بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

دوشنبه 24 تير ماه 1392 ـ  15 ماه جولای 2013

ماه رمضان، ماه شکم های خالی و دل های مضطرب

گزارشی از بوشهر

به گزارش سايت «خليج فارس»؛ همزمان با سراسر كشور، در استان بوشهر نيز نمايشگاهي با عنوان "طرح ضيافت" فعاليت خود را آغاز كرده تا با عرضه مستقيم محصولات ويژه ماه رمضان، اين اجناس را با نرخ ارزان تر از بازار به دست مردم برساند. نظير چنين نمايشگاهي در مراكز شهرستان هاي استان از 15 تير ماه راه اندازي شده كه محل آن در شهر بوشهر در سالن شيلات و از ساعت 17 تا 22 فعال مي باشد.

 

قيمت ها ارزانتر از بازار، صف ها طولاني تر از انتظار

- خانم رحماني كه به گفته خودش از 2 ساعت قبل از بازگشايي نمايشگاه، در صف برنج بوده، مي گويد: هر كيسه برنج 10 كيلويي در اينجا 38.500 تومان عرضه مي شود كه تقريبا 10 هزارتومان ارزانتر از بازار است، براي همين مردم براي خريد هجوم آورده اند. همين موضوع باعث شده تا مردم ساعتي قبل از آغاز فعاليت نمايشگاه ضيافت، بيرون از سالن و زير آفتاب منتظر بمانند كه مراجعان را كلافه و عصباني مي كند.

- او ادامه مي دهد: همين شلوغي و بي نظمي در زمان توزيع برنج نيز تكرار مي شود و بارها به دليل درگيري ميان شهروندان و متصديان، توزيع برنج توقيف مي شود و بعد از 5 دقيقه، با وساطت برخي ديگر از مراجعان، دوبار توزيع آغاز مي شود.

- وي با تاييد اينكه قيمت كالا و مواد پروتئيني در نمايشگاه ارزانتر از بازار است، مي گويد: مهمترين ايراد وارده بر آن، صف هاي طولاني براي دريافت برخي كالاهاست كه در خصوص برنج به بالاي 3 ساعت مي رسد.

 

از صف طولاني تا نبود كارت خوان

- زارعي كه به گفته خودش از ساعت 16 به اين نمايشگاه آمده تا موفق شده در ساعت 18:45 دو كيسه برنج دريافت كند، مي گويد: تلاش مسئولان براي عرضه كالاهاي ارزانتر از بازار در اين محل قابل توجه است، اما صف هاي طولاني كه براي خريد ايجاد شده، اين تلاش ها را تحت الشاع قرار داده و مردم را معترض كرده است. به گفته وي، عرضه برنج و گوشت قرمز دولتي تنها به اين نمايشگاه منحصر شده، در حالي كه اگر همانند مرغ و شكر، توزيع آن به محل هاي ديگري در شهر گسترش داده مي شد، شاهد صف هاي چند ساعته براي دريافت دو كيسه برنج نبوديم.

- عرفان، شهروند بوشهري هم كه با كيسه شكر و يك ظرف روغن از نمايشگاه خارج شده، مي گويد: هيچ جاي دنيا مثل ايران، اين همه مردم را براي مايحتاج شان به صف نمي كنند. به قول خودشان مي خواهند خدمت كنند، اما با اين صف ها آنقدر با اعصاب مردم بازي كردند و موجب درگيري با هم يا متصديان مي شوند كه بسياري مثل من از خير خريدن برنج مي گذرند. البته احساس مي كنم مسئولان مربوطه از راه انداختن چنين صفي بدشان نيايد تا از آن فيلم و عكس گرفته و به تهران بفرستند و اعلام كنند مردم چنين استقبالي از نمايشگاه ما داشته اند، درحالي كه واقعيت چيز ديگري است و به گوش خود شنيده ام كه بسياري با ديدن چنين وضعيتي، با عصبانيت و انتقاد از مسئولان، روانه خانه شان مي شوند؛ حتي آنهايي كه در صف هاي طولاني، مايجتاج ضروري شان را خريداري كرده اند.

- خانم محمدي نيز از نبود كارتخوان و عابر بانك در اين نمايشگاه گلايه دارد و مي گويد: نزديك ترين بانك داراي كارتخوان به اين محل، نزديك به يك كيلومتر فاصله دارد، درحالي كه مي شد با استقرار عابربانك سيار، مشكل مردم را حل كرد تا مجبور به حمل پول زياد يا گشتن دنبال بانك نباشند.

- دهقاني شهروند بوشهري نيز با بيان اينكه قيمت اغلب اجناس عرضه شده در نمايشگاه بين 400 تا 800 تومان با بازار فاصله دارد، مي گويد: كيسه هاي برنج محسن نيز نزديك به 10 هزارتومان ارزانتر از بازار است كه موجب استقبال مردم مي شود، اما شلوغي و فضاي كم اين محل، در كنار صف هاي طولاني كه براي خريد برخي اقلام پيش آمده و معطلي چند ساعته را در پي دارد، نشان دهنده ضعف مديريتي است، هرچند مسئولان، آن را به نام "استقبال مردم از نمايشگاه" تمام كنند.

- ابراهيمي نيز معتقد است: قيمت برنج هاي هندي با نوع تايلندي كه با برند محسن در نمايشگاه عرضه مي شود تفاوتي ندارد، اما پس از اعلام مشكلات بهداشتي در برنج هاي هندي و اينكه خوش پخت نيستند، مردم سراغ آن نمي روند. الان هم افراد يك خانواده مي توانند با ايستادن در صف، دو كيسه برنج بگيرند و محدوديتي مثل داشتن سركوپن و نظاير آن نيست

بنابراين بايد مراكز عرضه را بيشتر كنند تا شاهد اين وضعيت و نارضايتي مردم نباشيم.

- وي ادامه مي دهد: به هرحال قيمت گوشت، خرما، مواد پروتئيني و ساير اقلام در اينجا پايين تر از بازار است، اما صف هاي طولاني، شلوغي و محيط كم نمايشگاه كه مردم را كلافه و عصباني كرده، عملكرد مسئولان را تحت الشاع قرار داده است.


منبع: سايت عصر ايران

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه