بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 23 مرداد ماه 1391 ـ 13 ماه اگوست2012

 

خبر میمنت اثر

بگزارش منابع خبری بین المللی، بابک فردوسی متخصص جوان ایرانی و از مدیران ناسا در دو پروژه فضائی، که منجر به فرود موفقیت آمیز کاوشگر اعزامی به مریخ شد، این روزها به استثنای وطن، در در مرکزاخبار بقیهء جهان قرار گرفته است! این، البته  نخستین بار نیست که متخصصین جوان ایرانی دور از میهن، بر عکس برادران، حضرات آیات عظام و حجج اسلام، توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، آبرو، افتخار و شگفتی می آفرینند. باری فدوی با ملاحظه ی تصویر این جوان عزیز، قاصم الجبارین را شدیداً شکر کرد که وی به پست برادران نیروی انتظامی، ادارهء اماکن و ارشاد و از این قبیل که همگی، قدرت خدا، مُخلّ حیات اند و مخرب ذات، نخورد که او را در حد مرگ ارشاد، و در صورت زنده ماندن، تازه بعلت نوع پوشش یا آرایش مو، بعنوان شیطان پرست، در زندان های خود،حبس فرمایند!

بعدالتحریر: فدوی یادش رفت که برای جوری جنس،نتایج حاصله از این پدیده ی علمی رانیز در پایان، بشرح زیر بیاورد:

1 - اگر بابک فردوسی هنوز درایران بود، سفینه ی مذکورهم اکنون در سطح مریخ، مشغول کاوش و ارسال گزارش  و عکس به زمین نبود!..

2- حال که کاوشگر مذکور شانس آورده و با هدایت فنی بابک فردوسی و تیم او در ناسا توانسته است بسلامت به مریخ وارد و بازیگوشی کند، نتیجه می گیریم که حق با مؤمنین است و ما در ایران سابق، بحمدالله والمنة، چیزی بنام فرار مغزها نداریم!

 

اخلال

رابطهء فدوی با سایر اعضاء طبیعت، از جمله پرندگان گرامی، که بر عکس برادران، حضرات آیات عظام و حجج اسلام، ازعوامل مهم تلطیف جهان هستند، همواره نیک، و بر اساس احترام متقابل بوده است!، تا آنجا که این نازنینان، بسیاری از اوقات، در آثار فدوی در عرصهء شعر دستکم، حضور داشته اند. به دو سه شاهد در این پیوند، نگاه کنید:

 

می خواست فقط

ترانه ای بخواند

که خشک شد.

5 سیم برق را

اشتباه گرفته بود پرنده

با 5 خط حامل....  (1)

 

و یا:

کسی نیست

که آواز این پرنده را

ترجمه کند؟

بی شک،

از آفتاب می گوید

که جائی

نه همین نزدیکی

زندانی ست.....(2)

 

و نیز:

برای باد می نویسم

برای باران

برای آن پرنده

که توانست عاقبت

میله های ستبر سکوت را

بشکند... (3)

و سرانجام:

اینک، پنجره

همان پنجره ی مألوف است

و نیزگنجشکی ایرانی

که دارد در چند قدمی

به شاخه ای آشنا

می نشیند؛

فقط،

جای مردم است،

که در این میان،

خالی ست...(4)

 

و اما هراس فدوی، برخلاف آن بزرگ،(5) مردن در سرزمینی نیست "که مزد گورکن از بهای آزادی آدمی افزون باشد" بلکه، هراس وی از آن است که برادران گرامی، با دمپائی معروف شان، در شعر فدوی دویده و در آن، "مردم" را، بجان "گنجشک ها" انداخته اند! باورتان نمی شود؟ نگاه کنید:

و این هم عین خبر، بنقل از جراید شریفهء دارالخُرافه:

«فروش گوشت گنجشک در شهرهای استان خوزستان (تيتر) اهواز - خبرگزاری مهر: خوش خوراکی آدمها این روزها به گنجشکها هم رسیده و برخی ها گنجشکهای کوچک و دوست داشتنی را با یک لقمه ناقابل به کام مرگ می کشانند. شیوه خوردن آنها هم شامل چندین شیوه است. برخی آنها را کباب می کنند، برخی به عنوان گوشت در خورش استفاده می کنند و برخی هم آنها را سرخ می کنند ولی در نهایت همه این شیوه باعث شده ادامه نسل گنجشکها که بی آزارترین پرنده های دور و بر ما هستند و خیلی ها با دیدن آنها احساس شور و شعف می کنند با خطرات جدی مواجه شود».

گزارش مذکور، در ادامه، گنجشگهای مورد نیاز برای یک وعدهء غذای مؤمنین در یک خانوادهء پنج نفری را، یکصد عدد برآورد،و پیرامون انقراض نسل این موجودات ظریف و بی آزار اظهار نگرانی کرده است..

باری فدوی انتظار نداشت که در جامعهء شکوهمند اسلامی، عده ای از هموطنان شگفت انگیزش، به جای برخورد با عاملین این اوضاع رقت بار، که برادران، حضرات آیات عظام و حجج اسلام، و لشکر جرّار مؤمنین تحت امرشان، لعنة الله علیهم اجمعین، باشند، با گنجشکان زبان بسته، برخورد کنند!

------------------------------------------

(1) از کتاب یک تکه از زمان / 5 خط حامل: 5 خطی که در موسیقی، روی آن نت می نویسند.

(2) مطلع شعر "برگردان" از مجموعه ی دقایق سنگی

(3) مطلع شعر"مخاطب" همان کتاب ص 85

(4) "یاد زنده" همان کتاب ص 19

(5) زنده یاد احمد شاملو

 

مبارزه بل روزه خواری

فدوی اگر موضوع این تصویر را به مسابقه گذاشته و جایزه ی نفیسی هم برای برنده ی خوشبختی که پاسخ را درست حدس بزند تعیین کند، تا انقلاب مهدی(عج) هم کسی برنده نخواهد شد،حتا خود حضرت(عج)! و همه ی پاسخ ها چنین خواهد بود که راننده ی مادر مرده، عبور از چراغ قرمزی، ورود ممنوعی، چیزی مرتکب شده است، لکن چنین نیست، برادر/ خواهر خواننده!، شما حالا حالا ها به عقل تان نمی رسد که مردم را متوقف کرده و بابت اینکه در ماشین خودشان، دهان شان جنبیده، جریمه کنید!

 

این چه مهمانی ست؟

مؤمنین به ماه مبارک می گویند ماه مهمانی خدا. اگر فرمایش ایشان در این باب درست باشد، یکسوی این معادله، بی تردید الله عزّ اسمه است. به بیان دیگر، این، نوعی معامله است که مؤمنین با الله جلّ جلاله می فرمایند؛ که نوش جان، فدوی نیز در این باب، البته عرضی ندارد. در این صورت اما در حیرت است که  مؤمنین گرامی، کثرالله امثالهم، تلافی/انتقام این مهمانی را، که در آن میزبان به اظهار برادران، حضرت احدیت جله اسمه است، چرا سر بندگان همان خدا در می آورند، شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، می دانید؟

 

از ماجراهای ماه مبارک

گاه که فرصت یا مناسبتی پیش آمده فدوی به این نکته اشاره کرده است که حتی اگر همهء حضرات آیات عظام و حجج اسلام، و در رأس همه مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، به اتفاق "هاراگیری"(1) فرموده و یا بفرمایند که خر سابق و هواپیمای فعلی شان از کرگی دم یا ملخ نداشته است، باز هم امت همیشه در صحنه، ول کن معاملهء حضرات آیات، کثرالله امثالهم، نیستند و آن عضو شریف را به شیوه های گوناگون آزرده و شدیداً مصدع اوقات گرانبهایشان می شوند.

فدوی در این مورد پیش از این نمونه هایی بدست داده از جمله استفتایی بدین مضمون که «آیا پاسخ دادن به نامه واجب است یا نه؟!» که البته از ورود به این نکته که چرا ملت 2500 ساله هنوز نمی داند که جواب نامه اش را باید بدهد یا نه!، می گذرد اما اضافه می کند که در گذشته که حضرات جز دوره کردن تسبیح (2) کاری نداشتند، طرح اینگونه سئوالات محلی از اعراب داشت، لکن اکنون چطور؟ آیا مقام معظم رهبری مده ظله باید تمام مشکلات اتمی و معضلات جهانی را تعطیل فرموده به این مهملات پاسخ بدهند؟ فدوی که صلاح نمی داند. اصلاً این سئوال خود می تواند موضوع استفتایی باشد. تازه این سئوال خیلی هم مدرن و امروزی است و در هر حال از آن سئوال که جواب نامه را بدهیم یا نه، بهتر است!

و اما طرح اینگونه پرسش ها گاه به آن زبانزد مشهور نزدیک می شود که، نقل به مضمون، می گوید: «دیوانه ای سنگی را در چاه می اندازد و صد عاقل از در آوردن آن عاجز می مانند!» حالا حکایت مومنین و حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعینف است که باید معضلات مملکتی و جهانی را همینطور معطل گذاشته و سنگ مربوطه را از ته چاه در آورند.

این نیز در حاشیه گفتنی است که پس از انقلاب اسلامی شکوهمندمان، به ویژه از آن زمان که برادر مهندس الاسلام و المسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته، با آن مشقت و هزینه ی هنگفت، مسیر حرکت حضرت بقیه الاعظم ارواحنا روحی فداه معروف به «نقشهء مسیر» را محاسبه و تهیه فرمود، انداختن هر گونه سنگ به ته چاه که لامحاله موجب تغییراتی در محاسبه و مسیر می شود، ابداً جایز نیست و به قول علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، شدیداً محل تردید است. بدیهی است این پرسش نیز می تواند مستقلاً موضوع استفتاء دیگری باشد. باری- به سنگی که یکی از مومنین با ترک احتیاط و ادب اسلامی،اخیراً به ته چاه انداخته و موجبات تصدیع عقلا و فضلا را به شرح زیر فراهم کرده است، نگاه کنید(3):

سئوال: اینجانب به بیماری قند مبتلا هستم. در ماه مبارک رمضان طبق دستور پزشک داروها را می شود پیش از سحر و بعد از افطار استفاده کرد اما سفارش می کنند که تا پیش از ظهر یا در طول روز دو لیوان آب مصرف شود. آیا می توان در چنین صورتی روزه دار بود؟ در معنا، می شود این موقعیت دیابت را با کثیرالعطش مطابق نمود. همانطور که می توان به اندازهء رفع خطر آب مصرف کرد، بنا بر دستور پزشک حاضر متدین دو لیوان آب مصرف نمود و روزه دار بود؟

پاسخ ها:

حضرت آیت الله خامنه ای: «در فرض مرقوم اگر نوشیدن آب در روز برای شما ضروری باشد می توانید بنوشید لکن روزه باطل می گردد و نسبت به روزه ماه رمضان در صورتی که عذر شما تا ماه رمضان بعد استمرار داشته باشد قضای روزه هم برای شما واجب نیست و فقط برای هر روز باید یک کفاره بپردازید!»

حضرت آیت الله سیستانی: «در فرض مذکور چنانچه از گفتهء پزشک خوف ضرر برای شما حاصل شده است روزه بر شما واجب نیست و اگر تا سال دیگر به همین جهت نتوانستید روزه را قضا نمائید دیگر بر شما قضا واجب نیست و فقط بابت هر روز 750 گرم گندم به فقیر بدهید!»

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: «روزه به نحو مذکور باطل است و میزان اینست که اگر شما تشخیص دهید روزه برایتان ضرر دارد یعنی احتمال عقلانی ضرر بدهید، به طوری که برایتان خوف حاصل بشود و این حالت در تمام سال ادامه داشته باشد روزه واجب نیست و قضا هم ندارد فقط برای هر روز 750 گرم گندم یا جو یا آرد به مستحق غیر سید بدهید! و نمی توان مبتلا به دیابت را به ذی العطش مقایسه نمود».

حضرت آیت اله نوری همدانی: «در فرض سئوال اگر روزه گرفتن ضرر داشته باشد آشامیدن آب اشکال ندارد و روزهء وی صحیح نیست و حکم کثیرالعطش را ندارد».

حضرت آیت اله مبشر کاشانی: «در ماه مبارک رمضان دیابتی و کثرالعطش می توانند به اندازه و قدری که از مریض شدن یا شدت مرض جلوگیری کند آب بیاشامد و روزهء آنها صحیح است. لکن چنانچه در طول سال بدون آشامیدن آب بتوانند روزه بگیرند و روزه گرفتن برایشان مضر نباشد بنا بر احتیاط باید قضا نمایند و چنانچه حال جسمانی آنها در طول سال یکسان باشد، قضاء رمضان برایشان واجب نیست».

حضرت آیت الله شبیری زنجانی: «روزهء وی صحیح نیست و حکم ذکر شده مربوط به کسی است که به طور ناگهانی تشنه می شود و عمل تشنگی برای وی مقدور نیست نه برای کثرالعطش».

حضرت آیت اله مکارم شیرازی: «اگر روزه دار به اندازه ای تشنه شود که طاقت تحمل آنرا ندارد و یا ترس بیماری یا تلف شدن داشته باشد می تواند به اندازه ی ضرورت آب بنوشد ولی روزهء او باطل می شود. ولی اگر ماه رمضان باشد باید بقیه روز را امساک کند و چنانچه عذر وی تا رمضان سال بعد ادامه داشته باشد قضا ندارد ولی برای هر روز باید فقیری را سیر کند».

به عرض فدوی رسیدید؟... آخر یک لیوان آب خوردن ناقابل، اینهمه مکافات دارد؟ اصلاً آدم اگر خودش را در آب غرق کند بهتر نیست؟در اینصورت هم فدوی تردید دارد که در باب اینکه آبی که می خواهد خود را در آن غرق کند، باید آب ُکر باید باشد یا نه، بین علما، دوباره اختلاف نیفتد!

زیاده عرضی نیست....

 

یادداشت ها

1. خودکشی دستجمعی به سبک ژاپنی

 2 - زاهد چه بلایی تو که این مهره ی تسبیح / از دست تو سوراخ به سوراخ گریزد؟! 

 3 - این ماجرا از شیعه آنلاین! نقل شد و با آنکه فتوای مقام معظم رهبری را در صدر فتاوی آورده معذالک نوشته است: «در پایان گفتنی است ترتیب قرار دادن مراجع با هدف  خاصی صورت نگرفته است!

 

__________________بخش جديد__________________

اشاره:

فدوی در این ستون تازه، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، نیازچندانی  به دخالت او ندارند! چراغی که به خانه رواست...

 

گویاست «دگر حاجت مشاطه ندارد»!

رهبر معظم ‌انقلاب در جمع قاریان و حافظان قرآن:

«سکوت در قبال کشتار مسلمین میانمار نمونهء دروغ حقوق بشری غرب است (قدس)

بعد التحریر:

بقول عوام   How about کشتار مسلمانان در ُام القراء ایران اسلامی، برادر رهبر؟

 

آیت الله آشپزباشی در کوزه!...

نقص در نرم افزار فیلترینگ خودکار سبب فیلتر شدن فتوای حضرت آیت الله خامنه ای دربارهء فیلترشکن در سایت «شفقنا» شد!

 

خجالت هم خوب چیزی ست!

- نمایندگان روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامهء جدید پیشنهادی غرب در محکومیت دولت سوریه  را وتو کردند (بی بی سی)

توضيح: با هلاكت 2000 تروريست مسلح صورت گرفت

- پاكسازي مقتدرانهء دمشق از تروريست ها (کیهان)

- آیت الله مکارم شیرازى امروز (۲۳مرداد) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: کمک به ثبات سوریه در برابر نقشه‌هاى مخرب آمریکا و اسرائیل وظیفهء همهئ مسلمانان جهان است. (پارسینه)

 

سالاد فصل

«سبز‌ها به چند دستهء مقدس، محترم، معترض و منحرف تقسیم می‌شوند». (حمید رسائی/ایلنا بنقل از پارسینه)

بعدالتحریر: اگر ُسس این سالاد مأکول را هم مرحمت بفرمائید، فدوی ممنون می شود!

 

سوء پیشینه!

محمد(ص) خاتمی: اولین کسی بودم که بدیدار امام(ل) در پاریس رفتم / پارسینه

 

چک بی محل

حضرت آيت الله خامنه اي در حكمي جناب حجت الاسلام والمسلمين محسن اراكي را به سمت دبيركلي مجمع تقريب مذاهب اسلامي! منصوب و جناب حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي تسخيري را نيز به عنوان مشاور عالي رهبري در امور جهان اسلام منصوب كردند. (کیهان چاپ دارالخُرافه)

بعدالتحریر: شهر شلوغست و کسی ملتفت نمی شود؛ فلذا فدوی هم  جناب حجت الاسلام والمسلمين میله کار را، به سمت دبیرکل مجمع تفریق مذاهب اسلامي منصوب، و مواجب مختصر آن بزرگوار را هم از جیب ملت یک لا قبا پرداخت می نماید. و من الله التوفیق!

 

جای خالی ملت ایران!

اختلاف های ایران و عربستان باید از راه گفتگو و بنفع مسلمین حل و فصل شود!

 

هنوز اندر خم یک کوچه ایم!

هم اکنون در حال گذر از دولت اسلامی به تشکیل جامعهء اسلامی هستیم! (سردار عبدالرضا آزادی، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان)

بعدالتحریر: حضرت امام(ل) هم سی سال پیش راست فرمود! که عجالتاً، نسیمی از اسلام وزیده است! بر این پایه، ملت اینک مشغول تجربهء پس لرزه هاست!

 

بود آیا که در میکده ها بگشایند؟!

ردیف 22 کتاب قانون و مقررات صادرات و واردات ابلاغی امسال به واردات انواع مشروبات الکلی اختصاص دارد! بر این اساس، تعرفهء واردات آبجو تهیه شده از مالت، شراب کف دار، عرق حاصل از تقطیر شراب انگور، ویسکی، رم (Rum)، جین و ودکا 4 درصد تعیین شده است! (مشرق بنقل از قدس)

 

خروج حضرت امام(ل) از خط امام(ل)!

امام درباره حجاب اجباری نظری نداشت؛ امام فرمود بلوز، دامن و روسری حجاب کامل است (نعیمه اشراقی، نوه امام خمینی(س) / آخرین نیوز)

 

__________________کلمات حمار__________________

اشاره: کلمات حمار مستخرج از فرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

 

این که جهان در مقابل ماست نشان دهندهء اقتدار و عظمت کشور است!

* «...تا 32 سال آینده آلمان نیز در جمع مسلمانان جهان پای میز مذاکره علیه ضد اسلام خواهد نشست!» (خبرگزاری دانشجو از قزوین، آبنوش مسئول سپاه پاسداران قزوین)

* «نگرانی امروز ما سرعت علم در ایران است چرا که این سرعت آن قدر زیاد است که کشورهای دیگر نسبت به ما عقب می‌مانند و ما از این امر نگران هستیم!.. ما باید بار دیگر جهان را از وارونگی نجات دهیم چرا که اکنون تنها تصویر منهدم شده جهان است که در معرض دید قرار دارد و تنها جریانی که از اسلام ناب نشات می‌گیرد می‌تواند این روند را تغییر دهد! (محسن مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی/ مهر بنقل از بازتاب)

* «نظام ولايی یعنی تجلی یافتن، زمینی شدن و عینی شدن حاکمیت خدا توسط جانشينان خدا.» (حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه)

* «اگر ولایت نباشد جامعه به لجن کشیده می شود». (مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران)

* «اگر کشور ایران هزاران بار هم در هم بشکند بهتر از این است که انقلاب به دست دشمن بیفتد». (علی (ع)رضا(ع) زاکانی نماینده ی حکومت از تهران / فارس)

* «بسیج ثابت خواهد کرد 1+5 مساوی با صفر است». (بازتاب/ سردار محمد(ص)رضا(ع) نقدی)

* «من بارها اعلام كردم عضو سينماي ايران نيستم و نه تنها سينماي ايران بلكه سينماي دنيا در دستان  صهيونيست ها است». (فرج الله سلحشور باشگاه خبرنگاران جوان / بنقل از پارسینه)

* «بازیگران سریال یوسف را من آدم کردم. فرج الله سلحشور». (باشگاه خبرنگاران جوان / بنقل از پارسینه)

* «من خبر دارم که در پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون که چند سال هم طول کشید، هزار کیلو معادل یک تن تریاک مصرف شده است!» (سلحشور- فارس)

* «کشوری که در رأس آن ولی فقیه است، بن بستی ندارد!» (حجت الاسلام رئيسي / مهر)

* «همانند مقام معظم رهبری به هیچ عنوان نمی‌توان پیدا کرد چرا که ایشان نمونه برجسته‌ای از ائمه اطهار(ع) و اجدادشان است». (آیت‌الله مصباح یزدی / پارسینه)

* «هم‌اکنون 10 درصد از کل اقتصاد ایران از نفت است که آن را هم تحریم کردند!» (برادر محمد(ص) رضا(ع) رحیمی، معاون اول رئیس جمهور)

* «زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قوانین، فعالیت سیاسی کرده اما او را به ناحق به زندان انداخته اند چرا که حاکمان و گردانندگان نظام کار او را دوست نداشته اند. بر اساس این تعریف در نظام جمهوری اسلامی هیچ زندانی سیاسی وجود ندارد!» (محمد(ص) جواد(ع) لاریجانی، دبیرستاد حقوق بشر! قوهء باه ( قضائیه – م) / مهر بنقل از الف)

* «تفکیک جنسیتی یعنی در کلاس یک ردیف پسر، یک ردیف دختر! (معاون وزیر علوم)

* «تحولات جهان بدون ایران در سایه‌ء رهبری آیت‌الله خامنه‌ای به نتیجه نمی‌رسد». (ضرغامی رئیس صدا و سیما)

* «امروز به شدت جای خالی حوزه و حوزویان در برنامه ریزی های کلان کشور مشهود است!» (رییس شواری سیاستگذاری ائمهء جمعه)

 * «عشق به رهبری عشق به خدا، عشق به اولیا، عشق به قرآن و امام زمان و عشق به همه مقدسات است؛ چرا که ایشان نمادی از همه مقدساتی هستند که ارزش عشق ورزیدن دارند... ویژگی‌های امام خامنه‌ای چنان است كه یافتن مشابهی برای ایشان عملاً در حدّ محال و ناممكن است». (آیت الله تمساح یزدی)

* «ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌ها، از نتایج روزه داری است!» (آیت الله زین العابدین قربانی، امام جمعه رشت)

* «اینکه تقیه شاخه ای از نفاق باشد، ذهنیتی اشتباه است؛ زیرا منافق کسی است که در ظاهر مسلمان اما در باطن کافر است؛ ولی شخصی که تقیه می کند با او متفاوت است و ظاهر کافر و باطن مسلمانی دارد و او منافق محسوب نمی شود!» (آیت الله سبحانی)

* «كجای قرآن و سنت رسول الله اختلاط تجويز شده است؟ وجود اختلاط برای به دست آوردن علم و دانش غلط است». (كامران دانشجو ـ  جسارت است، وزير علوم!)

* «شکنجه در زندان های ایران یکی از دورغ‌های شاخ دار است. در زندان های جمهوری اسلامی شکنجه معنا و مفهوم ندارد!» (غلام حسین (ع)اسماعیلی ـ ریاست سازمان زندان های کشور)

* «ولایت‌فقیه نجات‌دهنده بشریت است».(غلام حسین(ع) الهام)

* «ایران امن‌ترین کشور جهان است». (سید احمد خاتمی)

* «طريقهء راه رفتن زنان نبايد موجب تحريك نامشروع برای نامحرم شود، ضمن اين كه زيور آلات خود را نبايد برای نامحرمان به نمايش بگذارند؛ گردنبند، لباس محرك، لباس آن چنانی زيور حساب می شود». (سید احمد خاتمی)

* «نیت مذهبی داشتم، تجاوزی رخ نداد!» (متهم به تجاوز در خمینی ‌شهر)

* «دختر دارای جاذبه است و پسر نیز در دوران جوانی خود به سر می برد، پس، برای جلوگیری از پیش آمدن مشکل، باید دانشگاه های آنها را از هم جدا کرد!» (آیت الله جعفر سبحانی9

* «بازی و بازیگری را از ادبیات هنر کاملاً بیرون ببرید؛ حیف است که هنر به این اصطلاحات آلوده شود...» (آیت الله جوادی آملی)

* «باید در ساخت خانه‌ها دقت کرد تا اتاق‌ها رو به قبله باشد». (آیت الله جوادی آملی)

* «فاجعه نروژ نشان داد اروپا هم از خطر اسرائيل در امان نيست!» (حزب الله لبنان)

* «دانشگاه رفتن خانم ها از بدبختی هاست!» (آیت الله پینو کیو [جنتی ـ م])

* «يكی از مترقی ترين و اجتماعی ترين احكام اسلام كه زمينه ساز تحرك و نقش آفرينی نيمی از نيروی جامعه در صحنه سياسی ـ اجتماعی و اقتصادی است، «حجاب» است. (عاطفه صادقی کیهان).

* «چادر، پيش از آن كه يك حجاب اسلامی باشد، يك حجاب ايرانی است. مال مردم  ما و لباس ملی ماست!» (خامنه ای )

* من چند وقت پیش رفته بودم مكه.  وقتی به عربستان می‌روید یك كارمند زن نمی‌بینید. اگر فقط همین مساله را در ایران عملیاتی كنیم، بسیاری از مشكلات حل می‌شود.» موسی قربانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس)

  

__________________از اطاق خبر__________________

ليست ناقص

* خبر: سید مصطفی تاجزاده: «جنتی و حداد عادل باید به خاطر تقلب در انتخابات از مردم عذرخواهی کنند.» (چکیده)

تفسیر خبر: نخست اینکه چرا نام مبارک آمر قلع وقمع ملت، یعنی اعلیحضرت العظما، اعلی الله مقامه، در لیست شما نیست؟ دیگر اینکه، شما چرا از واژه ای به نام محاکمه استفاده نمی کنید، برادر تاجزاده؟ و سرانجام اینکه، حالا گیرم کردند! تکلیف آن زبان بستگانی که در این ملت نوازی، ناپدید، مجروح و مقتول شده اند، چه می شود،هان!؟

بقول آن شاعر ضد انقلاب:

بیت

خرج که از کیسه ی ملت بود

عاقبت اش،اینهمه ذلت بود!

 

تناسب مستقیم،عمل معکوس!

* خبر: «برادر علی ‌اکبر(ع) ولایتی فضای پارک‌ها را برای قشر مذهبی ناامن توصیف کرد.» (پارسینه بنقل از خبرگزاری فارس)

تفسیر خبر: راست می فرماید برادر ولایتی! لکن عکس قضیه هم ثابت است یعنی، اگر فقط پارک ها برای قشر مذهبی امن نیست، تمام کشور برای افراد غیر مذهبی یا اشخاص نرمال، نا امن است!

 

فراق آتشین

* خبر: «دیدار جلیلی و اشتون برگزار نشد! به گزارش ایسنا کاترین اشتون و سعید جلیلی قرار بود در جریان ضیافت شامی در مسکو با یکدیگر دیدار کنند». (قدس)

تفسیر خبر: گرچه به مصداق:

بیت

نوای عا شقان در بینوائی ست

بقای عشق و عاشق در جدائی ست،

لکن فدوی که بخیل نیست، فلذا دعا می کند که این لیلی و مجنون سیاسی نیز، سرانجام روزی بهم برسند!

 

سالوس

* خبر: سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان، با اشاره به شخصيت رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران تاكيد كرد كه در جهان اسلام و بلكه در كرهء زمين كسي را با علم، حكمت، شجاعت و مديريت عقلاني رهبري ايران نمي شناسم». (کیهان)

تفسیر خبر: اولاً خدا کند که این دروغ شما راست باشد، برادر نصرالله! ثانیاً، فدوی در حاشیه انتظار داشت که شما یک تشکر خشک و خالی هم از کسی می کردید که دستکم سی سالی می شود که دستتان در جیب اوست، یعنی ملت یک لا قبای ایران اسلامی!

 

آیه درمانی

* خبر: «روزنامهء جام جم در شماره يک شنبه تازه ترين گزارش آماری از شمار مبتلايان و جان باختگان بر اثر ابتلا به تب کريمه کنگو  را منتشر کرده است». (رادیو فردا)

تفسیر خبر: مانعی ندارد؛ بیماران مبتلا به تب کريمه، به آیه ی شریفه مراجعه کنند!

 

ایراد

* خبر: «شما که مدعی نجات مردم دنیا و جامعه ی جهانی هستید، آیا مردم خود را از فقر و فلاکت و ظلم و ستم نجات داده اید؟» (آیت الله دستغیب)

تفسیر خبر: این چه فرمایشی ست؟ اولاً به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره ‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، چراغی که به مسجد رواست، به خانه حرامست.ثانیاً فقر و فلاکت، موهبتی ست الهی که با حضرات آیات"اندرون شده و با جان بدر شود"؛ ثالثاً ظلم و ستم حق مسلم ماست. بهر حال، بقول عوام too late  برادر آیت الله!..

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

4 آگوست المُعرّق سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630