بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

دوشنبه 6 خرداد ماه 1392 ـ  27 ماه مه 2013

اصلاح طلبان دست بردار نيستند!

 اطلاعیه آغاز به کار “ستاد سلام”

«ملت ما به تنگ آمده است،

می خواهد به عظمت ایران بر گردد،

می خواد به آزادی بر گردد!»

میرحسین موسوی

سال های سخت و طاقت فرسایی را دوشادوش هم گذرانیدم؛ سال هایی که فقر، بیکاری، تورم، فساد، تحریم، سرکوب، سانسور و انواع و اقسام ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها گوشه‌ای از رنج و مشقتی تحمیلی بر ملت ایران بود. سالهایی که تهدید و توقیف و سرکوب سندیکاهای کارگری، انجمن‌های دانشجویی و زنان، کانون های صنفی معلمان و برچیدن تمامی نهاد‌های مدنی در جامعه را شاهد بودیم.

در این میان حصر همراهان سرافراز جنبش سبز «میرحسین موسوی»، «مهدی کروبی» و «زهرا رهنورد» که در انتخابات 88 بیان گر معدل مطالبات مدنی و سیاسی مردم ایران بودند در دو سال گذشته معنایی نداشت جز حصر تمامی مطالبات مردم، چه اقوام و اقلیت‌ها چه زنان و دانشجویان، چه کارگران و معلمان. ما معتقدیم حصر آنها فارغ از حصر سه انسان بی‌گناه، امروز مترادف گشته با مقابله تمامیت خواهان کشور در برابر جریان‌های حامی تغییر. ما براین باوریم که در شرایط کنونی کشور، اساسی‌ترین گام در جهت تحقق خواست‌ها و مطالبات مدنی ملت ایران، همانا رفع حصر همراهان جنبش سبز است.

و از همین روی سلام می کنیم بر ملت ایران

سلام می کنیم بر مطالبات به حق تمامی اقشار و اقوام ایرانی

سلام می کنیم بر زنان و کارگران و دانشجویان و معلمان

و سلام می کنیم بر همراهان سبزمان

«سلام» جواب ما به سلامی است که چندی پیش میرحسین موسوی از درون حصر برای ملت فرستاد. سلامی که برای ما نشان از امید، آن هم در سخت‌ترین شرایط، بود. پاسخ ما به سلام آنها، سلام به آینده است. سلام به فردایی است که کرامت ما ایرانی‌ها محترم شمرده می‌شود. سلام به آینده ایست که سرنوشت خودمان را خودمان تعیین می‌کنیم.

ما سعی خواهیم کرد این سلام سبز را سینه به سینه به هموطنان بیشتری برسانیم.

ما سعی می کنیم از طریق گفتگو‌های منظم و روشهای سنتی نظیر توزیع خبرنامه‌های کاغذی، حامل سلام میرحسین موسوی و پیام مهدی کروبی برای همه باشیم. سعی می کنیم با بجای گذاشتن اثری از سلام و پیام سلام بر شهر، فریادمان برای آینده مان باشیم. آری دیوارهای شهر و روستاهای مان می توانند سلام ما به آینده بهتر را نمایان سازند.

از همین روی در آستانهء انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و درشرایطی که قصد برگزاری انتخابات واقعی را ندارند و در عین حال همچنان خودشان را نیازمند تکرار آئین و تشریفات انتخابات می دانند، ستاد سلام را جایگزین ستاد هایی می کنیم که ما پیش از این در ادوار مختلف انتخابات در آن فعالیت می کردیم.

ما برای استفاده از آن خاطره‌های جمعی، مهارت‌های مشترک و رابطه‌های جمعی، همچنین برای پیوند زدن آن سابقه با برنامه ی جاری تلاش خواهیم کرد. ما با هر تصمیم و کنش و گرایش متفاوتی که ممکن است در مواجهه با انتخابات داشته باشیم، همصدا به حصر اعتراض کرده و مطالبات اقشار مخلتف کشور را دوباره و دوباره فریاد خواهیم زد.

ستاد سلام می تواند هر کجا و گوشه ی هر ستادی باشد و مطالبه و اعتراض به حصر غیرقانونی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد را در برنامه‌های خود جای دهد، ما از هر جا و هر فرصتی که بشود صدای اعتراضی بلند کرد و نوید آینده‌ای متفاوت را گسترد استفاده خواهیم کرد.

سلامم را تو پاسخ گوی، در بگشای!

http://www.setadsalam.net

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه