بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

چهارشنبه 19 تير ماه 1392 ـ  10 ماه جولای 2013

شما قصد دارید کودتای نظامی علیه من انجام دهید

و در این حالت آمریکا شما را رها نخواهد کرد

آخرین گفت و گوی محمد مرسی و وزیر دفاع وی پیش از برکناری

روزنامه مصری "الوطن" آخرین گفت و گوی محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر و عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور پیش از برکناری مرسی را منتشر کرده است.

به گزارش روزنامه الوطن ، مرسی در آغاز گفت و گو از السیسی درباره موضع ارتش می پرسد و می گوید :" آیا تنها به نظاره کردن ادامه می دهید ؟ یا اینکه برای حمایت از مشروعیت و قانون دخالت می کنید؟

وزیر دفاع مصر در پاسخ مرسی می گوید:" مشروعیت چه ؟ ارتش در کنار اراده ملت است ، و بر اساس گزارش های موثق اکثر مردم تو را نمی خواهند."

مرسی می گوید :" طرفداران من زیادند و ساکت نمی مانند." در مقابل السیسی اظهار داشت: "ارتش به هیچ کس اجازه برهم زدن کشور را نخواهد داد."

مرسی این بار با نارحتی می گوید: "خوب ، اگر کناره گیری نکنم چه؟    گ و در ادامه می افزاید: " اخوان المسلمین ساکت نخواهند نشست و دنیا را به هم می ریزند... من تو را تعیین کردم و می توانم که تو را عزل کنم."

السیسی در جواب اظهار می دارد: "مسئله پایان یافته است و از دست تو خارج است . تلاش کن با آبرو کنار بروی ، و به جای تهدید از طرفدارانت درخواست کن برای جلوگیری از خونریزی به منازل خود برگردند."

مرسی می گوید: "شما قصد دارید کودتای نظامی علیه من انجام دهید و در این حالت آمریکا شما را رها نخواهد کرد."

السیسی پس از این گفته مرسی با جدیت اظهار داشت: "برای ما ملت مهم است نه آمریکا و به شما بگویم مدارکی در دست است که شما و یارانت را به اقدام علیه امنیت ملی متهم می کند و دادگستری مصر در این مورد حرف خود را خواهد زد."

مرسی پس از اینکه اظهارات وزیر دفاع را جدی دید، گفت: "خوب، اجازه می دهید چند جا تماس بگیرم تا پس از آن تصمیم خود را اعلام کنم؟ "

السیسی می گوید: "خیر، اما تنها می توانید با خانوادهء خود تماس بگیرید تا نگران نشوند."

مرسی در جواب اظهار داشت: "مگر من زندانی هستم؟" السیسی فورا می گوید: "شما از این لحظه زیر نظر نیروهای مسلح قرار دارید."

مرسی باز هم تهدید خود را تکرار کرد و گفت: "گمان نکن که اخوان المسلمین سکوت کنند، آنها دنیا را به هم می ریزند."

السیسی در پاسخ گفت : "در آن صورت واکنش ارتش را خواهی دید، ما به دنبال کنار زدن اخوان المسلمین از صحنه نیستیم؛ آنها جزئی از ملت مصر هستند و آنها را هیزمی برای جنگ کثیف خود قرار ندهید... اگر واقعاً آنها را دوست دارید کناره گیری کن و بگذار به منازل شان برگردند."

مرسی با پافشاری می گوید: "من کناره گیری نمی کنم، همه، مردم مصر با من هستند." السیسی در جواب مرسی می گوید: "به هر حال من شما را نصیحت کردم."

وزیر دفاع در ادامه به مرسی می گوید: "برای تو هیچ مشروعیتی باقی نمانده و از این پس می توانید خود را زندانی ارتش قلمداد کنید."

مرسی در این لحظه از خود نرمش نشان داده و اظهار داشت: "اگر کناره گیری کنم چه؟ اجازه می دهید به خارج از کشور سفر کنم و به من کاری نداشته باشید؟"

وزیر دفاع مصر در جواب می گوید: "هیچ قولی نمی توانم به شمار بدهم، دادگستری مصر در این مورد حرف خودش را خواهد زد."

مرسی که تصمیم وزیر دفاع مصر را جدی می دید، یک بار دیگر تهدید کرد و گفت: "خوب حالا که اینطور شد خواهی دید که چه جنگی را به راه خواهیم انداخت و خواهی دید که چه کسانی پیروز خواهند شد."

السیسی در حالی که مرسی را ترک می کرد ، در جواب وی گفت: "ملت، ملت پیروز خواهد شد."

برگرفته از سايت فارسی العربيه

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه