بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 23 مرداد ماه 1391 ـ 13 ماه اگوست2012

 

خسرالدنیا والآخره

ماجرای شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، که به اصرار برادران در ایران سابق برگزار شده بود، بعون الله با نتیجه ی جفت 2 بنفع تماشاچی، پایان یافت! یک مقام شدیداً آگاه که نخواست نامش فاش شود، یواشکی به فدوی گفت که حضرات آیات، بعلت ضیق وقت، مملکت را بی اخذ اجازه از صاحبخانه، که حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا روحی فداه(عج) باشد، دستکم  پنج روز تعطیل و از این راه میلیون ها دلار وجه رایج ممالک محروسه ی امریک، به حضرت(عج) خسارت وارد  فرموده اند. البته به فدوی مربوط نیست ها، لکن برادران لابد در این باب، جوابگو هستند!

یک مقام آگاه دیگر، که خواست نامش فقط پس از پناهنده شدن به بلاد کفر فاش شود، با هزار ایما و اشاره به فدوی حالی کرد که از میان حاضران در جلسهء افتتاحيهء شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، چشم امید مقام مستأصل رهبری، به برادر "بان کیمون"، دبیر کل سازمان ملل، و برادر محمد(ص) مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر بود، که تلاش های مقام مستأصل رهبری، در سرکوب و کشتار صمیمانه ی مردم ایران و سوریه را تأیید کرده و از معظم له، تجلیل نیز بعمل آورند. لکن نامبردگان، که نمک خورده و شدیداً نمکدان شکسته اند، با کمال وقاحت، دقیقاً بر عکس عمل کرده اند. فی المثل، برادر محمد(ص) مرسی بجای پیروی از مقام مستأصل رهبری، که همواره مردم زیر خمپاره ی سوریه را تروریست و دولت تا دندان مسلح برادر اسد را دولت مردمی، و "بهار عربی" را نیز در یک قیام و قعود، به "بیداری اسلامی" تحریف و مصادره فرموده اند، چنین گفته است:

«به گزارش عصر ایران، به نقل از شبکهء العالم، محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، در سخنرانی خود در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران مطالب زیر را دربارهء سوریه بیان کرد. شبکه العالم سخنان مرسی را به زبان عربی به طور مستقیم و زنده پخش کرد.

«- حکومت سوریه ظالم است و مخالفان آن باید متحد شوند!

«- حوادث فعلی در سوریه امتداد بهار عربی است که از تونس آغاز و پس از مصر و لیبی به سوریه رسیده است!

«- دو ملت فلسطین و سوریه برای کسب آزادی، قهرمانانه تلاش می کنند.

«-  اعلام همبستگی با مردم سوریه در مقابل حکومتی که مشروعیت خود را از دست داده است ، وظیفهء اخلاقی است.

«- از انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه به حکومت دموکراتیک و آزاد حمایت می کنیم.

«- باید سوریه را از ورود به جنگ داخلی یا تجزیه باز داشت».

 

 قضیه فقط به اینجا ختم نشده و در پایان نیز، بی خبر، آب پاکی را روی همان دست نه چندان سالم معظم له ریخته، و در واقع به حضرت شان بشرح زیر، اعلام جنگ کرده است!:

«- آماده همکاری برای جلوگیری از خون ریزی در سوریه هستیم. توقف این خون ریزی بدون دخالت تاثیر گذار و فعال همهء ما امکان پذیر نیست!»

رسانه های ضد انقلاب نیز، بعنوان آتش بیار معرکه، افزوده اند که هیئت محترم سوری حاضر در اجلاس، در اعتراض به سخنان برادر محمد(ص) مرسی جلسه را ترک کرده اند؛ در صورتی که چنین نیست و آن هیئت محترم، دستجمعی اسهال داشتند که بیرون رفتند؛ و برادر محمد(ص) مرسی نیز، خلاف فرمایشات گهربار اعلیحضرت العظما، چیزی نگفت. به هر حال ما نیز برای محکم کاری و به تلافی و برحسب وظیفهء  شرعی، سخنان او را، بقول ضد انقلاب تحریف، و بقول خودمان، بشرح زیر تقیه کرده ایم:

«عمرو رشدی، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر، با تکذیب بخشی از ترجمهء ارائه شده از صحبت های محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت که مرسی در سخنان اش هیچ اشاره ای به كشور بحرین نکرده است. مترجم تلویزیون دولتی ایران، در ابتدای سخن مرسی در بارهء سوریه با جایگزین کردن کشور بحرین به جای سوریه سخنان مرسی را تغییر داد. در بخش های دیگری از صحبت هم هنگامی که مرسی کشورهای شاهد تغییر با وصف کشورهای "بهار عربی" نام می برد، مترجم نام بحرین را هم می گنجاند و از "بهار عربی" به عنوان "بیداری اسلامی" یاد می کرد.» (العربیه)

خوانندگان محترم ضد انقلاب، یکوقت تصور نکنند که برخورد برادر "بان کیمون" بهتر از این بوده است. ملاحظه کنید  :

«دبیر کل سازمان ملل متحد در ادامهء اقامت اش در تهران همچنان از عملکرد حکومت ایران انتقاد می کند. در تازه ترین مورد، بان کی مون خواستار آزادی منتقدان شده. او دیروز در سخنرانی اش در دانشکدهء روابط بین الملل وزارت خارجه، از ایران خواست حقوق بشر و آزادی بیان مردمش را رعایت کند». (بی بی سی)

باری- بگزارش مقامات ریز و درشت بیت رهبری، معظم له از زمان استماع اظهارات برادران "بان کیمون" و محمد(ص) مرسی، که مع الاسف بکلی از خط امام(ل) خارج شده اند، همچنان مشغول التیام جراحات وارده است! فلذا برادر لاریجانی #3 [محمد(ص) جواد(ع)] بشرح زير قبول زحمت کرده است:

«محمد جواد لاریجانی، دبیرکل ستاد حقوق بشر قوهء قضائیه، در واکنش به اظهارات محمد مرسی، رئیس جمهور مصر و بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها گفته است که بیان نظرات مخالف "بزرگی و سعهء صدر" ایران را نشان می‌دهد!» (البرز نیوز)

راست می فرماید! چرا که، در غیر این صورت، برادران "بان کیمون" و " محمد(ص) مرسی " به جرم  اظهارات خلاف مصالح، هم اکنون می باید، در بند 209 زندان اوین و اندکی بعد هم، به جرم توهین به مسؤلان نظام، مشوب کردن افکار عمومی، حمل و استمال مواد مخدر، و البته انجام لواط ،  به اعدام محکوم شده باشند!...

زیاده عرضی نیست ..

 31 اگوست 2012 

 

 

جعلیات

برادر علی اکبر(ع) ولایتی هم، اغلب می ریزد توی جوراب و محکم می کوبد به دیوار!.. این هم یک مستوره :

«برای مذاکره اعلام آمادگی کرده ایم. اما اگر آنها نخواهند مذاکره کنند، ما از موضع ضعف به آنها التماس نخواهیم کرد». (افکار نیوز)

ملاحظه کردید؟ منظور حضرت استادی این است که از موضع قدرت به آنان التماس خواهیم کرد!..

نکتهء دیگر اینکه، جناب شان، افزون بر تصدی  مشاور عالی مقام معظم رهبری، مبالغی مقام در سازمان های من در آوردی را هم یدک می کشند که آخرین آن ها «دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی!» است.

محض یاد آوری به خوانندگان محترم  ضد انقلاب عرض می کند که مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، بهار عربی را، بسود خود، به بیداری اسلامی تبدیل و مصادره فرموده اند! ناگفته پیداست که قضیه بهمین جا ختم نشده و برادر علی اکبر(ع) ولایتی را نیزبابت جنبش هائی که مردم کشورهای منطقه پدید آورده و هزینه ی سنگین ااش را نیز خود پرداخت کرده اند، بعنوان دبیر کل آن منصوب فرموده اند !

بیت

رنـج گــل بلــبل كـشيد و بـوي گـل را بـاد بـرد

بيستون را عشق كند و شهرت اش فرهاد برد

 

از جدائیها شکایت می کند..

فدوی گاه از ملت همیشه در صحنه حیرت می کند که چگونه، بی توجه به برخی ملاحظات، بهر چیز جزئی و بی اهمیتی، که نمونه ای از آن در پی می آید، پیله می کند و از این طریق، افزون بر اینکه  آب مبسوطی به آسیاب دشمن غدار می ریزد ، فدوی را نیز ،شدیداً از کوره به در می کند:

«ابتدا و انتهای پل جانبازان که تاکنون حدود 3 میلیارد تومان برای آن هزینه شده، به دلیل اشتباه مهندسی، 50 سانتیمتر اختلاف سطح دارد و به هم نمی رسد! پل جانبازان رشت که قرار بود در سال 1386 به بهره برداری برسد هم اکنون در شرایطی به پیشرفت 72 درصدی دست یافته که اشتباهات محاسباتی اش عجیب ترین رویداد مهندسی کشور را رقم زده است. اجرای این پل 6/102 متری از چهارم تیر ماه سال 1385 در دو جبهه کاری آغاز شد که بنابر محاسبات می بایست در پایان پروژه به یکدیگر متصل می شدند، اما هم اکنون و با وجود گذشت 2 سال اشتباهات محاسباتی مانع از اتصال طرفین پل به یکدیگر شده است. هم اکنون طرفین ابتدا و انتهای پل در حالی برای اتصال به یکدیگر نزدیک شده اند که تازه مشخص شده به دلیل اشتباهات مهندسی این اتفاق به دلیل اختلاف سطح طرفین پل هرگز نخواهد افتاد. گفته می شود این اختلاف به نیم متر می رسد که در قوانین مهندسی عدد بسیار بزرگی به شمار می آید». (خبر آنلاین)

ملاحظه کردید؟ آخر چه خبرتان است که این همه گرد و خاک راه انداخته اید؟ گفتیم حالا چه می خواهد بگوید!..  حالا دو طرف پل بهم نرسند؛ این همه عاشق و معشوق بهم نرسیدند، آب هم از آب تکان نخورد، خب این هم روش!.. فدوی اما تردید ندارد که اگر مقام معظم رهبری اراده کند، بهم می رسند!..

از اینها گذشته، مصالح  را هم در نظر بگیرید (منظور مصالح ساختمانی نیست!- م) شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، دشمن را دست کم گرفته اید. بقول مقامات در این جریان، ذغال خوب (تحریم ها - م) هم البته بی تأثیر نبوده است. این تحریم ها را خاچ پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، اگر بردارند، دو طرف ِ این پل لجباز، بی درنگ بهم می رسند؛ بقول عوام believe me! you better

از همه ی اینها گذشته ، بقول آن شاعر ضد انقلاب:

بیت

گـر نخل وفا بر ندهد، چشم تری هست

تا ریشه در آب است، امید ثمری هست

 منظور فدوی آن است که دستکم، بقول خاج پرستان، بخشی از راه حل باشید و بقول خودمان، بجای نق زدن، راهکار بدهید!..

باری، تا دو طرف این پل تصمیم شان را بگیرند، فدوی اصلاحات/ راهکارهای کارشناسانهء زیر را، بی هیچ چشمداشتی و بقول عوام  for free، پیشنهاد می کند:

1- از آنجا که فقط 50 سانتیمتر کسر آورده ایم، نام این پل که بقول عوام already جانباز هست، به  جانباز 50 درصدی تغییر کند، تا بدینوسیله از مزایای بنیاد شهید نیز برخوردار شود..

2- برخی زبانزدها، از جمله زبان زد معروف "کوه به کوه نمی رسد ولی آدم به آدم می رسد"، تا اطلاع ثانوی به "پل به پل نمی رسد ولی آدم به آدم می رسد" اصلاح می شود.

و من الله التوفیق

 

عواقب

خوانندگان محترم ضد انقلاب به تیتری که در پی می آید نگاه کنند:

«حکم اخراجم را دانشجویم امضا کرد که دو بار نمرهء قبولی به او نداده بودم!»

فدوی فکر می کند که تیتر فوق، که عیناً برگرفته از سایت آخرین نیوز است، " گویاست" و لذا حاجت مشاطه ندارد! لکن نقل متن خبر، به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، مستحب است:

«در خصوص شروع روند جدید بازنشستگی اساتید در دانشگاه های تهران و صحبت های عنوان نشدهء برخی از اساتید علامه ظرف دو سه سال گذشته، این بار پای ناگفته های محمد شریف نشستیم که سال گذشته اخراج شده و می گوید:"حکم اخراجم را دانشجویم امضا کرد که دو بار نمره قبولی به او نداده بودم!" این روند فراتر از سه چهار استاد برجسته است و شامل تعداد زیادی از اساتید در دانشکده های مختلف دانشگاه علامه می شود که هر یک به نحوی و یا بهانه ای با مقولهء بازنشستگی اجباری، اخراج، گرفته شدن دروس و ممنوعیت از تدریس مواجه شده اند واین امور به انحای مختلف به اجرا درآمده و تقریبا دانشکده ای در این میان از قلم نیفتاده است. نکتهء عجیب در این میان آنجاست که  اساتیدی بی ارتباط با رشته ها، با سابقه های بسیار کم و یا بدون سابقه در تدریس و حتی در حالی که به تازگی مشغول تحصیل در مقطع دکترا شده اند، جذب هیئت علمی و جایگزین این اساتید مجرب، باسواد و برجسته شده اند تا در تاریخ ثبت شوند».

در پاسخ عرض می کند که فدوی از تعجب شما بیشتر حیرت می کند تا حرکت برادران مذکور، برادر خبرنگار!.. جوری سخن می گوئید که پنداری فی المثل سوئدی هستید و همین چند روز، بلکه همین چند ساعت پیش، به وطن اسلامی نزول اجلال فرموده اید!..

بیت

مـرغ بـاغ مـلکوت ام نیم از عالم خاک

چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم!

اگر چنین است، فدوی یاد آور می شود که از فردای انقلاب تا آخرین روزهائی که امکان زیست در وطن سابق را داشت، شاهد این روند ویرانگر بوده است؛ لکن چه کند که دست و پای اضافه ندارد که به جامعه ی شکوهمند اسلامی مراجعت، و خاطرات شنیدنی خود را در همین ارتباط برایتان باز گوید تا تتمه ی گیس تان را هم (اگر هنوز دارید !) بکنید!. پس فکر کرده اید که رمز موفقیت برادران  در بستن دانشگاه ها، حذف اساتید برجسته و بطور کلی تعویض روغن دانشگاه ها ( تعویض تخصص با تعهد! - م) و تبعات آن یعنی، تعطیل اقتصاد، اضمحلال صنعت و کشاورزی و .... چه بوده است؟!

در حاشیه، به آن استاد اخراجی نیز عرض می کند که اخراج شما توسط آن دانشجوی بسیجی، ربطی به دو بار نمره ی ردّی به او ندارد، عین این اتفاق می افتاد اگر به مؤمن مذکور، حتا دو بار نمره ی قبولی مرحمت می کردید!.. حضرات از حضرت امام(ل) گرفته تا مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، و َدم قیچی های معظم له، به چندین زبان زنده و مرده ی دنیا به ملت تفهیم اتهام کرده اند که  "سیاست ما عین دیانت ما است و بلعکس!" و، در نتیجه، همین شتر- گاو- پلنگی ست که در همه ی عرصه ها ملاحظه می کنید..

زیاده عرضی نیست.

 

میان ُبر

این اضافه کاری فدوی،که طی آن عریضه های مؤمنین را، در فرصت هائی، به شرف عرض برادران می رساند، اغلب موجب درد سر وی شده، و گاه حتا ممکن بوده که به از دست دادن جان ناقابل اش نیز منجر شود که البته چندان هم قابلی ندارد، چرا که از قدیم هم فرموده اند:

بیت

سـر کـه نـه در راه عـزیزان بــود

بار گرانی ست کشیدن به دوش

باری, عوض اش، به زحمت اش می ارزد ؛ و خستگی به تن آدم نمی ماند؛ بعنوان مستوره ملاحظه کنید :

«دو رشته قنات روستاي سرهنگچه از توابع شهرستان اردستان به طور ناگهاني فرو ريخته است. باغات و مزارع كشاورزان محروم اين روستا شديداً وابسته به اين دو قنات است كه اكنون در حال خشكيدن و نابودي است. به جهاد كشاورزي اردستان مراجعه كرده ايم مي گويند بودجه و اعتبار نداريم. بازسازي اين قنات ها بدون همكاري دولت امكان پذير نيست. از مسئولين محترم تقاضاي رسيدگي عاجل را داريم. اهالي روستاي سرهنگچه از توابع اردستان  اصفهان»

فدوی دور از جان خوانندگان محترم ضد انقلاب، از این بابت مانند توپ فوتبال بین دولت و حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، در رفت و آمد بود. برادر مهندس السلام والمسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، که آب ُکر پاکی را روی دست فدوی ریخت و فرمود که اولاً آن قنات ها بیجا کرده اند که بدون اخذ مجوز از دولت مردمی فرو می ریزند، ثانیاً وی در پی  تعمیر قنات های جهان است فلذا باز سازی آن دو فقره قنات اردستان را عجالتاً در دستور کار ندارد؛ و و سپس به فدوی شدیداً تفهیم اتهام شد که این مسأله به دولت خدمتگزار مربوط نبوده و در حوزهء اقتدار حضرات آیات است؛ باری- فدوی سرانجام مراتب را در فاصله ی بین دو قیلوله، به شرف عرض حضرات آیات رساند. اجماعاً پس از دود کردن چندین صلوات فرمودند احوط آن است که اهالی، افزون بر تحمل تشنگی، سه روز نیز غذا، گرحتا گیرشان آمد، نخورند! و در پایان نیز، برگزاری نماز استسقاء(1) لکن با رعایت مراتب زیر را تجویز فرمودند:

در امر مستحبات اين مسئله امورى ذكر شده كه همه، حالت رقت و زارى و نياز بندگان را مى‏رساند و جلب رحمت مى‏كند، از جمله:

مردم سه روز، روزه بگيرند و روز سوم به صحرا روند و نماز بخوانند،

زير آسمان جمع شوند،

پا برهنه باشند،

مردم، منبر را با خود به صحرا ببرند،

مؤذن‏ ها هم همراه باشند،

پيران وكودكان و چهارپايان را هم با خود ببرند،

بچه‏ ها را از مادران جدا كنند تا صداى گريه و ضجه زياد شود،

مانع بيرون رفتن كفار همراه خود شوند،

امام جماعت و مردم، در كمال خشوع و وقار و درخواست، به بيابان‏ بيرون روند،

جاى پاكى را براى نماز، انتخاب كنند،

و نيز، وقتى نماز به پايان رسيد، پيش نماز به منبر رود، و عباى خود را واژگونه يا پشت و رو بر دوش افكند، با صداى بلند، صد بار الله اکبر بگويد، رو به مردم سمت راست كرده، صد بار بلند سبحان الله بگويد، سپس به‏ مردم طرف چپ روى كرده و صد بار با صداى بلند لا اله الا الله بگويد،..(2)

باری فدوی نمی خواهد که میان گرد و خاک ناشی از فرو ریختن قنات های مذکور، برای خودش بقول عوام Credit دست و پا کند، لکن در حاشیه عرض می کند درست است که این چیزها برای خواهر فاطی تنبان نمی شود، لکن برای اهالی روستای سرهنگچه، که باران می شود!..

و من الله التوفیق و علیه التکلان..

-----------------------------------------

(1) دعا و نماز طلب باران

(2) http://www.askdin.com

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفه ی دارالخـُرافه است،

پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«8911---0915: ماه رمضان رفت ولي يار نيامد / آن شمع دل افروز شب تار نيامد // صد روز دگر مانده كه با ناله بگويم / اي اهل حرم مير و علمدار نيامد. عيد قبولي در آزمون بندگي مبارك باد!

فدوی: والله برادر 8911---0915  بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آآآآ... اصلاً عمدی نبود، معظم له می خواستند تشریف بیاورند، لکن دوای ظهور، حتا در ناصرخسرو هم، گیرشان نیامد!..»

 

« محمودي: اقتدار نظام اسلامي در برپايي اجلاس غيرمتعهدها شليك ديگري به قلب استكبار است و، قبل از اصابت اين تير به قلب دشمنان نظام، خاصه رژيم اشغالگر قدس و آمريكاي جنايتكار تب مي كنند و چندين بار جان مي دهند. از خداوند متعال مي خواهيم كه نتيجهء اين نشست كمك به بيداري اسلامي و استقامت مردم سوريه و مقاومت منطقه شود و اين نشست را در فاز جديدي از پيشبرد خط مقاومت قرار دهد».

فدوی: بقول عوام exactly برادر محمودی exactly!.. برادران بابت یک جلسه ی ناقابل، بدون اجازه ی حضرت، مملکت آقا امام زمان (عج) را، پنج روز تعطیل فرموده، تازه به این اکتفا نکرده، برادر ناجا نیز به ملت یک لا قبا و هاج و واج تشر زده که در این پنج روز تعطیل اجباری "با کسی شوخی ندارد"! نه، خودمانیم برادر محمودی، اقتدار از این بیشتر می شود؟!»

 

«یک شهروند: نود درصد ساختمان های منطقه سراب فرسوده است، با توجه به پس لرزه های اخیر لازم است مسئولان در این خصوص علاج واقعه قبل از وقوع نمایند».

«مهدوی از ساری: از مسئولین محترم ساری درخواست می شود به برج غیراستانداردی که در خیابان معلم کوچه شهید طهماسبی در حال ساخت است قبل از هرگونه فاجعه ای رسیدگی نمایند؛ که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد».

فدوی: فدوی هر دو عریضه را، بدلیل تشابه موضوع، یکجا پاسخ داده و با کمال خشم عرض می کند که چشم تان را بگیرد برادر شهروند! که هر کاری نظام مقدس اسلامی برایتان انجام می دهد، به نظرتان نمی آید. اصلاً شما کجای کارید؟ حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، علاج واقعه را بسیار پیش از وقوع فرموده اند؛ بفرمائید، این هم مدرک با تیتر اش: «امضا تفاهم نامه با حوزه برای کاهش بلایای طبیعی. وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از امضای تفاهمنامه با حوزه علمیه برای کاهش بلایای طبیعی خبر داد و خاطر نشان کرد: در مرحلهء اول با حوزه‌های علمیهء قم، مشهد، اصفهان و شیراز تفاهمنامه همکاری امضا کردیم تا از حوزه‌های علمیه برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود!» گفتن ندارد که اگر حضرات مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، علاج واقعه را بشرح فوق قبل از وقوع  نمی فرمودند، تلفات زلزلهء اخیر آذربایجان، بجای 300 تن، به 30.000 نفر می رسید!.. ای .... ای..  بقول آن بزرگوار: «یارب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!» فلذا نخست یک سوزن به خودتان بزنید، بعد یک جوالدوز به کپل حضرات آیات عظام و حجج اسلام، برادر مهدوی(عج)!»

 

«کاشانی: از ملت ايران به خاطر حضور ميليوني خود در راهپيمايي روز جهاني قدس تشكر مي كنم. روزي كه تودهني مي زند به رسانه هاي عقب افتاده اي كه مي گفتند مردم براي سانديس و كيك به راهپيمايي مي آيند! مردم در صحنه با دهان روزه و در هواي بسيار گرم حضور داشتند و اين حضور ادامه دارد. ملت تا پاي جان براي آرمان هاي انقلاب اسلامي خود ايستاده است».

فدوی: فدوی هم در تکمیل فرمایش شما، ضمن کوبیدن مشت های مبسوط به فک و آرواره ی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، شدیداً عرض می کند که غلط کردند، برادر کاشانی! حکومت آنقدرها هم که می گویند گدا و ناخن خشک نیست. چلو خورش، چلوکباب و البته پاداش های نقدی و اداری هم هست. بقول آن بزرگوار باید به اینگونه معاندین و خوارج گفت: «چشم دل بازکن که جان بینی غیر ساندیس و کیک، آن بینی!»

 

« يكي از متدينين محل: به رغم اولتيماتوم ناجا براي برخورد با روزه خواري و بدحجابي، متأسفانه وضعيت كساني كه در سطح شهر، آن هم پايتخت ام القراي جهان اسلام، تردد مي كنند، به ويژه ميهمانان خارجي، اصلاً زيبندهء اين نظام نيست. در برخي موارد افراط (برخورد با روزه خواري در داخل مغازه ای كه كركره اش تا نيمه بسته است) و تفريط (رها كردن بسياري از افراد كه به طور علني اقدام به روزه خواري مي كنند) وجود دارد. اگر هر روز سري به سبزه ميدان در نزديكي مسجد ارك و دادگستري بزنيد قماربازان دلار و سكه كه مواد لازم خورد و خوراك به دست (آب، كيك، سانديس و...) اقدام به روزه خواري مي كنند را مشاهده مي كنيد كه بدون هيچ گونه واهمه اي و با بي حيايي كامل در مركز شهر مرتكب فعل حرام مي شوند و برخوردي هم از سوي ناجا مشاهده نمي شود. چرا؟»

فدوی: شما چرا خودی و غریبه سرتان نمی شود، برادر متدین؟ "ساندیس و کیک" غذای سازمانی برادران لباس شخصی ماست، و به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، هیچگونه منع شرعی ندارد».

 

«8113---0938: در مورخ 28 مرداد مصادف با 27 رمضان در خيابان خيام شاهد روزه خواري علني از سوي تعدادي توريست هاي خارجي بودم. چرا گردشگران خارجي يك راهنماي ايراني ندارند تا قوانين كشورمان را به آنان يادآوري كند؟»

فدوی: انقلاب چند نفر مثل شما داشته باشد، نیاز به دشمن ندارد، برادر 8113---0938!.. بی تعارف بگوید که شمّ جاسوسی و پلیسی تان، که از فروع شرع انور می باشد، بسیار ضعیف است، برادر مؤمن. نخیر!.. آنان، ضدانقلاب در کسوت توریست بودند که در روز 28 مرداد مشغول توطئه بودند.حواس تان کجاست!»

 

« مهمان پور از ايلام: در دهلران و مهران به علت خشك شدن چشمه ها و رودخانه ها حيوانات و پرندگان در حال نابودي هستند. از وزراي نيرو و جهاد كشاورزي استمداد مي كنيم».

فدوی: در حال نابودی نیستند، ماه مبارک رمضان است و آنان نیز به تأسی از ما روزه گرفته اند، برادر مهمانپور. شما چرا از هر چیزی برای سرزنش دولت خدمتگزار استفاده می کنید؟»

 

«2294---0919 : ضمن تبريك عيد سعيد فطر، اميدواريم مردم و جوانان ما مثل ايام ماه مبارك رمضان هميشه دل و زبان و گوش و چشم خود را از گناهان و آلودگي ها پاك نگه دارند و هر روزشان مثل ماه مبارك باشد».

فدوی: فرمایش شما را فدوی عیناً به جوانان ابلاغ کرد. از قول قاآنی در پاسخ گفتند:

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت

صد شکر که این آمد و صد شکر که آن رفت !

این با طرب و خرمی و فرخی آمد

وان با کرم و محنت و رنج و مرضان رفت

ایام نشاط و طرب و خرمی آمد

هنگام بساط و شعب و زرق و فسان رفت

لا حول کنان آمد تا خانه ز مسجد

عابد که ز مسجد به سوی خانه دوان رفت

عید آمد و شد باز در خانه ی خمار

شاهد به میان آمد و زاهد ز میان رفت

این طرفه که با مسجد و سجاده و دستار

زاهد سبک از زهد پی رطل گران رفت!

 

«بختياري: دولتمردان آمريكا و برخي كشورهاي عرب حوزهء خليج فارس بايد مواظب رفتارشان باشند و مرتكب خطاي استراتژيك نشوند چرا كه ايران اسلامي از ظرفيت هاي بسيار بالاي نظامي و اقتصادي خيره كننده اي برخوردار است و جانانه از حريم كشور و تماميت ارضي خود دفاع خواهد كرد و قطعاً هر كشور خيره سري بخواهد منافع ملي ما را تهديد كند ايران اين توانايي را دارد كه در هر نقطه اي از جهان پاسخ مناسب را به متجاوزين بدهد و آنها با تحريم و فشارهاي ايذايي نمي توانند جلوي پيشرفت ملت ما را بگيرند».

فدوی: فدوی اولتیماتم شما را عیناً به کشور های فوق الذکر ابلاغ کرد؛ در پاسخ، تقریباً چیزی نزدیک به اسهال گرفتند و گفتند چشم! برادر بختیاری!

 

«8371-0911: چندين مقاله درمورد جنگ نرم و دفاع مقدس نوشته ام. لطفاً براي چگونگي چاپ اين مقالات در روزنامه مرا راهنمايي كنيد».

فدوی: مراتب به مقام عظمای سردبیری بقول عوام forward شد. فرمودند مقالات متعددی از مؤمنین پیرامون جنگ نرم واصل شده است و خواهش کردند که شما در باب جنگ ولرم که اخیراً تحرکات دشمن در آن ملاحظه می شود، مقاله بنویسید، برادر 8371-0911.

 

«0642:0936: خوشا به حال انسان هايي كه دل و قلب شان بي حجاب است و گرد و غبار گناه آن را نيالوده است. اما آنكه جسم ظاهري اش بي حجاب است حيوانات از او متمدن ترند».

          فدوی: بی حجاب بی حجاب است، برادر 0642:0936 یعنی، دل و قلب بي حجاب نیز، حتا اگر در کله پاچه فروشی باشد، مشمول تعزیرات حکومتی ست و در این رابطه، برادران، خودی و غریبه هم سرشان نمی شود. در باب بخش آخر فرمایشات تان که زنان بی حجاب پائین تر از حیوانات هستند، مقرر فرمودند چون شمائید، تعدادی حیوانات اهلی را بدولت سرای شما بفرستند تا لذت اش را ببرید. و من الله التوفیق!

 

«2848:0910: شركت فراصنعت طرف قرارداد با سايپا از 350 نفر كارگر خود 300 نفر را اخراج كرده است. از سوي ديگر حق بيمه چند خانواده نيز قطع شده، شما را به خدا به فرياد ما برسيد».

فدوی: بعرض رسید. فرمودند که گوش مبارک قدری سنگین تر شده و نمی شوند،بیشتر فریاد بکشید، برادر2848:0910!

 

«بختياري: عناصر مدعي اصلاحات به بهانهء انتخابات رياست جمهوري كه در پيش است براي خود نوشابه باز مي كنند و بحث معرفي كانديدا را مطرح مي نمايند. اين قماش بايد بدانند كه از ديد ملت شهيد پرور ايران مشروعيت ندارند و مانند ديگر ليبرال ها مردود شده اند و جايگاهي در بين مردم شريف كشورمان ندارند؛ چون متاعي براي عرضه از خود باقي نگذاشته اند و آنچه مردم از اين مدعيان اصلاحات در ذهن خود دارند نوكري براي بيگانه و خيانت به ملت در همراهي با كودتاي نرم دشمن براي اضمحلال انقلاب است».

فدوی: با آنکه شما بجای نوشابه، ساندیس دارید، معذالک فدوی بخیل نیست و مراتب را عیناً بعرض خاک نعلین عنبر آسای شان رساند. موافقت و دستور فرمودند که یک نوشابه هم برای شما باز کنند، برادر بختياري!»

 

«9915:0914: يك پيرمرد فلج از شهر تبريز هستم. مسئولين بانك سپه اين شهر بنده و همسرم را دو ماه تمام براي چند ميليون تومان وام بردند و آوردند و آخر سر اين وام را پرداخت نكردند. آيا خدا را خوش مي آيد؟»

فدوی: بسمه تعالی؛ بله!

 

«انصاري: آقاي بهمني رئيس محترم بانك مركزي گفتند كه 1400 موسسهء مالي را كه 30 درصد سود مي گرفتند تعطيل كرده اند، حال سوالم از ايشان اين است كه بانك هاي خصوصي 27 درصد سود مي گيرند و با سود مركبي كه از من گرفتند مجبور شدم خانه ام را پس از 40 سال كار كردن بفروشم تا سود مركب بانك را پرداخت كنم آيا اين وجه شرعي و قانوني دارد؟»

فدوی: بسمه تعالی؛ والله اعلم!

 

« جاويد: قبل از اينكه بحران سوريه شدت پيدا كند روزنامه هاي دوم خردادي مرتب تصاويري از خانم بشار اسد رئيس جمهور اين كشور را در حالي كه پوشش اسلامي نداشت چاپ مي كردند. هدف شان اين بود كه به اذهان عمومي جامعه ايران و سوريه القاء كنند دولت بشار اعتقادي به قوانين اسلام ندارد و بالعكس جريان معارض به دنبال اجراي اسلام است. براي اينكه چنين بهانه اي از دشمنان سوريه و مقاومت گرفته شود ضرورت دارد احكام و قوانين اسلام از جمله حجاب از طرف دولت سوريه و شخص بشار اسد و خانوادهء او محترم شمرده شود».

فدوی: حال شما خوبست، برادر جاوید؟ بقول فرانسویان «یکی می مرد ز درد بی نوایی، یکی می گفت عمو زردک می خواهی؟»! برادر بشار اسد در بدر بدنبال یک سوراخ مکتبی ست و معالجات اعلیحضرت العظما نیز در مورد ایشان تاکنون مؤثر واقع نشده، آنوقت شما دنبال روسری عیال نامبرده هستید؟!

 

«9005-0913: ضرب المثل معروفي است كه فلاني را به ده راه نمي دادند سراغ خانه كدخدا را مي گرفت حالا حكايت سران منافق فتنه است كه به جاي رفتن به جهنم و واصل شدن به درك دوباره به فكر كاخ رياست جمهوري افتاده اند. بايد گفت بوي داغ كردن درازگوش را با بوي كباب اشتباه گرفته اند».

فدوی:  والله برادر 9005-0913 بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟..تا اعدام آ آ آ آ.. این روزها خر هم گیر نمی آید که با ناله سودا کنند!

 

« اصغر كردبچه: از وزارت خارجه درخواست مي شود كه سياست گام به گام را كنار بگذارد و انقلابي تر عمل كند، هم نسبت به ميانمار و هم نسبت به سوريه. چشم دنيا به ايران دوخته شده است. نترسيد كه ملت پشتيبان مسئوليني است كه انقلابي و صحيح عمل مي كنند».

فدوی: بعرض رسید. فرمودند بزرگتر که شدید، دوباره تماس بگیرید، برادر کردبچه!

 

«هادي- تهران: مي خواستم سؤال كنم چرا رئيس جمهور را ديگر در نماز جمعه نمي بينيم. در حالي كه ايشان در چهار سال اول رياست جمهوري شان هميشه در نماز جمعه حاضر بودند».

فدوی: مراتب در مجالی بعرض رسید؛ گفتند یکجا و مایه کاری حساب می کنند، برادر هادی!

 

«8853-0912: از كسي كه ماهي در دست اش گرفته بود پرسيدند اين ماهي چيه در دست گرفته اي؟ جواب داد مي برم شام. ماهي زبان باز كرد و گفت شام ميل ندارم اول به سينما برويم. حالا حكايت فتنه گران سال 88 است كه با پررويي تمام براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم شرط گذاري مي كنند».

فدوی: مرغ گیرتان نیامد، ماهی دست گرفتید، برادر 8853-0912 ؟!

 

« نقش: معنا ندارد كه مسئولين كشورمان با همتاي تركيه اي خود به آرامي صحبت مي كنند. مگر غير از اين است كه كشور تركيه گاز ما را ارزان مي خرد چه گلي به سر ايران زده است كه مسئولين در مورد اين كشور دست به عصا راه مي روند».

فدوی: بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) والله برادر نقش دروغ چرا تا اعدام آ آ آ ...علت این که مسئولين محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، دست به عصا راه مي روند، آن است که کمرشان زیر تحریم ها مبالغی عیب کرده است، برادر نقش!..

 

«ايران پرست: هجمه فرهنگي يكي از خطرناك ترين حربه هاي دشمن است و با اين كه اين هجمه روز به روز بيشتر مي شود، متاسفانه برخي از مسئولان به جاي افزايش مقاومت در برابر آن دچار وادادگي مي شوند. نمونهء آن پروژهء لاله است. در بحث اقتصادي نيز بايد راهي پيدا كنيم كه اثر نوسانات ارز جهاني بر اقتصاد ما كم شود و نيز بايد راهي پيدا كنيم كه به هر طريق ممكن برتري دلار در برابر ريال نتواند زندگي و عرصه را بر ما تنگ كند. مسئولان كاري كنند كه دلار خيلي بر زندگي و اقتصاد ما تاثيري نداشته باشد».

فدوی: فدوی ملتفت فرمایش شما هست، لکن عقد ما و دلار در آسمان ها بسته است، برادر ايران پرست!

 

«نيكنام: هفتهء گذشته بار ديگر نامه اي از جناب آقاي دكتر لاريجاني، رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي، خطاب به آقاي دكتر احمدي نژاد در رسانه ها منتشر شد. تا كي اين رويه بايد ادامه پيدا كند. از اين كار چه ثمره اي عايد كشور مي شود جز اين كه مردم را به مسئولين و خود بي اعتماد مي كند؟»

فدوی: دیگر کم لطفی نکنید، برادر نیکنام؛ ثمره اش این است که خط هر دو شان خوب می شود؛ و این دست آورد کمی نیست، برادر نيکنام!

 

«9705---0912: برابر آموزه هاي ديني و قانون مدني ايران مسئوليت اقتصادي خانواده به عهده مرد است به همين دليل لازم است فرصت هاي شغلي ابتدا در اختيار مردان قرار گيرد. ولي متاسفانه امروزه به صورت مساوي بين زنان و مردان تقسيم مي شود، اين نقض آشكار قانون مصوب است. آيا وقت آن نرسيده كه جامعه شناسان و حقوق دانان و سياستمداران و مناسبات اجتماعي را مسئولانه ترسيم كنند؟»

فدوی: فدوی هم حیرت می کند؛ چرا که در جامعه ی شکوهمند اسلامی، هیچگونه تساوی، نباید بین زن و مرد برقرار باشد. بقول عوام don’t worry! مراتب تا حصول به نتیجه ی غائی، توسط فدوی پیگیری می شود.

«6252---0935: از اول ماه مبارك رمضان آب منطقهء شيخ بهاء در شهرستان اهواز آلوده شده به طوري كه براي موارد غير شرب مثل شست و شو نيز قابل استفاده نيست. با جمع آوري استشهاد محلي موضوع را به مسئولين اداره آب و فاضلاب گزارش كرده ايم ولي بنويسيد آيا حق مردم اين استان با داشتن چند سد بزرگ اين است كه درست در فصل گرما اينچنين اذيت بشوند و به زحمت بيفتند؟»

فدوی: بعرض رسید؛ در یک قیام و قعود فرمودند به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، اینجوری صواب اش بیشتر و، در واقع، در زمره ی امتحانات الهی ست، و در پایان نیز دعا فرمودند که از این امتحان سربلند بیرون بیائید، برادر هشت رقمی!.

 

و من الله التوفیق

بپایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

اول سپتامبر المعتبرسنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630