t

سال ششم ـ  شمارهء 1300 ــ  چهارشنبه 25 ارديبهشت ماه 1392 ـ 15 ماه مه 2013

English Section      Secularism: A video

آخرين نظرات خوانندگان    |      آرشيو مقالات گذشته     |     آرشيو صفحات اول

دربارهء سکولاريسم نو      |       دربارهء نشريهء ما

تماس     |     جستجو     |       فيلترشکن

آرشيو عکس و مکث (نيش)     |      آرشيو گفتگوهای اختصاصی

آرشيو کوتاه و گويا    |     آرشيو عکس و کاريکاتور  

سکولاريسم نو «اصلاح طلبی در حکومت اسلامی» را دشمنی با سکولار دموکراسی می داند

30 روز به پايان نمايش انتخابات رياست جمهوری در ايران اشغال شده  باقی مانده است

سيد محمد خاتمی: ما مدعی هستیم اصلاحاتی که ما می‌گوییم از رواج سکولاریسم و افول دین در جامعه و اذهان و رفتار ايرانيان جلوگيری می کند.

*************************

تفسير «پیک نت» در مورد انتخابات:

هر روز که خامنه ای و فرماندهان سپاه به تعلل در تصمیم قطعی برای عقب نشینی در برابر هاشمی و خاتمی و طیف اصلاح طلبان ادامه می دهند، فرصت بیشتری به رحیم مشائی و احمدی نژاد می دهند.

از سخنان رهبر حکومت اسلامی در سخنرانی اول فروردین 92 در مشهد:

«انتخابات در کشور ما مظهر "حماسهء سیاسی" است؛ مظهر اقتدار نظام اسلامی است؛

مظهر آبروی نظام است... دشمنان ملت ایران همیشه سعی کرده‌اند انتخابات را از شور و هیجان بیاندازند؛ برنامه ‌ریزی کرده اند که مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی باز بدارند؛ مردم را دلسرد کنند، مردم را ناامید کنند. همیشه دشمنان ما سعی کردند این انتخابات را بی‌‌رونق کنند... گسترش مشارکت و حضور گستردهء مردم در انتخابات اهمیت دارد. شور انتخاباتی در کشور و حضور مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر کند.»

تفسيری از فرهاد جعفری در مورد عکس فوق

اگر خوب نگاه کنید می بینید که «اسفندیار رحیم‌مشایی» به آسانی وارد سالن ‌ثبت‌نام شده اما گویا عده‌ای می‌کوشند (به هردلیل و بهانه و مثلاً منع قانونی یا عرفی) از ورود «رئیس‌جمهور» به سالن ثبت نام ممانعت کنند. اما احمدی‌نژاد و محافظ اش کوتاه نیامده و با زور وارد سالن می‌شوند. آیا می‌توان با توجه به این عکس احتمال داد که احمدی‌نژاد ـ مطلع از زوایا و چند و چونِ «بازی اشراف‌ ریش‌دار» ـ تعمد دارد "بیش از پیش اسفندیار رحیم‌مشایی را به خود سنجاق کند" و "محبوبیتِ منفی خود در بین طبقات متوسط و تحول‌ طلب را (که طی چهار سال گذشته در نتیجه‌ء پروپاگاندای ارتش رسانه‌ای طایفه ‌سالاران فراهم شده) به کیسه‌ء اسفندیار رحیم‌مشایی بریزد"؟!

شادی حزب توده: « پیک خامنه ای در آخرین ساعات رسید!»

پیک نت  22 ادریبهشت 1392

شنبه ای انتخاباتی با حضور هاشمی رفسنجانی برای ثبت نام در دقیقه 90، به پایان رسید. بسیاری برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بودند و دیروز نیز ثبت نام کردند، اما تمام توجه و حساسیت ها بر محور آمدن و یا نیآمدن رفسنجانی دور می زد. با آنکه "مشائی" نیز دست در دست احمدی نژاد سرو کله اش در وزارت کشور پیدا شد، اما این حضور، به تائید همه خبرنگاران و عکاسان حاضر در وزارت کشور هرگز آن جلوه حضور هاشمی در وزارت کشور را نداشت. حضور هاشمی برای ثبت نام آنقدر با تاخیر و تقریبا نزدیک به آخرین ساعات ثبت نام انجام شد که بسیاری از خبرنگاران حاضر در وزارت کشور نسبت به این حضور نا امید شده بودند... ظاهراً علی خامنه ای از میان دو گزینه خاتمی و هاشمی، با ثبت نام هاشمی موافقت کرده است، اما این که شرایط و پیشنهادهای هاشمی را پذیرفته و نسبت به آنها اعلام تعهد کرده یا نه هنوز معلوم نیست... مهم ترین رویداد پس از ثبت نام هاشمی رفسنجانی، اعلام انصراف شماری از نامزدهای ثبت نام کرده در روزهای گذشته بود که در راس آنها آیت الله حسن روحانی قرار دارد و بدنبال وی محمد شریعتمداری، عارف و... جدا از هر محاسبه ای که آنها روی مناسبات گذشته خود با هاشمی کرده باشند، مسئله می تواند چنین باشد که همگی فورا به یک نتیجه رسیده اند: کشتیبان را سیاستی دیگر آمده و هاشمی سوار بر این کشتی به میدان آمده است! بنابراین باید با او همآهنگ شد که در واقع همآهنگی با کشتیبانی است که با آمدن هاشمی موافقت کرده است!

دربارهء وصیت نامهء دکتر نوری علا

فیروز

چگونه است که شما چشم خود را بر تجاوز آشکار امپریالیسم به سرکردگی امریکا به افغانستان و عراق و لیبی، و اکنون سوریه و تسلط بانک جهانی بر اقتصاد کشورهای اروپا و آسیا می بندی؟ نشان بده حتی یک نوشتهء یک جمعه گردی را که به اینگونه مسائل پرداخته باشی... از هم اکنون پیدا ست که شما باز هم جزء تحریم کنندگان انتخابات پیش رو هستید و با آمدن شخصی چو ن رفسنجانی مخالف خواهید بود. هیچ جای تعجب ندارد . در شرائط کنونی جهان و وضع بحرانی داخل ایران و احتمال حملهء نطا می به ایران، رئیس جمهور شدن رفسنجانی می تواند تا حدودی داروی پیش گیری باشد؛ که این مورد قبول ذوب شدگان در «سکولا ریسم»، که کنار گود نشسته و می خواهند لنگ اش کنند، نخواهد بود.

دشمن درجهء یک آزادی بیان، قلم، اندیشه و تشکل!

بهرام رحمانی

حکومت اسلامی ایران در این سی و چهار سال حاکمیت خود، با شدت تمام فرهنگ خرافات مذهبی، خرافه پرستی، خشونت طلبی، مردسالاری، آزادی ستیزی، زن ستیزی، کودک آزاری، خارجی ستیزی، برتری طلبانه، زورگویی، دروغ گویی، رشوه خواری، اختلاس و نهایتاً جهل و جنایت و ابتذال را در جامعه تعمیق و گسترش داده است، به طوری که تاکنون نیز لطمات جبران ناپذیری به فرهنگ انسان دوستانه و برابری طلبانه و عدالت جویان و مسئولانه وارد کرده است.

 

 

پــدر خــوانــده

عبدی کلانتری

در میان یک مشت جانی و لومپن و کارچاق کن که این سی و چندسال زمام امور تئوکراسی شیعی را به دست داشته اند، هیچ‌کس به اندازهء رفسنجانی مرا به یاد «پدرخوانده» های مافیا نمی اندازد. اسم او، در کنار دار و دستهء فلاحیان، با شبکهء ترور مخالفان در اروپا پیوند خورده اما، مثل هر پدرخواندهء اصیلی، چهرهء به ظاهر پر عطوفت و خیرخواه ِ یک پدر بزرگ فامیل را هم دارد که (با یا بدون عمامه) بتواند طفلی را روی زانو بنشاند و نوازش کند. در کنار او، خاتمشکلاتی ِ تدارکاتچی،  مثل یک پادوی درجهء دوم می‌ماند؛ دستمالیزدی به دست و آماده به خدمت در بارگاه ولایت!

هاشمی آمد، آیا بلیط خاتمی دوباره برنده می شود؟!

علی سجادی

نادر نادرپور حرص می خورد که چرا مردم حتی از گذشته های نزدیک عبرت نمی گیرند و نمی بینند که آخوند جماعت جز برای نفع خودش قدمی برای کسی بر نمی دارد، و «ملت» و «مردم» و «میهن» و «کشور» و حتی «اسلام» و «دین» و «حسین» و «محمد»، از نظر آنان خزعبلاتی بیش نیست و هیچ یک جز برای حفظ حکومت و قدرت و ثروت ارزشی ندارند. اینها را می آموزند تا «خویشتن سیم و غله» بیندوزند. او دو سالی حرص خورد تا از این غصه دق کرد و بسیار نابهنگام مُرد... حالا هاشمی آمده است. باز عده ای امیدوار شده اند که صد رحمت به کفن دزد سابق، یکی از همان ها که در کمیته ترور «قصر فیروزه» طرح قتل های مخالفان، از جمله رهبران کرد را صادر کرد...

انتخابات آزاد در دقیقه نود ـ از تهران تا استکهلم

عبدالستار دوشوکی

طیف های مختلفی از اپوزیسیون برونمرزی، از طرفداران شورای ملی ایران گرفته تا جمهوری خواهان و دیگران اکثراً به نوعی مبلغ شعار انتخابات آزاد هستند. هرچند که برخی از طیف های جمهوری خواه سنتی خواهان اتحاد استراتژیک با اصلاح طلبان مذهبی مقید و ملتزم به قانون اساسی هستند. منتقدان شعار انتخابات آزاد نیز آن را متاع اصلاح طلبان خواهان بازگشت به قدرت می دانند که اینک فروشنده های مشتاقی را در بین اپوزیسیون برانداز برونمرزی پیدا کرده است که حاضرند آن را به دیگران حتی بدون «حق کمیسیون!» بفروشند.

انتخاباتی که مسیر و سرنوشت ج.ا را معین می کند

احمد سلامتیان

تعداد زیاد نامزدها در این دوره نشان می دهد که اکثر آنها در یک مهندسی خاص انتخاباتی نامزدشده‌اند. انتخابات پیش رو انتخاباتی است که در آن تمام تلاش به کار گرفته شد که با صحنه‌آرایی یک سلسله نامزدهای فانتزی، کل انتخابات ریاست‌جمهوری را به سخره بگیرد. یکی از هدف‌ها هم این بود که به نامزدهای اصلی به خصوص آنهایی که مطلوب راس حاکمیت نبودند فشار بسیار زیاد امنیتی وارد شود تا از قبل از فضای انتخاباتی حذف شوند و کار برای شورای نگهبان در حذف نامزدهای غیر مطلوب برای قدرت  کمتر و راحت تر شود.

نامهء دفتر سیاسی ِ «شورای ملی ایران»

به «جناب آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی»

در شرایط حساس تاریخی که سرزمینمان، ایران، با آن روبروست و خطراتی که صلح، امنیت و آسایش مردم ایران  و یکپارچگی مرزهای کشور را بیش از پیش تهدید می کند، شورای ملی ایران از جنابعالی، سید علی خامنه ای، که براساس پیش نویس و اصل های مختلف قانون اساسی جمهوری اسلامی، در مقام رهبر جمهوری اسلامی، مسئول و تصمیم گیرندهء نهایی ادارهء امور کشور می باشید، دعوت بعمل می آورد، برای برون رفت از بحران های موجود که کشورمان با آن روبروست، از عوامل و امکانات در اختیار خود استفاده نموده و به جنبش آزادیخواهی ملت ایران بپیوندید.

[اعضاء دفتر سياسی: رضا پيرزاده، شاهين نژاد، نازيلا گلستان، نيما سعيدی، ناصر محمدی، علی اکبر اميد مهر، محمدرضا حيدری، زرين محی الدين، حسن رعنوردی]

نظر امير فيض در مورد اين نامه

نامهء دفتر سياسی شورای ملی ايران به خامنه ای

به نظر می آید که این نامه می تواند محصول استیصال سیاسی جمعی باشد که با بوق و کرنا شورایی را در پستوی مجازی مبارزه برپا نمودند و با وعده های کلان و نسخه پیچی های معلق می خواهند نمایشی از یک نیروی در صحنه را ترسیم نمایند.

بازگشت رفسنجانی

با کاندید شدن رفسنجانی تصویرپردازی انتصابات یا انتخابات مهندسی شده با آرایش و هیجان متفاوتی از آنچه فضای منجمد و بی تفاوتی انتخاباتی می خواندنش مواجه می گردد...

مشکل وارونه بينی

آقای عباس زاده در ارسال ایمیلی به صدای امریکا خواهان حذف حضور اقای رحیم رشیدی، گزارشگر و تحیلگر سیاسی کرد، به اتهام استقلال طلبی شده است. به نظر من، در ادبیات گفتاری بسیاری از کنشگران سیاسی مفاهیم سیاسی در وارونگی و جعل در بازخوانی سوژه و پدیده های مورد نظر بکار گرفته می شوند.

آرشيو کليهء مقالات گذشتهء سايت  

13 ارديبهشت 1392

دو نقطهء قوت و ضعف بزرگ شورای ملی ایران

حسین باقرزاده

تسلیم در برابر دمکراسی سکولار؟!

سازمان موحدین آزادیخواه ایران

(پيوند به نظر سام قندچی)

سکولار دموکراسی؛ مأموريتی زمانمند

اسماعيل نوری علا

برای شنيدن و دانلود فايل صوتی

با صدای سعيد بهبهانی

راهش، پیگیری خواست‌های

سی سال پیش است!

الاهه بقراط

هزینهء آمریکا ستیزی خامنه ای

شاهین فاطمی

هاشمی برای کنترل خامنه‌ای می‌آید؟

بخش تحلیل سايت خودنویس

کاری از کيانوش رمضانی

مناسبت روز جهانی کارگر

کارنامهء سیاه حکومت

شهباز نخعی

مجازات با لباس زنانه

آزاده دواچی

16 ارديبهشت 1392

باورهاى دروغين

جمشيد قراجه داغى

پیری زودرس یک انقلاب

علی امیری، نویسندهء افغان و استاد دانشگاه ابن سینای کابل

جدایی دین يا بی دينی يا هر دو از سیاست؟

محمد نادعلی (کامران)

شبکه های اجتماعی، مانع یا محرک انقلاب؟

گفتگو با نوید حسن پور

گفتگوگر: آزاده معاونی

قایم موشک بازی در سایت ها!

)نگاهی به سوء استفاده از اسامی مستعار(

محمد هادی

حقوق شهروندی در نظام الهی

گفتگو با آیت الله خامنه ای

گفتگوگر: رضا حقیقت نژاد

دمکراسی و دولت اسلامی نزد موحدین آزادیخواه

جوابی به آقای سام قندچی

سازمان موحدین آزادیخواه ایران

هدايائی از دارالخرافه

حمیدرضا رحیمی

18 ارديبهشت 1392

اگر آقای هاشمی بیاید

از این مرحلهء دشوار می گذریم!

سيد محمد خاتمی

هراس آقای خاتمی از صف‌آرائی

 مردم در مقابل جمهوری اسلامی

بهروز ستوده

تحریم گسترده انتخابات

یک گزینه واقعی و مؤثر!

تقی روزبه

بازخوانی تئوری مهدویت

در انتخابات پيش رو

حسین علیزاده

کجایند سکولار دموکرات ها؟!

DavidET

تحريم فعال و

جوانگرائی در اپوزيسيون برانداز

انجمن رهايی جوانان ايران

بحث اعتدال‌گرایی و سکولاریسم

در همسایگی ایران

پیوند تهرانی

آزمایشگاه دموکراسی عربی

مصطفی خلجی

20 ارديبهشت 1392

در ستايش سيدعلی خامنه‌ای!

مسعود نقره‌کار

ششدر خوشبختی ایران

کی باز می شود؟

محسن ذاکری

پيرامون تحريم فعال

و جوانگرائی

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

انتخابات آزاد

علیه انتخابات تقلبی

الاهه بقراط

جابجایی نورافکن‌ها و چراغ قوه‌ها

بهمن زاهدی

سیرک انتصخوابات!

شهباز نخعی

براندازی با رحيم مشايی،

به روش معکوس!

کاوه شيرزاد

رسانه‌ها، هجوم سانسور

و افکار عمومی

نعیمه دوستدار

23 ارديبهشت 1392

معرکه‌‌ء بيست دقیقه‌ء آخر!

فرهاد جعفری

بازگشت «پـــدر خوانــــده»

کاوه بنائی

بیانیهء جبههء ملی ایران

دربارهء انتخابات

سپاه، از مافیای اقتصادی

تا مهندسی انتخابات

کیهان یوسفی

اپوزيسيون و جنگ سرد با غرب

سام قندچی

فقدان دکتر منوچهر ثابتيان

شکوه ميرزادگی ـ اسما عيل نوری علا

ده سال گذشت

مريم سطوت

تناقض برنامه و عمل: پاشنهء آشیل

 «اتحاد جمهوری خواهان ایران»

احمد آزاد

نقش «آجا» در رکود روند

اتحاد اتحادهای جمهوریخواهی

فریبرز ستاری

گزارش ها و پرسش هائی

از دارالخرافه...

حمیدرضا رحیمی

سايت شبکهء سکولارهای سبز

سايت شبکه در اروپا

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>

آرشيو مجموعهء

دو کتاب از

اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

بقلم اسماعيل نوری علا

بر روی اينترنت منتشر شد

اعلاميهء جهانی حقوق بشر>>>

و پيوند به يک ويدئو>>>

کتاب اينترنتی

نگرشی بر زندگی اقليت های مذهبی

در اواخر عصر صفوی

نوشتهء با ارزشی از

يوسف شريفی

 

به ياد سيامک مهر، زندانی عقيده

اعلامیه جهانی حقوق زبانی

------------------------------------

برخی از اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

------------------------------------

گزيده هائی از سخنان خمينی

------------------------------------

سازمان ايرانيان سکولار دموکرات

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

ايرانسکوپ

اخبار روز

===========

گفتگو

اصغر آقا

===========

الفبا

آسمان ديلی نيوز

===========

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مردانی نيوز

==========

نيلگون

© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

t