بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

مرداد 1387 ـ   اوت  2008

 

مبارزه با کوشش برای ارتجاع به نظام سکولاريستی!

غلامحسين الهام، سخنگوی دولت

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، غلامحسين الهام، سخنگوی دولت و وزير دادگستری پيش از ظهر پنجشنبه، در مراسم افتتاحيه يازدهمين کنگرهء سالانهء اتحاديهء جامعهء اسلامی دانشجويان، با بيان اينکه «ما امروز در يک جنگ جدی فکری، فرهنگی و سياسی با ارتجاع سکولاريستی قرار داريم»، خاطرنشان ساخت: «اين بحث يک بحث مربوط به رقابت انتخاباتی نيست بلکه يک جنگ عقيدتی است».

وی با بيان اينکه «برخی به دنبال آن بودند که نظام اسلامی را يک نظام دوگانه، ميان جمهوريت و اسلاميت تفسير کرده و جمهوريت را در مقابل اسلام و اسلاميت را در تقابل با جمهوريت نشان دهند»، تصريح کرد: «آن‌ها بر اين اساس نتيجه گرفتند که حکومت تنها مبتنی بر جمهوريت شدنی است و اين معيار دموکراسی است، لذا به اين طريق سکولاريسم را به پيش برده و با سازش با غرب خواهان تغيير در درون نظام بودند».

سخنگوی دولت با اشاره به اينکه «اين ارتجاع سکولاريستی بازگشت به جاهليت و عقب‌گرد است»، افزود: «پيامبران نيز همواره با ارتجاعات مواجه بودند، کما اينکه گوسالهء سامری يک حرکت کاملاً روشنفکرانه بود برای برگرداندن نظام موسوی به نظام فرعونی از مسير فرهنگی، نيرنگ و فريب».

الهام با تاکيد بر اينکه «واقعه‌ای مشابه گوساله سامری در جامعهء امروز نيز قابليت رخ دادن را دارد»، اظهار داشت: «هجوم انديشه‌های ارتجاعی سکولاريستی، همان گوساله سامری است».
وی گفتمان اصلاح ‌طلبان را «بازگشت به جاهليت» دانست و گفت: «اينان ارتجاع به نظام سکولاری را در چارچوب جمهوری اسلامی دنبال می‌کنند».

سخنگوی دولت با اشاره به اينکه «سنگين‌ترين چالش دولت نهم در عرصه تشکيل قوهء مجريه، چالش گفتمانی بود»، خاطرنشان ساخت: «دولت نهم برای استقرار دولت دينی و اسلامی و استمرار گفتمان امام و رهبری، با يک ارتجاع سکولاريستی برای عقبگرد و همسويی با غرب، دچار چالش عظيمی شد و غرب نيز به اين دولت ضربه می‌زند تا وضعيت تغيير و برگشت به عقب و آمدن ارتجاع جديد سکولاريستی را رقم بزند».

الهام با تأکيد بر اينکه «اين چالش را نبايستی با رقابت‌های درون جريانی اشتباه گرفت»، افزود: «نبايد انتظار داشته باشيم که گفتمان سکولاريستی که در سال ۸۴ مشت سنگينی را از ملت خورد با همان شفافيت به عرصه بيايد، بلکه به تازگی يکی از استراتژيست‌های آنان توصيه کرده است که بايستی به سمت روحانيت و مرجعيت رفته و اين قشر را در خط اول منتقدان دولت قرار دهند و از اين طريق مردم را در برابر دولت سامان دهند. در حاليکه همين ها هيچگونه اعتقادی به مرجعيت و نقش سياسی روحانيت نداشته‌اند و در حال حاضر می‌خواهند از اين دو قشر محترم برای ضربه زدن به دولت استفاده ابزاری کنند. حال آنکه روحانيت تيزبين خود هادی مردم به سمت حق خواهد بود».

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت:‌ «گفتمان مذکور با ايجاد فضای عدم رضايت عمومی، با تکيه بر تحليل‌های ناحق، دادن اطلاعات نادرست، تبليغات غلط و در عين حال اتکا بر برخی مشکلات واقعی موجود، قصد دارد مردم را عليه دولت اسلامی مبتنی بر گفتمان امام و رهبری برانگيزد، اما فضای عمومی جامعه به گونه‌ای است که مردم به اين راحتی با آنان همراه نخواهند شد و ما از اين بابت نگران نيستيم».

وزير دادگستری در بخش ديگری از سخنان خود در کنگره جامعه اسلامی مهندسين، انتخابات رياست جمهوری دهم را بسيار مهم و سرنوشت‌ساز توصيف کرد و گفت: «رکت ارتجاعی در اين عرصه به آدم ‌های مصرف شده‌ای روی خواهد آورد تا آنان را دوباره بازسازی کند و يا اينکه با آدم‌ های جديدی به عرصه می‌آيند، اما مهم آن است که ما اين گفتمان ارتجاعی را به درستی بشناسيم و با آن مقابله کنيم».

الهام تأکيد کرد: «برگشت به جريان سکولاريستی، همسويی با نظام فکری غرب و اميد بستن به نظام غيردينی و غيرانسانی غرب در اين کشور جريان باطلی است و حاملين آن هر که باشند باطل هستند».

وی، با اشاره به اينکه «البته در جبهه خودی نيز ممکن است دچار تفرقه شويم که آن نسخه ديگری می‌طلبد»، افزود: «در جبهه داخلی بايد بدانيم که در برابر چنين ارتجاعی بايستی متحد، هوشمندانه و با بينش عمل کنيم و ناکارآمدی فردی را با ناکارآمدی گفتمانی اشتباه نگيريم».

سخنگوی دولت با بيان اينکه «گفتمان اصولگرايی، که گفتمان اسلام انقلابی و مبتنی بر آرمان‌های امام و انقلاب است، در عرصهء بين‌المللی و داخلی کارنامهء درخشانی دارد»، تصريح کرد: «کشور ما هم ‌اينک در عرصهء بين‌المللی، پرچمدار عزت اسلامی است و به آنچه که می‌خواسته رسيده است اما برای کامل کردن اين توفيقات با شتاب و تدبير و سازماندهی مناسب که در راس آن مقام معظم رهبری قرار دارد رو به حرکت هستيم».

الهام، با اشاره به اينکه «عده‌ای می‌خواهند اينگونه اعلام کنند که ميان دولت نهم و رهبر معظم انقلاب فاصله افتاده است»، تاکيد کرد: «نبايستی فريب اين نيرنگ‌ها را بخوريم، چرا که اساساً مشروعيت دولت به حرکت در مسير امام (ره) و مقام معظم رهبری است و دولت نيز مفتخر است که بازوی توانمندی باشد تا آرمان‌های مقام معظم رهبری را تحقق بخشيده و زمينهء بروز و ظهور سخن‌های ناگفته ايشان را فراهم سازد».

وی آرمان دولت نهم را «تحقق بخشيدن به گفته‌ها و ناگفته‌های مقام معظم رهبری دانست» و تصريح کرد: «مقام معظم رهبری و دولت نهم گفتمان روشنی دارند و ما در هيچ دولتی شاهد نبوديم که ايشان يک دولتی را تا اين حد از نظر گفتمانی حمايت کرده باشند و اين نشان می دهد که مسير دولت نهم مسير درستی است».

سخنگوی دولت نهم در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت گفت: «رئيس جمهور در طرح تحول اقتصادی از اختيارات قانونی خود استفاده می‌کند و در عين حال از مشورت نخبگان و نظارت مجلس در اين زمينه بی‌بهره نبوده است».

الهام افزود: «شايد برخی گمان کنند که اجرای اين طرح در اختيارات قانونی قدرت اجرايی رئيس جمهور نيست اما اين اشتباه است. چرا که رئيس جمهور در اين اقدام اختيارات خود را به طور کامل و درست اعمال می‌کند و اين بدان معنا نيست که اين قدرت فرای از نظارت و مشورت و عدم استفاده از نخبگان باشد». 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630