بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 30 بهمن ماه 1391 ـ 18 ماه فوريه 2013

 

نظر خواهی

فدوی، با اینهمه هوش و ذکاوت خدادی!، نمی داند که چرا گاه در ارتباط با برادران کم می آورد؟ در این ارتباط اما، فدوی گمان نمی کند که اشکال از او باشد، بلکه می پندارد که عملیات ُمحیّرالعقول برادران است که او را گیج و دچار این مخمصه کرده است. فی المثل، فدوی شدیداً پذیرفته بود که به فتوای حضرت آیت الله مشکینی(ل) که رئیس مجلس خبرگان حکومتی از 1361 تا پایان عمر و نیز رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، و پس از انقلاب 1357، امام جمعه دائم قم بوده ‌است، اعتبارنامهء نمایندگان محترم حکومت در مجلس را حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان، ارواحنا روحی فداه(عج)، که اصلاً شوخی سرش نمی شود، امضا فرموده است؛ فلذا چنین عباراتی که این روزها به تکرار در پی می آید، توی کت و کول او نمی رود:

«کیهان: نمايندهء فراري مجلس ششم، كه با ماموريت هماهنگي ميان سران فتنه و اتحاديه اروپا در بروكسل لنگر انداخته، از گروه هاي اپوزيسيون گله كرده كه چرا با سران فتنه همكاري نمي كنند؟»

به نظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، اشکال از فدوی ست، یا برادران؟!

 

احاطه

اشراف مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، به مسائل مملکتی، بویژه دارو و درمان، بباور فدوی، شگفت انگیز است. حضرت شان می دانند که مشکلات سی و چند سالهء ایران سابق، و از آن میان دارو و درمان ملت یک لاقبا، با یک قیام و قعود، قابل حل است!؛ منتهای مراتب معظم له در سه دههء گذشته، مجال اش را نداشتند تا چنین کنند، لکن به هر تقدیر و بعون الله، فارغ شدند و این فرصت نیز فراهم آمد، تا ملت بینوا سرانجام به نوائی برسد؛ ملاحظه کنید:

«همزمان با افزایش نگرانی ها دربارهء گرانی و کمبود دارو در ایران، آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواهان آن شده است که با برنامه‌ ریزی مقام های مسئول، "خیال مردم از مساله درمان آسوده شود."! (بی بی سی)

که البته شد!..

بعدالتحریر: حال که مقام معظم رهبری، اعلی اللّه مقامه الشّریف، نگرانی سی و چند ساله ملت در به در را پیرامون دارو و درمان با  یک قیام و قعود، بشرح فوق حل فرمود، فدوی با آنکه می داند که معظم له، حتا به گربه نره نیز التفاتی نداشت، معذالک، در حاشیه، استدعا دارد که گوشهء چشمی هم، به گربه های مندرج در گزارش زیر عنایت کنند، و با دم گرمی که دارند خوف آنها را به دل موش های نابکار تهرانی بياندازند، که ثواب آن به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، معادل 750 رکعت نماز و یا  دستکم 2100 صلوات است:

«یک متخصص بهداشت محیط گفت: متأسفانه موش‌های پایتخت چاق و چله شده‌اند به طوری که حتی گربه ها هم از آنها می ترسند!»

 

شنای استکباری!

فدوی هرچه به تصویر زیر خیره شد، رابطه ای بین ورزش شنای برادر اباما، با بدگذرانی های مردم آمریکا پیدا نکرد:

«این تصویر در حالی منشر می شود که مردم آمریکا به علت پشت سرگذاشتن یک سال پر حادثه از تیراندازی های پی در پی گرفته تا وقوع توفان سندی و بحران پرتگاه (صخرهء) مالی، خاطرات بدی را از سال 2012 دارند.

البته این عکس مربوط به تعطیلات سال گذشته است! که به تازگی منتشر شده و باراک اوباما را در حال شنا در آب های هاوایی نشان می دهد.!» (فردا)

شما خوانندگان محترم ضد انقلاب چطور؟

 

شکّ بین دو و سه!

فدوی بیاد می آورد زمانی که هنوز در ایران سابق زندگی می کرد، گاه که سر و کارش به بهشت زهرا(س) می افتاد، شدیداً  هوس زندگی می کرد!.. لکن از زمانی که علیرغم میل باطن، در بلاد کفر و الحاد متوطن شده است، هرگاه که گذرش به بهشت زهرا(س)ی خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، می افتد هوس مردن می کند،! علت اش را شما خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانید؟.. فدوی که نمی داند!..

 

تفاوت

فدوی، با ملاحظهء خبری، مبالغی به خود بالید چرا که بموجب گزارشی که، به نقل از مردم ریپورت، در پی می آید، دریافت که:

«تيتر: قوی ترین مرد انگلیس اصلیت کرمانشاهی دارد! این هفته یک ایرانی الاصل، با ژ‌ن کرمانشاهی، قهرمان مسابقات امسال قوی ترین مرد بریتانیا شد. لورنس کریستین دیوید شهلایی، که در انگلیس به او Big Loz می‌گویند، در سال 1982 در انگلیس از مادری اهل نیو کاسل و پدری اهل کرمانشاه متولد شد. او در مسابقات قویترین مرد بریتانیا در سال 2008 و در مسابقات جهانی‌ قویترین مرد در سال 2011 چهارم شده بود».

باری- باز هم گلی به جمال همشهری فدوی، که بر خلاف برادر حسین(ع) رضا زاده، آن همه وزنه را، خودش به تنهائی بر می دارد!؛ چرا که از نظر فدوی که خودش ورزشکار بوده، استفاده از حضرت ابوالفضل(ع) در وزنه برداری، نوعی دوپینگ محسوب می شود!... حال فدوی، از این نکته نیز می گذرد که به گزارش علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، آن حضرت(ع) اصلاً دست نداشته است!

 

ذکر خیر

معروف است، و فدوی نیز شدیداً به آن باور دارد، که شانس فقط یک بار در خانهء آدم را می زند. این واقعه بارها برای وی اتفاق افتاده لکن فدوی ِ گردن شکسته و بازیگوش، شوربختانه، در خانه نبوده و فلذا به روز حاضر افتاده است که ملاحظه می کنید!  و بقول استاد سخن:

بیت

سعدیا حب وطن گرچه حدیثی ست شریف

نتـوان مـُـرد به سختی که من اینـــجا زادم

باری- فدوی از آنجا که نمی خواهد چنين تجربهء تلخی حتا برای دشمن اش هم اتفاق بیفتد، در همین راستا می افزاید که در مرور جراید شریفهء دارالخُرافه،به خبر میمنت اثر زیر برخورد که وی را بیدرنگ بیاد یکی از مقامات شریف حکومتی انداخت:

«تعطیلات دو نفره در ماه فقط با یک و نیم میلیارد دلار!» (اعتدال- تیتر)

اگر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، با رؤیت خبر بالا یاد کسی نمی افتید، اشکال بیگمان از خودتان است و علت اش می تواند این باشد که شما برای مقامات گرامی، اعلی الله مقامهم اجمعین، به اندازهء فدوی بقول عوام Care نمی کنید!..

بر این پایه تاکنون باید، دو میلیونی (دوزاری سابق- م ) شما افتاده باشد که منظور فدوی در این ذکر خیر، برادر دکتر روستا آزاد، جسارت است، رئیس دانشگاه  شریف است که در گفتگو با جراید شریفهء دارالخُرافه، بزرگترین آرزویش را چنین اعلام فرموده بود:

«روستا آزاد با اشاره به سوالی که از وی در خصوص بزرگترین آرزوهایش در هفتهء هوا ـ فضا پرسیده شد، خاطر نشان کرد: در پاسخ به این پرسش پاسخ دادم که از بزرگترین آرزوهای من برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است. در این آرزو هم توسعه فناوری هست و هم توسعه معنویات». (مهر)

چنین بود که فدوی شتابان، این مختصر را، به امید اینکه بدست شان برسد، قلمی کرد.

باری- این همان شانسی ست که پیش از این از آن سخن رفت و اینک دارد در خانهء دکتر را می زند! تا سرانجام به آرزوی دیرین خود رسیده، و نماز جماعت را به امامت خویش، برای آن دو نفر در کرهء ماه  به عون الله، اقامه فرماید!..

التماس دعا

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما  از فدوی ست.

 

نخست: يک خلط مبحث

فدوی نمی داند چرا برخی مؤمنین  موضوعات و مسائل را در هم می آمیزند و، افزون بر وی که البته قابلی ندارد!، مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، را نیز بقول عوام confused می کنند. به یکی دو  مستوره و نیز پاسخ فدوی که در پی می آید نگاه کنید، تا بعرض او برسید:

* رضايي: «اگر اين تعطيلي ها ادامه پيدا كند دانش آموزان كه ضرر مي كنند هيچ به اقتصاد كشور هم آسيب مي رسد. بايد براي حل مشكل آلودگي تهران بزرگ فكر اساسي كرد».

* اصغر پورصفري، محمود سعيدي: «هر تعطيلي در پايتخت روزانه 800 ميليارد تومان به اقتصاد كشور ضرر مي زند از اين مبلغ 600 ميليارد تومان سهم تعطيلي شهر تهران است و 200 ميليارد تومان ضرر در شهرهاي بزرگ ديگر است. دو روز كه تعطيل شود نزديك به 2 هزار ميليارد تومان به اقتصاد كشور ضرر مي خورد. طي اين سال ها كه هوا بر اثر سرما راكد بوده و حالت وارونگي اتفاق افتاده و دولت چند روز را تعطيل كرده و از اين تعطيلات ضرر زيادي به مردم و اقتصاد وارد شده است. بايد اين پول صرف رفع آلاينده ها شود تا بخش زيادي از مشكلات حل شود».

* 4761—0912: «مسئولين كميتهء اضطرار آلودگي هوا كه تصميم به تعطيلي مراكز اداري كشور مي گيرند به اين موضوع هم توجه داشته باشند كه اين نوع تعطيلي ها به طور طبيعي باعث تضييع حق نيروهاي شيفتي مثل ما مي شود. چون تاكنون بدون برخورداري از مزاياي ويژه از هيچ يك از اين تعطيلات نتوانسته ايم بهره مند شويم».

نظر فدوی: فدوی، بقول عوام از "فوروارد" عریضه های شما درشرفیابی آتی به حضور انور، هیچ مشکل و مسأله و مضایقه ای ندارد؛ لکن بهتر نیست که پیش از آن، روی مطلب قدری بیشتر کار کرده، و آن را قدری پخته تر عنایت کنید؟  باور بفرمائید که فدوی، گیس و دست و پای اضافه ندارد، که به دست برادران مستقر در بیت مطهر، کثرالله امثالهم، بدهد!.. باری- فی المثل این ایرادها به اجمال و اختصار، به فرمایشات شما، عجالتاً وارد است: 

1- مگر بار نخست است که مملکت تعطیل می شود برادررضائی/ شریفی؟ البته فدوی می داند که  انگیزه ها متفاوتند یعنی، تعطیل مملکت در عزاداری ها، شهادت ها، ضربت خوردن ها، زهر خوردن ها و حتا ماه رمضان ها... که بعلت ُپر زاد و ولد بودن امامان گرامی نیز تمامی تقویم ایرانیان را اشغال فرموده اند، اگر مستحب نباشد، واجب عینی ست!(1)

2- در باب اقتصاد، بین حضرت امام(ل) و فدوی، جسارتاً مبالغی اختلاف است که اختلاف البته بین علما در شرع انور از اوجب واجبات و البته موجب استواری عمود دین حنیف است. باری - حضرت شان، همان گونه که همگان بدرستی می دانند، روی دست "آدام اسمیت" بلند شده و بدرستی بر این باور بودند که " اقتصاد مال خره"!.. لکن فدوی البته تا این حد رادیکال نیست و، بر خلاف حضرت امام(ل)، می پندارد که اقتصاد در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، فقط دست پنجم خر است!..

3- در باب دانش آموزان که بخشی از نگرانی شما در عریضهء بالا را تشکیل می دهد نیز عرض می کند که با توجه به گزارشات رسانه های جراید شریفهء دارالخرافه، دانش آموزان ایرانی،  در حد گوشت دم توپ اند و نگرانی جایز نیست.(2)

4- فدوی در باب بدی آب و هوای مملکت امام زمان(عج)، بموجب فتوای شاعرانهء آن بزرگوار همچنان بر این باور است که:

اگر آب و هوایش دل‌نشین نیست

من این آب و هوا را دوست دارم!(3)

فلذا پس از ملاحظهء موارد فوق، دو باره با فدوی تماس بگیرید تا عرض کند..

و من الله التوفیق

-----------------------------------------

(1)  چند هزار امامزادگان قدیمی و جدید و البته ارجمند، بقول عوام  with all respect در این آمار لحاظ نشده اند!

(2)  بی بی سی: نادر قاضی پور، نمایندهء ارومیه در مجلس ایران، وضعیت سه دانش آموز پیرانشهری که در آتش سوزی مدرسه آسیب دیده اند را "خراب" توصیف کرده و از علی لاریجانی رئیس مجلس خواسته است که با هماهنگی وزارت بهداشت این سه نفر برای درمان به خارج اعزام شوند.  دانش‌آموزان دبستانی در استان تهران دچار گاز گرفتگی شده و هفت تن از آنان با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده‌اند. دادگستری آذربایجان غربی نیز اعلام کرد در آتش‌سوزی مدرسه پیرانشهر کسی "مقصر" شناخته نشد. / هر دو بنقل از البرز نیوز

(3) حسین پژمان بختیاری

 

سپس: بقيه اختلاط ها

* اصغر ضيايي- كردستان: «دوباره در 22 بهمن پوزهء دشمن را به خاك ماليديم، دشمنان هنوز ما ملت ايران را نشناخته اند. ما ملت ايران خون امام حسين(ع) و حضرت زينب(س) را در رگ ها داريم...»

نظر فدوی: والله برادر ضیائی؛ بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی در چند ماه گذشته و همین چند روز پیش حتا، آزمایش خون داشت و متخصصین مربوطه، در خون مباح او، جز مبالغ هنگفتی کلسترل، قند و چند قلم جنس نایاب دیگر، چیز دیگری نیافتند! بقول عوام:

what are you talking about?!

 

* مرداني: جمعيت عظيمي كه روز 22 بهمن در همهء شهرستان ها و به خصوص در تهران حاضر شدند پيامي به همهء جهانيان دادند و دل استكبار را به لرزه درآوردند. پيامي هم براي كساني داشتند كه آگاهانه يا ناآگاهانه باعث دلسردي مي شوند. برخي از مسئولان براي جبران خطاي خود بايد در يك نامه از ملت و خانواده معظم شهدا رسماً عذرخواهي كنند».

نظر فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم فرمودند عجالتاً قدری کوتاه بیائید چرا که وارد کردن لوازم التحریر هم کلی ارز می برد، و ایشان هم دیگر ارزی ندارند، برادر مردانی!

 

* عباس عبدازاده برادر دو شهيد: «به خدا قسم اگر از طرف رهبري اجازه داشتيم خيلي زودتر از اين ها طومار فتنه گران را برچيده بوديم. ما مي خواهيم قوهء قضائيه بنا به وظيفهء ذاتي خود، كه نبايد به فتنه گران مجال نفس كشيدن بدهد، عمل كند. وگرنه ديگر صبرمان به پايان رسيده است.

نظر فدوی: مراتب با قید 37 فوریت بعرض رسید. ضمن سلام و تحیات فرمودند که آمار شهدای شما هنوز به حد نصاب نرسیده است که حکم تیر بدهند. لطفاً چند فقرهء دیگر شهید مرحمت کنید، برادر عباس(ع)!

 

* 2400---0916: «احزابي كه در عراق عليه دولت مالكي متحد شده و اين كشور تازه آزاد شده را دچار بحران كرده اند آيا توجه ندارند كه ممكن است از دل اين اتحاد شوم آنان صدام ديگري روي كار بيايد و با جنايت هاي خويش انتقام سختي از تك تك اين احزاب و افراد بگيرد؟»

نظر فدوی: مراتب در شرایطی که چندان هم شنگول نبودند، به شرف عرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید؛ در بازدم فرمودند که شما بهتر است همان نان و نفت خودتان را بخورید و به این کارها دیگر کاری نداشته باشید. برای به پایان بردن مطلب دیگر نیز حوصله نداشتند و فدوی را ُمخیّر به اتمام جمله فرمودند و فدوی افزود:

بیت

دستت چو نمی رسد به صدّام

دریـــاب جنــاب خــاتــمــی را!

* يك هم وطن: «يكي از ترفندهاي جديد روباه پير انگليس جنايتكار در به تور انداختن جوانان كشورمان مستقر كردن چند جوان فريب خورده ايراني در فرودگاه دبي براي شناسايي جوانان ايراني مستعد اهداف خودشان است. از خانواده هاي متدين و مسئوليت شناس كشور عزيزمان بخواهيد كه مواظب ترفندهاي جديد استعمار پير باشند».

نظر فدوی: به فدوی اصلاً مربوط نیست ها برادر مؤمن؛ لکن این پرسش نیز مطرح است که جوانان کشور شکوهمند اسلامی، در خارج از مرزهای میهن اسلامی، براستی چه می کنند؟

 

* علي حامدي مهر (جانباز): «لعنت خدا بر سران فتنه كه به همين راحتي پا روي خون شهدا گذاشتند. مردم ديگر آگاه هستند و فريب اين گونه افراد را نخواهند خورد. اين ها چرا نمي فهمند كه قبل از انقلاب هيچي نبودند و به بركت همين انقلاب نامي از آنها مطرح شد. اما حالا با خبيث ترين دشمنان انقلاب همپيمان شده اند. اي كاش قوه قضائيه يك بررسي درباره موجودي ثروت و درآمد اين افراد در قبل و بعد از انقلاب داشته باشد».

نظر فدوی: عین فرمایش شما به شرف عرض رسید. در باب بررسی "ثروت و درآمد آن افراد" صلاح ندانستندکه دستوری صادر فرمایند. سبب را که فدوی جویا شد، در بازدم  فرمودند: نمی شود لکن!.. زیرا به قول آن شاعر ضد انقلاب:

بیت

گر حکم شود که مست گیرند

در شهر هرآنچه هست گیرند!

فدوی بی تقصیر است،برادر علی(ع) جانباز!..

 

* 6091---0915: «وقتي غرب با شقاوت تمام مزدوران تروريست خود را براي جنگ با ملت سوريه از گوشه و كنار عالم جمع كرده است ديگر درنگ در ياري رساندن به برادران مسلمان سوري در خط مقدم مقاومت جايز نيست و معنا و مفهوم ندارد. بايد راه اعزام نيروهاي داوطلب به كشور برادر سوريه هموار شود».

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین همایون عنبرآسایشان رسید. در بازدم فرمودند کجای کارید، برادر 6091---0915؟ مگر خدای نخواسته روشندل و یا خواب تشریف داشتید که آن لولهء ارز فشار قوی را ندیدید که سی و چند سال است به سوریه و لبنان و.. می ریزد؟

 

* 5790---0913: «تجاوز رژيم صهيونيستي به خاك كشور سوريه ماهيت پشت پرده توطئه آمريكا عليه ملت و نظام سوريه را برملا كرد ولي اسرائيل بايد بداند با اين اشتباه خويش چندين قدم به گور خويش نزديك تر شده است».

فدوی: مراتب از طریق مبادی ذیربط پیگیری در رژيم صهيونيستي پیگیری شد. در پاسخ گفتند که تا آنجا که بیاد می آورند، به خاک شما که ایران باشد، هنوز تعرضی نکرده اند، فلذا این عرّ و تیز شما، از چه بابت است، برادر 5790---0913؟

 

* كچاني- اصفهان: «چرا آقاي سيدحسن خميني در مراسم تجديد ميثاق هيئت دولت با امام(ره) در حرم مطهر حضور نداشتند. به ايشان يادآوري كنيد كه آقاي احمدي نژاد چه بخواهيد چه نخواهيد رئيس جمهور است. او به پشتوانهء 25ميليون راي وقتي به استاني سفر مي كند صدها هزار نفر به استقبال اش مي روند».

فدوی: برای ابلاغ فرمایش شما به سید حسن(ع) خمینی(ل) فدوی شخصاً به مقعد مطهر(ع) مراجعه نمود، لکن هنگام قرائت پیام شما، مقعد مطهر * بمیزان 6/5 درجهء "ریش" ِتر لرزید و نزدیک بود بی فدوی شوید برادر کچانی!

[* خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً غلط تایپی "مقعد" را به "مرقد" اصلاح،برادر/خواهر خواننده!]

 

* يک شهروند: «از شما تقاضا داريم مشابه ستون خوان حكمت كه اختصاص به چاپ سخنراني هاي حضرت آيت الله جوادي آملي دارد ستوني را به چاپ سخنان عالمانه آيت الله مصباح يزدي اختصاص بدهيد. فراموش نكنيم كه مقام معظم رهبري در مورد اين شخصيت بزرگوار و ممتاز حوزه علميه قم مي فرمايند كساني كه شهيد مطهري را درك نكردند مي توانند به ايشان به منزله شهيد مطهري نگاه كنند و استفاده ببرند».

- فدوی نیز ُعلوّ درجات ایشان را که همانا رسیدن به مقام شامخ شهادت است، از در گاه قاصم الجبارین،مسئلت دارد،آمین یا رب العالمین!

 

* يک شهروند: «مسير ازنا تا دورود را با ماشين ون كه تبديل به آمبولانس شده بود طي كرديم. بنده كه سالم بودم مشكل پيدا كردم چه برسد به مادر بيمارم. خلاصه اين ماشين وقتي به درد مسافر كشي نمي خورد چرا بعنوان آمبولانس از آن استفاده مي كنند؟»

فدوی: والله برادر شهروند بقول سید قاسم (مش قاسم سابق -م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ...  آن وسیله را برای مرده کشی درست کرده بودیم  شما و مادر گرامی در آن چه می کردید؟!

 

* ايراني: «شوخي هاي بيش از حد مجريان آقا و خانم در برنامه هاي راديو هيچ گونه وجه شرعي ندارد. از مسئولين صدا خواهشمند است در اين موضوع تجديدنظر شود».

فدوی: بعرض رسید.قدری متغیر شده ودستور فرمودند که بجای آن مجریان نابکار، ارکستری از مؤمنین شاغل در رادیو تشکیل  و به رهبری حجت الاسلام والمسلمین سید محمد(ص) مهدی(عج) اشک الدین زارستانی گریهء شنوندگان رادیو را درآورند.

* يک شهروند: «فرزندم در مدرسه راهنمايي شاهد پسران آبادان تحصيل مي كند. با گذشت سه ماه از سال تحصيلي هنوز چهرهء سه معلم دروس بهداشت، مشاور و حرفه و فن را نديده است. از مسئولين مربوطه بخواهيد پاسخگو باشند.

فدوی: ببخشید،پس کجایشان را دیده است؟!

 

* يک ده وند: «روستائيان روستاي ده علي از توابع كوهبنان از كمبود آب آشاميدني رنج مي برند. خطاب به مسئولين مربوطه بنويسيد رسيدگي بكنند».

- مراتب توسط فدوی، در سعی بین صفا و مروه، به عرض مبارک رسید، قدری نفس تازه فرموده و افزودند که دستکم، از اسم مبارک شهرتان که ده علی (ع) ست، حیا کنید برادر روستائی! بویژه این روزها که مصادف با انواع ماه مبارک است و اهل بیت علیهم السلام و الصلوة، در صحرای محترم عربستان همینقدر آب را هم که شما دارید، ندارند و انشاء الله اندکی بعد، شهید می شوند

 

* يک شهروند: «ما ساكنان زمين هاي شهرك سازان منطقه پرديسان قم با داشتن مجوز قانوني ساخت فاقد گاز شهري، تيرگذاري برق و روشنايي معابر، خدمات رساني شهرداري و... هستيم و ادارات مذكور هيچ اقدامي نمي كنند.

فدوی: مراتب در مجالی که قدری هم شنگول بودند، بعرض مبارک رسید. در بازدم فرمودند نقلی نیست، چون اهالی آن شهرک، مجاور هستند، فلذا خدمات یاد شده از عهدهء مسؤلین منطقه، اعلی الله مقامهم اجمعین، ساقط  و واجب عینی ست که اهالی، خدمات شهری مذکور را از حضرت معصومه (س) توقع نمایند. و من الله التوفیق.

 

* يک شهروند: «برخي فيلم هايي كه در اتوبوس هاي بين شهري به نمايش درمي آيد واقعاً خجالت آور و تاسف بار است و تعجب از اينكه چطور مجوز پخش را از وزارت ارشاد گرفته اند. به نظر مي رسد مجوزهاي داده شده بويژه در دولت اصلاحات و وزير لندن نشين بايد مورد تجديد نظر قرار گيرند. جنگ نرم به شدت كار خود را مي كند و غفلت دامن برخي مسئولين را گرفته است».

- مراتب در مجالی که چندان هم سرحال نبودند، به شرف عرض رسید. قدری متغیر شده و فرمودند که برادران محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، که هزارپا نیستند که در آن ِ واحد،از اطاق خواب مردم گرفته تا شیرخوارگاه ها - مدارس – دانشگاه ها - ادارات اتوبوس ها و.... حضور داشته و به انجام فرائض دینی مشغول باشند. بقول حضرت امام(ل) "هی نگوثید اسلام برای شما چکار کرد؛ بگوئید شما برای اسلام چکار کردید؟" دیگر این وظائف شرعی جزئی، مثل منفجر کردن آن اتوبوس یا دستکم قتل رانندهء نابکار آن را، به گردن دولت خدمتگزار نینداخته خودتان زحمت اش را  بکشید. بقول برادر رفیقدوست در آن قتل مکتبی: قبول باشه برادر مسافر!

 

* يک شهروند: «نزديك به سه سال است كه تعزيرات حكومتي پروندهء كاميون هاي هوو را به اجرا گذاشته و قرار است كه بين 7 تا 20 ميليون تومان پول اضافه دريافت شده را به مشتريان برگردانند. حال اگر قضيه برعكس بود، يعني ما متقاضيان همين مبلغ بدهكار بوديم چه رفتاري با ما مي كردند؟»

- راستش فدوی نمی داند، لکن در حاشیه قویاً توصیه می کند که قضیه بگوش برادر لاهیجانی رئیس محترم قوهء باه (قضائیه - م) نرسد که دستور خواهد داد یک در میان اعدام شوید، از فدوی گفتن!

 

* يک برادر مؤمن: «بعضي از خانم هاي بدحجاب داخل اتومبيل خود رفتار و حركات دور از شأن انجام مي دهند. وظيفهء نيروي انتظامي است كه جلوي منكرات را بگيرد و سلامت اخلاقي جامعه را تضمين كند».

فدوی: پس انتظار داشتید در اتومبیل شما بکنند، برادر مؤمن؟

 

* يک شهروند: «از تهيه كنندگان موفق مجموعه هاي تلويزيوني مانند سريال حضرت يوسف، مختارنامه و... درخواست داريم دربارهء شخصيت هاي اساطيري ايران زمين مانند فردوسي، حافظ و... دست به ساخت برنامه و سريال بزنند و الگوي توسعهء اسلامي- ايراني را در عرصهء فيلم و هنر پياده كنند تا جوانان كشور بجاي تقليد كوركورانه از غرب به فرهنگ كشورشان افتخار نمايند».

فدوی: مراتب در فرصتی بین دو قیلوله به شرف عرض رسید. ضمن سلام و تحیات فرمودند که بفرمودهء برادر سید حسن(ع) نصرالله چیزی بنام تمدن و فرهنگ ایرانی وجود ندارد و آن افرادی را هم که نام بردید، به ضرص قاطع باید اهل نروژ یا فنلاند باشند، برادر شهروند!

 

* يک شهروند: «براي تفكيك كنتور برق منزل مسكوني خويش به ادارهء برق كرج مراجعه كردم علاوه بر هزينهء انشعاب و پول كنتور مبلغ 150 هزار تومان براي حساب كنتور از بنده پول خواستند. يك كارگر ساده اين مبلغ گزاف را چگونه بپردازد؟»

فدوی: آب و برق و نیز مسکن مجانی ست. اگر از سی سال پیش تاکنون چیزی برای برق پرداخته اید، مدارک آن را سریعاً به فدوی برسانید تا پدر صاحب بچه را درآورد. و من الله التوفیق.

 

* محمدعلي معصومي جانباز 60 درصد – شيراز: «8 ماه است كه بنياد شهيد و امور ايثارگران بخشنامه كرده اند كه جانبازان كارمند براي امور درماني خودشان بايد به ادارهء مربوطه شان مراجعه كنند. اين در حالي است كه ادارات مي گويند ما بودجه نداريم از اين طرف هم بنياد از دادن پول ويزيت و هزينه داروها به خاطر همين بخشنامه خودداري مي كند. لطفا بفرماييد ما جانبازان چه بايد بكنيم؟»

- به نظر فدوی، ضمن پوزش، این نارسائی  مربوط به میزان اندک جانبازی شما نشأت می گیرد؛ شما که بزرگواری کرده و تاکنون دندان روی جگر گذاشته اید، فلذا اندکی دیگر صبر کنید تا در جنگی که مؤمنین بعون الله مشغول تدارک آن هستند، میزان جانبازی شما، بمیزان مطلوب برادران برسد، برادر محمد(ص) علی(ع) معصومی(س)... و من الله التوفیق.

 

* حجاريان- اهواز: «كپسول هاي گاز خانگي در اهواز با قيمت چند برابر (5 هزار تومان) به فروش مي رود در حالي كه همين كپسول بايد با قيمت كمتر از 800 تومان به دست خريدار برسد. چرا؟»

فدوی: خیلی ساده است، برای اینکه استان شما نفت خیز نیست، برادر حجاریان!

 

* خانم نوري- كرج: «شب ها بويژه نيمه هاي شب در محله ما، يعني دهقان ويلاي اول، برگ هاي درختان را مي سوزانند و باعث آلودگي شديد محله و زندگي مردم مي شوند. به طوري كه نفس كشيدن براي سالمندان و كودكان با مشكل روبرو شده است. لطفا به اين مسئله رسيدگي فرمائيد.

فدوی: جداً که چشمتان را بگیرد خواهر نوری که هر خدمتی که دولت خدمتگزار می کند، به چشمتان نمی آید. فی المثل همین اقدام که بمنظور "های کردن شما" البته بطور مجانی بوده است!

 

* يک شهروند: «انشعاب هاي فاضلابي كه در منطقهء مشيريه نصب شده هيچكدام دريچهء مخصوص ندارد. بوي بد آن ساكنين را اذيت مي كند. متاسفانه پيگيري ها هم نتيجه نداده است».

فدوی: ايضاً مراتب در مجالی بعرض رسید. در پاسخ فرمودند که عدم تعبیهء مخصوص نيز، بجهت رعایت حال شما بوده است تا اهالی بقول عوام " های " شوند، برادر شهروند!

 

* يک شهروند: «حضرت آيت الله سيستاني در جواب سؤالي كه از ايشان پيرامون مسائل داخلي كشور ايران شده فرموده اند "بنده در خصوص مسائل ايران به منزلهء پزشك عمومي هستم، به پزشك متخصص مراجعه كنيد". منظور ايشان از پزشك متخصص در ايران رهبر معظم انقلاب مي باشد و چه زيبا در قالب يك پرسش و پاسخ جايگاه رفيع ولايت فقيه را تبيين و تشريح كرده اند».

- فدوی نیز در تخصص مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری، انارالله برهانه، بمثابه دامپزشکی عالیقدر، ابداً تردیدی ندارد!

 

* يک شهروند: «با توجه به كثرت بانوان شاغل از ساعت 6 صبح تا 8، خط بي.آر.تي ِ راه آهن- تجريش، شايسته است اول صبح اتوبوس هاي اختصاصي براي خانم ها در نظر بگيرد».

فدوی: فرمایش تان قدری گنگ بود و فدوی جرأت نکرد که بعرض برساند. مقدمتاً بفرمائید که شما به "کثرت بانوان شاغل " اعتراض دارید یا با اختلاط با آنان؟!

 

* فيضي: «تمام شهرهاي شرق گيلان كمربندي دارند به جز شهر شلمان. از وزارت راه و ترابري تقاضا مي شود كمربندي لنگرود را تا انتهاي شهر شلمان ادامه دهد».

فدوی: مراتب به قید دو فوریت بعرض رسید. فرمودند قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید؛ کمربند بقدر کفایت به چین سفارش شده است و عنقریب می رسد، برادر فیضی!

  

* اردكاني: «در خيابان شهيد لواساني، روبروي تره بار فرمانيه، برجي در حال ساخت است كه مزاحمت زيادي براي همسايگان و ايجاد ترافيك نموده است. شهرداري هم هيچ محدوديت و يا تذكري در مورد آنها اعمال نمي كند. فقط دودش به چشم مردم منطقه مي رود».

فدوی: مراتب در اندرونی بعرض رسید. قدری تأمل و دستور فرمودند مقادیر متنابهی عینک ضد دود از چین وارد کنند!

 

* سعادت فر: «نيروي قراردادي پزشكي قانوني مازندران هستم. همسرم نيز بعنوان نيروي پيماني در پزشكي قانوني شهرستان سمنان مشغول به خدمت است. با اينكه فرزندم 7 ساله شده ولي هر كاري مي كنم با انتقال و يا ماموريت همسرم موافقت نمي كنند. از مسئولان امر درخواست كمك دارم».

فدوی: در فرصتی که چندان هم سر حال نبودند، بعرض رسید. ضمن سلام و تحیات فرمودند که در جهت رفع نگرانی شما، بموقع دستورات لازم صادر خواهند تا فرزند شما در جنگی که بعون الله حادث خواهد شد خارج از نوبت به جبهه اعزام شود!

 

* يک شهروند: «كيفيت نان در اهواز هيچ تغييري نكرده فقط قيمت ها افزايش يافته است. مسئولين رسيدگي كنند».

فدوی: بعرض رسید، در بازدم فرمودند که حسب فتاوی علمای سلف،حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، اصل بر "تغییر " است، چه در کیفیت چه در قیمت!

 

* يک شهروند: «از راه اندازي راه آهن بم- زاهدان بجز قطار اكو كه بصورت نمايشي و تشريفاتي انجام شد صداي قطار ديگري تاكنون شنيده نشده است چرا؟

فدوی: در فاصلهء بین دو قیلوله به شرف عرض رسید، فرمودند به ضرس قاطع اشکال از گوش شماست. فلذا توصیه فرمودند که به متخصص گوش و حلق و بینی،مراجعه فرمائید. و من الله التوفیق!

 

* يک شهروند: «شركت واگن پارس اراك از بهترين توليد كنندگان واگن قطار محسوب مي شود با وجود اين كارخانه و شركت در كشور چرا مسئولين تصميم گرفته اند كه از كشور چين قطار وارد كنند».

فدوی: مراتب توسط فدوی، اندکی پس از نماز مغرب، به شرف عرض رسید. ضمن سلام و تحیات فرمودند خواستند کلکسیون اجناس چینی شان تکمیل شود، برادر شهروند!

 

* ميرزااسدي- بخش كبوترآهنگ همدان: «الآن حدود 4 سال است كه ساخت روستاي شيخ چهار راه را نيمه كاره به حال خود رها كرده اند و رفته اند. نصف روستا را خراب كرده اند به اميد اينكه روزي آبادش كنند ولي با اين وضعيت بسيار اسفناك به حال خود رها كرده اند و 220 خانوار را بلاتكليف گذاشته اند. بنويسيد تا نمايندهء اين منطقه يادش بيفتد كه چنين روستايي هم وجود دارد».

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض رسید.بسیار ناراحت شده، پوزش خواسته و فرمودند کار را آن کرد که تمام کرد، دستور سریع صادر فرمودند که نصف دیگر روستا را هم خراب کنند، برادر میرزا!

 

* يک شهروند: «در اول انقلاب جوانان كشور با دستان خالي ولي با عشق و علاقه فراوان به ميهن و اسلام عزيز در جبهه افتخار مي آفريدند ولي اكنون برخي از ورزشكاران كشورمان با ضرب سكه و انواع تشويق هاي مالي توان شكست دادن رقيب هاي ضعيف را نيز ندارند. واقعاً عيب كار كجاست؟»

فدوی: والله برادر شهروند، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ!.. فدوی لحظاتی از غفلت برادران سوء استفاده کرده و از برادران ورزشکار پرسید که راستی "عیب کار کجاست"؟ برادر ورزشکار، که نخواست نامش فاش شود، یواشکی به فدوی گفت: مؤمنینی که بر ورزش کشور سابق گماشته اند، بقیهء چیزها را کار ندارم، اما از ورزش هم بوئی نبرده اند! به ولایت مطلقهء  التزام عملی دارند نه به ورزش و ورزشکار! افزون بر این، در رقابت های خارج از کشور، از شنا که جزو ورزش و تمرین روزانه ست، بدلیل مختلط بودن استخر در جهان آزاد، محرومند؛ همچنین غذای خاج پرستان که که بدلیل طبخ با مواد غیر شرعی، به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، حرامست و جز ماکارونی و نشاسته چیزی نمی خورند، فلذا از "رقیب های ضعیف تر " هم  ضعیف تر می شوند!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

16فوریة المذبذب  سنهء 2013  ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630