بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 3 تير ماه 1392 ـ 24 ماه ژوئن 2013

 

خدایا چنان کن سرانجام کار...

...خب انتخابات هم، بحمدالله والمنة، به خوبی و خوشی برگزار شد و برادر حجت الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی پس از دو دهه نمایندگی ِ "حضرت آقا" در شورای امنیت ملی (آخوندی- م)، بعون الله، از جعبهء مارگیری، اذن خروج یافت!.. فدوی این رخداد میمون را، به  حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب  شدیداً برحق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، تبریک و تسلیت "ارز" می کند و نیز بعنوان کسی که در انتخابات کذائی شرکت نکرده و به این کاندیدای محبوب و منسوبِ به اصلاح طلبان رأی نداده است، انتظار دارد! که اصلاح طلبان گرامی، اصلاحات را نخست از خودشان آغاز کنند، یعنی بروند سلمانی! و برای انجام این مهم، هشت سال هم وقت دارند که، بباور فدوی، وقت کمی نیست!..

و من الله التوفیق ..

تی شرت دکتر!

بله، مننظور سهراب سپهری هم همین بود که: برادر جلیلی، چه کم از مایکل ِ جکسون دارد؟! *

(لطفاً، بمنظور رعایت وزن، مایکل و جکسون را بصورت مضاف و مضاف الیه بخوانید، خواهر/ برادر خواننده!)

 

حق الاهن!

(

جلیلی- مصباح- رجانیوز

برادران زیر این عکس نوشته اند :

دریافت فایل با کیفیت بالا- با ذکر صلوات!

"تو خود حدیث مفصل بخوان از این" ُ مهمل!

 

ژورنالیسم اسلامی

فدوی در مرور جراید شریفهء دارالخرافه،به تیتری برخورد که خیلی ذوق کرد و اصلاً نزدیک بود که از هول حلیم توی دیگ بیفتد. خوانندگان محترم ضد انقلاب، با ملاحظهء تیتر زیر، حتماً به او که خود از مؤمنین ستاره دار است، خواهند داد :

چه کسانی به «بهشت» می‌روند؟ / الف- تیتر

عیش فدوی، با مطالعهء ادامهء خبر که در پی می آید، البته شدیداً منغص شد، خوانندگان گرامی ضد انقلاب لابد این بار هم به وی،حق خواند داد :

«به گزارش ایسنا، ثبت ‌نام از داوطلبان از امروز تا اول اردیبهشت‌ماه تا ساعت 20 انجام می‌شود و تاکنون در شهر تهران افراد مختلفی از طیف‌های گونان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای حضور در شورای شهر که ساختمان آن در "خیابان بهشت" قرار دارد، اعلام آمادگی کرده‌اند!»..

ملاحظه کردید؟ ژورنالیست های ضد انقلاب، یاد بگیرند!

 

ویراستار

یکی از اشتغالات فدوی، ویراستاری ست که همیشه هم، البته  به سود او نیست و حتا ممکن است که همه جای وی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی دراندازد؛ و اما بعنوان فتح باب "ارز" می کند که :

 

بیت

جائی که من نشینم، بی کارکی نباشم

یا خطکی نویسم، یا بیتکی تراشم!

باری غرض از مزاحمت، ویرایش فرازهائی از فرمایشات حجج اسلام، بهمن شریف زاده و حسن(ع) روحانی بشرح زیر است:

«رئیس ستاد زنده باد بهار گفت: با توجه به اینکه هیچکدام از 8 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفتمانی نزدیک به گفتمان بهار ندارند ما از کسی حمایت نمی کنیم». /مهر

بدینوسیله در جملهء بالا" عبارت  "زنده باد بهار"، به  "زنده یاد بهار" ویرایش می شود!..

و اما ویرایش بعدی در باب حجت الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی دام مجده بشرح زیر است:

«روحانی: آزادی اندیشه حق مسلم ماست» /بهار نیوز

پیرامون این جمله نیز، فدوی برای اینکه قافیه را هم شدیداً رعایت کرده باشد ،"عبارت آزادی اندیشه حق مسلم ماست" را به " آزادی اندیشه حق ُمعوّق ماست" !  ویرایش می کند و البته ، یکی دو نکتهء باریک تر از مو (به شرط اینکه زیر چادر باشد- م) را نیز در پی نمی آورد که:

 اولاً حالا چه عجله ای داشتی، برادر روحانی!؟ در باب "آزادی اندیشه" سی چهل سال بعد هم می شد صحبت کرد، !

ثانیاً، در اینصورت، تکلیف اسباب بازی "انرژی هسته ای " در شعار بی محتوای فوق چه  می شود، برادر روحانی ؟!

فدوی بعنوان ُحسن ختام، آنجایش را نیز  با شاخ گاو ُمدّه ظله العالی در می اندازد، و فرمایش اخیر اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، بنقل از ایسنا را نیز، بشرح زیر ویرایش می کند:

پیش از ویرایش: «حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: هیچ کس از تقدیر الهی ملت در روز جمعه خبر ندارد».

پس از ویرایش: «حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: غیر از بنده، هیچ کس از تقدیر الهی ملت در روز جمعه خبر ندارد!..»

و پس از انتخابات نیز :

«حجت‌الاسلام حسن روحاني با کسب 18ميليون و 613 هزار و 329 رأي رئيس‌جمهور شد». /رسانه های داخلی

با مهارتی که امّت در بعضی امور دارد، جملهء بالا چنین ویرایش می شود:

«حجت‌الاسلام حسن روحاني با کسب 18ميليون و 613 هزار و 329 صلوات رئيس‌جمهور شد!»

 زیاده جسارت است ...

 

عاقبت نسیه فروشی!

--------------------------

 

درس امروز

خوانندگان محترم ضد انقلاب نمی دانند که فدوی در طول این سالها، چقدر از برادران، کثرالله امثالهم، در عرصه های گوناگون علمی، ادبی و تجربی، آموخته است. به اینگونه مراتب فدوی، در نوشته های پیشین اشاره کرده و دیگر مکرر نمی کند مگر نکات تازه ای که در مکتوبات پیشین، نیامده باشد؛ مانند این تیتر قابل نقل از آخرین نیوز که در آن، برادر نامزد، به حکم قافیه فرموده است:

«آمده‌ام به مدیریت خسته و بسته در کشور پایان دهم !»  / محمد(ص) باقر(ع) قالیباف نامزد یازدهمین دورهء انتخابات ریاست جمهوری (ریاست آبدارخانهء بیت - م)

برای مزید استحضار "ارز" می کند که راحت ترین حالت این است که خوانندگان ارجمند ضد انقلاب، "مدیریت خسته و بسته" را نیز، به دانش خود در باب انواع مدیریت، اضافه کنند تا کامروا شوند!...

و من الله التوفیق

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* طاهري: به راستي چه تفاوتي بين برگزاري انتخابات خرداد 88 با 92 وجود داشت؟ يعني در آن انتخابات تقلب شد چرا که کانديداي من رأي نياورد و انتخابات 92 دموکرات‌ترين انتخابات بود چرا که مطلوب من رأي آورد؟

فدوی: هیچکدام! بلکه میزان، مطلوب مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، است؛ فهم این مطلب هم آخر کاری داشت که مزاحم می شوید، برادر طاهری؟!

 

* یک شهروند: به نیابت از حضرت قمر بنی‌هاشم زیارت آل‌یاسین را می‌خوانیم و با توسل به امام ‌زمان(عج) از خداوند می‌خواهیم تا در این انتخابات دل‌های مردم را متوجه آن نامزد ریاست‌جمهوری بکند که خیر اسلام و مردم در آن باشد و با همه وجودش از گفتمان انقلاب و رهبری دفاع می‌کند.

فدوی: ممنون از احساسات شما یرادر شهروند .لکن فدوی با توجه به ارادتی که به شما دارد، "ارز" می کند که همهء بزرگواران از قیف مقام معظم رهبری انارالله برهانه گذشته و نگرانی شما اصلاً موردی ندارد؛ فلذا خون تان را از این کثیف تر نکنید، برادر مؤمن !..

 

* 2737---0912: با اینکه داشتن برنامه مدون اقتصادی بخشی از مطالبهء ملت از رئیس‌جمهور آینده است اما ملت سختی کشیده ایران بیش از اقتصاد نگران مکتب و فرهنگ اسلام ناب محمدی و عزت ده ها هزار شهید نثار شده در این راه است.

آخ مدینه (ع- س- ص- ل- عج- ره) گفتی و کردی کبابم برادر 2737---0912 ! "ارز" فدوی هم از قضا، در تمام این سال ها، همین بوده؛ لکن هیهات من الذله، یعنی کو "گوش دراز" ِ شنوا، برادر مؤمن؟!

 

* اکبری: خطاب به نامزدهای محترم ریاست‌جمهوری عرض می‌کنم بعد از گذشت 34 سال از انقلاب با پروندهء درخشانی که نظام در کارهای عمرانی و آبادانی دارد مردم خیلی مشکل خیابان، جاده و... ندارند. آنچه که ملت را رنج می‌دهد کاستی‌ها در امور فرهنگی مثل بدحجابی، رشوه و کاغذبازی در دستگاههای دولتی است. برای رفع این مشکلات باید فکری بشود.

فدوی: شدیداً راست فرمودی، برادر اکبری!.. مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ با همهء دانش مکتبی که داشتند، نتوانستند که سه مورد متفاوت "بدحجابی، رشوه و کاغذبازی " را یکجا مورد رسیدگی قرار دهند و افزودند ممکن است که برای ریشه کن کردن آنها، به سه وزارتخانهء جدید، به زعامت حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، نیازمند باشیم.

 

* رستگار: اصلاح‌طلبان در دوران ميدان‌داري خود در مجلس ششم و دولت هفتم و هشتم همه چيز کشور را حراج کردند و تقيّد و اعتقادي به آسمان و ملکوت نداشتند.

فدوی: راست فرمودی، برادر رستگار! فدوی هم هیچیک از انواع ارادت را از ابتدا تا کنون، به اصلاح طلبان گرامی نداشته و ندارد لکن در یک چیز با شما اختلاف دارد و آن هم این است که وی در آخوند بودن آن برادران هیچگاه تردیدی نداشته و ندارد؛ فلذا ایشان هم مانند شما، اهل آسمان و ملکوت اند و بهمین دلیل از مردم بیخبر!.. باری فدوی همواره بر این باور بوده و هست که آن بزرگواران، با حفظ سمت، «امامزاده دختر» اند، یعنی نه کور می کنند نه شفا می دهند!..

 

* 6519---0912: آقایان نامزدهای ریاست‌جمهوری، آیا به مقداری که دغدغه برای تنظیم قیمت کالاهای اقتصادی مردم را دارند به فکر این موضوع هم هستند که حجاب و عفاف را در جامعه به جایگاه شایسته‌ای برسانند؟

فدوی: آخ مدینه (ع- س- ص- ل- عج- ره) گفتی و کردی کبابم برادر6519---0912 !.. لطفاً ضد انقلاب نشنود، واقعیت این است که همهء آقایان علماء اعلام، دامت افاضاتهم، و مؤمنین، ایدهم الله تعالی، به اتفاق از خط مالروی امام(ل) دیری است که خارج شده اند! فلذا، جز عمل به مصداق ِآیهء شریفهء "تا زن کفن نشود، این وطن وطن نشود، "، چاره دیگری نیست، برادر مؤمن !

 

* 4147---0937 و سیدرضا شاه صاحبی و رضایی از آذربایجان: از اصولگرایان درخواست می‌شود مانع ریزش آرا شوند و، با توجه به تاکید مکرر امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بر وحدت حول محور حزب‌الله و اصولگرایی و خط مقاومت و عدم سازش، برای رضای خدا با عقلای قوم و با توجه به نظرسنجی‌های معتبر حول محور یک فرد گرد هم آیند و مایهء یاس دشمنان قسم خورده و تقویت پایه‌های نظام را فراهم آورند.

فدوی: والله براد سیدرضا شاه صاحبی و توابع، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ ... فدوی فکر می کند که جلوی ریزش مو را می شود گرفت، لکن جلوی ریزش اصولگرایان را نه!

 

* مصطفي قانعي: اميدواريم اين حماسهء سياسي و حضور گسترده مردم پاي صندوق هاي راي، برکت و خير به همراه خود داشته باشد. اما در هر حال از کانديداي منتخب مردم که رأي نهايي را بياورد تقاضا داريم مطيع ولايت باشد. الان ديگر وقت عمل است. حالا بايد آستين همت بالا زد تا وعده‌ها تحقق يابد.

فدوی: اطمینان می دهد که نگرانی شما بی مورد است، زیرا مگس هم بی اذن ولایت نمی پرد، روحانی که حجت الاسلام است، برادر مصطفي(ص) قانعي!

 

* 9204---0912: ملت هميشه در صحنهء ايران اسلامي بار ديگر با خلق حماسه سياسي طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب، به تمام اصول گرایان، زورگويان و ياوه‌گويان و دشمنان داخلي و خارجي نه بزرگي گفتند. اميدواريم اين انتخابات مايهء خير و برکت براي ملت و کشور باشد.

فدوی: برادر 9204---0912 فدوی را می بخشند که ناگهان با نعلین زرد، ید وسط معامله شان!* فدوی نمی داند که از دست این تایپیست سر به هوای هزل داتکام چه کند که تاکنون متن بدون غلط از او ندیده است؛ باری نامبرده در تایپ پاراگراف بالا " اصول گرایان" را از قلم انداخته بود که فدوی ضمن کشیدن گیس وی بعنوان تنبیه، آن را در بازخوانی اضافه کرد!

--------------------------------------

* لطفاً غلط تایپی معامله را به مطالعه، اصلاخ بفرمائید؛ اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع)

 

* احمد ستارپور از قزوين: از مردم ولايتمدار که دل آقا را شاد کردند تشکر مي‌کنم. ان‌شاءالله خداوند به حق حضرت ولي ‌عصر(عج) امت اسلامي را سرافراز کند.

فدوی: شعار کافی نیست، ملت از جان گذشته که دل آقا را شاد کرد؛ آخر شما هم کاری بکنید، فی المثل، شما هم دل ملت راشاد کنید، برادر ستارپور !

 

* اصغر ضيايي: حضور گستردهء مردم پاي صندوق‌هاي راي، آري گفتن به نظام جمهوري اسلامي و حضرت آيت‌الله خامنه‌اي است. آقاي هاشمي! آنجا که در انتخابات همفکران‌شان رأي آوردند بهترين انتخاب و پاک ترين انتخاب است ولي وقتي که اصولگرايان مظلوم رأي آورند، آنجا تقلب بود؟! همهء اين حوادث مي‌گذرد اما روزي بايد در پيشگاه خداوند پاسخگو بود.

* 4259---0912: بعد از انتخابات نجابت اصولگرايان را ديديم در حالي که فقط هفت دهم درصد آراء در تعيين رئيس‌جمهور نقش نهايي داشت و نامزدها به رئيس‌جمهور تبريک گفتند و آقاي هاشمي هم اين انتخابات را دموکرات‌ترين نوع انتخابات تعريف کرد. اما اگر به سال 88 و قبل از آن برگرديم به رغم تفاوت 12 ميليوني آراء ادعاي تقلب شد.آيا براستي اگر نتايج انتخابات طور ديگري رقم مي‌خورد باز هم اين سخنان مطرح مي‌شد؟

فدوی: بعلت ضیق وقت هر دو عریضهء بالا را که مشابه هستند، یکجا پاسخ می دهد. کی گفته 8 سال پیش تقلب بوده که فدوی گوش اش را بپیچاند؟، البته که تقلب نبود، کودتا بود! لکن بین خودمان باشد، مال امسال هم از همان نوع بود، اما از نوع نرم اش، برادران ضیائی و 4259---0912.

 

* محمود قلي‌نژاد- گنبد کاووس: حضور 72 درصدي ملت رشيد ايران در انتخابات 24 خرداد و راي قاطع بالاي 18 ميليوني به رئيس‌جمهور منتخب ايران اسلامي به جهانخواران و کنگره کاخ سفيد و جامعه اطلاعاتي آمريکا و اتاق هاي فکر و فرمان قدرت‌هاي غربي يک پيام صريح و روشن داد که در برابر اراده و يکپارچگي ايران اسلامي هيچ گزينه‌اي روي ميز نداريد.

فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، لکن از زیر میز هم غافل نشوید، برادر قلي‌نژاد!

 

* 6091---0915: گرد و غباري که از کشورهاي مجاور به استان‌هاي جنوبي کشور مي‌آيد بهانه‌اي شده که بعضي از نامزدهاي رياست‌جمهوري براي جلب رأي مردم تقصير را به گردن مسئولين کشور بياندازند. بنويسيد انصاف هم خوب چيزي است که بعضي‌ها از آن بي‌بهره هستند.

فدوی: راست فرمودی، برادر 6091---0915! ملت، افزون بر چشم و رو ، عقل نیز ندارد که دریابد مسؤلین محترم، از صدر تا ذیل، اعلی الله مقامهم اجمعین، جزء معصومین سلام الله علیهم اجمعین و هیچ وصله ای، اعم از "ارزی" و سماوی، به آنان نمی چسبد!

 

* 6091---0915: برخي نامزدهاي رياست‌جمهوري در فرصت‌هايي که نظام، يعني صدا و سيما، در اختيارشان گذاشته تا مي‌توانند دست به سياه ‌نمايي و تخريب مي‌زنند. عرض مي‌کنم چرا براي چند روز، اين عذاب الهي را براي خود خريداري مي‌کنند.

فدوی: چه کنند بندگان خدا؟ همه چیز در جامعهء شکوهمند اسلامی ما گران است، جزعذاب الهی! فلذا شما خون تان را کثیف تر نکنید،  6091---0915!

 

* 4989---0913: به عنوان يک آزاده، از کانديدايي که مدعي است مي‌خواهد اصلاح ذات‌البين انجام دهد گله دارم چرا که در اين اصلاح مي‌خواهد نقش فتنهء 88 را کمرنگ جلوه دهد.

فدوی: به فدوی مربوط نیست ها، برادر 4989---0913!  شما هم کم و بیش دارید همان کر را انجام می دهید. یعنی با این کارتان دارید اهتمام مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، در قلع و قمع ملت در بهار ایرانی  88 را کمرنگ جلوه می دهید برادرآزاده!، بقول آن شاعر ضد اتقلاب:

بیت

یک تن آزاده در جهان دیدم

کان هم آزاده اش تخلص بود!

 

* 5661-0912: دولت نبايد دنبال حاشيه سازي باشد و طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب از حاشيه ها دور باشد و از بي تدبيري هاي تعمدي پرهيز كند و به حاشيه ها نپردازد.

فدوی: آفرین برادر 5661-0912، آفرین!.... دولت در حکومت شکوهمند اسلامی ما، در حکم دست پنجم خر، مده ظله العالی، ست، آن عضو شریف هم که حاشیه ندارد!

 

* 1085-0912: به نمايندگي از ساكنين روستاي ابيانه مراتب تشكر خود را از فرد بزرگواري كه مدت 40 روز است در اين روستا مشغول انجام گازرساني اماكن مذهبي و حسينيه اين منطقه است اعلام مي كنم.

فدوی: ممنون، اگر فرصت شد، یادی هم از سایر مردم بکنید، بد نیست، حتا ثواب هم دارد، برادر 1085-0912!

 

* خانم رستگار: از آقاي كامران نجف زاده عزيز و ديگر خبرنگاران مي پرسم شما هيچ گاه اشتباه لفظي و گفتاري نمي كنيد كه در برنامهء «زير ذره بين پنجشنبه» وزير محترم نيرو (برادر شهيد) را اين طور به زير ذره بين مي بريد و با آبروي او بازي مي كنيد كه يك لفظ (آمده ام را) گفت تشريف آورده ام؟ رسانه ملي چرا چنين مواردي را پخش مي كند.

فدوی: فرمایش شما متین خواهر رستگار؛ لکن برای خالی نبودن عریضه و نیز بستن دهن معاندان، اجازه فرمائید که برادر وزیر،  یک امتحان املا و انشاء هم بدهد!

 

* گودرزي: حذف 4 صفر از واحد پول ملي مورد نظر بانك مركزي به مثابه آن است كه هزار تومان خود را بدهيد و يك ريالي تحويل بگيريد در حالي كه براي مرتفع نمودن تنگناهاي حمايت از توليد ملي و كار و سرمايه ايراني با اختصاص سود بانكي 22% به سپرده هاي بلندمدت 5 ساله كافي است. با مبنا قراردادن يك صد ريال ايران به عنوان پايهء ايراني و قانوني و فقط با حذف يك صفر از واحد پول و متعاقباً حذف يك صفر از نرخ ارزهاي بيگانه تا حدود زيادي مشكلات فزاينده در عرصه اقتصادي را كاهش يافته تلقي نمود.

فدوی: مطلب به این سادگی ها هم نیست، برادر گودرزی. فدوی همینقدر می داند که پیرامون صفر (کم و زیادش فرق نمی کند!) بین علما شدیداً اختلاف افتاده است؛ چنانچه علما به جماع* رسیدند، فدوی خبرتان می کند که شما هم صفر خودتان را اضافه و کم کنید، برادر گودرزی!

--------------------------------------------

*خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً پیش از آنکه بی فدوی شوید، غلط تایپی جماع را به اجماع اصلاح بفرمائید؛ اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

* گل محمدي: اخيراً از زبان برخي از مسئولان در قوهء قضائيه، دادستان كل كشور در مورد مشكلات اخلاقي- اجتماعي و احتكار مي گويند «هر موقع احساس ضرورت كنيم وارد مي شويم» مردم مي خواهند بدانند اين احساس كي به آنها دست مي دهد!

فدوی: بستگی دارد؛ آخر همه چیز را که نمی شود گفت و نوشت، قباحت دارد، برادر گل محمد(ص)ي !

 

* 2796---0935: برنامهء افشاگرانه در خصوص فرقهء ضالهء بهائيت درست هم زمان با زمان پخش برنامهء ورزش 90 از شبكه ديگر سيما پخش شد. بايد تدبيري انديشيده شود كه در چنين مواقعي اين هم زماني ها زحمت تهيه كنندگان برنامه ها را از بين نبرد.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت به شرف عرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید، در بازدم دستور فرمودند فرقهء مذکور، بعنوان بازیکن در تیم مربوطه بازی کنند، تا هر دو مورد توأم، و منظور شما نیز، لحاظ شده باشد، برادر 2796---0935.

 

* 0292---0914: شايسته است مسئولين محترم به جاي وقت گذاشتن براي نامه نگاري و ايجاد تنش در جامعه فكري براي حل مشكل گراني افسارگسيخته كه مردم را رنج مي دهد بكنند.

فدوی: آخر چند بار بگوید که مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، صدای شکستن کمر شما را زیر بار طاقت فرسای گرانی شنیده اند و بمنظور حل مشکل گرانی "افسار گسیخته"، البته پس از کسب اجازه از حضورِ پرزور مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، مبالغ هنگفتی "افسار" به قبرس سفارش داده اند، فلذا دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، اگر نرسید به کشور دوست و برادر چین، سفارش خواهند داد، برادر0292---0914!

 

* بازنشسته علي قاضي از سلمان شهر شمال: به مسئولين قوه مجريه پيشنهاد مي كنم حال كه توان كنترل تورم و گراني را ندارند و وضعيت براي قشر مستضعف به حد انفجار رسيده حداقل به فكر ارتقاء حقوق كارگران و كارمندان شاغل و بازنشسته باشند و از محل درآمدهاي مازاد نفتي كه در كل دنيا افزايش يافته و اموال و كشفيات محتكرين با همكاري مجلس اقدام نمايند.

فدوی: دیگر کم لطفی نکنید؛ درب دیزی اسلامی باز است، حیای گربهء مرتضا علی(ع) چه می شود؟ چرا که از زمان تأسیس حکومت شکوهمند بی طبقهء اسلامی توسط حضرت امام(ل)، چیزی بنام مستضعف وجود خارجی ندارد، حتماً اشتباه می کنید برادر علي(ع) قاضي!

 

* 7561-0917: وقتي آمريكا همه ساله ميليون ها دلار هزينه توطئه و خرابكاري عليه كشور و ملت مظلوم ايران مي كند بايد فكري هم براي بلاهاي طبيعي كه سراغ اش آمده داشته باشد.

فدوی: مراتب نگرانی و دلسوزی شما، به مسؤلان خاج پرست امریکائی، عیناً ابلاغ شد. ضمن سلام و تحیات گفتند که آنان نیز مانند ما، با عقد قرداد کاهش بلایلی طبیعی با حوزه های علمیهء ممالک محروسهء امریک، علاج واقعه را پیش از وقوع کرده اند، وگرنه میزان خسارات بیش از اینها می بود، برادر 7561-0917!

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

25 جون المخطط سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630