|
||
دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال سوم ـ شماره 779 ـ دو شنبه 5 بهمن 1388 ــ 25 ژانويه 2010 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
تولد ندا، نماد پرپر شدهء نسل جوانی که به جستجوی حکومتی سکولار برخاسته بر همهء ايرانيان آزاديخواه و دموکرات خجسته باد ==================
مردم ایران با درخواست جدایی دین و دولت به میدان نیامدند، آمدند كه آزادی رأی و دمكراسی بخواهند ولی سؤالی كه دست تاریخ به سرعت پیش رویشان نهاد این بود كه برای رابطهٌ مذهب و سیاست چه فكری كرده اید؟ دمكراسی پدیدهٌ ساده و بسیطی نیست كه فرضاً، چنانكه برخی تصور میكنند، با برقراری آزادی عقیده و بیان و برگزاری انتخابات آزاد بر قرار گردد. این پدیده ابعاد بسیار دارد ولی مفهوم محوری آن برابری است. وقتی قرار است دمكراسی در جایی تأسیس شود تحقق برابری سیاسی است كه مد نظر قرار میگیرد ولی از آنجا كه نابرابری در هر جامعه ای شكل و توجیهات خاص خود را دارد، پس زدنش هم از همان زاویه انجام میپذیرد و باعث می گردد كه كوشش های طالبان دمكراسی، در عین تبعیت از منطقی مشترك، با هم تفاوت داشته باشد. در ایران امروز نابرابری سیاسی اساس و توجیه مذهبی دارد و به همین دلیل همیشه روشن بوده است كه برپایی دمكراسی مستلزم حل این مشكل است. >>> ================== دیکتاتور به کمتر از تسلیم مطلق راضی نیست
اگر آقای موسوی خواسته است با بیانیه ۱۷ خود راهی مسالمت آمیز برای برون رفت از بحران پیش پا بگذارد اکنون پاسخ خود را گرفته است. او میبیند که ولی فقیه به چیزی کمتر از تسلیم مطلق راضی نیست. او یا میتواند با ولی فقیه باشد یا موضع او علیه ولی فقیه تلقی خواهد شد. سیاست او نادرست نبوده است. او با صدور این بیانیه و پاسخی که اکنون میگیرد به بسیاری در درون حاکمیت نشان داده است که خامنهای اهل سازش و مصالحه نیست و تمامخواه مطلق است. اکنون کسان کمتری از درون حاکمیت او را مسئول بحران فعلی خواهند شناخت. او با این کار خود آب به لانه مورچگان ریخت و یکی دو هفته آنان را به سرگیجه انداخت. اکنون که آنان به خود آمده و به راه پیشین خود افتادهاند تکلیف او و سایر خواص نیز روشن شده است: ولی فقیه کمتر از تسلیم مطلق شمایان را نمیپذیرد. >>> ================== آقای كديور؛ چهار راه جمهوری شما دو راه بيشتر ندارد!
در واقعيت امر، دسته بندی کديور را میتوان بصورت طيف گستردهای توصيف كرد كه در يك سوی آن استبداد دينی موجود و در سوی ديگرش گرايشات دمكراتيك سكولار جای گرفته است. در اين طيف هرچقدر از انتهای گرايش سكولار دور تر میشويم و به انتهای ديگر طيف نزديك تر میگرديم تبعيضات آشكار و پنهان بيشتر و چماق استبداد دينی پر زور تر میگردد. از اين روی بايد گفت كه چهار راه جمهوری آقای كديور دارای دو راه بيشتر نيست كه يك طرف به استبداد دينی و طرف مقابل به دمكراسی سكولار ختم میشود. .. كديور در بخشی از نوشتهی خود "مقدورات" موجود در برابر جنبش سبز را واكاوی كرده است. به باور وی برای اجرای پيش نويس قانون اساسی يعنی حذف ولايت فقيه و يا جمهوری سكولار لازم است قانون اساسی ولايی موجود كاملا ً تغيير كند. از آنجا كه جنبش سبز جنبشی اصلاحی و مسالمت آميز است ابتدا در مرحله اول بايد نظام ولايی را وادار سازد كه از تفسيرهای فاشيستی از قانون اساسی دست كشد، نظارت استصوابی را حذف كند، رهبر را در برابر مردم پاسخگو كند و راه را برای انتخابات آزاد باز نمايد. تنها در اين صورت است كه با داشتن مجلسی مستقل میتوان قانون اساسی را تغيير داد و جمهوری بدون ولی فقيه و يا سكولار را برقرار ساخت. در اين جاست كه بيانيه شماره 17 موسوی میتواند بعنوان پيشنهادی كه مرحله اول را عملی سازد مورد توجه و پشتيبانی قرا میگيرد. >>> ================== در باره خشونت و راه های مقابله با آن
اصلاح طلبان حکومتی در داخل و خارج کشور خود را طلايه داران ِ مبارزه ی بی خشونت و مسالمت آميز در ايران معرفی می کنند. اما متاسفانه اکثر آن ها در پس اين طلايه داری سياستی را دنبال می کنند که چيزی جز ذبح شرعی مسالمت جويی در قربانگاه خشونت نيست. اين مجموعه با بر خوردی کليشه ای و يکسان نمايانه ی ِ افکار و کردار حکومت اسلامی با "استعمار انگليس و آپارتايد افريقای جنوبی و تبعيض های حکام امريکايی نسبت به سياهان"، و نيز قلب و مصادره به مطلوب ِ نظرات گاندی , ماندلا و لوترکينگ, نادرستی و منع حقوق شهروندی و حقوق بشری ِ دفاع از خود و مقاومت در برابرخشونت های تجاوزگرانه را تبليغ و ترويج می کنند. اينان با ارايه درک و شناختی يک جانبه و کج و معوج از پديده ی "خشونت" شهروندانی را که در برابر تجاوزگران از حقوق خود دفاع می کنند و يا کسانی که بر اين حق شهروندی مردم پای می فشارند را افرادی که :" خشم و نفرت و کينه و انتقام می پراکنند" معرفی می کنند. >>> ==================
شعری از افشين بابازاده
هدف دشمنان اين است که ولايت فقيه را از بين ببرند
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) آيتالله مصباح يزدی، رييس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی، در ديدار جمعی از دبيران استانهای سراسر کشور وابسته به حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ابعاد فتنه از ابتدای تاريخ اسلام اظهار کرد: «مهمترين مسالهای که بايد در جريانات اخير توجه داشته باشيم همان سخنان مقام معظم رهبری است که به کسب بصيرت تاکيد کردند و همه ما میدانيم که داشتن بصيرت در مسائل اجتماعی و فتنههای گوناگون گوهری بسيار گرانبهاست...
================ |
ارغوان، جام عقيقی، به سمن خواهد داد / چشم نرگس به شقايق نگران خواهد شد....
بیانیه «پشتيبانان سکولار جنبش سبز ايران» که نویسنده این سطور نیز از امضا کنندگان آن می باشد، بیان نظرات امضا کنندگان در رابطه با یک نظام دمکراتیک است، که می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه ای عادلانه و مدرن، در قرن کنونی باشد و نه خواسته های حداقلی ما در شرایط حاضر. اکنون ما وظیفه داریم که راه های ممکن برای رسیدن به این خواسته ها را نیز پیشنهاد نمائیم. ارائه پیشنهادات از سوی همه نیروهای شرکت کننده در جنبش سبز، زمینه را برای گفتمان سازنده برای یافتن راه کارهای مشترک و همکاری موثرتر هموار خواهد نمود. >>>
تمامیت ارضی، رمزاتحاد فرزندان «ملت حاکم» توضيح سردبير سکولاريسم نو: حق اين بود که اين مطلب کوتاه را منتشر نکنيم؛ چرا که نه تنها مبنای منطقی آن سست است و فقط حکايت از نوعی «نا اميدی مزمن» برای اصلاح وضعيت اقوام مختلف ساکن ايران می کند، بلکه از لحاظ کاربرد الفاظ سياسی و مفروضاتی که در اين کار وجود دارد نيز نهايت بی اعتنائی به زبان علمی صورت گرفته است. مطابق رسم بين المللی، در درون هر مرز سياسی فقط يک «ملت» زندگی می کند و بديهی است که چنين ملتی می تواند از اقوام، فرهنگ ها، مذاهب و زبان های مختلفی ترکيیب شده باشد. هنگامی هم که در زبان نهادها و کنوانسيون های بين المللی از «کشورهای کثيرالمله» نام برده می شود اشاره به جمعی از کشورها است که قبلاً مستقل بوده و سپس ـ از راه های مختلفی ـ به لحاظ سياسی يکی شده اند. اتحاد جماهير شوروی يک کشور «کثيرالملله» بود. اما مناطق مختلف ايران هرگز از «کشور» های مستقل بوجود نيامده اند که اکنون از «مليت ها» ی ايرانی نام ببريم و يک «ملت اختراعی» به نام «ملت حاکم» (که «ملت فارس» هم نام دارد) را هم مسئوول جور و ستم بر ساير «ملل» کنيم.... >>>
آیندهء ایران به نظر من روشن است. جمهوری اسلامی شکست خورده است. چیزی که جای آنرا خواهد گرفت یا یک سیستم خشن نظامی سختی خواهد بود که دورانش خیلی کوتاه خواهد بود یا اینکه می رود به طرف جدائی دین و مذهب از حکومت. به نظر من ایران به احتمال قوی به طرف لائیسیته خواهد رفت... اگر اپوزیسیون خارج یکصدا بشود و یک گفتمان داشته باشد بهترین کمک را به هموطنان داخل ایران می کند. علاوه بر این هر ایرانی در هر شهری می تواند خواست های هموطنانش را به هر صورتی که می تواند به گوش افراد سیاسی خارجی یا افکار عمومی برساند. این امر خیلی موثر خواهد بود در تصمیم گیری افراد سرکار در کشورهای آزاد در مقابل جمهوری اسلامی. >>>
صفحهء گمشده ای از تذکرة الاولياء یکی از سایت های مقدس برادران، ذکر خیری کرده بود از آیت الله فقید، ُمخبّط الاسلام والمسلمین، حاج آقا صادق خلخالی (ل)؛ با یادآوری این سوء پیشینه که وی "از روزهای نخست انقلاب در کنار امام (ره) بود و در 24 بهمن 57 با حکم ایشان به عنوان حاکم شرع دادگاه های انقلاب اسلامی منصوب شد"... فدوی برای جبران مافات و کمبودهای گزارش سايت مقدس مزبور بد نمی داند که شما خوانندگان ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل نیز، روایت او را نيز پیرامون این عالم ربانی، اوثق و اعدل، حَشَره اللهَ مَعَ الموالیة المُطهّرین، رضوان الله علیهم اجمعین، به شرح زیر بخوانید... >>>
غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس هفتم و نماینده مردم تهران، در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که پرسید برخی جریان ها قصد دارند راهپیمایی 22 بهمن امسال را به حاشیه ببرند ، توصیه شما به جریانات سیاسی چیست، تصریح کرد: «ماهیت این جریان ها برای همه مشخص است و جز اینکه مردم فاصله بیشتری با عوامل فتنه بگیرند و عده ای جمع شوند و خوش باشند چیز دیگری عاید این جریان نمی شود. از 22 بهمن امسال چیزی عاید جریان فتنه نخواهد شد و این جریان همان سودی که از روز قدس، 13 آبان، 16 آذر و روز عاشورا برد از 22 بهمن نیز خواهد برد... این تحرکات در مقابل اقیانوس ملت به جایی نخواهد رسید و مردم نگران حاشیه های مراسم 22 بهمن نباشند... اين مسئله دولت نیست مسئله این است که یک عده مقابل ملت ایستاده اند و تکلیف روشن است. دولت های بیگانه هم بدانند مداخله آنان در امور ایران تاوانی دارد که باید این تاوان را بپذیرند... ما حرفمان روشن است ایران قصد استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته ای دارد و ما با مبادله اورانیوم اورانیوم 20 درصدی موافقت کرده ایم اما چون عهد شکنی دولت های اروپایی را مشاهده کرده ایم شرایطی گذاشته ایم که مبادا اورانیوم 3.5 درصد از دست برود و آنها نیز اورانیوم 20 درصدی به ایران ندهند... غربی ها هیچ دلیلی را برای فشار بیشتر به ایران ندارند به فرض چند تحریم علیه ایران وضع شود اما این ملت حقوق خود را از دست نخواهد داد چون طرفین وجاهت بین المللی ندارند و ملتی که بخواهد حق خود را بگیرند هیچ دولتی مانعش نمی شود».
پرچم شير و خورشيد در مراسم رسمی تشييع يکی از رهبران حرب پان ايرانيست سايت « وبلاگ ايران » ـ روز چهارشنبه 30 دی ماه 1388 مراسم خاکسپاری ابراهیم میرانی، از اعضای شورای عالی رهبری حزب پان ایرانیست، در اهواز برگزار گردید. این آیین از ساعت 9 بامداد از خانه مسکونی ايشان با نوای ساز و دهل بختیاری (ویژه سوگواری) در منطقهء کیانپارس اهواز آغاز گردید و تا بهشت زهرای اهواز ادامه داشت. قبرستان اهواز در آن روز بارانی از میهن پرستان پان ایرانیستی که از جای جای خوزستان و ایران گرد آمده بودند پر شده بود. تشریفات قبل از دفن از سوی یکی از ايرانيان عرب زبان خوزستان و در برابر پیکر خفته در درفش شیر و خورشید ابراهيم ميرانی انجام شد.
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 777 ـ شنبه 3 بهمن 1388 ـ 23 ژانويه 2010
ء دفترسیاسی حزب دمکرات کردستان ایران
در رابطه با بیانیهء حامیان سکولار جنبش سبز ایران
شماره 776 ـ جمعه 2 بهمن 1388 ـ 22 ژانويه 2010
آيا قطار به انتهای تونل نزديک می شود؟ جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
بیانیهء دومين گروه خواستار جدائی حکومت از مذهب
روايتي از ديدار پوتين با خامنه ای مهدي صفري، سفير اسبق ايران در لندن
شماره 775 ـ پنج شنبه 1 بهمن 1388 ـ 21 ژانويه 2010
تفاوت و ارتباط بين خواست و گفتمان در جنبش های اجتماعی
ریال ایران تنها از واحد پول سائوتام و ویتنام با ارزش تر است
شماره 774 ـ چهار شنبه 30 دی 1388 ـ 20 ژانويه 2010
اصلاحاتی كه ما میگوییم از رواج سکولاریسم در جامعه جلوگیری میكند
موهای زنان پیاده نظام دشمن اند
نباید با ازدواج مجدد مغرضانه برخورد شود منيژهء نوبخت ـ الهام امين زاده ـ مريم بهروزی
شماره 773 ـ سه شنبه 29 دی 1388 ـ 19 ژانويه 2010
روزنامهء صبح
اولين همايش ِ «خودجوش ِ» حاميان رئيسجمهور در پشت درهاي بسته تالار كشور
|
================ ================ ================
================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |