بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

جمعه 29 شهريور ماه 1392 ـ  20 ماه سپتامبر 2013

حقیقتاً روس ها از جان ما چه میخواهند؟

شیرین طبیب زاده

مقالۀ اخیر دکتر نوری علا تحت عنوان "ایران، خط دفاعی روسیه؟" شاید بدون آنکه نویسنده حتی فکرش را کرده باشد ظاهرا آب در لانۀ موچگان ریخت و ناخواسته عده ای از هموطنان چپی مان را سخت نگران و آشفته کرد.

شگفت آور است که بمحض اینکه مطلبی در مورد عملکرد روسیه در ایران نوشته می شود – که بسیار هم کم نوشته می شود – به رگ غیرت این هموطنانمان بر می خورد و سعی می کنند با چنگ و دندان به مثله کردن شخصیت نویسنده دست بزنند بدون اینکه حقیقتاً حتی متوجه شده باشند که منظور او چه بوده است.

این پرسش که این همسایۀ شرور شمالیمان چرا دست از سرمان بر نمیدارد - لااقل در این 200 سال اخیر- سئوال بسیاری از ماست. دردی که متاسفانه به ملاحظۀ عشقها و نفرتهای جمعی از هموطنان چپی امان بصورت مزمن در دلهایمان باقی مانده است. سئوالی دردناک و بی پاسخ که روسها حقیقتا از جان ما چه میخواهند.

شوربختانه بدلیل همین ملاحظات، کمتر کسی را جرات آن بوده است که با شجاعت و بدون ترس ازمصلوب شدن توسط این شیفتگان وطنی روسیه که خوشبختانه همیشه قلم بدست آماده دفاع از جنایات آنان هستند، آنچه را که بوضوح می بیند بیان کند و شاید چاره جوئی.

این رویۀ جدیدی است که بلاخص در این امریکای جهان خوارتوسط هم وطنانمان بسیار رواج پیدا کرده است . سانسورچی های همیشه در صحنه قادرند به تنهائی و یا گروهی با ترفندهائی که در آن قهارند نفس ها را با نوشته هاو اعلامیه ها و ای میل های دسته جمعی در سینه ها حبس و قلم ها را در جا بشکنند و کاری کنند که دیگران هیچگاه فراموش نکنند که نبایستی پای از گلیمشان فراتر نهند. اما اگر کسی بهر حال دل بدریا زد و چنین کرد، فورا اورا با برچسب " نوکر امپریالیسم " طرفدار " رضا پهلوی" و یا " سلطنت طلب" از کرده اش پشیمان می سازند .

دکتر نوری علا در این مقاله چه گفته است که سزاوار اینهمه سرزنش و سخره باشد. ایشان در کجای این مقاله از امریکا دفاع کرده است؟ منهم بعنوان یک ایرانی از زمانهائی پیش پرسیده ام " روسها از جان ما چه میخواهند" و این فکر نمی کنم سئوال بی جائی باشد. شما هم از خود همین سئوال را بکنید، شاید خودتان نیز در یابید که دشمن حقیقی آن آب و خاک در این یکی دو قرن کدام کشوریا کشورهائی بوده اند. نه اینکه امریکا پرونده بهتری در سطح جهان داشته باشد اما مسئلۀ من مسئلۀ ایران است.

شما بما بگوئید که در جنگهای ایران و روس در زمان قاجارها روسها یک سوم از بهترین سرزمین های کشورمان را تصاحب کردند یا امریکائیان؟ در همین قرن بیستم روسها دوبار ایران را اشغال کردند یا آمریکائیان؟ در جنبش مشروطه کدام کشوری کار شکنی و جنایتهای بی حساب کرد، روسها یا امریکائیان؟ همین امروز سهم ایران در دریای مازندران را روسها بالا کشید ه اند یا امریکائیان؟ نیروگاه اتمی بندر بوشهر در این 34 سال هنوز آمادۀ بهر ه برداری نیست با وجود آنکه رژیم ملاها بهمۀ تعهدات خود عمل کرده است. مقصر روسها هستند یا امریکائیان؟ مسئلۀ موشکهای خریداری شده توسط ملایان که پولشان پرداخت شده و تحویل داده نشد ه اند، کلاهبرداری علنی روسها ست یا امریکائیان؟ و کلاه برداریهای دیگر در مورد خط لولۀ گاز باروپا که از چنگ ایران در آورده شده، وووووووو

امریکا جهان خوار است؟ نقلی نیست، اما روسها هم کم جهان خواری نکرده و ملتها را سرکوب نکرده اند. از اسارت کشورهای اروپای شرقی توسط آنها بگیرید تا کره و ویتنام وکشورهای شرق افریقا و امریکای مرکزی و جنوبی و کمی اخیر تر چچن و بازهم اخیر تر افغانستان و بازهم اخیر تر گرجستان. چرا در آن موارد کسی صدایش در نیامده است، همیشه بایستی گفت که چون روسیه است انشاله که گربه است.؟

امریکا که 34 سال است دیگر در ایران نیست اما روسها هستند و با تزویر و خباثت ثروتهای کشورمان را بانحاء مختلف حیف و میل میکنند، استعمار حتما با اشغال همراه نیست، اینهم نوع جدید آنست.

داستان غریبی است، این یک بام و دو هوا در مورد امریکا و روسیه نزد بعضی از هموطنانمان، حیرت آور است. اینها چه خوب در مورد امریکا مو را از ماست بیرون می کشند اما همیشه برای توجیه جنایات روسها بجای پاسخ، احمدی نٍژاد وار سئوال را با سئوال پاسخ میدهند. بگمان من، آنچه که این دوکشور در جهان میکنند بایستی برای ما در درجۀ دوم اهمیت قرار داشته باشد، آنچه که آنها در ایران میکنند در حال حاضر برایمان مطرح است.

شما هموطنان چپی ما نیز، شما خودتان هم بایستی این زنگ خطر را بصدا در آورید اگر حقیقتا ایران را دوست میدارید که حتما چنین است. شما قاعدا خودتان بایستی بنویسید که امروز ایران در دست روسها گروگان است و ملاهای جنایت کار نیز برای بقای خود دست آنها را در همه امور مملکتان باز گذاشته اند.

تار عنکبوت استیلای روس و چین و در خفا انگلیسها به دست و پای جان آن کشور اهورائی چنان تنیده که اگر شما هم امروز دست دوستی بدست کسانی که بی غرض و تعصب میخواهند منطقا راه حلی بیابند دراز نکنید آینده ای سخت بیمناک در انتظارمیهنمان خواهد بود.

بگمان من ، دکتر نوری علا در این سنین دیگر در پی تحقق آرزوهای شخصی و منفعت شخصی نیست مضافا اینکه بیشتر مقالۀ ایشان نقل قول از یک مقام روسی و اظهار عقیدۀ او در مورد روابط امروز ایران و روسیه بود. فکر میکنم تنها آرزوی او و کسانی نظیر او سربلندی ایران و دیدن ایرانی آباد و آزاد است، کشوری در شاهراه ترقی و مردم سالاری. این قضیه کسالت آور و تکراری امریکا چنین و چنان کرد ما را بجائی نخواهد رساند، امریکا امروز دیگر در ایران حضور ندارد، لطفا برای هزارمین بار 28 مرداد را به رخ ما نکشید.

***

 

و خیر، من با دکتر نوری علا هیچ گونه ارتباط شخصی ندارم و ایشان را از طریق مقالا ت و فعالیتهایشان و دورادور می شناسم. اما شرم بر من اگر بملاحظات شخصی از حق دفاع نکنم.

http://www.iranpressnews.com/source/157162.htm

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه

 

create counter