بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

 27 دی 1386 ـ  17 ژانويه 2007

 

بزرگ ترين اهانت به ملت، سلب حق مخالفان برای شرکت در انتخابات است

اتحاد جمهوريخواهان ايران

امروز در شرائطی به انتخابات مجلس هشتم نزديک می شويم که بسياری از ايرانيان آزاده، ميهن دوست و دگرانديش همچنان از حق انتخاب شدن محروم هستند. نيروهای معتقد به جدايی دين و حکومت، نمايندگان اقليت های مذهبی و قومی و نيز زنان کشور در معرض بيشترين محدوديت ها و تبعيضات قرار دارند. قوانين جمهوری اسلامی حق شرکت آزاد در انتخابات را، که حق مسلم همه شهروندان است، برای مخالفان و ناراضيان از حکومت، برسميت نمی شناسد و رهبران و کاربدستان حکومت نيز، به تدريج و در عمل بر اين محدوديت ها افزوده اند؛ به طوری که حتی بسياری از نيروهای نزديک به حکومت را هم از مشارکت در گردونه سياسی کشور محروم نموده اند.
فعالان جنبش های اجتماعی، زنان، کارگران، دانشجويان تحت پيگرد دائم اند و يا در زندان به سر می برند. سانسور بر مطبوعات معدود کشور حاکم است و روزنامه نگاران، نويسندگان و روشنفکران کشور، آشکارا در معرض انواع تهديد ها و سرکوب های دولتی هستند.
آيت الله خامنه ای از موضع رهبری نظام جمهوری اسلامی، در اداره امور روزمره کشور، هرچه بيشتر مداخله می کند و در امر انتخابات شخصا دستور حذف منتقدان را صادر کرده، با انتساب نقادان سياست های خود به عوامل بيگانه، عملا تصميم خود بر کنار گذاشتن آن ها از انتخابات پيش رو را اعلام نموده است و رد خواست نظارت بين المللی بر انتخابات به عنوان توهين و جسارت به ملت ايران، عملا تصميم خود را در دفاع از اعمال هر چه شديد تر نظارت استصوابی شورای نگهبان، اعلام کرده است.
تکرار سخنان آيت الله خامنه ای توسط آقای موسوی لاری رئيس ستاد انتخابات اصلاح طلبان، مايه تأسف و بيانگر اتخاذ موضعی مخدوش در برابر سياستی است که هدف آن بيش از همه حذف خود اصلاح طلبان از گردونه انتخابات با اتهامات واهی می باشد.
بزرگترين اهانت به ملت ايران، محروم نمودن مخالفان حکومت از حق شرکت در انتخابات، سلب حق انتخاب آزادانه مردم ايران و تبديل انتخابات، به انتخابی ناگزير از بين کانديداهای مورد تائيد شورای نگهبان است.
روشن است که انتخابات در جمهوری اسلامی آزاد نبوده است، اما نتايج آن تاکنون بر اوضاع کشور و در تغيير توازن نيروهای درون حکومت موثر بوده است. دست کم تا کنون، عليرغم ترفندها و کش و قوس ها، رقابت ميان دو جناح اصلی «اصلاح طلب» و «اصول گرا» در درون حکومت به رسميت شناخته شده بود. اما آن چه امروز با آن روبرو هستيم، تلاش آيت الله خامنه ای برای محدود کردن رقابت انتخاباتی به گرايش های مختلف طرفدار خويش و تبديل آن به يک انتخابات درون جناحی است.
دفاع آيت الله خامنه ای از شورای نگهبان منصوب خود، دفاع از حذف همه منتقدان و مخالفان در درون و بيرون نظام جمهوری اسلامی ايران است. اين دفاع بار ديگر نشان می دهد که بدون ايجاد تغيير در ساختار های قدرت، هر انتخاباتی می تواند بازيچه دست ولايت مطلقه فقيه و منصوبينش شود.
اتحاد جمهوريخواهان ايران بر تابعيت حاکميت از رای آزاد مردم پای فشرده و حکومت را ناشی از اراده مردم می داند که از طريق يک انتخابات آزاد می تواند شکل بگيرد. لازمه چنين انتخاباتی، به رسميت شناختن حقوق و آزادی های اساسی مردم است. حضور آزادانه احزاب سياسی، وجود رسانه ها و مطبوعات آزاد از الزامات آن است.

اتحاد جمهوريخواهان ايران، برقراری نظارت احزاب سياسی بر روند انتخابات را، بهترين گزينه در مسير اجرای صحيح، آزاد و عادلانه انتخابات در کشور می داند؛ خواستار لغو نظارت استصوابی، شفافيت روند انتخابات در کشور است؛ در عين حال خواست نظارت بين المللی را به عنوان امری اوليه و بديهی در راستای تلاش برای تحقق انتخاب آزادانه مردم ايران می داند و معتقد است که نظارت بين المللی، می تواند بر اعتبار يک انتخابات آزاد و سالم، شفافيت روندهای آن، سلامت برگزاری آن مهر تاکيد نيز بگذارد، مخالفت با چنين نظارتی از سوی آيت الله خامنه ای جز کاستن از اعتبار و اهميت انتخابات پيش رو و اثبات مخدوش بودن روند های آن پيام ديگری در برندارد.
اتحاد جمهوريخواهان ايران خواستار برگزاری انتخابات آزاد، به رسميت شناختن آزادی احزاب سياسی، تامين حق حضور همه نيروهای سياسی در انتخابات و تغيير قوانين تبعيض آلودی است که نافی حقوق اساسی مردم و مانع حضور نيروهای دگرانديش در سرنوشت سياسی کشور هستند.

هيات سياسی اجرائی
اتحاد جمهوريخواهان ايران
۲۷ دی ۱۳۸۶
۱۷ ژانويه ۲۰۰۸

 بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630