بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 11 دی ماه 1391 ـ 31 ماه دسامبر 2012

 

هشدار برادر مهمان پرست!

فدوی، ضمن دریافت خبر بسیار تأسف برانگیز درگذشت هموطن عزیزی در آمریکا *، نمی داند با این همه دستمایه های طنزی که برادران٬ حتا در چنین موارد غم انگیزی تولید می کنند، چه کند و آنها را اساساً کی از قوّه به فعل درآورد؟!.. چنین است  که در اینگونه موارد و بطور اتوماتیک:

بیت

شکّرشکن شوند همه طوطیان هند

زین "طنز"پارسی که به بنگاله می‌رود!

باری خبر مذکور را بی بی سی چنین نقل کرده است:

«رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به مرگءک مرد ایرانی در آمریکا در پی "بازجویی غیرمتعارف" توسط مأموران مهاجرت فرودگاه دالس، به شهروندان ایرانی هشدار داد که از مسافرت غیر ضروری به آمریکا خودداری کنند! آقای مهمانپرست گفت که برخورد مأموران با داریوش سررشته "غیر انسانی"! بوده است و این وضعیت قابل قبول نیست».

فدوی بعلت فقدان اشراف و آگاهی٬ انگیزهء ورود به واقعهء مذکور را ندارد و اطلاعات اش پیرامون رفت و آمد هموطنان به ایران سابق نیز، منحصر به تجاربی ست که آنان به هنگام ورود و خروج داشته اند که حسب گزارش خودشان٬ عمدتاً مصاحبه ای محدود به پرسش هائی از قبیل مدتءا انگیزهء مسافرت بوده است. آنچه اما در این میان مایهء حیرت فدوی ست موضع طنزآمیز سخنگوی دولت خدمتگزار، يعنی برادر مهمانپرست، است در این واقعه، بویژه آنجا که خطاب به ایرانیان گریخته از وطن اسلامی شیهه کشان هشدار داده است که از مسافرت غیر ضروری به آمریکا خودداری کنند!

خوانندگان محترم ضدانقلاب نیز بی گمان بیاد می آورند که همین چند وقت پیش بود که دولت آمریکا، همین هشدار را عیناً و تا آنجا که فدوی بخاطر می آورد دستکم دوبار، به مسافران ایرانی عازم وطن سابق داد؛ که همین جا معلوم  می شود که در امتحان نهائی، کی از روی دست کی نوشته است؟!

این هشدار خاج پرستان اما، بدون تردید مبتنی بر مستندات غیرقابل انکاری از این قبیل بوده است:

1 -  برادران تابعیت دوگانه را بجا نمی آورند

2 -  شماری از هموطنان در مراجعت به جامعهء شکوهمند اسلامی، به ترتیب قد٬ به تیر غیب برادران گرفتار آمده که برخی مقتول (زهرا کاظمی) و بعضی محبوس شده اند (رامین جهانبگلو، هاله اسفندیاری، رکسانا صابری...)

3 - آمریکای جنایتکار و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، هیچگونه سفارت يا نمایندگی در ُامّ القرا ندارند تا، عنداللزوم٬ نسبت به استخلاص ایرانیانی که در بند برادران گرفتار آمده اند٬ بقول سوئدی ها٬ خاکی به سر کنند!...

در پیوند با موارد فوق٬ همگان، غیر از برادران، می دانن٬ که اینها بقول عوام فکت اند و تخیلات مکتبی نیست؛ و در این صورت پرسش این است که برادر مهمانپرست آیا از موارد بالا اطلاع دارد يا نه؟

فدوی فعلاً می گذارد تا حضرت استادی در این ارتباط قدری فکر کند و در این فاصله می پرسد که  از موارد زیر چطور، آیا خبر دارند؟:

4 - هیچ آمریکائی از جان گذشته ای، در ایران سابق زندگی نمی کند! اما متقابلاً:

5 - معروف است که از زمان تجاوز به عنف برادران به ملت، حدود شش میلیون نفر ازهموطنان از ایران اسلامی محبوب خود گریخته و به بلاد کفر و زندقه پناهنده شده اند! و هر گاه کشور مربوطه از پذیرش آنان سر باز زده، و در پاره  ای موارد نیز بعلت کمبود يا نقص مدارک٬ اقدام به عودت آن به ستوه آمدگان به ایران اسلامی شکوهمند نموده باشد٬ آن زبان بستگان٬ در استقبال از این تصمیم٬ اقدام به خود سوزی و خودکشی کرده اند!...

خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانند که فدوی شدیداً دست و دلباز است و در این راستا اساس را بر این می گذارد که  آمار فوق چندان هم دقیق نیست، فلذا، آتش به مال اش زده و فی المجلس دو میلیون تخفیف می دهد! لکن در حاشیه  می افزاید که از چهار میلیون نفر آوارهء باقیمانده٬ حدود يک میلیون نفر به آمریکای جنایتکار پناهنده شده اند و در آنجا٬ گوش برادران کر!، بی داغ و  درفش روزگار می گذارنند! آیا منظور و مخاطب برادر مهمانپرست این دسته از  هموطنان است؟!

و سرانجام اینکه اگر پاسخ برادر مهمانپرست به پرسش های بسیار سادهء بالا منفی ست٬ يعنی از ماجرا بی اطلاع است٬ در اینصورت معظم له، به جای تصدی  سخنگوئی دولت٬ بهتراست برود پنچر گیری باز کند!؛ و چنانچه پاسخ او به پرسش های مذکور مثبت است٬ يعنی از موارد بالا اطلاع دارد٬ پس فرمایش ایشان دائر بر اینکه "شهروندان ایرانی از مسافرت غیر ضروری به آمریکا خودداری کنند"٬ بناگزیر٬ فقط در بخش مهملات محرمانهء وزارت خارجهء دولت ابد مدت٬ قابل طبقه بندی ست!..

----------------------------

* به گزارش خبرگزاری ها (بی بی سی/خبرآنلاین...) داریوش سررشته، ۷۳ ساله، در روز ششم نوامبر وارد خاک آمریکا شد. او کارت سبز يا “گرین کارت” داشت. ماموران اداره مهاجرت آمریکا از او خواستند برای پاسخ دادن به سئوالات آنها به اتاق دیگری برود. وی پس از بازجوئی و دو روز پس از بازگشت به خانه، در اثر حملهء قلبی در می گذرد.

 

محدودیت تولید

تا آنجا که فدوی می داند برادران لاریجانی، به ترتیب ریش، از این قراراند:

برادر علی(ع) لاریجانی، رئیس مجلس حکومتی

برادر محمد(ص) جواد(س) لاریجانی، رئیس حقوق بشر! در قوهء باه (قضائیه- م)

برادر صادق(ع) لاریجانی، رئيس قوهء باه(قضائیه- م)

برادر باقر(ع) لاریجانی، رئیس تازه خلع شدهء دانشگاه علوم پزشکی تهران

برادر فاضل لاریجانی، رایزن پیشین حکومت در اتاوا

باری- فدوی نمی داند که والدین محترم لاریجانی، چرا در تولیدات خود آنقدر امساک کرده اند که ما امروز، در این برههء حساس از زمان، از نظر" لاریجانی"، اینقدر در مضیقه باشیم!..

 

ترجیح

از تخصص های بی چون و چرای برادران، کثرالله امثالهم، همان گرفتن کره از آب، به سود اسلام عزیز است. به این مستوره نگاه کنید:

«به گزارش صراط، "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا به ‌تازگی عکسی با يکی از ژیمناست‌ های زن المپیکی آمریکا گرفته که به جنجال در رسانه‌های این کشور دامن زده است. اوباما، در عکس زير، سعی کرده چهرهء عبوس "مکایلا مرونی"، ژیمناست زن آمریکایی، را در جریان مسابقات المپیک به سخره بگیرد. این عکس، به ‌صورت گسترده در وبگاه‌های اینترنتی منتشر شده است».

در پاسخ به ناگزیر ارز * می کند، والله برادر صراط، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ...  ملت، شوخی و شکلک رئیس جمهورش را، به داغ و درفش، اوین، کهریزک و آخر سر بهشت زهرا(س) ترجیح می دهد!

-----------------------------------------------

* می داند که منتظرید فدوی اشتباهی کرده تا اورا جلو خورشید کباب کنید! نخیر،! خواهر/ برادر خواننده! سواد  مختصر فدوی هنوز نم نکشیده، بلکه تصمیم گرفته تا تعیین تکلیف وضعیت ارز، بویژه در پیوند با دانشجویان خارج از کشور، اعتصاب واژه کرده، و هرگونه "عرض" را " ارز" بنویسد!.

 

تعقیب و مراقبت

فدوی پشتکار مؤمنین، کثرالله امثالهم، در تحدید و تهدید خداپسندانهء آزای های فردی و اجتماعی ملت ناسپاس ایران سابق را، همواره ستوده است! نمونهء دم دست اگر خواسته باشید، فی الفور ارز (!!) می کند که مؤمنین، کثرالله امثالهم، برای هر چه سفت کردن گره روسری بانوان ایرانی، تا ارتفاع چند هزار پائی  هم می روند! باورتان نمی شود؟ پس به تصویر يک بانوی خلبان ایرانی، و نیز نظر يکی از مؤمنین دربارهء آن که در پی می آید توجه کنید، تا بعرض فدوی برسید:

* وطن دوست: «به نظر من کار این سرکار خانم جای تحسین و تقدیر دارد البته اگر رعایت حجاب را بفرمایند و از حجاب کامل استفاده نمایند دیگر کار را تمام نموده اند!»

زیاده ارزی (!!) نیست...

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

* يک هموطن: «در اسلام آمده است کساني که بيت المال را خورده اند بايد به مردم معرفـی شونـد. وقتی معتـرض مـی شويـم می گويند قانون مانع اينکار می شود. منظورشان کدام قانون است؟ مگر امام خمينی(ره) نفرمودند صاحبان ثروت های نامشروع و باد آورده را به مردم معرفی کنيد؟».

پاسخ فدوی: آخر همينطوری که نمی شود برادر همـوطـن!...هر چيزی حساب و کتابی دارد، حتّی اسلام عزيز!. فی المثل آن قسمتی از فرمايش شما، در باب کسانی که بيت المال را میل فرموده اند، به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، شديداً محل ترديد و تأمل است. بدينگونه که بايد به دقّـت بـررسـی شـود کـه آيـا ايشـان بيـت المـال را خورده اند يا بيت المال ايشان را؟ يا آنجا که پيـرامـون «ثـروت هـای بـاد آورده» فرمايش حضرت امام(ل) را نقل کرده ايد، قدری ضعف تأليف هم دارد زيرا آنگونه ثروت هائی که مورد اشارهء شماست، از جمله برج ها و نیز آسمان خراش ها، مستغلات گوناگون در داخل و بويژه خارج و نيز حساب های متورم بانکی، بسيار سنگين است و فدوی ترديد دارد که اين همه را باد به تنهائی بتواند بياورد!. و نيز در حاشيه اضافه می کند که حضرت امام (ل) با آنکه قندشان شدیداً بالا بـود، لکـن از اينگـونه شکـرهـا فـراوان می خوردند، شما چرا به دل گرفته ايد برادر همـوطـن؟.... اصلاً همهء اين ها بکنار، آخر انصاف هم چيز خوبی است. مؤمنین گرامی، کثرالله امثالهم، دهه های متوالی در حجره های تنگ و تاريک، نان و پياز خورده اند به اميد امروز... خُب امروز هم بحمدالله همه چيز برايشان فراهم است و بقول شاعر: تا ريشه در آب است اميد ثمری هست... و هنوزها مانده است که پيغمبر دزدان بگويد:

چنان قَحط سالی شُد اَندَر دَمِشق

که دزدان فراموش کردند فِســــق!

غرض فدوی از ذکر اين مصيبت اين نيست که بگوید پرسش شما پاسخی ندارد؛ امّا در عين حال شرط احتياط را هم منظور، و روز قيامت را هم بايد در نظر داشت. فلذا، اينطور هم نباشد که يک وقت خدای نخواسته، برادر مسلمــان گـردن کلفتـی، بيخـودی متهـم بشـود. و دسـت آخـر اينکـه، قـاصـم الجبارين سايهء حضرات آيات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، را بر سر جهانيان عموماً، و ما ايرانيان سابق خصوصاً، مستدام بدارد که چنانچه در اينگونه موارد از حضور پُر زورشان استفتائی بشود، در پاسخ مضايقه نکرده و نمی کنند. فدوی نيز مانند ساير برادران هنوز رویِ درخت زندگی می کند و برای خودش مرجع تقليدی دارد که در اين باب در مجال مقتضی از محضرشان مُستفسِر* خواهد شد! شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، البته مُخيّريد.

-----------------------------------

* ترکیب بدیعی از استفتاء و مستفیض، مستخرج از فرهنگستان فدوی!

 

* شهروندی از لنگرود: «بنده برای خودروی دوگانه سوز سمند ثبت نام کردم امّا موقع تحويل گفتند شرکت ايران خودرو وسايل لازم برای گازسوز کردن سمند ندارد و شما می توانيد پژوی 405 يا سمند معمولی تحويل بگيريد. من نيز سمند معمولی را انتخاب کردم. اکنون که اين خودرو را تحويل نمايندگی داده اند،.. يکی از قسمت های اصلی موتور را فراموش کرده اند نصب کنند!... نمايندگی هم نمی تواند اين نقيصه را بر طرف سازد. الآن من مانده ام با اين خودرو که نمی دانم چه بايد بکنم».

پاسخ فدوی: اولاً دمکراسی عواقبی هم دارد. در ضمن پيداست که شما هم بهنگام انتخاب پژو 405 يا سمند، فراموش کرديد که استخاره کنيد. ثانياً اين همه وسايل گوناگون از قبيل ساعت و انگشتر و قيچی و چاقو و گاز و... را پزشکان متعهد فراموش کردند که از شکم بيماران گرامی بردارند و آن زبان بستگان جيک شان هم در نيامد، حالا شما چه خبرتان است که اين همه داد و فرياد راه انداخته ايد؟ اصلاً  فکر نمی کنيد که اينگونه اظهارات، آب سنگین ریختن به آسیاب دیجیتالی دشمن است؟ و، سرانجام اينکه، اين از معجزات حکومت اسلامی است که موتور بدون يکی از قسمت های اصلی هم، به حول و قوّهء الهی، کار می کند!

 

* 6091---0915: «اميدواريم سال نو ميلادي براي هموطنان مسيحي سالي نكو و پرخير و بركت باشد و مسيحيان جهان هرچه زودتر از شر قدرت هاي استكباري به ويژه شيطان بزرگ آمريكا رهايي يابند و عالم چهره صلح و امنيت به خودش ببيند.» و نيز 7250---0919و7052---0912: «ميلاد حضرت عيسي مسيح پيامبر رحمت و مهرباني را به تمام مسلمين جهان بويژه مسيحيان پيرو واقعي آن پيامبر اولوالعزم تبريك و تهنيت عرض مي كنم و از آنها مي خواهم كه به سفارش او دربارهء پيامبر آخر الزمان يعني حضرت محمدبن عبدالله(ص) بيشتر مطالعه و توجه نمايند».

پاسخ فدوی: فدوی فرمایش شما ها را با چندین فوریت، عیناً به آگاهی خاج پرستان؛ لعنة الله علیهم اجمعین، رساند. بی تأمل گفتند که ممنون، صرف شده است!، و افزودند که دندان روی جگر صاحب مرده شان گذاشته و به همین مختصر اختراعات، اکتشافات و جهانگیری های علمی و فضائی  خودشان می سازند؛ و در پایان نیز، یکی از خاج پرستان که طبع شعری هم داشت، بعد التحیه والسلام و با استعانت از خواجه گفت:

گلعذاری ز گلستان جهان ما را بس

زین چمن سایه آن سرو روان ما را بس

من و همصحبتی اهل ریا دورم باد!

از گرانان جهان رطل گران ما را بس!

فدوی بی تقصیر است، برادران 7250---0919و7052---0912 و  6091---0915!

 

* 9356---0938: «از روزنامهء كيهان تقاضا داريم در رابطه با گراني مسكن گزارش و يادداشت بنويسد. با كرايهء 300 هزار توماني و حقوق 500- 400 هزار توماني چه بخوريم؟ چه چيزي پس انداز كنيم؟ اين شرط انصاف نيست. چرا مسئولين فكري نمي كنند؟»

پاسخ فدوی: مراتب در اسرع وقت به استحضار رسید. در بازدم و در پاسخ به پرسش شما که چه بخورید، فرمودند هوا! فدوی اظهار بیضه کرده به ارز (!!) رساند که هوای وطن اسلامی به لطف برادران حتا قابل استنشاق نیست، چه رسد به خوردن!، چنان نگاه غضب آلودی به فدوی انداختند که لامحاله چهار ستون بدن اش لرزید  و يواشکی  با خود اندیشید:

بیت

در کف شیر نر خونخواره ای

غیر تسلیم و رضا کو چاره ای *

---------------------------------

* البته صادق هدایت، در غیاب برادر علی(ع) موسوی گرما رودی، نویسندهء حکومتی، این بیت را چنین ضبط کرده است:

در کف خرس خر کون پاره ای

غیر تسلیم و رضا کو چاره ای!

 

* علي نصيري از مشهد مقدس: «چه اتفاقي رخ داده كه رسانه هاي صهيونيستي و افراد ضد انقلاب فراري از آقاي هاشمي و خط فكري ايشان و فرزندان اش دفاع و تعريف و تمجيد مي كنند؟ به عنوان يك جانباز و خانوادهء دو شهيد مي خواهم آخرين مواضع ايشان را با نظام و رهبري و بدانم و علت همراهي با اصلاح طلبان را.»

پاسخ فدوی: والله چه می شود ارز (!!) کرد برادر علي(ع) نصيري؟ در باب بخش پایانی فرمایش تان که همکاری يار غار حضرت امام(ل) با اصلاح طلبان باشد، فدوی اصلاً با شما موافق نیست زیرا این وصله دیگر به ایشان نمی چسبد چرا که نامبرده اساساً به "اصلاح " نیاز ندارد، برادر علي(ع)!

 

* كاشاني: «براي مسئولين ستاد اقامهء نماز جمعه تهران بنويسيد در اين هواي سرد زمستان خواندن نماز جمعه در فضاي باز دانشگاه تهران براي ما افراد بزرگسال خيلي مشكل شده، چرا فكري براي اقامهء نماز در مصلي تهران نمي كنند؟»

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی که قدری هم شنگول بودند، به ارز (!!) خاک نعلین همایون عنبر آسایشان رسید. موافقت و دستور فرمودند که زمستان قدری عقب بیفتد، برادر کاشانی!

 

* 4958---0916: «شايد اگر يك صدم پولي كه براي اهداي جوايز ميليوني به فوتباليست ها صرف شد صرف سيستم حرارتي استاندارد در مدارس روستاها مي شد شاهد حادثهء دلخراش و ناراحت كننده براي تعدادي از دانش آموزان دختر در گوشه اي از كشورمان نبوديم».

پاسخ فدوی: فدوی نه اینکه با شما مخالف باشد لکن، پیش از تقدیم عریضه بحضور ُپر زور مقامات، ارز (!!) می کند که اگر به لیست تان اهداء میلیونی برادران به غزه- لبنان- حزب الله و حماس و سایر شرکا در درآمد ایران اسلامی را هم اضافه کنید، دانش آموزان گرمتر می شوند، برادر 4958---0916!

 

* 2773---0913: «از سردار باقرزاده درخواست مي شود پيكرهاي چند تن از شهداي گمنام را در شهرستان فردوس دفن نمايند تا از بركات آنها بهره مند شويم».

پاسخ فدوی: عیناً به ارز (!!) رسید. مقدمتاً فرمودند که شهدای گمنام بقول عوام already در فردوس (بهشت- م) هستند. لکن افزودند که اصرار بیش از این نمی شود؛ فلذا موافقت و دستور فرمودند که از شهدای گمنام رزرو، چند فقره به آن ولایت، فرستاده شوند تا لذت اش را ببرید، برادر 2773---0913!

 

* يک شهروند: «در سريال سراب سيماي جمهوري اسلامي ايران آموزش داده مي شود دانشجويان دانشگاه مي توانند با جنس مخالف خود تا حدي ارتباط داشته باشند كه يكديگر را به اسم كوچك صدا بزنند».

پاسخ فدوی: وا اسلاما برادر مؤمن، وا اسلاما! بقول آن شاعر ضد انقلاب:

جای آن است که خون موج زند در دل لعل

زین تغابن که خزف می شکند بازارش!.

 

* يک شهروند: «در پارك شهيد چمران كرج چند غرفه به بخش خصوصي اجاره داده شده است. صاحبان اين غرفه ها هر روز اقدام به پخش ترانه هاي مبتذل به خوانندگي زن زمان طاغوت مي كنند. چرا نبايد مسئولين شهرداري كرج در اين مورد احساس مسئوليت كنند و پاسخگو باشند؟»

پاسخ فدوی: والله  برادر مؤمن، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ! خود کرده را تدبیر نیست؛ يعنی اگر می گذاشتیم که زنان جامعهء اسلامی هم بخوانند، چنین نمی شد!

 

* سماواتي: «اواخر سال 89 يك دستگاه وانت نيسان ديزلي از شركت زامياد خريداري نمودم و مبلغ 15 ميليون تومان هم هزينهء آن را پرداخت كردم ولي متاسفانه، پس از كمتر از 4 ماه كار كردن، بوستر ترمز آن خراب شد و الان حدود يك ماه است كه خودرو به علت نبودن قطعات يدكي، متوقف است، حال چه كسي پاسخگوي مشكلات ما خواهد بود كه بايد پاسخگوي مخارج زندگي اهل و عيال باشيم؟!»

پاسخ فدوی: مراتب در شرایطی که اندکی هم شنگول بودند، به شرف ارز (!!) رسید. قدری مکدر شدند و دستور فرمودند که دانشمندان حین هوا کردن موشک،در زنگ تفریح، ضمن کوبیدن چندین مشت محکم به ملاج استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، قطعات مورد نیاز شما را نیز تولید کنند. ومن الله التوفیق.

 

* اسدا.. عشقي: «از شهرداري تهران و شركت مترو درخواست مي شود در ايستگاه هايي كه به نام شهيدان بزرگي چون شهيد مفتح، شهيد بهشتي، شهيد مدني، شهيد همت، شهيد كلاهدوز نامگذاري شده مختصري از شرح حال شهيد در كنار تصوير و يا مجسمهء او نصب شود تا افراد منتظر در ايستگاه ظرف چند دقيقه با آرمان ها و شرح حال مختصر شهيد نيز آشنا شوند».

پاسخ فدوی: مراتب با قید 16 فوریت به شرف ارز (!!) رسید.قدری به نقطهء نامعلومی خیره شده، پیشنهاد سازندهء شمارا تکمیل و مقرر فرمودند که از زندگی آن بزرگواران کپسول تولید شود تا مؤمنین روزی سه تا قبل از غذا میل نمایند. و من الله التوفیق، برادراسدا.................... عشقی!

 

* يک شهروند: «در بازار كيش داخل يكي از مغازه ها از طريق تلويزيون يك زن نيمه برهنه تبليغ لباس مي كرد. مسئولين تا كي مي خواهند اين جلوه هاي فساد را ببينند و اقدامي از خود نشان ندهند».

پاسخ فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی- م) شما برادران مؤمن. مراتب اما توسط فدوی، که در اینگونه موارد خودی و غریبه سرش نمی شود، از طریق مبادی ذیربط و مورد وثوق، شدیداً مورد بررسی و اقدام عاجل قرار گرفت. و لکن علت این که  مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، در این باب اقدامی نکرده بودند، این بود که آنان نیز، مثل شما، شدیداً محو تماشای آن رشک جنان بودند؛ لکن لطفاً بین خودمان باشد، برادر شهروند!

 

* يک شهروند: «چرا بايد در فصل ميوه هاي تابستاني در داخل ميادين تره بار شهرداري شاهد عرضهء انگور كشور شيلي و سيب فرانسوي باشيم؟»

پاسخ فدوی: به ارز (!!) رسید؛ ملتفت فرمایش شما نشدند و  فلذا فرمودند: يعنی چه؟ منظورتان چیست، برادر شهروند؟ پس می خواستید بجای آن، »میوه های بهشتی"ی آن ممالک منحط را ببینید؟ جداً که واقعاً!

 

* يک شهروند: «پل روگذر ميدان آزادگان كرج فرسوده شده و پايه هاي آن استحكام گذشته را ندارد تا حادثه تلخي بوجود نيامده اقدام به اصلاح آن بكنند».

پاسخ فدوی: تن تان می خارد برادر شهروند؟ لابد منظورتان از "استحکام گذشته" رژیم گذشته است. امروز که دیگر دیر شده است؛ لکن فردا پس از تهیهء چند فشنگ و يک فقره کفن، خودتان را  به دادگاه انقلاب مرکز معرفی کنید تا تکلیف تان را معلوم کنیم. برای تسریع در رسیدگی، لطفاً اسامی همکاران خود را در جریان اين کودتای ولرم، و نیز اقاریر لازم را از پیش تهیه، و همراه آن چند فشنگ و يک فقره کفن، به مسؤلین ذیربط تحویل و رسید دریافت دارید. به بستگان نیز بفرمائید که زحمت نکشند زیرا برادران جسدتان را به طریقهء کرایه در مقصد، مسترد خواهند کرد. فاتحه مع الصلوات!

 

* يک شهروند: «اگر يارانه شير را بردارند و به توليد اختصاص بدهند همهء شهروندان نمي توانند به آن دسترسي داشته باشند. و اين محصول فقط به دست خانواده هاي مرفه جامعه مي رسد. قشر ضعيف كشور را حداقل از اين فرآورده لبني كه ارتباط مستقيم با سلامتي مردم دارد محروم نكنند».

پاسخ فدوی: مراتب توسط فدوی در فاصلهء بین دو قیلوله به شرف ارز (!!) رسید. ضمن سلام و تحیات، قدری هم اوقات شان تلخ شد و فرمودند که 32 سال از تأسیس جامعهء بی طبقهء توحیدی توسط حضرت امام(ل) می گذرد و شما از "قشر ضعیف " که در جامعهء اسلامی شکوهمند ما وجود خارجی ندارد، صحبت می کنید، برادر شهروند؟ قدری ملاحظه و خجالت کشیده و کمتر شیر يارانه ای به آسیاب دشمن صهیونیستی بریزید!

 

* يعقوبي: «ما ساكن حمزه آباد شهرري هستيم. هر شب به علت سوزاندن زباله، هوا چنان آلوده مي شود كه به سختي مي توان نفس كشيد. مجبوريم كولرها را در اين هواي گرم خاموش كنيم و پنجره ها را هم ببنديم. با اين وضع سلامتي عده زيادي از شهروندان با خطر مواجه مي شود. از شهرداري منطقه 20 شهرري تقاضاي رسيدگي عاجل را داريم».

پاسخ فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند، به خاکپای همایون شان ارز (!!) شد. تبسم نموده و فرمودند که خود کرده را تدبیر نیست و در پاسخ تحیّر فدوی نیز افزودند که زباله تولید نکنند، تا ما هم نسوزانیم!

 

* عباس شمس اصفهان: «هواپيمايي ايران اير تور از صدور بليط نيم بها به جانبازان خودداري مي كند. لطفا رسيدگي شود».

پاسخ فدوی: به ارز (!!) مبارک رسید. موافقت و دستور فرمودند که هر چند تا بلیط نیم بهای "هواپیمای توپولوف" که می خواهید به جهت شما صادر و تحویل تا میزان جانبازی تان صد در صد شود! لطفاً شیرینی فدوی فراموش نشود!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

29 دسامبرالمؤدب  سنهء 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630