|
||
درباره سکولاريسم | دربارۀ ما | تماس | سال سوم ـ شماره 824 ـ جمعه 20 اسفند 1388 ـ 12 مارس 2010 | کوتاه و گويا | English Section آرشيو صفحه اول | فهرست کليهء مقالات | اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود | جستجو | فيلترشکن | کتابخانه |
||
ترديدی نيست که گروه ها و انجمنهای فعال خارج از کشور تا کنون با آکسيون های خويش در شناساندن جنبش مردم ايران به جهانيان و افشای نقض حقوق بشر توسط سردمداران جمهوری اسلامی، نقش شايسته ای ايفا نموده اند. اما تنها با ايجاد و تقويت شبکه ای متحد از گروه ها و انجمن ها، رسانه ها و همه مبارزان خارج از کشورو جلب حمايت نهادهای مدنی و دولتی کشورهای جهان، می توان با ترفندهای حکومتگران جمهوری اسلامی در عرصه بين المللی، مقابله کرده و در کارزار صعب و سخت و سرنوشت ساز داخل کشور، جنبش سبز را به طور مؤثر همراهی و تقويت نمود. بديهی است که گروه ها، انجمنها و سازمان های سازنده اين شبکه جهانی، برای کار مشترک خويش نيازمند پايه و اساس واصولی می باشند. بخشی از اين اصول و همه جزئيات آن نه در ابتدا ، بلکه بتدريج و در روند کار مشترک شکل ميگيرند. >>>
فعالان سياسی چهار گروه امد. اما تو، هم وطن، متعلق به گروه اول که هدفش یافتن پرستیژ در جامعه است و برای دستیابی به قدرت از همه و همه چیز استفاده ابزاری می کند، نیستی. تو متعلق به گروه دوم که تابع حزب پول است و در چهار چوب مشخصی فعالیت می کند هم نمی توانی قرار بگیری. تو از حکومت دینی گروه سوم، که تبعیض جنسی، مذهبی و نژادی، فساد، فقر و استبداد را بیش از پیش در جامعه رایج نموده است هم بیزاری. تو، هم وطن، خود را در گروه چهام می بینی. تو به آیندهء ایران و به آیندگانش می اندیشی. تو به ایرانی از آن همه فکر می کنی... >>>
ضرورت ترکیب اعتراضات سراسری و متمرکز تجربه 22 بهمن امسال نقاط ضعف جنبش ضداستبدادی را با وضوح بیشتری به نمایش گذاشت. سخنان و گفتگوها ی موسوی و کروبی وخاتمی پس از 22 بهمن نشان داد که که آن ها چیزی از درس های تجربه 22 بهمن فرانگرفته اند. چراکه با وجود اذعان آشکار و یا تلویحی به مصادره شدن "حضور گسترده سبزها" توسط رژیم، نتوانستند راهی برای عدم تکرار و تضمین آن ارائه دهند، به جز درخواست صدور اجازه یک راه پیمائی مستقل و یا برگزاری رفراندوم برای حذف نظارت استصوابی! یعنی که دخیل بستن به یک امر محال. مگر در طی 9 ماه گذشته، جنبش با اخذ مجوز حرکت کرده بود که اکنون نیز در انتظار اخذ مجوز معطل بماند؟ بی شک اگر چنین بود اصلاً جنبشی وجود نداشت که امروز موضوع مناقشه و چانه زنی باشد. بهرحال این یعنی یک سترونی آشکار که ریشه در نگرانی از رادیکالیزه شدن مطالبات مردم و فراتر رفتن آن ها از محدوده های نظام فوق ارتجاعی ولایت فقیه و همچنین در فشار سیستماتیک جناح حاکم به این "رهبران نمادین" دارد. >>>
از چهارشنبه سوری تا سیزده بدر
روزها و مراسم فرهنگی و سُنتی ایرانیان، نیازی به چالشگری ندارند. این روزها بیانگر فرهنگ و تمدن باستانی ما هستند و سرگذشت و داستان دیگری را در خود نهفته دارند. چهارشنبهسوری یکی از این روزهاست. نیازی نیست که در باره این روز و مراسم آتشبازی آن بحث کرد. همین که بدانیم از این روز، وداع کردن با سالی که به پایان میرسد، آغاز میشود و همگی به استقبال نوروز میرویم کافیست. چهارشنبهسوری روز قدرت دوباره گرفتن درون انسان است. زردی روح را به حرارت آتش سپردن و سُرخی و نیروی آتش را در خود جلوه و پناه دادن؛ اينها از ویژگیهای این روز باستانی ست. در این روز همان باید کرد که نیاکان ما میکردند و آیندگانمان خواهد کرد، جشن گرفتن! شادی کردن، از طبیعت و با طبیعت بودن. چهارشنبهسوری روز خانواده است. روزی ست که با خانواده خود هستیم و در پناه خانواده به خود نگاهی دوباره میکنیم. در این روز هر فردی (شهروندی) با خود همان کاری را میکند که کانت فیلسوف اروپای توصیه کرده است: بازنگری و یا خانهتکانی اندیشه. چهارشنبه سوری را نمیتوان سبز کرد، چون این روز وظیفهء والاتری را در فرهنگ ایران به خود اختصاص داده است. "آزادی انسان"، "شناخت خویشتن"، "رابطهء انسان و طبیعت". نوروز امسال هم مانند همیشه سبز خواهد بود. شاید امسال سفره هفت سین احتیاجی به کُل هفت سین نداشته باشد، آیا خودمان یک سبز شده نیستیم؟ آیا ما در این سفره هفت سین جایگاهی نداریم؟ نوروز را امسال باید با شکوهتر جشن گرفت. آرزوهایمان برای سال در پیش رو اگر یکی نیست حداقل در موازات هم قرار دارند. باز هم آزادی و سربلندی و رفاه اجتماعی، خواست همگانی ما شده است. نوروز امسال شتابان به دیدار هم خواهیم رفت. گفتگوهای دوستانه بهترین راهِ برای به توافق رسیدن است. تبادل نظر، همدردی و همیاری ما را به هم نزدیکتر خواهد کرد. بهترین مبارزه در نوروز، نوروز شدن است. در دوازده فروردین با نیروئی که آتش چهارشبنهسوری به ما داده ایت به همراه محبت و بخشش نوروزی متحد و هم صدا خواهیم شد. دوازده فروردین مبارزه خیابانی را در سال نو شروعی دوباره خواهیم کرد. چگونگی مبارزه را هر کسی، به اختيار خود و برای خود برنامهریزی میکند. منتظر کسی نباید ماند، باید رفت و در میان مردم بود. ما به با هم بودن عادت کردهایم و چه عادت زیبا و پسندیدهای ست در کنار هم بودن. در سیزده بدر دوباره با طبیعت و خانواده خود خواهیم بود و شادی کنان آرزوهای خود را در سبزی طبیعت گره میزنیم و فریاد میکشیم. ایران، ایران و باز هم ایران.
ایمیلم را که باز می کنم، چند تا پیام می پرند گوشه صفحه. آرام و موذی. مثل تلفنی می ماند که ندانی آنورش کیست وچه خبراست. "بهزاد مهرانی، روزنامه نگار ، وبلاگ نویس وفعال حقوق بشر در ایران بازداشت شد" بهزاد؟ بهزاد مهرانی مهربان؟ که همیشه مرا با دکتر... اشتباه می گرفت. دهانم تلخ می شود. سیگاری می گیرانم. از خودم سوال کنم : مگر بهزاد چه کرده است؟ سوالم مزخرف بنظرم می رسد. این روزها هیچ کاری به دلیل نیازی ندارد. من هم نمی دانم بهزاد چند ساله بود که ناگهان پیر شد. احتمالا حالا دیگر توتم پرستی را درست روخوانی می کند و خیلی از معانی اش را می فهمد. کاش می دیدمش و از او می پرسیدم: هنوز هم بهناز،خواهرش دو سال از او کوچکتر است یا نه؟ او که هیچ وقت سیاست را دوست نداشت... ادبیات و فلسفه می بلعید. زندان که باشد دل مویه هایش را از سر خواهد گرفت. می دانم. یا شاید در خاطراتش شبگردی کند. احتمالا هدایت، خاکسار، درویشیان و بهرنگی مرور می کند در ذهنش؛ اگر ذهنی برایش بگذارند. ابوالفضل عابدینی، محبوبه کرمی، و حسام فیروزی را هم گرفته اند. به همان دلیل بی دلیلی که مهران را بازداشت کرده اند. می توانم بهزاد را تصورش کنم. در سلول انفرادی که اشعار مولانا را زمزمه می کند. یا شایدبه روح شریف پدرش می اندیشد. شاید هم به اندیشه های بارت و فوکو و آلتوسر و لوکاچ و هگل و مارکس ناخنکی می زند. زندانی شدن، این روزها، افتخار است اما اعتبار نیست. عید دارد از راه می رسد. منتظزتان می مانیم عزيزان تا مثل سبزهء سال تحویل از زندان جوانه بزنید و بیائید بیرون. دانه که برای رشد زجر نمی کشد. بهزاد مهرانی، یکی بود که یکی نبود. (تهران هیجده اسفند هزار و سیصد و هشتاد و هشت)
دریغا که دنیا، و آن حاجی بازاری فیلم دنیا، این روزها با ملت غریب افتاده و سخت مشغول دولت اند. محمدرضا شریفی نیا در مراسم جشن و دعای دولت جلودار است و هدیه تهرانی هم با مشائی، رییس سابق و غارتگر سازمان میراث فرهنگی این دولت، در مراسم نمایشگاه؛ دولتی که اگر دولت بود حداقل به پاس تردید یک ملت یک بار هم که شده دولتمدارانش کلاه از سر بر می داشتند و به نشان احترام و با او حرفی غیر از خس و خاشاک و بزعاله و گوساله می زدند. >>>
(با ادبيات امت انقلابی آشنا شويد) ساندیسهای جمهوری اسلامی الكل ندارد كه صد دلار آب بخورد. از شیر مادر حلالتر است. صد و پنجاه تومان است كه مش رجب ده تایش را میفروشد هزار تومان. سران فتنه، كوكاكولا میخورند كه گازش اشكآور است و اشك كودكان فلسطینی را درمیآورد. نتانیاهو با سران فتنه است، فتحی شقاقی شهید با ما. علی عبدالله صالح با سران فتنه است، سید حسن نصرالله با ماست. چشم اسرائیل كور، حكومت به ما تیتاپ هم داد. من روزهام را با همین تیتاپ باز كردم. خاك بر سر شما كه به جای گوشت «بزغاله و گوساله»، گوشت خوك را میخورید. دانشمندان میگویند گوشت خوك، آدم را خرف میكند. بنازم انقلاب اسلامی را كه با ساندیس و تیتاپ و هوندا صد و بيست و پنج، و اتوبوس، دهنكجی كرده به تمام دنیای غرب. آمریكا حریف ساندیس ما نمیشود... >>>
مصاحبه با یکی از اتوبوس های شرکت کننده در مراسم 22 بهمن
من تقریبا یه پونصد صد نفری آوردم. البته واسه اینکه در این راه دراز صدمه ای به مسافرین عزیز که همگی از بسیجیا و فدائیان آقا هستند نرسه سعی کردیم بیشتر از نصف ظرفیت سوار نکنیم. یعنی در واقع از مرکز دستور داشتیم که رو هر دوتا صندلی یه نفر بشینه که راحت باشه و بتونه ساندیس و ساندویچ شم رو بذاره کنارش و راحت بخوره و بخوابه که یه وقت خدا نکرده خاطره بدی از این سفر عبادی سیاسی پیدا نکنه که دفعه دیگه نیاد. و گرنه اگه همه صندلیا رو پر می کردم طبق حسابای رهبر کولر دار اقلن اش می شد پنج هزار نفر. البته چون فکر می کردیم تهرونیا توی این هوای سرد حالشو نداشته باشن بیان بیرون، برادران نیروی قطاری و طیاره ای هم امت همیشه در صحنه رو از شهرها و راه های دور آوردن که امیدوارم در این دنیا ولی فقیه چار در موتور عقب و در اون دنیا هم امام خمینی دولوکس، رامت حرکاته ازشون راضی باشه و همیشه باکشون پر و بادشون تنظیم باشه. >>>
جمهوری اسلامی
بزرگ ترين نمونه دموکراسی غيرسکولار است!
به
گزارش خبرگزاری ايسنا، محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوهء قضائيه،
در سخنانی اظهار کرده است که: «امروز جمهوری اسلامی کشور قدرتمند منطقه و
دارای پيشرفتهای وسيع علمی و تکنولوژيک است؛ از اين رو چشم حسودان و دشمنان
ما خيره شده است... و اگر از بنده بپرسيد که بزرگترين سرمايه ما بعد از
پيروزی انقلاب اسلامی چيست میگويم محصول انقلاب اسلامی تجربه تاريخی است که
ملت ما در آن وارد شد؛ يعنی بنای يک نظام مدنی و سياسی بر اساس دين اسلام،
اين بزرگترين کاری است که ما انجام دادهايم... اين کار ابعادی فراتر از
ايران داشته و آثار بسيار مهمی در سطح جهان دارد...
|
تابلوی چهارشنبه سوری در کاخ چهلستون اصفهان پل مفقودی بين خواست ها و شعارهاوضعيتی را مجسم کنيم که تخته سنگ بزرگی از کوه کنده شده و بوسط جاده پرتاب می شود و راه را از هر دو سو می بندد. اين راهبندان در مسافران و روندگان واکنش های گوناگونی را بر می انگيزد اما طولی نمی کشد که آنها متوجه مقصد مشترکی در بين خود می شوند و آن اينکه بايد دست به دست هم داده و اين تخته سنگ را از جاده خارج کنند تا راه باز شود و آنها بتواند سفر خود را بسوی مقاصد خويش ادامه دهند... >>>
آقای خاتمی! توهم رهبری در خارج از کشور را از سر به در کنید! آقای خاتمی، اگر چه BBC و VOA در طی این سال ها از شما و اصلاح طلبان حکومتی به تمامی حمایت و پشتیبانی کرده اند ولی این را بدانید که به رغم قدرت رسانه ای و تبلیغاتی این دو رسانهء بین المللی، به دلیل آگاهی بسیار بالای مردم، دیگر حمایت های گستردهء خارجی، و خاصه "انگلیسی"، قادر نخواهد بود که شما را این بار به عنوان رهبر مخالفین در خارج از کشور حمایت کند، کما اینکه نتوانستند با تمامی امکانات مالی و رسانه ای در طول ماه های گذشته نمایندگان شما در انگلیس و امریکا را به مردم تحمیل کنند. >>>
پاسخی به دعوت سفیر حکومت اسلامی در پاریس جناب آقای سفیر! مملکتداری در دنیای امروز و هر روز، دانش می خواهد؛ شجاعت و صداقت لازم دارد؛ ایمان راستین به آزادی و حق مسلم ملت ها را می خواهد؛ رأی مردم و قانون منبعث از ارداۀ ملت را می طلبد. و کدام از این خصیصه ها را در حکومتگران کنونی ایران می بینید؟! کشورداری از لولۀ تفنگ بیرون نمی آید؛ و این هنر با زندان و شکنجه، تیرباران، تهمت و دروغ، اعدام و خونریزی، فتوا و دستاربندی مسافتی بس گران دارد. ملت ایران، سفیه و دیوانه، کودک و محجور نیست که نیاز به قیم و ولی داشته باشد! و تحمیق و تحمیل را نمی پذیرد. >>>
يادداشت سرگشاده ای به آقای شهريار آهی با درود به شهریار عزیز. برنامه شما در تفسیر خبر صدای امریکا با آقای چالنگی مرا جداً شوکه کرد. شما از خانم زهرا رهنورد بعنوان الگوئی برای زنان ایران ياد کردید و شجاعت و فداکاری ایشان را تحسین کردید و از ما زنان ایرانی نیز خواستید که از ایشان یاد بگیریم. جل الخالق که سی سال فرهنگ این خواهرزینب ها را بزور چوب و چماق به زنان ایران تحمیل کردند و حالا شما، با ادعای باور به سکولاریزم، این خاله زهراهای دیروز و اصلاح طلبان سبز امروز را برای ما اسطوره می کنید و آنها را برخ زنان قهرمان ایراني می کشید که از هرچی زهراست منزجرند. این مصاحبه بتاریخ ششم مارس در آرشیو صدای آمريکا موجود است. یکبار دیگر خودتان گوش کنید. سیاست بازی بهر قیمتی جایز نیست. شما این امتیاز را از چه باب به زهرا خانم دادید؟ ایشان چنین اعتباری را از جنبش زنان در ایران و خارج نگرفت ولی از شما گرفت. روز هشت مارس در ایران ايشان توانست تنها ده ـ پانزده نفراعضای کمیسیون زنان حزب مشارکت را دور خودش جمع کند. حتی در مراسم هشتم مارس آنان سیمین بهبهانی شرکت نکرد کافي است (به این گزارش توجه کنید>>>) شما حتی ازجناح هائی درحکومت صحبت کردید که دارای «قرائت نادرست» ازدین اسلام هستند. لطفا بگويید آن جناحی که دارای «قرائت درست» است کدام جناح است و، پس از چرخش سیاسی صورت گرفتهء امروز، شما به کدام قرائت تعلق دارید؟ ضمنا گفتید که ازاول انقلاب هم آنطور نشد که قرار بود بشود، بلکه تعابیر و قرائت غلط ازاسلام کار را به اینجا کشانید؛ که در همانجا آقای چالنگی بدرستی به بازرگان اشاره کرد که از قضا نه روحانی بود و نه افراط گرا ولی مسلمان بود و به خط امام و رهروان او تعلق داشت و خود شعار «یا روسری، یا توسری» را تکرار کرد. شهریار گرامی! این چرخش صد و هشتاد درجه را چگونه تعبیر کنيم؟ و از چه باب این چرخش مهیا شد؟ انشا الله که خير باشد! با مهرو دوستی، ویکتوریا آزاد.
سور به معناى ميهمانى و جشن مى باشد و اما چرا چهارشنبه سورى و چرا آتش برافروختن و چرا از روى آتش پريدن؟ بر اساس سروده هاى پيروز پارسى (حكيم فردوسى)، سياوش فرزند كاووس شاه، در هفت سالگى مادر را از دست مى دهد. پادشاه همسر ديگر را برمى گزيند، سودابه كه زنى زيبا و هوسباز بود عاشق سياوش مى شود: (يكى روز كاووس كى با پسر/ نشسته كه سودابه آمد ز در // ز نـاگـاه روى سياوش بديد / پر انديشه گشت و دلش بر دميد // ز عشق رخ او قرارش نماند / همه مهر اندر دل آتش نشاند). سودابه در انديشه بود تا به گونه اى سياوش را به كاخ خويش بكشاند، دختر زيبا و جوان خود را بهانهء حضور سياوش كرده و او را فرا خواند: (كه بايد كه رنجه كنى پاى خويش / نمائى مرا سرو بالاى خويش // بياراسته خويش چون نوبهار / بگردش هم از ماهرويان هزار). آنگاه كه سودابه سياوش را در كاخ خويش يافت به او گفت: ـ(هر آنكس كه از دور بيند ترا / شود بيهش و برگزيند ترا // زمن هر چه خواهى، همه كام تو / بر آرم، نپيچم سر از دام تو // من اينك به پيش تو افتاده ام/ تن و جان شيرين ترا داده ام). سودابه پس از اين كه از مهر و عشق خود به سياوش مى گويد و همزمان به او نزديك مى شود. ناگاه او را در آغوش كشيده و مى بوسد: (سرش تنگ بگرفت و يك بوسه داد / همانا كه از شرم ناورد ياد // رخان سياوش چو خون شد ز شرم / بياراست مژگان به خوناب گرم // چنين گفت با دل كه از كار ديو / مرا دور داراد كيوان خديو // نه من با پدر بى وفائى كنم / نه با اهرمن آشنائى كنم). سياوش خشمناك از جاى برخاسته و عزم خروج از كاخ سودابه را كرد. سودابه كه از برملا شدن واقعه بيم داشت داد و فرياد كرد و، درست بسان افسانهء يوسف و زليخا، دامن پاره كرده و گناه را به سياوش متوجه كرد. در پى جار و جنجال سودابه، كيكاووس پادشاه ايران از جريان آگاه شده و از سياوش توضيح خواست. سياوش به پدر گفت كه پاكدامن است و براى اثبات آن آماده است تا از تونل و راهرو آتش عبور كند. سياوش گفت اگر من گناهكار باشم در آتش خواهم سوخت و اگر پاكدامن باشم از آتش عبور خواهم كرد: (سياوش بيامد به پيش پدر / يكى خود و زرين نهاده به سر // سياوش بدو گفت انده مدار / كزين سان بود گردش روزگار // سياوش سپه را بدانسان بتاخت / تو گفتى كه اسبش بر آتش بساخت // ز آتش برون آمد آزاد مرد / لبان پر ز خنده برخ همچو ورد // چو بخشايش پاك يزدان بود / دم آتش و باد يكسان بود // سواران لشكر برانگيختند / همه دشت پيشش درم ريختند). اين اتفاق و آزمايش عبور از آتش در بهرام شيد (سه شنبه) آخر سال روى داده بود و از چهارشنبه تا ناهيد شيد (جمعه يا آدينه) جشن ملى اعلام شد و در سراسر كشور پهناور ايران به فرمان كيكاووس سورچرانى و شادمانى برقرار شد. و از آن پس به ياد عبور سرفرازانه سياوش از آتش همواره ايرانيان واپسين شبانهء بهرام شيد (سه شنبه شب) را به ياد سياوش و پاكى او با پريدن از روى آتش جشن مى گيرند.
مروری بر جنبش آزادی خواهی مردم ایران در سال 88 جنبش دمکراسی خواه و سکولار ایران، به رغم تحت فشار بودن در میان دو نیروی خشونت طلب، راه خود را طی نمود. از یکسو جناح نظامی – امنیتی حاکم و از سوی دیگر فرقه خشونت پروری که در موضع مخالف با حاکمیت در عمل آلت دست حکومتگران برای سرکوب مبارزان گرديده و بسیاری از پرونده سازی های مبارزان در پرتو توهم وابستگی به این فرقه شکل گرفت. با وجود این همه جنبش دمکراسی طلب توانست بطور مسالمت آمیز خواست های خود را به گوش دنیا برساند و اوج این مهم در برپایی تظاهراتی نظیر روز ایران (قدس سابق) 16 آذر و ششم دی (عاشورا) که همه جناح های حکومت را به وحشت افکند نمودار شد، به گونه ای که از فردای تظاهرات 6 دی شايبه ي سازش جناح هاي حكومت مطرح شد. از یک سو هیات حاکمه بازداشت رهبران احزاب و فعالان مدنی را در گسترده ترین تهدیدات پس از انتخابات آغاز نمود و در دیگرسوی آهنگ عقب نشینی در پیام های رهبران رفرمیست خود را نمایاند. >>>
در آن دیار که طوطی کم از ذغن باشد... در مشهد وقتی «شکرالله مشکین فام» اسیر چماقداری شد و خونش را بر زمین ریختند، دکتر صمیمی (با اینکه از هیچ گروه و سازمانی هواداری نمیکرد)، با استادان و دانشجویان مبارز، در صف اول تظاهرات به خیابان آمد و فریاد اعتراض سر داد. آن روز سلاخان، ساطور بدستان و کسانی که شاید به دروغ میگفتند «ما قصابان حزب اللهی هستیم» ــ با کاردهای بزرگ و ساطور و با لباس قصابی، دور و بر دانشگاه میدویدند و با صدای بلند داد میزدند: حزب فقط حزب الله... رهبر فقط روح الله... آنان به استاد بزرگ فیزیک ایران هم رحم نکردند و او زخمی شد و زیر دست و پا افتاد. >>>
نقطه نهايي ديپلماسي ايران بر پايهء حكومت جهاني است سايت روزنامهء اطلاعات ـ به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد روز چهارشنبه در جلسه هيات دولت و سفرا و روساي نمايندگيهاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور با بيان اين مطلب به تصويب و تبيين مباني سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران پرداخت و اظهار داشت: توحيد اولين اصل انديشه و مكتب ملت ايران است. يعني اساس حاكميت متعلق به خداوند متعال است. وي افزود: در سياست خارجي، صداقت، عدالت و احترام به آحاد انسانها بايد مورد توجه جدي باشد. جمهوري اسلامي اقدامي را حتي براي دشمنان خود برخلاف عدالت انجام نميدهد. رئيسجمهوري با رد هرگونه كينهجويي مردم ايران نسبت به مردم آمريكا پيروي از خط نوراني امامت و ولايت را يكي از مهمترين مباني سياست خارجي كشورمان دانست و اظهار داشت: نظام سرمايه داري و مادي، ملتها را به پرستش بت سرمايه داري و پذيرش فرمانروايي خود در دنيا دعوت ميكند و در مقابل ملت ايران بشريت را به خط نجات بخش امامت و ولايت رهنمون ميسازد واين جزو مزيتهاي كشورمان است.
اندک اندک جمع مستان می رسندمسعود بهنوددر جنبش اعتراضی سبز نیز در این هفت ماه کسانی زبان قصه را ندانستند، از ظن خود یار این جنبش شدند، باور نکردند که این جنبشی است در داخل مجموعه جمهوری اسلامی با همه ضوابطش، به قصد پاک کردن بدعهدی ها و تندروی های دولت فعلی، برای در خواست زندگی بهتر و آزادتر، نه بیش از این. باور نکردند که کم اند آن ها که در ایران خیال تغییر نظام در سر می پزند، و ندانستند که اگر هم چنین خیالی در سرهائی باشد عبرت آموزی روزگار کار خود را کرده و همان ها هم معتقدند ابتدا بهترست چاه کنده شود بعد منار دزدیده. نفهمیدند که مردم ایران در صحنه واقعی با درد واقعی و شکنجه واقعی و تیر واقعی زندگی می کنند، با پول واقعی هر روز بی ارزش شونده خرید می کنند، بنابراین چنین نیست که گویا بازیگران یک نقش اند و خریداران تئوری هائی که هیچ کس ضامن اجرای آن نیست. >>>
گواهينامه تخصصي «ازدواج» براي خواستگاري اجباري ميشود! محسن زنگنه، رئيس سازمان جوانان استان تهران، با اشاره به افتتاح سامانه الكترونيك ازدواج با عنوان «ساج» در هفته آينده گفت: با راهاندازي سامانه الكترونيكي ازدواج، به جواناني كه اين دورهها را با موفقيت طي كنند، گواهينامه تخصصي «ازدواج» اعطا ميشود. وي متذكر شد: به دنبال اين هستيم كه تا دو سال آينده اگر پسري به خواستگاري دختري رفت، دخترخانم «به شرطي» جواب بدهد كه خواستگار اين دورهها را گذرانده باشد. وي با بيان اينكه اين گواهينامه به اين معناست كه جوانان الفباي زندگي را ميدانند و درك متقابل از يكديگر دارند، اظهار داشت: با توجه به برگزاري جشنواره مطلع عشق و فعالان ازدواج در آذر سال گذشته براساس پيشنهاد تعدادي از اساتيد به رئيسجمهور مبني بر اينكه در حوزه ازدواج جوانان نياز به آموزش وجود دارد و با توجه به اينكه طلاقهايي كه صورت ميگيرد و سازماني نيز متولي امر ازدواج نيست، اين نياز ديده شد. زنگنه در ادامه افزود: جوانان با اطلاعات بسيار اندك ازدواج ميكنند و آموزشهاي لازم را نميبينند بنابراين رئيسجمهور پيشنهاد داد كه همه دستگاهها و سازمان ملي جوانان متولي اين امر شوند؛ به اين ترتيب جرقه اين كار زده شد. وي با اشاره به اينكه چهل نفر از اساتيد برجسته كشور در حوزه مشاوره به عنوان اعضاي هيئت علمي اين سامانه انتخاب شدهاند، گفت: بيست و چهار و نيم ميليون جوان در كشور وجود دارد كه حدود سيزده ميليون جوان در سن ازدواج در كشور وجود دارد و با اين حجم جمعيتي ناگزير شديم تا از طريق آموزشهاي از راه دور برنامههايي را آغاز كنيم. زنگنه تصريح كرد: از اين تعداد همه ميتوانند در اين سامانه كه شبيه دانشگاه مجازي اقدام ميكند، ثبتنام كنند. وي همچنين تصريح كرد: اين سامانه آموزشي داراي سه دوره مختلف آموزشي قبل از ازدواج، مهارتهاي حين ازدواج و پس از ازدواج را شامل ميشود. زنگنه با اشاره به اينكه درصد طلاقهايي كه در دو سال اول زندگي صورت ميگيرد قابل ملاحظه هستند، تصريح كرد: اين دورهها ميتواند بسيار كارساز باشد و محدوديتي براي شركت افراد در اين دورهها وجود ندارد. وي همچنين اظهار داشت: در پايان هر هفته آزموني از متقاضيان گرفته ميشود و سپس پس از پايان دوره كه حدود سه ماه است، كساني كه موفق شوند گواهينامه معتبر دريافت ميكنند. رئيس سازمان جوانان استان تهران تأكيد كرد: به دنبال مدركگرايي نيستيم با توجه به اينكه در حال حاضر رشتههاي در زمينه خانواده در قالب دورههاي پودماني ارائه ميشود و افراد بعضاً به دنبال كسب مدرك هستند. وي ادامه داد: با ارائه اين دورهها به دنبال افزايش سطح اطلاعات جوانان در زمينه ازدواج هستيم.
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 822 سه شنبه 18 اسفند 1388 ـ 9 مارس 2010
به پيشنهاد بنياد ميراث پاسارگاد سال 1389 خورشيدی «سال محیط زیست و میراث طبیعی ایران»
نگاهي بر نظريات استاد جلال گنجه اي
شماره 820 و 821 ـ يکشنبه 16 و دوشنبه 17 اسفند 1388 ـ 7 و 8 مارس 2010
هشت مارس، فرصتی نيکو، برای همبستگی
رویارویی اسلام سیاسی و جنبش زنان در ایران
جنبش و تشکل های زنان در دوران انقلاب مشروطه
وای بر ملتی که مدرسهء دوشیزگان داشته باشد!
پروين و فروغ، دو تصوير از رنج و طغيان زن ايرانى
دربارهء انقلاب، زنان و راه های حل بحران ويدئوی گفتگو با فائزهء رفسنجانی
مدیریت زنان در جامعه یک باور غربی تزریق شده به ایران است زهرا شرف الدین، عضو مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
جلال گنجه ای و «درک حضور دیگران»
شماره 818 و 819 ـ جمعه 14 و شنبه 15 اسفند 1388 ـ 5 و 6 مارس 2010
جمهوری اسلامی سکولار را «خدا هم نافريد!» جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
راه دشوار حقوق بشر میان خط کشیهای فکریناصرکاخساز
تنها رویکردِ باقیمانده: برکناری قطعی نظام جمهوری اسلامی
اصل 27 قانون اساسی: «حق اعتراض» ملت علیه دولت
اخم غرب و لبخند شرق در اقتصاد ايران! عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس اتاق بازرگانی کشور
بيانيهء مجلس خبرگان نظارت بر کارهای رهبری
«نقش علماء در تغییر نگرش و رشد فرهنگی جوانان» گزارشگر: جواد طباطبایی (از سرویس اخبار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(
«ندا آقا سلطان» يعنی «آقای رضا پهلوی باید برگردد!» مهدی کلهر، مشاور رسانه ای احمدی نژاد
|
خوانندگان گرامی سکولاريسم نو حتماً متوجه شده اند که اين نشريه اخيراً گهگاه بصورت «دو روزانه» منتشر شده است. ما اين آزمايش را برای يافتن راهی در جهت صرفه جوئی در وقت و انرژی، بدون اينکه از لحاظ کمی و کيفی کمبودی در نشريه پيش آيد، انجام داده و اکنون نتيجه گرفته ايم که می توان اين کار را بصورت مستمر انجام داد. لذا، از چهارشنبه نوزدهم اسفند، برابر با دهم مارس، اين نشريه فقط در روز های دوشنبه، چهارشنبه و جمعه منتشر می شود اما هر شماره تعداد بيشتری مقاله و عکس از شماره های روزانهء قبلی خواهد داشت. اين روش به گردانندگان نشريه اجازه می دهد تا وقت خود در فعاليت های ديگر مربوط به گسترش انديشهء مبتنی بر سکولاريسم نو نيز بکار برند. همينجا از همهء خوانندگان وفادار خود تشکر کرده و متوقعيم که با معرفی اين نشريه به ديگران ما را در راه رسيدن به اهدافی که بر آن واقفند بيش از پيش مدد نمايند.
آيا یوسف شريفی بجرم اين اعتراض اعدام می شود؟
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.
آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».
|
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |