بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

17 دی  1386 ـ  7 ژانويه 2008

 

اطلاعیه در پشتیبانی از تشکیل

« کمیته دفاع از انتخابات آزاد ، سالم  و عادلانه »

 

شورای هماهنگی همبستگی ملی ایرانیان «هما » 

 

در روز 14 مرداد ماه 1386 ، کمیته ای بنام "کمیته دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه"  متشکل از23 نفراز چهرهای سیاسی ، فرهنگی و حقوقدان ایران با انتشار بیانیه ای  بیست ماده ای  به تدوین و معرفی شاخص های برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه پرداختند .

همبستگی ملی ایرانیان « هما » از این گام مهم و ضروری در مبارزات دمکراتیک مردم و از مواد بیست گانه مندرج در بیانیه مشترک آنان ، پشتیبانی خود را اعلام میدارد. بدیهی است که امضا کنندگان این بیانیه آگاه اند که در جمهوری اسلامی امکان برگزاری انتخاباتی آزاد غیر ممکن است ، لذا می بایست برای مردم پیامدهای برگزاری یک انتخابات غیردموکراتیک در یک برنامه جدی روشنگرانه مشخص گردد و در خصوص معیارهای یک انتخابات آزاد ، سالم و عادلانه اطلاع رسانی شود و این همان وظیفه ایست که این کمیته بعهده گرفته است.

 به اعتقاد ما در شرایط حاضر تلاش برای شکل گیری همبستگی ملی  بین نیروهایی با گرایشات مختلف سیاسی ، که طرفدار تحولات بنیادین ساختاری ، د ر راستای احقاق حقوق بشر واستقرار دموکراسی در کشور هستند ، بسیار حائز اهمیت است . مابرگزاری انتخابات آزاد رایکی از ارکان مهم چنین تحولی دانسته و از همگرائی نیروهای مختلف سیاسی در چنین راستائی حمایت و استقبال میکنیم .

برای همه مبارزین و آزادیخواهان کشورمان کاملا روشن است که ، حکومت از همه ترفند ها و شیوه های غیرسالم و غیردموکراتیک برای کشاندن مردم به پای صندوق رای جهت کسب مشروعیت نظام بهره میگیرد . و تجربه نیز نشان داده است که جناح « اصلاح طلب » رژیم ، که  حفظ و تداوم نظام جمهوری اسلامی را وظیفه اصلی سیاسی خود می داند ، برای کسب آرای بیشتر و بدست آوردن موقعیت محکم تر در نبرد قدرت دردرون نظام ، از شرکت هرچه بیشترمردم درانتخابات ضد دمکراتیک نظام جمهوری اسلامی  ، سود خود را در نظر دارد.  

 اگر تنها به بند دوم این بیانیه، مبنی بر "آزادی و سلامت انتخابات" منطبق با "معیارهای ‏جهانشمول"، باور داشته باشیم، و به پیشینه سی ساله جمهوری اسلامی در لگد مال کردن اساسی ترین حقوق ملت نیز آگاه باشیم، آنگاه این پرسش مطرح می شود که در صورت به اجرا در نیامدن مفاد 20 گانه و برگزاری انتخاباتی فرمایشی، رویکرد نیروها و فعالین سیاسی چه خواهد بود؟ آیا در انتخاباتی آنچنانی شرکت خواهند کرد؟ و به مردم ایران، که مخاطبان اصلی این خواسته ها و حاملین آن هستند، چه خواهند گفت؟

 بنابر این بدون آنکه بخواهیم برای دیگران نسخه تجویز کنیم اعلام میداریم که ما درانتصابا ت حکومت اسلامی شرکت نخواهیم کرد و مردم را نیز به انتخاب چنین گزینه ای فرا میخوانیم .

ما همه کوشش خود را صرف روشنگری  دمکراتیک ، بستر سازی برای رشد جنبش دموکراسی  خواهانه مردم ایران و برنامه ریزی برای چشم اندازهای نزدیک و دور سیاسی  کشورمان بکار خواهیم گرفت و درچنین راستائی با تمامی نیرو های دمکرات حاضر به همکاری و همگامی هستیم. 

ما نیز شورائی متشکل از گرایشات سیاسی مختلف هستیم و وظیفه خود میدانیم که در راه بررسی عملکرد نظام در مراحل مختلف انتصاباتی، بدقت فعل و انفعالات درون و برون نظام را زیر نظر داشته و با مخاطبین خود در میان بگذاریم.

 

ارسالی به دفتر «سکولاريسم نو»

 

بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه