بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

چهارشنبه 11 ارديبهشت ماه 1392 ـ  1 ماه مه 2013

نقش رهبری در نظام را با تعداد رای نمی‌سنجند!

محمد جواد لاريجاني

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ برنامه گفتگوي ويژه خبري دیشب (چهارشنبه) با حضور محمد جواد لاريجاني دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه (برادر رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس که متهم به زمین خواری در ورامین است) آغاز شد. مهم ترین محورهای سخنان جواد لاریجانی به شرح زیر است:

** انتخابات در جمهوری اسلامی مهم است، نطام ما بر سه رکن اساسی استوار است که حتی با رفراندوم هم قابل تغیی نیست، حکومت اسلامی، ولایت فقیه و رای مردم سه رکن اساسی است؛ اماذ هیچکدام از اینها آنقدر مهم نیست که نیاز به حماسه داشته باشد.

** غرب بدنبال بر سرکار گذاشتن افراد سکولار با برچسب اسلامی در ایران است و این فعالیت از سال 76 بطور گسترده انجام شد و ماهیت اصلی آن در سال 88 خود را آشکار کرد که با تدبیر رهبری این فتنه خنثی شد و مردم حماسه ای را ایجاد کردند.

**رهبری در فتنه 88، جلوی یک کودتای تمام عیار ایستاد و آن را شکست داد و تمامی وجوه ولایت فقیه در فتنه 88 به مردم نشان داده شد، رهبر انقلاب مثل بقیه یک رای دارد اما نقش مسئولیتش عظیم و فراگیر است بطوریکه در دفع فتنه 88 این نقش عیان تر شد. نقش رهبری را با تعداد رای نمی سنجید.

**ما در انتخابات 88 شاهد خیانت برخی نامزدها بودیم که منافع ملت ا به خطر انداخت اما غرب بعد از خنثی شدن این نقشه های خود نقشه های جدیدی دارند؛ استراتژی غرب برای انتخابات آتی، کشاندن اغتشاشات به پیش از انتخابات است.

**جمهوری اسلامی هم مبتنی بر اسلام هست و هم مبتنی بر دموکراسی که برای غبر بسیار خطرناک است و ما باید غبطه بخوریم که نتوانستیم مدل حکومت خود را بخوبی به دنیا برسانیم .

** حماسه در سال جاری، حماسه ای حقیقی و مبتنی بر بصیرت، تدبیر و تعقل است.

** نق زدن درباره صلاحیت کاندیداها از الان، نشانه های برنامه های دشمن است چراکه مقطع کنونی زمانی برای بحث درباره صلاحیت ها نیست و این ها نشانه توطئه دشمن است.

** نقش رهبری در پاسداری از رای مردم، مشارکت مردم و نقش ایشان در نطام دموکراسی دینی بسیار نقش اساسی است و نباید آن را با اینکه رهبر تنها یک رای دارد، تفسیر کرد چراکه نقش ایشان بیش از داشتن یک رای است.

** انتخابات ناموس نظام است، برخی درباره زمان انتخابات میخواستند تغییر ایجاد کنند که با مخالفت رهبری مواجه شدند و رهبری دباره اجرای انتخابات فرمودند همه چیز باید در چارچوب قانونی آن انجام شود.

** اگر صلاحیت کسی رد شد، وطن پرستی او ایجاب می کند که سکوت کرده و به تصمیم قانون تن در دهد و این می شود نقش آفرینی در حماسه سیاسی، که اگر عکس این امر اتفاق بیفتد دشمنان تلاش می کنند از آن برای نقشه های خود استفاده کنند.

** در انتخابات 92 باید مرافبت های ما قبل از انتخابات باشد و به رهنمودهای ولی فقیه دقت کنیم، درباره مراقبت های پس از انتخابات بر عهده مجریان قانون است که در سال 88 تجربه دیدند.

** ما خواستار حکومت دموکراسی بر پایه اسلام است که مدلی ارزشی است؛ یک تجربه عظیمی آغاز شد تشکیل نظام سیاسی مدنی بر پایه مردم سالاری دینی، که توفیق جمهوری اسلامی تهدیدی بزرگ برای جهانگشایی غربی است و تجربه ما بای جهان ارزشمند است چراکه جلوی جهانگشایی غرب را می گیرد و تجربه ما دارای مبنای فکری است و اسلام بسیار قدرتمند است و دینی زنده است و دلیل اسلام هراسی کنونی غرب این است.

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه