بازگشت به خانه

اعلام موضع

آرشيو موضوعی

تعاريف و مفاهيم

مسائل ايران

اسلام

نوانديشی دينی

دين و مذهب

مشروطيت

انديشهء شرقی

دگر انديشی

روشنفکری

زنان

حقوق بشر

آموزش

خاورميانه

ترکيه

دموکراسی

جامعه مدنی

فمنيسم

اصلاحات

مدرنيته

لائيسيته

قشر سکولار

سازمان های سياسی

===============

 

 

 تاريخ: 14 آذر 1386 ـ  5 دسامبر 2007

مبانی نظری برنامهء چهارم جمهوری اسلامی

مبتنی بر سکولاريسم بود!

 

به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا، پرويز داودي - معاون اول رييس جمهور- امروز در اولين همايش سالانه آموزش اقتصاد اسلامي با بيان اين که بايد برداشت هاي خود را در ارتباط با اقتصاد اسلامي تغيير دهيم ، گفت: پيش از انقلاب تفکراتي که در دانشگاه ها ترويج مي شد، مبتني بر تقليد و خودباختگي اساتيد و متخصصين نسبت به غرب بود.

معاون اول رييس جمهور با طرح اين سوال که چرا بايد ملاک اصلي در اقتصاد ايران در عمل و تئوري مبتني بر نظريات "فريدمن" يا" کينز"باشد گفت: مهجور بودن اقتصاد اسلامي در جامعه ما نگران کننده است.

وي با اشاره به تشکيل کميته اي براي انجام مطالعات نظري برنامه چهارم توسعه افزود:اين مطالعات در سال 1383 در قالب کتابي با عنوان "مباني نظري برنامه چهارم" توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي وقت به چاپ رسيد که خدا را شکر مي کنم در همان زمان برخي از مسوولان اين کتاب را ملاحظه کردند و ضمن جلوگيري از انتشار آن، دستور جمع آوري کتب را دادند.

به گفته وي مفاهيمي که در اين کتاب گنجانده شده بود مبتني بر اومانيسم، سکولاريسم واصول وابسته به غرب بود که آمريکا تنها مرجع تعيين کننده دنيا بود و از نظر مباني نظري ايران پايين تر از اسراييل تلقي شده بود ضمن اين که بودجه نظامي ايران بايد 20 درصد کاهش مي يافت.

وي گفت: اساتيد دانشگاه هم بايد بسيارهوشيار باشند، اگر آن کتاب ها خمير شده اند افکار که خمير نشده اند.

داودي تصريح کرد:اين افکار هم اکنون نيز وجود دارد و مي خواهند ريشه اسلام را بزنند. ما بايد به عنوان متکفلين اقتصاد اسلامي جلوي نفوذ اين افکار را دريک نبرد علمي و فکري بگيريم.

برگرفته از شبکهء خبری «برنا»:

http://www.bornanews.com/Nsite/FullStory/?Id=91088

 

 

گوينده:

پرويز داودي

معاون اول

رييس جمهوری حکومت اسلامی