بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

چهارشنبه 8 خرداد ماه 1392 ـ  29 ماه مه 2013

طرفداری از محیط زیست چون یک ويژگی اخلاقی

دکتر ناصر کرمی ـ تهران

در سال های اخیر به خاطر تلاش های کارشناسان و کوشندگان میراث فرهنگی و طبیعی، توجه و علاقه به این  نوع مسایل بین مردمان طبقه تحصیل کرده و به خصوص جوان ها بسیار زیاد شده است. به همین دلیل در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری، کاندیداها برای برانگیختن توجه این دسته از مردمان سعی دارند که خود را به این مسایل مهم (که هیچ گاه برای سیاستمداران حکومت اسلامی اهمیتی نداشته است) علاقمند نشان دهند.

در روزهای گذشته سه تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از دکتر ناصر کرمی خواسته اند تا در مقابل مبالغی برای آن ها «بیانیه ها و سخنرانی های جذاب محیط زیستی بنویسد». ناصر کرمی  مدیر خبرگزاری مستقل محیط زیست و از کوشندگان و کارشناسان برجسته در عرصه میراث طبیعی و محیط زیست ایران است.

دکتر کرمی ضمن رد پیشنهاد این کاندیداها سه دلیل برای رد خواسته آن ها آورده است که در زیر می خوانید:

1- شما یک انشای زیبا می خواهید در باره محیط زیست. به قلم ناصر کرمی. تصور می کنم آنهایی که اهل بخیه اند قلم من را در این زمینه می شناسند. شما طرفی بر نمی بندید و از این طرف من ضایع می شوم.

2- طرفداری محیط زیست یک دانش یا اطلاع فنی نیست. در وهله اول یک ویژگی اخلاقی است. مثل راستگویی یا شرافت یا شجاعت. شما این ویژگیها را ذاتا یا دارید یا ندارید و اگر ندارید هرگز با یک بیانیه صاحب آن نمی شوید.

3- برای یک رییس جمهور طرفداری از محیط زیست در قالب نگاه کلان به مفاهیمی مثل توسعه پایدار، اعتنا به تنوع زیستی نه فقط در حوزه اکولوژیک بلکه حتی در حوزه مفاهیم انسانی، اهداف مشخص اقتصادی و میزان التزام آنها به توان اکولوژیک کشور و غیره مفهوم پیدا می کند. وگرنه همه می دانند که گلها را نباید چید و روی چمن نباید راه رفت.

4- قیمتی که پیشنهاد می کنید خیلی کم است. خیلی خیلی!

http://www.savepasargad.com/2013/2013-May/entekhabat-mohit-zist.htm

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه