بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

اسفند   1387 ـ فوريه  2009 

 

متن پاسخ باراک اوباما به پیام احمدی نژاد

منوچهر هنرمند

در پاسخ به پیام تبریک محمود احمدی نژاد، باراک اوباما،

ئیس جمهور امریکا،

مروز این نامه را برای احمدی نژاد ارسال کرد :

 

آقای محمود احمدی نژاد
ریاست جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران
نرسیده به میدان خراسان
جنب حمام خراسان – در دوم خاکستریدست چپ
پلاک 17

آقای احمدی نژاد عزیز

از ارسال نامه شما زمانی اطلاع پیدا کردم که همکارم آقای امانوئل رحم رئیس کارکنان من، که معرف حضورتان است، به من اطلاع داد که باید 3 دلار بابت کسر تمبر نامه شما به اداره پست بپردازیم . البته این مساله مهمی نیست، چون من در جریان انتخابات کاسبی خوبی داشتم و هنوز پول زیادی از آن 750 میلیون دلاری که جمع کرده بودم در صندوق باقی است، اما لطفاً تمبر کافی به پاکت نامه هائی که در آینده می فرستید بچسبانید که ما شرمنده نشویم و خدای ناکرده نامه های شما چون نامه هائی که قبلا فرستاده اید بی جواب نماند.

البته همسرم میشل به این 3 دلار معترض یود و می گفت : چرا باید برای نامه آدمی که ما را شیطان بزرگ می خواند و همدست دشمنان ما و آدمهائی چون هوگو چاوز است ، پول بدهیم . شما حتما می دانید که در امریکا خانمها حرف اول را می زنند و مثل مملکت شما نمی شود توی سر آنها زد و به استناد فتوای چند آیت الله بگویند : زنیکه !خفه شو ... به تومربوط نیست!..... به هر حال کلی با او بحث کردم تا توانستم او را قانع کنم که این 3 دلار را بپردازیم ولی از شما پوشیده نماند ، با خودم گفتم ، خوش به حال احمدی نژاد که از این مسائل با زنش ندارد !

محمود عزیز ،امیدوارم ناراحت نشوی ولی باید بدون رودر بایستی باید بگویم که تو با این نامه ات خیلی ما را به زحمت انداختی . می دانی چرا ؟ چون هیچکدام از مترجمهای ما در کاخ سفید و وزارت خارجه نمی خواستند یا نمی توانستند این نامه را ترجمه کنند . می گفتند ترجمه این نامه از وظایف مترجمین اداره تبلیغات مذهبی است ، نه کاخ سفید . ولی رابرت گیتس رئیس سازمان سی.آی.ای ما می گفت ناراحت نباشید ، مترجمهای فارسی در مسکو هم هنگام ترجمه نامه ایت االه خمینی به گورباچف به همین دردسر دچار شده بودند ، اشکالی ندارد!

بالاخره ناچار شدیم از دوستان اسرائیلی برای ترجمه کمک بگیریم که بهتر فارسی بلدند و بالاخره یواشکی هم با شما داد و ستد داشته اند . این پاسخ را هم من از روی ترجمه آنها تهیه می کنم ، امیدوارم اشکالی نداشته باشد .

اول باید بگویم که من از اینکه تو در ابتدای نامه ات برای اینکه من حد اکثر آرا را به خود اختصاص داده ام به من تبریک گفته ای تعجب کردم . البته اشکالی ندارد ولی برای اینکه مطلع باشی ، نامزدهای ریاست جمهوری در امریکا رای را به خود تخصیص نمی دهند بلکه مردم به آنها رای می دهند . یعنی اینطور نیست که مثلا مردم شب بخوابند و صبح بیدار شوند و ببینند مملکت دست یک کسی مثل من و تو است .جرج بوش را نگاه نکن ، معمولا کاندیداها باید سالیان سال در میدان سیاست دوندگی کرده و تجربه کسب کنند تا به این مراحل برسند .. اینطوری که به من گفته شده چرت بعد از ظهر یکی از کاندیداهای شما در ایران باعث شده که نام او خط بخورد و شخص دیگری از صندوق رای بیرون بیاید . راست می گویند؟

و اما محمود جان ، در بخش دیگری از نامه ات از من خواسته ای که کاری کنم که کشورم".... رفتاري مبتني بر عدالت و احترام به حقوق انسان‌ها و ملت‌ها، دوستي و عدم دخالت در امور ديگران داشته باشد...." . حقیقتا من از این مطلب جا خوردم . چون اگر منظور شما اعدام مردم است ، که شما هم مثل ما اعدام می کنید با این تفاوت که متوسط زمانی که برای رسیدگی به پرونده اعدامیهای ما صرف می شود حدود 17 سال است در صورتی که در مملکت شما حتی سن اعدامیها به 17 سال نمی رسد و در مواردی نیز افراد پیش از دستگیری اعدام می شوند!

در مورد دخالت در اوضاع دیگران درست می گوئی . ما در امریکا کلی پول خرج می کنیم که مثلا در افغانستان بچه ها به مدرسه بروند یا مثلا روسیه به گرجستان زور نگوید و اموری از این قبیل . خوب ! شما هم در سایر کشورها همین کار را می کنید منتها جای فرستادن بچه ها به مدرسه، نارنجک به کمرشان می بندید ! همین هفته پیش بود که خبرگزاریهای شما از ثبت نام یک پسر سه ماهه در گردانهای استشهادی خبر دادند . تازه ! سفیر ما در لبنان می گفت لبنانیها حتی از شناسنامه بچه های چندروزه هم برای ثبت نام در حزب الله و برخورداری از دلارهای سفارت استفاده می کنند . پس تا اینجا "یر به یر" هستیم .

اصلا محمود جان! راستش را بخواهی من حوصله خواندن چرند و پرند و پاسخ به آنها را را ندارم . این چند کلمه راهم محض گل روی نوری الملکی که از عراق صبح تا حالا پای تلفن مزاحم من است می نویسم . خواهش می کنم اگر حرفی داری به من زنگ بزن تا با هم صحبت کنیم . البته یادت باشد که این دفعه درخواست مکالمه "کالکت" نکنی که به علت وضع خراب اقتصادی مقدور نیست و باز هم شرمنده خواهیم شد !

قربانت، حسين

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630