بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

22 اسفند 1385 ـ  12 مارچ  2008

 

مصاحبه با منصور اسانلوی زندانی در چه شرايطی انجام شده است؟

 

رضا شهابي

 

عضو هيئت مديره سنديكاي كارگران شركت واحد

 

بسمه تعالي

سايت نوروز مدعی است که گفتگوئی تلفني با آقاي منصور اسانلو رئيس هيئت مديره سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه انجام داده است. گفتگو کننده (گان) اما، از تمامی مشکلات و مصائب دامن گیر ِ  کار و کارگر و محرومیت از حق ِ حقه ِ تشکل و اتحادیه و سندیکا و حقوق زندانی ِ سیاسی گذشته و بدون کم ترین اعتنإ به حقوق ِ به یغما رفته ِ شهروند ایرانی، به وظایفِ شهروند ایرانی آنهم سر بزنگاه انتخابات و لاجرم ترغیب و تهییج برای این مشارکت خلاصه می شود، می پردازد.

 

پرسشگر نظر رئیس در بند ِ  هیئت مدیره ی سندیکای ما را در مورد شرکت در هشتمین دوره ی مجلس می پرسد  كه ايشان اعلام كرده:  اعضاي هيئت مديره و فعالين و كارگران در اين انتخابات شركت كرده و به ائتلاف اصلاح طلبان راي بدهند چرا كه اين ائتلاف مورد قبول بنده مي باشد .

 

اينجانب رضا شهابي به عنوان عضو هيئت مديره سنديكاي كارگران شركت واحد بر اين نظر استوارم كه

1 -  مسئله سنديكا صنفي است و دنباله رو هيچ حزبي نيستيم

2 - همين اعضاي ائتلاف اصلاح طلبان در دو دوره ئی که قدرت را در دست داشته اند و لابد آنموقع مي توانستند از حقوق كارگران دفاع و در جهت بهبود وضعيت كارگري با به تصويب رساندن مصوباتي به نفع جامعه كارگري اقدامات خوبي را انجام داده و مقاوله نامه هاي 87 و 98 سازمان جهاني كار كه ايران يكي از كشورهايي است كه متعهد به اجراي اين مقاوله نامه ها مي باشد و هم چنین در آن موقع مي توانستند در راه ايجاد تشكل هاي مستقل كارگري گام بزرگي بردارند  اما دردا که بعد از راهيابي به مجلس تمام گفته هاي خود را از ياد بردند . وهيچ اهميتي براي راي كارگران قائل نشدند .

 3- در حال حاضر ائتلاف اصلاح طلبان لیستی را ارائه نموده اند كه در آن مي توان به اسامي عليرضا محجوب ، سهيلا جلودار زاده و تني چند از اعضاي حزب خانه كارگر اشاره كرد كه عليرضا محجوب يكي از بانيان حمله به سنديكاي شركت واحد در تاريخ 19/2/1384با همراهي شوراهاي اسلامي كار مي باشد و ديگر كانديداهاي موصوف به روشهاي معمول از اين حركت غير انساني حمايت كردند . حتي بعد از اين يورش كه منجر به بريده شدن زبان منصور و غارت اموال سنديكا شد، هيچگونه عكس العملي از خود بروز ندادند . حال پرسیدنی است که چه طور مي شود به ليست ائتلاف اصلاح طلباني كه نام سركوبگران سنديكا در آن آمده راي داد.. اين نظر ، اگر نظر آقاي منصور اسانلو باشد مثل نظر ِ  هركسی قابل احترام است .ولي اينجانب به عنوان يكي از اعضاي هيئت مديره سنديكا اعلام مي كنم که:

 سنديكا هيچگونه كار حزبي انجام نمي دهد و از هيچ حزبي دستور نمي گيرد و دنباله رو هيچ حزبي هم نيستيم . مسائل سنديكا صنفي است و در چار چوب قوانين داخلي و بين المللي فعاليت خود را ادامه مي دهد و مانع شركت افراد در انتخابات هم نمي شود . هر كس براي شركت در انتخابات مختار است و هيچ كس نمي تواند عقيده و نظر خود را به ديگران تحميل كند .  

( قابل ذكر است مصاحبه آقاي منصور اسانلو از داخل زندان انجام شده و هيچ كس نمي داند در چه شرايطي اين مصاحبه انجام شده است )

با اميد به گسترش عدالت در همه جهان

رضا شهابي

عضو هيئت مديره سنديكاي كارگران شركت واحد

 

لینک مصاحبه با اسانلو: 

http://norooznews.ir/news/6438.php

بازگشت به خانه

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

و يا مستقيماً از وسيله زير استفاده کنيد:

(توجه: اين ایميل ضميمه نمی پذيرد)

 

نام شما:

اگر مايل به دريافت پاسخ هستيد آدرس ای - ميل خود را ذکر کنيد:

پيام شما:

بازگشت به خانه

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630