بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

جمعه 25 مرداد ماه 1392 ـ  16 ماه اگوست 2013

خواستاری پایان مماشات با جمهوری اسلامی

نامهء زندانیان سابق سیاسی و در تبعید به باراک اوباما

پرزیدنت باراک اوباما، رئیس جمهور گرامی‌ ایالات متحدهء آمریکا

ما بازماندگان و زندانیان سیاسی ایران که حکایت رنج و دردمان برای همیشه در تاریخ ثبت شده، ما همبندان و همرزمان فرشته علیزاده ها، ندا آقا سلطان ها، فرزاد کمانگرها، فیض مهدوی ها، اکبر محمدی ها، سعید زینالی ها،  امیدرضا میر صیاف ها ، امیر ساران ها ، حجت زمانی ها ، افشین اسانلوها، کرمی خیر آبادی ها، رجبی ها، روح الامینی ها، سهراب اعرابی ها ، اشکان سهرابی ها، تامی حامی فر ها، محمد مختاری ها، کیانوش آسا ها و هزاران اعدامی و قتل و کشتارها  که قربانی جهل و جنون جمهوری اسلامی ایران شده اند مراتب نارضایتی‌ و اندوه فراوان خود را از استمرار سیاست مماشات دولت شما با نظامی که بزرگترین جنایات را بر ملت ایران روا داشته، به اطلاع شما و ثبت در تاریخ رسانده، یاد آوری می‌کنیم نامه‌ای که این روزها به نام "زندانیان سیاسی سابق و فعلی‌" برای شما ارسال شده و  مورد تبلیغ قرار گرفته، صرف نظر از حقیقت یا عدم حقیقت امضاها، نامهء استبداد دوباره جان یافتهء فریب خورده ای ست که این روزها سر کار آمدن جنایتکارانی بزرگ چون مصطفی پور محمدی را که تنها در سال 1367 حکم اعدام 4 هزار زندانی سیاسی را صادر کرد ـ با این فکر اشتباه که او و چون او ناجی مردم ایران خواهند بود ـ جشن گرفته اند. بنابراین نویسندگان نامهء مزبور که از شما خواسته اند با قاتلین ملت ایران مهربان باشید بجز چند نفر، بقیه همگی از مقامات و بلند پایگان اصلاح طلب سابق نظامند که، از یک سو، فراموش کرده اند که خود بعلت روح آزادیخواهی مورد خشم و غضب رهبری قرار گرفتند و به زندان افکنده شدند و، از دیگر سو، به دلیل همین تحمل رنج و سالیان حبس از سوی فرقهء رهبری در حقیقت سخت مورد احترام ما دیگر زندانیان واقع می باشند چرا که ما خود به واقع از زندان کشیده های رنجدیده ای چون آنان هستیم و رنج آنان را نیز رنج خود می دانیم. اگر چه به واقع باید اذعان نمود که آنان در محاسبات، فریب قواعد بازی سیاسی ولی‌ فقیه اصلاح ناپذیر را خورده و به میدان باز گشته اند تا بار دیگر، به اشتباه، هم افکار عمومی غرب و آمریکا را به استمرار مماشات با استبداد حاکم بر ایران ترغیب نمایند و هم نظام ولی فقیه را چون زمان دولت اصلاحات از بحران مشروعیت برهانند و موجبات  تثبیت و بقای عمر نظام او را فراهم سازند ـ با اینکه همگی بخوبی واقفند که مطابق قانون اساسی، رییس جمهوری در برابر رهبری نه تنها  کاره ای نمی باشد بلکه به واقع فرمانبر و خادمی برای رهبر بیش نمی باشد.

کاش آن زندانیان ارجمند، بجای نامهء سیاسی حفظ رژیم ولی فقیه به شما، از شما و دیگر رهبران سیاسی دنیا و دبیر کل سازمان ملل متحد می خواستند که به جد بر رهبری ایران فشار وارد می ساختید تا آقای احمد شهید، نمایندهء محترم شورای حقوق بشر آن سازمان، مجوز ورود به ایران را دریافت می کرد و از اعدام و سنگسار همزمان با آغاز به کار ریاست جمهوری حسن روحانی، که به خواست رهبری انجام می گیرد، گزارش تهیه می کرد و سپس به استحضار دنیا می رساند! همچنان که در زمان ریاست جمهوری دولت اصلاحات خاتمی، با اراده و خواست رهبری، مرتب اعدام و سنگسار صورت می گرفت اما نه تنها رییس دولت اصلاحات کمترین کاری از دست اش ساخته نبود بلکه برای حفظ قدرت و موقعیت خویش از مردمی که به او اعتماد کرده بودند و رأی داده بودند متأسفانه در مواقع نیاز به مردم هیچگاه از آن مردم حتا به شیوهء صحیح مسالمت آمیز و دموکراتیک طلب کمک نمی کرد چرا که تا به زعم خویش آن رهبری به واقع ضد مردمی را نیازارد و رهبری نیز در مقابل به تقابل با او بر نیاید. لذا آنچه را که برای ما زندانیان امضا کننده در زمینهء حقوق بشری در دورهء حسن روحانی عیان است، تحقق چیزی بنام تکرار دور تسلسل باطل خواهد بود و بس. چرا که آزموده را نه یک بار بلکه چندین بار آزمودن، آن هم با وجود شخص بی ظرفیت و بیماری چون خامنه ای که بعنوان رهبری در راس نظام می باشد، خطاست.

 

آقای رئیس جمهور،

دولت آمریکا در حالی‌ به تبادل پیام های مهر‌ و دوستی‌ با رئیس جمهور جدید نظام مشغول می باشد که نگاهی‌ به پروندهء وزرای پیشنهادی ایشان نشان خبر از شدت یافتن نقض شدید حقوق بشر در دوران زمامداری ایشان می دهد؛ مجبور به یادآوری نمونه‌ای از نگاه ضّد بشری حاکم بر کابینه پرزیدنت حسن روحانی هستیم: وزیر دادگستری ایشان، که نماد دیدگاه دولت در برابر مقولهء "عدالت" می باشد، کسی است که بیشترین بی‌ عدالتی‌ها را در حق ما و هموطنان ما روا داشته، بر اساس گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر که در سال 2005 منتشر شد، پورمحمدی به دلیل عضویت در هیئت 3 نفره اعدام سراسری 3800 زندانی سیاسی موسوم به «هیئت مرگ»، به جنایت علیه بشریت متهم شده است. (وی در آن زمان سمت معاونت وزارت اطلاعات را بر عهده داشت) همچنین وی متهم شد در قتل روشنفکران و روزنامه‌نگاران منتقد حکومت ایران موسوم به قتل‌های زنجیره‌ای ایفای نقش کرده است. در گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر، تمام این قبیل اقدامات فراقانونی و با برنامه ‌ریزی برشمرده شده است.

 

آقای رئیس جمهور،

شاید تحلیل شما در توجیه رویکرد سازش با دولت جدید در ایران این باشد که در انتخابات اخیر 18 میلیون ایرانی به حسن روحانی رأی داده اند و ایشان منتخب ملت می‌‌باشند؛ در پاسخ به این شائبه می توانید با مراجعه به شیوه رأی گیری در جمهوری اسلامی به راحتی‌ دریابید که شرایط اقتصادی، روانی‌ و امنیتی در ایران بگونه‌‌ای است که ملت علاوه بر اینکه از بیم مشکلات ناشی‌ از عدم شرکت در انتخابات از قبیل اخراج از کار و تحصیل، بطور بی‌ سابقه‌ای در تنگنای اقتصادی و سیاسی اسیر بوده و مجبور هستند بین بد و بدتر، بد را برگزینند؛ گذشته از این، آخرین انتخابات صدام حسین را به خاطر بیاورید که 100 درصد عراقی‌ها مجبور شدند به وی رأی مثبت بدهند! آیا به راستی‌ چنین بود؟

بی‌ گمان ادامهء لابی‌ گری و مماشات با چنین باندی که آمر و عامل قتل، کشتار، و آوارگی صدها هزار ایرانی بوده اند اشتباه فاحشی است که می تواند در فردای آزادی ایران به روابط دوستانه ملت های ایران و آمریکا لطمات جبران ناپذیری وارد آورد. فلذا امضا کنندگان نامهء حاضر که مشتی از خروار و زندانیان سیاسی و حقوق بشری ستم کشیده و در تبعید می باشند شما و دولت شما را به قطع لابی گری و مماشات با رژیم جنایتکار تهران فرا خوانده مصرانه تقاضای برچیدن کانون‌ها و لابی‌های سنتی‌ جمهوری اسلامی در ایالات متحده را داریم. یقین داشته باشید هم وطنان رنجدیدهء ما در داخل با نگرانی‌ و حساسیت موضوع مذاکره احتمالی آمریکا با جنایتکاران  حاکم بر ایران را  پیگیری می کنند.

با بیشترین و بهترین احترام

          55 نفر از زندانیان سیاسی در تبعید به ترتیب حروف الفبا:

هومن آرمندی- بابک اجلالی -  افشین اعرابی - بهنام امینی (مهیستان  بختیاری) - مهدی اختری - جمشید امینی - رضا (سیروس) اشرفپور - محسن باپیری - بهروز جاوید تهرانی - بهزاد جان پناه - فرزاد جان پناه - پارسا جعفری - آرمان چاروستایی - فرزاد حمیدی - بابک حشمت ساران - هوشنگ خسرو تاج - جلال رودگر - میثم رودکی  -  درویش رنجبر - ایمان رضایی - سعید رضایی  - محمد زمانی - علی سرمدی - مهدی ساکی - مهرداد سید عسگری - فتاح سبحانی - مرتضا شهبازی - حمید علیزاده - سید مصطفا علوی -  ماشاء الله عباس زاده - عیسا علیپور - رضا قبادی - حامد کاوسی - یاسر کریمی - هوشنگ قاسمی - صبا لطفی - اکبر لکستانی - کاسپین ماکان - مهرداد لهراسبی - رضا مبین - افشین مهاجری نژاد - مهرداد ماجدی - اباذر مهرانی -  کامران ملک موتی - امیر حسین موحدی - امین موحدی - مجید میرزایی - منوچهر محمدی - رضا محمدی -  حامد مرادی - امید نبوی - فرزاد نیکزاد - بهنام وفا سرشت - انصافعلی هدایت - یاور یزدان پناه 

 

نظر خوانندگان

آريا: کاری بس بزرگ و مفید بوده. کاش همه توان اینو داشتند که امضا کنند. کاش به شکل پتیشن تو نت میذاشتن همه بتونند امضا کنند.

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه