t

سال ششم ـ  شمارهء 1313 ــ دوشنبه 27 خرداد ماه 1392 ـ 17 ماه ژوئن 2013

English Section      Secularism: A video

آخرين نظرات خوانندگان    |      آرشيو مقالات گذشته     |     آرشيو صفحات اول

دربارهء سکولاريسم نو      |       دربارهء نشريهء ما

تماس     |     جستجو     |       فيلترشکن

آرشيو عکس و مکث (نيش)     |      آرشيو گفتگوهای اختصاصی

آرشيو کوتاه و گويا    |     آرشيو عکس و کاريکاتور  

موجيم که آسودگی ما عدم ما است

چه زيبا ست نسل سکولار دموکرات

در آغازگاهان عصر نوی انسان شرقی؛

نسلی که می داند نبايد به استبداد و ايدئولوژی تن داد

زيرا باور کرده است که مکتبی های سرکوبگر

بر لايه ای از يخ لغزان و شکننده ايستاده اند

اين ويدئو را ببينيد تا دريابيد که در خاورميانه

چه نسلی قدم بر خاک نهاده است

ترک ها در «گزی پارک» چه می‌خواهند؟

احمد ‌هاشمی>>>

زندگی و روزگار کمال آتاتورک

نوشتهء کين راس  ـ  ترجمهء اسماعيا نوری علا

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>

باز هم «دروغ» پوزخند زد!

ايراندخت دل آگاه

دلم گرفت وقتي ديدم جوان هاي تركيه آزادي را فرياد مي زنند و بچه هاي ما «روحاني» را! اندوهبار است. اگرچه من از سر اندوه نمي نويسم. فقط دلم مي سوزد بر بچه هاي سرزمين خودم كه به شادي هاي لحظه اي و ارزان قيمت خوش اند. تشنهء برگزاري جشن هاي خياباني اند. بكوبند و برقصند و بنوشند و كسي هم نگويد خيابان جاي «مفسدين في الارض» نيست. اين كمترين حق شان است البته. از همين رو هم با پورشه مي آيند و هم با موتور گازي؛ و صد افسوس نمي دانند كه وارد كنندگان و صاحبان آن پورشه ها و مازاراتي ها، هرگز نخواهند گذاشت كه اين ها حتا دست شان به يك بوق خودرو آزادي برسد، چه رسد به سوار شدن براين خودرو.

پيام کوتاهی به آقای روحانی

از يک رأی دهندهء متوهم

رأی به شما رأی خون دلانه ای است. رنگ بنفش شما تن کبود میلیون ها مردمی است که سبز بودند و اینقدر کتک خوردند تا کبود و بنفش شدند... رای ای است که می گوید مردم هنوز هم می خواهند با مسالمت مسئله را به نفع ایران، آزادی، دموکراسی و حاکمیت ملی و حفظ منافع ملی بچرخانند و راه حلی مسالمت آمیز پیدا کنند.... من اگر جای شما بودم از امشب خوابم نمی برد...

حماسه در زندان

رئیس بازداشتگاه اوین

علی اشرف رشیدی، رئیس بازداشتگاه اوین، در گفت‌وگو با فارس در خصوص یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه همهء مردم در خلق حماسه سیاسی حضور گسترده‌ای داشتند و با هر رأی خود مهر تأییدی بر نظام جمهوری اسلامی ایران زدند. وی با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهم در بازداشتگاه اوین گفت: ما تمهیدات لازم را جهت برگزاری انتخابات در داخل زندان فراهم کردیم و در روز رأی‌گیری بیش از شصت درصد زندانیان پای صندوق رأی حاضر شدند. رئیس بازداشتگاه اوین تأکید کرد: پیش از برگزاری انتخابات، خانواده متهمان شناسنامه ‌آن‌ها را به زندان تحویل دادند اما متأسفانه برخی از زندانیان شهرستانی به دلیل دوری مسافت و عدم دسترسی به شناسنامه فرصت حضور در انتخابات را پیدا نکردند.

نتيجهء اين انتخابات پيروزی مردم ايران است!

(البته پيروزی عليه کی، هنوز معلوم نيست)

سيدعلی خامنه ای

آيت الله علی خامنه ای، رهبر حکومت اسلامی، اعلام داشت که «پيروزِ حقيقی انتخابات، ملت بزرگ ايران است»، او در اين پيام خود گفته است: « حضور خيره کنندهء ايرانيان   در انتخابات نشان دهنده رشد فزاينده سياسی و پای فشردن بر مردمسالاری دينی است. اکنون، با پايان يافتن  هيجان و التهاب روزها و هفته های رقابت، بايد جای خود را به همکاری و رفاقت داده و هيچ احساسی، چه شادمانی و چه ناشادمانی، نبايد کسی را به رفتار و گفتاری دور از شأنِ خردمندی و فرزانگی وادار کند.»

دست مریزاد به مردم ایران

هاشمی رفسنجانی

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری را “اعلام انزجار از کلّه‌شقی، قانون‌گریزی و فراز و فرودهای افراط و تفریط” عنوان کرد و به مردم ایران برای شرکت در انتخابات “دست‌مریزاد” گفت. در این بیانیه آمده است: “انتخابات بيست و چهارم خرداد فقط یک رویداد سیاسی نبود، بلکه یک اتفاق فرهنگی، یک هشدار اقتصادی و یک همراهی اجتماعی برای اعلام انزجار از کلّه‌شقی، قانون‌گریزی و فراز و فرودهای افراط و تفریط و برگشت به راه اعتدال و عقلانیت است.” به گفته هاشمی رفسنجانی: ” این انتخابات و نتایج معنادار آن درس‌های فراوانی در ابعاد سیاست داخلی و خارجی داشت که واکاوی و یادآوری آن از ضرورت‌های تحلیل‌های منطبق بر واقعیت‌ها است.”

آمادگی همه‌ جانبه برای تعامل و همکاری با دولت آینده!

سپاه پاسداران انقلب اسلامی

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ایسنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای، تحقق حماسهء سیاسی (!) را بیانگر هوشمندی و درک درست و عمیق سیاسی ایرانیان و تبعیت آنان از ولایت فقیه و دانست و اعلام کرد که بی‌تردید لبیک رسای ملت به «ولی فقیه زمان و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی»، به رغم تلاش‌های وسیع امپراتوری رسانه‌ای غربی صهیونیستی برای جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم ایران در انتخابات و خلق حماسه سیاسی، توانست در عرصه‌ای جدید، بار دیگر اقتدار و استحکام جمهوری اسلامی را به جبهه معاندین نظام دیکته کرده و پیام قاطع و معنادار خود را به فضای یأس‌آلود اردوگاه دشمنان ایران اسلامی منتقل نماید. این بیانیه در پایان ملت ایران را پیروز اصلی میدان انتخابات معرفی و تأکيد کرده است که: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی همه جانبهء خود را برای تعامل و همکاری با دولت آینده در چارچوب مأموریت ها و وظایف قانونی محوله اعلام می دارد. (آرشيو)

 

ديروز، يکشنبه، چهارمين سالگرد کشته شدن ندا بود

اين اوست که از زبان معشوق اش با ما سخن می گويد (ويدئو)

یک انتخابات و چند نکته

شکوه ميرزادگی

من شادمانم که هموطنان «اصلاح طلب» مان، که چند سالی بود، بعنوان اپوزیسیون مقيم کشورهای اروپایی و آمریکایی شده، و به ناچار کنار سکولارها قرار گرفته بودند و از این بابت عذاب می کشیدند اکنون می توانند با خیال راحت و شادمان به خانه هاشان در ایران بازگردند. همین طور، بسیار خوشحالم که حداقل اکنون اپوزیسیون خارج کشور یک دست شده و وقتی کسی می گوید «من در اپوزیسیون هستم»، آدم هزار جور فکر به سرش نمی آيد و  می فهمد که منظور طرف این است که: «من مخالف حکومت اسلامی هستم و تلاش می کنم که ما هم سرزمینی سکولار، دموکرات و تکیه داده بر مفاد اعلامیه حقوق بشر داشته باشیم.»

خلایق مستید و منگ؟

مهدی استعدادی شاد

پیرمردان خنزر پنزری و فرتوتانی که راهبر و پیشوای ما بودند از درصد بالای جوانی ما ملت سوء استفاده کردند. به غلیان هیجانات دامن زدند. مشت در هوا رها، و خیال میکردیم چانهء ابر قدرت ها را در هم می کوبیم. امروز اما هر قر و اطوار و رقصی را که بلد باشیم به صحنه می بریم . شاید با این خودشیرینی ابر قدرت ها را بفریبیم و ایشان را به رام  و اهلی بودن خود قانع کنیم. امید خود را به شعار تدبیر کسانی می بندیم که سیاهکار و تزویرگر و ریا کارند. خیال می کنیم از طریق روابط ایشان با اولیای دولت فخیمه، و "برادر" جک استروا، بتوانیم پیام تسلیم و حرف شنوی خود  را به گوش اربابان جهانیان برسانیم.

اگرها و سبزه های شانزده سال گذشته

محسن ذاکری

مبارزه برای ایجاد دگرگونی در شرایط سیاسی ایران به جایی کشیده شده است که ضرورت دارد اپوزیسیون برونمرز نگاهی به آینه داشته باشد. ولی فقیه و بیت او و سران سپاه پاسداران نشان دادند از موضع خود عقب نمی نشینند. اگر برنامهء هسته ای ایران جهان را ناراضی نمی ساخت، ما چه در توشه داشتیم؟ اینک، پس از اینکه امید به انتخابات ریاست جمهوری سراب شد، «سکوت» را همه جا می توان دید و شنید! حتی نوشتارهایمان نیز تک برگ های ساکت اند. چرا اینجاییم؟ چه می توان از اینجا بودن آموخت؟ اگر نتوانیم از این «سکوت» بیاموزیم، باز هم دست مان خالی خواهد ماند و پشت میله های زندان غربت، نظاره گری بیش نیستیم. ما تا حال از «اگر» های بسیاری بی توجه گذشته ایم. شاید این بار به خود آییم!

سرزمینی که کودکانش خودکشی می‌کنند...

این انتخاباتی که انتخابات نیست نیز خواهد گذشت اما دلایل و مسببان فجایع جاری در ایران بر جای خواهند ماند و ناهنجاری و جنایت بیش از پیش تکرار خواهد شد. بدا به حال آن مدعیانی که بدون آنکه هرگز توانسته باشند سوار اسب شوند، سال هاست زین قاطر را چسبیده‌اند. در این میان، وقتی خودکشی به یک «راه حل» تبدیل می‌شود، دیگر نه یک موضوع فردی یا خانوادگی بلکه یک مسئله اجتماعی است. آیا یک کودک چه اندوخته فکری و تجربی دارد که بدون آگاهی بر قاطعیت مرگ، دست به خودکشی می‌زند! مگر نه آنکه «مرگ نه آن چیزیست که آن را تجربه توان کرد»؟

برائت از مشركين تكليف شرعي است!

كريم قصيم

بنا بر شنيدني ها، كارشناسان ِ توطئه «نقشهء مسير» دفع خطر – در اين مواقع هميشه «حساس تاريخي» - را از قديم در كشوي كميسيون مربوطه حاضر و آماده داشتند. كار نيكو كردن از پر كردن است. چك ليست مي گفت بي وقفه پشت سر هم سوژه را ذله كنيد. راحت اش نگذاريد. جاي فكر كردن نيست، «كله را بديد به من» و قيد نام و ننگ زنيد. چك ليست: اول محاصرهء عاطفي كه "برگرديد"، بعد هشدار و انذار، سپس تهديد / همزمان طرح «مطالبات معوقه»، بعلاوه يافتن و اعلام ارتباط اين توطئه به «توطئه هاي ديگر». سناريو كامل است. ضمناً تكرار منبر (ببخشيد كال كنفرانس هاي جديد) در همهء مساجد فرنگ از ياد نرود. جا انداختن اتهامات به مثابه امر واقع و ثابت شده در دستور است! اگر خداي نكرده اين مراحل افاقه نكرد، بلافاصله توهين و  طرد رسانه اي (به ويژه لازم است چون متهمان نزد تودهء سازماني سابقه خوب و ذخيرهء اعتبار داشته اند كه بايد خراب اش كرد). هرآينه كسي به اشتباه فكر كرد و در آمد كه پس جواب متن استعفاء چي شد؟

بعضی از کرامات شیخ ما و مابقی مهملات

حمیدرضا رحیمی

يک شهروند: وقتي در ايران نمايندگاني به نام اصول گرايي به مجلس راه پيدا مي كنند سپس راه خود را كج كرده و با مدعيان دروغين اصلاحات متحد و دمساز مي شوند از آقاي مرسي رئيس جمهور مصر چه توقعي داريد؟

فدوی: ممنون از ارسال نظر، برادر شهروند. نظر شما در مسابقهء قهرمان کشوری "ایجاد رابطه بین گودرز و شقایق ( جمع شقیقه -م)" شرکت داده شد. هیئت داوران که منتخب مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، هستند در این باب بعون الله به اتفاق نظر رسیدند و شما را بعنوان قهرمان ایجاد رابطه بین قیمت گودرز و شقایق بهر قیمت انتخاب نمودند.

آرشيو کليهء مقالات گذشتهء سايت  

13 خرداد 1392

صفحهء اول

خامنه ای، رهبر بی بصيرت!

نوشتهء يکی از حقوقدانان ايران

ظهور فساد و سقوط اخلاق

گفتگو با سعید معیدفر

من یهوه نیستم!

اکبر کرمی

 

ضرورت تحریم فعال

مهدی رضائی ـ تازيک

آسیب شناسی سکولار دموکرات ها

گفتگو با اسماعيل نوری علا

فايل ويدئوئی      فايل صوتی

آیا مردم در مضحکه  نقشی دارند؟

میلاد مختوم

انتخابات نود و دو، تیر خلاص به سیاست ورزی اصلاح طلبانه

بهنام امینی

جمهوریِ بچه پرروها

الاهه بقراط

ترديد انتخاباتی و ساير مهملات

حمیدرضا رحیمی

چند سئوال ساده از دکتر نوری علا

همراه با پاسخ های نوری علا

این اصلاح طلبی است 

یا دعوای سببی نسبی

دنیز ایشچی

15 خرداد 1392

صفحهء اول

گزارشی از قرطبه، زادگاه قاليباف

فرهاد جعفری ـ مشهد

ولايت فقيه، الگوی جهانی

سعيد جليلی

وقتی بازی تمام شده باشد

چه اتفاقی می افتد؟

مهدی جامی

چند درصد از مردم  مشارکت می کنند؟

کامیاب گیوه‌کی ـ بی.بی.سی

اصلاح طلبان راه گشایان آزادی فردا؟

دیوید اعتباری

انتخاباتایران و موازین انتخابات آزاد

مهرداد درویش پور

مردم و انتخابات پيش رو

گفتگو با رضا حسين بر و جمشيد اسدی

گفتگوگر: احمر رآفت از تلويزيون رها

گسترش موج اعتراضات در ترکیه

بهرام رحمانی

تشکر رهبری

گزارشی از امین موحدی

17 خرداد 1392

صفحهء اول

معضل ترکيه

فرشاد مهرزاد

درختان سکولار ترکیه

شکوه ميرزادگی

سالگرد روز شوم 15 خرداد

جمعه گردی ـ اسماعيل نوری علا

بدرود با خانم رجوي و دبيرخانه شورای ملی مقاومت

محمدرضا روحانی ـ کريم قصيم

چه حیف!

علی ناظر، در سايت ديدگاه

«حقوق تعریف شده حزب الله»!

شهباز نخعی

پاسخ صریح «رهبر انقلاب!»

گزارش خبرآنلاین

نظرات سانسور شدهء جوانان

دربارهء مناظرهء انتخاباتی

انتخابات سال 88 یادتان هست؟

محمد مصطفایی

فقط فعالیت و مبارزه متشکل

الاهه بقراط

ما ایرانی‌ها،

واقعاً می‌دانیم چه می‌خواهیم؟

نیک آهنگ کوثر

ازدحام سکوت  /   بحث

دو شعر از حميدرضا رحيمی

 پشت ‌صحنهء طنز سیاسی زیرزمینی

گزارش سايت راديو فرانسه

خزعلی و 140 روز اعتصاب غذا

شهرام فریدونی

20 خرداد 1392

صفحهء اول

بابا برو خانه

میشائیل تومَن

برگردان: گلناز غبرایی

کلمات (برایِ ترکیه)

شعری از پیمان فاضلی

خشونت را دولت ها بر

معترضان تحميل می کنند

ويدئوئی از اعتراضات در ترکيه

نهال های آن ها و عنترهای ما!

ايراندخت دل آگاه

تحریم فعال و اعتراضی به جای انفعال و انزوا طلبی

جبههء دموکراتیک ایران

انتخابات و حقوق شهروندی

منوچهر صالحی

داستان کمیپن انتخاباتی من

هوشنگ اميراحمدی

توئیت های ایرانی

پ. مهرکوهی

زنگ تفریح مشروط!

حمیدرضا رحیمی

آن دستبوسی با اين دستبوشی

فرق داشت!

مهدی ميرجمالی

22 خرداد 1392

صفحهء اول

بانامزدی که سياه نمايی کرده برخورد می شود!

مسعود جزايری

معاون ستاد کل نيروهای مسلح

انتخابات آزاد: دمکراسی،

 مشارکت و یا استبداد؟

هـ. جهانشاهی

جنجال انتخابات

و ندانم کاری های اپوزیسیون

نصرت واحدی

سکولار دموکراسی ما

و اید‌ه‌آلیزم ولایی آقای بنی صدر

امیرحسین آمویی

سمینارشورای ملی در تورنتو

نشريهء شهروند

خامنه‌ای در آستانه تشکر

از حسن روحانی!

امین موحدی

شما چه فکر می کنید؟

پ. مهرکوهی

نگاهی اجمالی بر یک انشعاب

سيروس ملکوتی

ممنوعیت پخش آثارمن ازرسانه های مجاهدین

اسماعیل وفا یغمائی

سايت شبکهء سکولارهای سبز

سايت شبکه در اروپا

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>

آرشيو مجموعهء

دو کتاب از

اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

بقلم اسماعيل نوری علا

بر روی اينترنت منتشر شد

اعلاميهء جهانی حقوق بشر>>>

و پيوند به يک ويدئو>>>

کتاب اينترنتی

نگرشی بر زندگی اقليت های مذهبی

در اواخر عصر صفوی

نوشتهء با ارزشی از

يوسف شريفی

 

به ياد سيامک مهر، زندانی عقيده

اعلامیه جهانی حقوق زبانی

------------------------------------

برخی از اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

------------------------------------

گزيده هائی از سخنان خمينی

------------------------------------

سازمان ايرانيان سکولار دموکرات

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

ايرانسکوپ

اخبار روز

===========

گفتگو

اصغر آقا

===========

الفبا

آسمان ديلی نيوز

===========

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مردانی نيوز

==========

نيلگون

© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

t