بازگشت به خانه  |   پيوند به نظر خوانندگان 

نوشته های

شهباز نخعی

shahbaznakhai8@gmail.com

 جمعه 31 شهريور ماه 1391 ـ 21 ماه سپتامبر 2012

 

در حال پیشرفت مطلوب!

شهباز نخعی

سردمداران حکومت آخوندی در عرصه حرف و ادعا قهرمان هایی کم نظیرند و اگر المپیکی برای رشته های دروغگویی، رجزخوانی، خالی بندی، لاف زنی، یاوه گویی و... برگزار شود، همهء مدال های طلای آن را درو خواهند کرد روزی به شب نمی رسد که یکی از سرداران ریز و درشت سپاه پاسداران در باب توان رزمی و تهاجمی نظام ولایی داد سخن ندهد و استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی را به نابودی و محو شدن از نقشهء کره زمین تهدید نکند. آخوندی که معلوم نیست بر مبنای کدام تخصص و کاردانی و تجربه، با حکم حکومتی مقام معظم رهبری در مقام وزارت اطلاعات و امنیت ابقا یا در واقع تحمیل شده و مردم او را به طنز شیخ حیدر 007 می نامند، ادعا می کند که حکومت چنان اقتدار و اشرافی بر عرصه و فضای کشور دارد که اگر پرنده ای وارد حریم فضایی کشور شود از لحظه ورود همهء حرکات اش زیر نظر قرار می گیرد تا نکند خدای ناخواسته قصد سر در آوردن از اسرار نظام و جاسوسی – اگر چه حکومت چیزی برای مخفی کردن ندارد و مقام معظم رهبری نیز فتوا داده اند که سلاح اتمی حرام است -، را داشته باشد و سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز لاف می زند که: «امروز شاهد هستیم که مستکبران عالم از رویارویی با این نظام درمانده اند».

اما، در عالم واقعیت و عمل وضع به گونه ای دیگر است. هیچ کس در برابر خودکرده های بدون تدبیر و مشکلات طاقت فرسایی که برای مردم ایجاد شده مسئولیت نمی پذیرد. در حالی که از فشار گرانی روزافزون کارد به استخوان مردم رسیده و کارشناسان و اقتصاد دانانی که دو سال پیش این وضع را پیش بینی کردند و هشدار دادند، یا در زندانند و یا با وثیقه های سنگین منتظر دادگاه و محکومیت خود هستند، مجلس و دولت به عنوان مسئولان مستقیم طرح هدفمندی یارانه ها، هر یک دیگری را متهم و مسئول شکست طرح معرفی می کنند.

در مورد نرخ ارز و بی ارزش شدن روزافزون پول ملی نیز وضع به همین روال است. رییس جمهوری که با دست نشانده کردن بانک مرکزی عملاً استقلال آن را بر باد داده چند نفر ناشناس را مسئول نابسامانی در نظام پولی کشور معرفی می کند و روزنامهء مردم سالاری می نویسد: «کنترل ارز از دست دولت خارج شده است و اعتراف به این موضوع نیز از سوی دولتی ها مطرح می شود».

در ء به اصطلاح مبارزه با فساد وضع از اینها هم خراب تر است. بوی عفونت فساد، که تا بالاترین رده های حکومت را فرا گرفته، چنان آزارنده است که دیگر کسی در لاپوشانی و "کش ندادن" هم فایده ای نمی بیند.  مصظفی پورمحمدی، آخوند رییس سازمان بازرسی کل کشور، که چند سال پیش در دولت احمدی نژاد عهده دار وزارت کشور بود، در مصاحبه با روزنامهء خراسان گوشه ای از پرده را بالا می زند و می گوید: «امکان ندارد در هیچ پروندهء بزرگی، سوء استفاده ای بدون حضور دولتی ها اتفاق بیفتد».

برای مردمی که ضرب شست سرکوب وحشیء حکومت ولایت مطلقهء فقیه را به عنوان ء "اقتدار" آن چشیده و در خانه ها خزیده اند تا مردم شجاع سوریه نیابتاً از جانب ایشان کشته شوند و خانه و کاشانه شان هدف توپ و تانک و بمباران هوایی قرار گیرد، درک تناقض بین آن "اقتدار" و این همه بی لیاقتی و بی کفایتی دشوار است، زیرا هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که حکومتی با مردم خود رفتاری را در پیش گیرد که مصداق "سر شاخه نشستن و بن بریدن" باشد.

برای من، به عنوان یکی از آن مردم که علاقمند است "اقتدار" ادعایی حکومت را باور کند تا دستکم بداند از چه چیز و چرا می ترسد، خواندن خبر زیر همهء بنیان باور را درهم ریخت: «روز 25 شهریورماه، احمد مرادی، فرماندار بندرعباس در مصاحبه با خبرنگار "ایرنا" از کشف خط لولهء 10 کیلومتری قاچاق سوخت در این شهر خبر داد».  باورکردن اش سخت است اما ظاهراً واقعیت دارد که در لوای ولایت نایب امام زمان و مقام معظم رهبری که شرح و وصف عظمت و کرامات او گوش فلک را کر کرده، کسانی جرئت کرده اند "یواشکی" از خونی که در رگ های حکومت جریان دارد و تداوم آن را تاکنون میسر ساخته، یعنی نفت، با احداث خط لوله کش بروند. به گفتهء فرماندار بندرعباس: «قاچاقچیان خط لولهء انتقال سوخت قاچاق به طول حدود 10 کیلومتر از روستای گچین از توابع این شهرستان به سمت دریا احداث کرده بودند».  البته پیش از این، ریاست جمهوری از حضور فعال "برادران قاچاقچی" خبر داده بود اما باور همگانی این بود که این برادران محترم و عزیز در زمینه هایی مانند قاچاق سیگار، لوازم آرایش، لوازم خانگی و الکترونیکی فعالیت دارند و اگرهم احیاناً بخواهند دست به قاچاق سوخت بزنند، از کامیون های تانکردار استفاده می کنند. خبر احداث خط لوله انتقال قاچاق مواد سوختی فصلی جدید در تاریخ حکومت آخوندی است.

فرماندار بندرعباس در ادامهء مصاحبه خود می گوید: «قاچاقچیان از این خط لوله بطور دائم با استفاده از پمپ در یک نقطه در روستای گچین به کشتی ها در آب های خلیج فارس مجاور بندرعباس سوخت می رساندند».

نیازی به تصریح فرماندار بندرعباس نیست که احداث خط لوله کاری مستلزم سرمایه گذاری هنگفت است و قطعاً قاچاقچیان محترم بدون داشتن اطمینان از بازده و سودبخشی سرمایه گذاری خود، هرگز حاضر نمی شدند در این کار ریسک کنند. نکتهء دیگر این که در همهء فعالیت های قاچاق، از مواد مخدر گرفته تا اسلحه و انواع کالاها و حالا هم مواد سوختی از طریق احداث خط لوله، ضریب ریسکی وجود دارد. به عنوان مثال، قاچاقچی مواد مخدر می داند که بطور متوسط 5 تا 10 درصد جنسی که جابجا می کند گیر می افتد و این درصد را به قیمت فروش خود می افزاید. به این ترتیب، قاعدتاً برای این که قاچاق سوخت ازطریق احداث خط لوله صرف داشته باشد، بایستی ده ها خط لولهء انتقال سوخت در کشور وجود داشته باشد تا در صورت گیر افتادن یکی، قاچاقچیان محترم ورشکست نشوند. این نظر را خبری که 3 روز بعد – 28 شهریور – منتشر شد تأیید می کند:«احمد نیکوفر، معاون اجتماعی مرزبانی ناجا، از کشف 32 هزار متر لوله زیرزمینی انتقال سوخت قاچاق در آب های هرمزگان خبر داد».

افزایش 10 کیلومتر خبر اول درفاصله 3 روز به 32کیلومتر حاکی از این است که این رشته سر دراز دارد و مرزبانی ناجا تنها نوک کوه قاچاق سوخت را کشف کرده و هیچ بعید نیست که مردم روزی از خواب بیدار شوند و دریابند که تمام ثروت زیرزمینی شان توسط برادران قاچاقچی به مقصد چین و ماچین لوله کشی شده و دیگر نفتی برای صادرات و خرید گندم و گوشت و مرغ در ازای آن نمانده است.

غرق در این افکار سیاه، منفی و نگران کننده بودم که ناگهان به خاطرم آمد که جایی برای نگرانی نیست زیرا همین دو هفته پیش بود که مقام معظم رهبری در دیدار با رییس و اعضاء مجلس خبرگان رهبری، شرایط کشور را در مجموع "در حال پیشرفت مطلوب" اعلام کرد!

 

https://newsecul.ipower.com/

 

نظر خوانندگان

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630