بازگشت به خانه        پيوند به نظر خوانندگان

چهارشنبه 11 بهمن ماه 1391 ـ  30 ژانويه 2012

 

دومین سالگرد درگذشت دکتر داریوش همایون

اعلامیه حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)

دوسال پیش بزرگمردی از میان ما رفت که برای ایران دوستان و آنان که آرزوئی جز خوشبختی و آزادی ایران و رهائی از این وضع فاجعه‏بار امروز ندارند هر روز بیش از روز پیش جای خالی او احساس می‏شود.

زنده یاد دکتر داریوش همایون دو سال پیش از میان ما رفت. و چه نا به هنگام و زود که با تمام کُهن‏سالی، ذهنی پویا و جوان و قلبی سرشار از امید به فردا داشت. فردائی که بهترین‏هایش را برای ایران و ایرانی و نسل جوان ایران زمین می‏خواست و برای آنکه به آن دست یابند شب و روز از پای نمی‏نشست!

می‏اندیشید، می‏نوشت، مصاحبه می‏کرد، خود را هدف تیر دشمنان کینه‏توز از چپ و راست قرار می‏داد و بی‏پروا از شرق تا غرب عالم را یک تنه در می‏نوردید تا با هر کس با هر پیشینه‏ای که در این راه همراه و هم هدف خود می‏یافت بنشیند و دل‏ها را به هم نزدیک کند و برای این هدف مشترک راهکاری بیابد! جای شگفتی نیست که غم نبود او را ایران دوستان راستین از چپ و راست به یک اندازه احساس کرده و می‏کنند.

او از میان ما رفت اما نام و خاطره و اندیشه والا و بلندش همیشه با ما خواهد بود. مخصوصا برای مائی که افتخار همکاری با او در حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) را داشتیم، حزبی که هجده سال آخر عمر پربارش را وقف پیشرفت و تعالی آن کرده بود.

ما به راه او ادامه خواهیم داد. اندیشه‏های والای او را که راه‏گشای امروز و فردای ماست چراغ راه خود قرار خواهیم داد. اندیشه‏های او را در حد توانمان بست و گسترش خواهیم داد و تا رهائی ایران و ایرانی و دست یافتن مردمانمان به یک دمکراسی لیبرال در چهار چوب یک نظام مشروطه پادشاهی، نظامی که او بهترین وسیله برای نهادینه کردن دمکراسی لیبرال می‏دانست، از پای نخواهیم نشست.

این پیمانی است که با او و با میهنمان بسته‏ایم و به آن نیز پایبند خواهیم ماند.

یادش گرامی

نامش پر آوازه و راهش پر رهرو باد

پاينده ايران

زنده باد ملت ايران

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه