بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

شهريور   1387 ـ   سپتامبر  2008  

 

كساني‌كه به دنبال خانه ‌نشين كردن مراجع اند، اين آرزو رابه گورمي‌‏برند

آيت‌الله مكارم شيرازي

آيت‌الله مكارم شيرازي در واكنش نسبت به برخي انتقادها و موضع‌گيري‌ها عليه مراجع تقليد گفت: كساني‌كه به دنبال ‌خانه نشين كردن مراجع هستند، اين آرزو را به گور خواهند برد.

آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد در جمع روزه‌داران حرم حضرت معصومه(س) در واكنش نسبت به برخي انتقادها و موضع‌گيري‌ها عليه مراجع تقليد گفت: كساني‌كه به دنبال خانه‌نشين كردن مراجع شيعيان هستند، اين آرزو را به گور خواهند برد.

وي وجود عالمان ديني و مراجع تقليد را براي جامعه اسلامي نعمت الهي دانست و افزود: مراجع تقليد و عالمان ديني مدافعان اسلام، نظام و مردم هستند و به همين دليل عده‌اي به دنبال خانه‌نشين كردن آنان هستند.

اين مرجع تقليد تصريح كرد: بسياري از جوانان اين كشور، خون خود را به نظام و انقلاب هديه كرد‌ه‌اند، مراجع تقليد هرگز در برابر اين خون‌ها و دفاع از حقوق مردم و اسلام سكوت نخواهند كرد.

وي با بيان اين كه برخي تقليد را كوركورانه مي‌دانند، اظهار داشت: برخي گمان مي‌كنند كه تقليد به معناي عمل كوركورانه است در حالي كه تقليد از مراجع به معناي رجوع به كارشناس، متخصص در دين و رجوع به فرد آگاه است، مثل اين كه فرد بيماري براي درمان خود به پزشك مراجعه مي‌كند و هرگز بيمار بدون تخصص پزشكي نمي‌تواند خود را درمان كند، مقلّد نيز بدون تقليد نمي‌تواند به احكام عمل كند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم گفت: گروهي ادعا مي‌كنند مي‌توانند بدون تقليد به احكام الهي عمل كنند، اما؛ هركسي كه به اين جايگاه و درجه اجتهاد رسيده است و مي‌تواند از منابع قرآني و روايي، به احكام عمل كند، تقليد بر او حرام است.

آيت‌الله مكارم شيرازي در بخشي از سخنان خود با اشاره به اين كه راستگويي و صداقت از امور مهم زندگي بشري است، تصريح كرد: امروز يكي از مشكلات جامعه دروغ‌گويي است كه اگر مردم به دولت يا دولت به مردم دروغ گويد، شيرازه كشور متلاشي خواهد شد.

به گزارش ايلنا، وي نقش زبان را در حفظ ايمان بسيار مهم دانست و افزود: بايد كانون خانواده با صدق و راستگويي استوار شود؛ زيرا زماني كه زبان انسان به درست سخن گويد، ايمانش مستحكم مي‌شود.

اين مرجع تقليد ادامه داد: اصلاح زبان مقدمه اصلاح دل و ايمان است؛ زيرا بسياري از گنا‌هان به سبب زبان صورت مي‌گيرد.

وي تأكيد كرد: زبان هم آتش‌آور كانون خانواده و هم خاموش كننده آتش است، اگر به درستي هدايت شود، بسياري از مشكلات از بين خواهد رفت.

 

برگرفته از سايت «تابناک»:
http://www.tabnak.ir/pages/?cid=17844

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630