت از توليد ملي از همه توليد كنندگان داخلي حمايت جدي بنمائيم. مثلاً، دولت با دادن امكانات و وام كم بهره به توليد‌كنندگان كمك كند. مردم هم كالاهاي داخلي را بخرند».

فدوی: عین پیشنهاد سازندهء شما، در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، به شرف عرض همایونی رسید. در پاسخ فرمودند که فرمایش شما تا "بنمائیم" را قبول دارند؛ لکن بقیهء جمله که عبارت باشد هزینه کردن برای مردم  و نیز خرید کالاهای داخلی، با سیاست خارجی مقتدر ایشان مغایرت داشته و فلذا اشکال شرعی دارد، برادر اصغری!

 

«دستمالچي از تهران: در هفتهء گذشته جهت گرفتن پول از خودپرداز در خيابان دشت‌آزادگان- جلوي فرهنگسراي بهمن، توقف چند دقيقه‌اي كردم كه تابلوي توقف ممنوع هم نداشت، ولي براي من 40 هزار تومان فيش جريمه نوشته‌اند. چرا؟» 

 

فدوی: دقت نفرمودید. درست است که تابلوی توقف ممنوع نداشت، لکن تابلوی تنفس ممنوع که داشت، برادر دستمالچی!

 

«سيدمحمدحسين حسيني – كردكوي: متاسفانه جادهء به اصطلاح ترانزيتي شاهرود به طول 120 كيلومتر كه از جاده‌هاي قديمي كشور محسوب مي‌شود و دو استان گلستان و سمنان را بهم متصل مي‌نمايد، به جاده مرگبار معروف شده است! اين جاده بقدري باريك و پر از دست‌انداز است كه جان رانندگان عبوري را در معرض تهديد قرار داده و نگراني شديد آنان را در پي دارد. از مسئولان امر خواستار مرمت، بازسازي و تعريض اين جاده ييلاقي هستيم».

فدوی: مراتب با قید چند فوریت به شرف عرض رسید، ضمن سلام و تحیات، بسیار ناراحت شدند و دستور عاجل صادر فرمودند که بقول عوام as soon as possible نام آن جاده ی نابکار، از مرگبار، به مرغزار تبدیل شود، برادر سید محمد(ص) حسین(ع) حسین(ع)ی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630