|
||
|
||
دربارهء سکولاريسم | دربارهء ما | تماس | سال سوم ـ شماره 827 ـ جمعه 28 اسفند 1388 ـ 19 مارس 2010 | کوتاه و گويا | عکس و مکث آرشيو صفحه اول | فهرست کليهء مقالات | اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود | کتابخانه | عکس و کاريکاتورانتخابی |
||
در طول جنبش سبز بسیاری از نیروهای عرفیگرای مذهبی و غیر مذهبی از حمایت همه جانبه و نامشروط از موسوی و کروبی و خاتمی و به طور کلی اصلاح طلبان مذهبی خود داری و نیز با سخنان و مواضع برخی از نیروهای مذهبی داخل و خارج کشور مخالفت کردهاند. ریشهی این مخالفتها نگرانی از مصادرهی جنبش سبز توسط اسلامگرایان و نیروهای مذهبی باورمند به اسلام سیاسی و جمهوری اسلامی است؛ یعنی همان احساسی که نیروهای چپ، لیبرال و غیر مذهبی از مصادرهی همه جانبهی انقلاب پنجاه و هفت و اسلامی اعلام کردن آن و سپس انحصار قدرت پس از استقرار رژیم تازه داشتند. آیا این احساس در شرایط امروز زمینهای در واقعیت دارد؟ چگونه و با چه ملاکهایی می توان اسلامگرایان را از غیر اسلامگرایان مذهبی تشخیص داد؟ >>>
من "سکولاریسم سیاسی و فلسفی" را برای همین مطرح کردم که اگر هم به ظاهراختلافی هست، این اختلاف حل و معلوم شود ما به چه معنا سکولاریم و با دیگران همراستاییم و به چه معنا، سکولار نیستیم. اما مسئله ای که به ویژه در خارج از کشور پدید آمده، این است که بسیاری از کسانی که ادعای سکولار بودن می کنند، برحسب اعتقادات هم سکولارند؛ یعنی اعتقادی به معنویت و دیانت ندارند. البته آنان مختارند که چنین باشند، اما وقتی فقط اینها مدافع سکولاریسم می شوند، سکولاریسم برای جامعه ایرانی معنای وحشتناکی پیدا می کند. یعنی تصور می کنند دم زدن از سکولاریسم، مترادف است با دست کشیدن از اعتقاد و دیانت. این خطا و توهم را باید تصحیح کرد. >>>
آقای دکتر سروش، یکبار دیگر بروید کتاب توضیح المسایل مراجع را بخوانید، بعد نگاهی به جامعه ایران بیاندازید و ببیند که در اثر عمل به این کتاب های مسخره، چه بر سر مردم ایران آمده است. بعد کلاه خود را قاضی کنید و ببیند که این دفاع شما از فقه، منصفانه است؟! فرموده اید که باید اجتهاد کرد و فقه را با اخلاق اسلامی مناسبت بخشید. اولا این چه جور دینی است که اخلاقش با فقهش ناسازگار است؟! پس یکی از دو (اخلاق و فقه)، با اصل اسلام منافات دارند. دوماً، چه دلیلی دارد ما بخواهیم اجتهاد کنیم و این فقه را با اخلاق اسلامی مناسبت دهیم؟ زمانی که قانونی عقب افتاده و قدیمی و غیر انسانی شد، باید آنرا کنار گذاشت! اجتهاد و تلاش برای یک قانون غیر انسانی و عادلانه، چه لزومی دارد؟! >>>
به جای اينکه بپندارم اين مردم بي شمار برای بررسی حسابِ برابری ـ که هيچوقت با حسابِ حاکم جور در نمیآيد ـ به خيابان آمده اند، بايستی میدانستم که اين جمع، اندک اندک میبايستی گرد هم میآمده باشند: يعنی هيچگاه. و وقتی میشنيدم که میگويند: «مرگ بر ديکتاتور» نمیبايستی گوشم را جدی گرفته از ظن خود يار آنها میشدم و خيال میکردم که خيالِ خامِ دگرگونیِ نظامِ ديکتاتور پرور را در سر میپرورند و چيز ديگری جز نظم موجود میخواهند؛ که شما میگوييد نبايد بخواهند يا نمیتوانند بخواهند. چون باز هر چيز نظم و قاعدهای دارد و، به قول شما، اين جنبش چيزی نمیتواند باشد جز جنب و جوشی در داخل مجموعهی نظام جمهوری اسلامی به قصد جا بجا کردن چند مهره و نه بيش از اين. زبان ندانی باعث شد که هول شوم و اين هول شدن گول خوردن و گول شدن را در پی داشت. >>>
رژیمی که دیگر هیچ امیدی به داشتن مردم در کنار خود ندارد (به درستی میتوان گفت که هشتاد در صدی از مردم خواستار برچیده شدن جمهوری اسلامی هستند) روز به روز نظامیتر و به یک ارتش اشغالگر مانندهتر میشود. ارتشهای اشغالگر نمونههای بالای کنترل بی تسلط هستند. دار و دستهء خامنهای - احمدی نژاد و فرماندهی سپاه (جایگاه واقعی خامنهای در این ترکیب پیوسته پائینتر میآید) به یک دست زندانی و شکنجه میکنند و به یک دست دارائی کشور را به هوای دل خود به این و آن میبخشند. پشت سر آنها یک ساختار پیچیده امنیتی - نظامی است و روبرویشان توده بزرگ مردم خشمگین و کوهی از دشواریها که مانند سرریز آتشقشان پیوسته بالاتر میرود. >>>
مدعیان سیاست، گروهها و احزاب سیاسی، تا کنون بیش از آن کمکاری کردهاند که روی سر بلند کردن در برابر این مردم رنجدیده را داشته باشند. «سران جنبش سبز» نیز اگر هم توان و بنیهء راهبری داشته باشند، تا همان حد «اجرای بدون تنازل قانون اساسی» است که تازه در آستانهء آن در میمانند که با آن نیمه متناقض اش چه کنند؛ چرا که در صورت «اجرای بدون تنازل» باید آن نیمه هم اجرا شود! اگر تا خرداد 88 هر سخنی دربارهء خواستههای جامعهء ایران، از جمله مخالفت آنها با نظام جمهوری اسلامی، تلاش برای جدایی دین و دولت، شوق آزادی و دمکراسی، خیالپروری و آرمانگرایی و «غیرواقعی» به حساب میآمد، دست کم از آن تاریخ باید نشان داده شده باشد که همهء اینها واقعی بود. مدعیان سیاست، گروهها و نیروهای سیاسی، دیگر چه بهانهای دارند؟ >>>
دیشب، برنامهی «نگاه یک» با وزیر کار مصاحبه میکرد. چند دقیقه از برنامهاش را دیدم. داشت میگفت: «جلسهی "شورای عالی اشتغال" که برای تعیین دستمزد سال 89 برگزار شد یکی از افتخارات دولت و نظام بود چون نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت "عارفانه و عاشقانه" دور هم نشستند و حرف زدند و به نتیجه رسیدند و این در حالی است که در کشورهای غربی شرکای اجتماعی به دلیل "نگاه صنفیشان" بعد از کلی دعوا و بحث به نتیجه میرسند.» >>>
او میگفت درسهای گذشته را فراموش نکنیم. ما در جنایات حزب به اصطلاح ملی سوسیالیست کارگران آلمان (حزب نازی)، و کشتار بیگناهان مقصریم، همهء ما برای هیتلر کف زدیم و هورا کشیدیم. مار در آستین خودمان بود و از آنجا سرکشید و نیش زد... تا میآمدیم به خطرات اختناق اشاره کنیم داد و هوار راه میافتاد که امنیت ملی را زیر پا میگذاریم و بلندگوی دشمنان آلمان شده ایم و طرفدار کسانی هستیم که «قرارداد ورسای» را در سال 1919 به آلمان تحمیل کردند. برای بیگانگان خوراک تهیه میکنیم... در آغاز هیتلر اینگونه نبود، ما بادش کردیم و جار زدیم که او یک اعجوبه است، نابغه است، یک چیز دیگر است، نباشد همه چیز به هم میریزد، ما بودیم که ساعتها برایش کف زدیم و گفته هایش را همسنگ کلام پطرس و یوحنا گرفتیم. آیا کرور کرور مردم آلمان به او رأی ندادند؟ >>>
خانواده ی مهندس حشمت اله طبرزدی خواستار رسيدگی هرچه سريعتر به وضعيت وی هستند و از تمام مجامع حقوق بشر می خواهند مقابل اين اعمال وحشيانه ی رژيم مستبد جمهوری اسلامی تدبير عادلانه بينديشند. >>>
يک دنيا سخن در هشت دقيقه ويدئو
بقيه در ستون مقابل
|
هفت سين های ايرانی سرسری برگزيده نشده اند
سال 1388 اينگونه آغاز شد تا در به آتش کشيدن فتوای خامنه ای پايان گيرد
قدمت نوروز ـ كه روز اول سال است ـ سر به هزاره ها مي زند. مثلاً، بنا بر حسب سالشماری كه امروز زرتشتيان دارند سال 3748 آغاز مي شود، اما با در نظر گرفتن اينكه نوروز حتا از دين زرتشت هم قديمي تر است، چگونه می توان هزاره ها را از کهن سالی آن کاست و با هجرت محمد از مکه به مدینه قرین اش ساخت؟ اگر به تصاوير یازمانده در تخت جمشید، که مراسم نوروزی را نشان می دهند، از روی خرد و دقت، نگاهی بیندازیم، نمایندگان امپراتوری بزرگ پارس را می بينيم که با پیشکشی ها از پلکان های تخت جمشید بالا می روند. چه سندی مستندتر از اين پلکان ها وجود دارد که بتوان از روی آنها مراسم نوروزی را دست کم در دورهء هخامنشی تعیین کرد؟ >>> سال پسا اسلاميزم؟من، با احتياط تمام، که دلايلش را توضيح خواهم داد، ورود اصلاح طلبان دين باور را به قلمرو خواستاری حکومتی سکولار برای ايران خوش آمد می گويم و، بی آنکه وارد بحثی در مورد اينکه تک تک آنان تا چه حد در استقرار حکومت فعلی مذهبی در ايران نقش داشته و مؤثر بوده اند، و جايگاه آنان در ايران سکولار آينده کجا خواهد بود، و يا حتی «دليل» و «مشوق» آنان برای پيوستن علنی به اردوگاه سکولارها چيست، نشده و اقدام آنان برای اعلام موضع در راستای برحق دانستن خواست حکومت سکولار در ايران را قدمی مؤثر در راه رسيدن به يک مفاهمهء اصولی و يک گفتمان ملی ارزيابی می کنم، اما... >>>
تبريک به حضرت آيتالله العظمی خامنهای، دامت برکاته حضرت آيت الله العظمی خامنه ای، دامت برکاته؛ فرارسيدن نوروز باستانی را - که چشم نداريد آن را ببينيد و بدن تان کهير می زند از شنيدن اسم آن - به شما تبريک و تهنيت عرض می نمايم. می گويند اول هر سال جديد، بنشين دفترِ حسابْ کتابِ سال پيش را جلوی روی خودت باز کن و ببين چقدر سود کرده ای چقدر زيان. متاسفم که به عنوان کسی که سال ها در کار حساب و کتاب بوده ام و کار کردن با برنامه های اکسل و لوتوس را بلدم به اطلاع برسانم که دفترْ دستکِ جناب عالی ارقام قرمز وحشتناکی نشان می دهد، با کلی صفر که معلوم نيست ده تاست، بيست تاست، چند تاست، و به طور خلاصه طول و عرض اش از ضرر و زيان شرکت آی.بی.ام در دهه ی هشتاد ميلادی هم بيشتر است. شما با اين حکومتداری تان با عرض معذرت و پوزش، گند زديد به هر چه حکومتداری و بخصوص حکومتداریِ اسلامی و دينی، و من البته از اين بابت از شما متشکرم – و گمان می کنم جناب آقای دکتر نوری علا هم با تمامِ دشمنیِ تئوريکی که با شما دارند از شما متشکر باشند - چون کار کسانی را که سال ها گلو پاره می کردند که کار مُلک با دين و مذهب نمی گردد راحت کرديد و عملا نشان داديد که با دين و مذهب مملکت را نمی توان اداره کرد و اگر غير از اين بينديشيم چه بلايی بر سر ما خواهد آمد. من به نوبه ی خود از شما به خاطر اين روشنگری تشکر و قدردانی می کنم و اميدوارم آن قدر زنده باشيد که محصول بادی را که کاشته ايد بدرويد و لذت ببريد. سرتان سبز، افکار تان سبز، زبان تان سبز [با دو ابروی پر پشت که به علامت بدجنسی و شوخی بالا انداخته می شود]. ضمناً به عنوانِ تبصره ی تبريک عرض می شود من که برای پريدن از روی آتش چهارشنبه سوری هميشه تنبلی می کردم، امسال به خاطر نظر بسيار جامع و علمیِ شما در باره چهارشنبه سوری هر جا آتش[ديدم] از رويش [پريدم]. به حول و قوه ی الهی. (پيوند به پيام نوروزی دو سال پيش ف.م. سخن به خامنه ای >>>)
در جریان تدارکات تظاهرات دولتی 22 بهمن در خبرها آمده بود که خامنه ای به افسردگی حاد دچار شده و بادنجان دورقاب چین هایش با تمام قوا می کوشند با نمایشات پرهزینه ای چون تظاهرات اتوبوسی و بزرگنمایی اغراق آمیز آن (شرکت 50 میلیون نفر) روحیه او را بالا ببرند. این تظاهرات فرمایشی، که با صرف ده ها میلیارد تومان از کیسه مردم ایران برگزار شد، اگر هم اثری در بالا بردن روحیه سیّدعلی خامنه ای داشت، این اثر با برگزاری باشکوه جشنواره نور و شادمانی چهارشنبه سوری دود شد و به هوا رفت و باردیگر درماندگی مقام عظما را به نمایش گذاشت! >>>
(بخشی از يادداشت های هفتگی فدوی) مطابق بررسی های طاقت فرسای فدوی، اجرای این سنّت، پس از چندین قرن تعطیل، به همّت حکومت اسلامی است که دیگر بار به مرحله اجرا در می آید. یعنی همین حکومتی که به مخالفت با نوروز و ممانعت با اجرای آداب و مراسم آن، بارها متهم و بلکه محکوم شده است، حکومتی که به فاصله ی اندکی از استقرارش، با آن همه کار و گرفتاری، در نخستین نوروز به اجرای این سنّت مهم یعنی «میرنوروزی» ـ البتـّه با اندک تغییرات ـ همّت گماشت و این همان نکته ی ظریفی است که از چشمان نه چندان تیزبین مُورخین و منتقدین جانبدار و به نظر فدوی، مُغرض عمداً بـه دورمـانـده اســت. >>>
تاریخ جعلی ولایت فقیه به قصد کسب مشروعیت نگاهی به سریال تلویزیونی سالهای مشروطه از نگاه ورزی کسی مثل امیر کبیر با دیکتاتوری مشکلی ندارد، بلکه تمام مشکل او این است که دیکتاتور، دین دار و دین محور نیست و بر اساس آموزه های دینی عمل نمی کند. برای همین است که کارگردان سعی می کند تا همهء اعمال و نظرات امیر کبیر را در همین راستا مصادرهء به مطلوب کند؛ اعمالی که مهم ترین آنها برخورد خشن و فیزیکی امیر کبیر با سید علیمحمد باب و حذف دگر اندیشان دینی به زور شمشیر است. در حالی که مطابق با واقعیات تاریخی، امیر کبیر صرفاً بر اساس صلاحدید های سیاسی و حکومتی و به قصد جلوگیری از آشوب و هرج و مرج این اقدامات را انجام می داده، طوری وانمود می شود که انگار حذف دگر اندیشان در نزد شاه و صدر اعظم ریشه ای مذهبی داشته است. علاوه بر این، با نادیده گرفتن شرایط آن دوره و تفاوت های بنیادین در ساختار قدرت و حکومت، این سریال بنا دارد تا از طریق یک قیاس مع الفارق، قلع و قمع دگر اندیشان مذهبی در قرن 21 را اقدامی امیر کبیری جلوه دهد. >>>
چهارمشخصه ای که به چهارشنبه سوری امسال سیمای دیگری بخشید بدیهی است که در چنین شرایطی برگزاری پرشکوه وگسترده وپای کوبی و رقص و دادن شعارهای مرگ بردیکتاتور، آشکارا حاوی پیام محکمی بود به سیاست رعب افکنی رژیم؛ تا بخاطربسپارد که با توسل به حربه ترس و مرگ نخواهد توانست آتش اعتراضات مردمی را خاموش کند. بنابه ضرب المثلی که می گوید "هرچه که آخرش خوب ؛ همه اش خوب"؛ روند آخر مبارزه در سال 88 - سالی بیاد ماندنی در دفتر مبارزات مردم علیه نظام جمهوری اسلامی - در ترکیبی آکنده از رقص و پایکوبی با شعارهای مرگ بر نظام و سرانش، به پایان رسید. با توشه ای از اعتماد به نفس تازه؛ و با این بشارت که مبارزه تا پائین کشیدن استبداد و استقرار دموکراسی واقعی ادامه خواهد یافت. >>>
پیرامون اندیشهی دمکراسی و خیزش جوانان ایران امروز در کشور ما یک اپوزیسیون بسیار پیشرو در برابر یک حکومت فاشیست قرارگرفته است. من با این که از طرفداران جنبش سبز نیستم، از طرفداران بسیار استوار جنبش سبزیها هستم؛ به این معنی که به نظر من جنبش سبز مانند جمهوری اسلامی دقیقاً مشخص نیست چه میخواهد بگوید، من طرفدار جوانانی هستم که به جنبش سبز پیوستهاند. جنبش سبزیها بزرگ ترین امید زندگی من هستند. من در تمام طول زندگیام هرگز این اندازه امید به آیندهی ایران نداشتهام. جوانان باارزش جنبش سبزی صاحبان آیندهی کشور ما هستند، صاحبان قرنهای متوالی که در کشور ما خواهد آمد. تمام کشته شدگان جنبش سبزی تاکنون زیر سی سال داشتهاند؛ جوانانی بودهاند که در آیندهی خود هیچ نقطهی روشنی نمیدیدند- هیچ روشنی شخصی، شغلی، اجتماعی؛ جوانانی که اصلاً زندگی نکردهاند. آنچه آنها را این اندازه دلیرکرده، حقیقتی است که خواست هر انسان در هر کجای جهان است، و آن حقیقت حق زندگی کردن است. حقیقتی که به هیچ سرکوبی نخواهد باخت. >>>
دختر و پسر کنار هم باشند میل شان به ازدواج کم می شود حاجيه خانم قدسيه سرخه اي همسر آیت الله مهدوی کنی به گزارش سايت عصر ایران، حاجيه خانم قدسيه سرخه اي همسر آیت الله مهدوی کنی رئیس دیرین دانشگاه امام صادق (ع) مسولیت واحد خواهران این دانشگاه را برعهده دارد. وی در گفت وگویی با نشریه پنجره ضمن دفاع از ایجاد واحد دانشگاهی کاملا زنانه در دانشگاه امام صادق (ع) به تشریح ابعاد فضیلتی این اقدام و تفکیک جنسیتی در این دانشگاه می پردازد. رئیس واحد خواهران دانشگاه امام صادق (ع) در این گفت وگو درباره شکل گیری این واحد گفت: وقتي يك استاد خانم، كنار يك دانشجوي دختر قرار مي گيرد، بهتر مشكلات همديگر را درك مي كنند و به يكديگر كمك مي كنند. به علاوه از آنجا كه دانشگاه ما اولين دانشگاهي بود كه تماما توسط خانمها اداره مي شد و هيچ الگويي در برابر خود نداشتيم، در اجراي تمام بخش ها از انتشارات گرفته تا كارهاي پژوهشي، وقت و نظم و دقت خاصي صرف شد. اين نظم خاص در مديريت خانم ها خيلي بهتر اعمال مي شود. همسر آیت الله مهدوی کنی درباره اعمال تفکیک جنسیتی در دانشگاه امام صادق نیز اظهار داشت: در همه دنيا هم ثابت شده كه وقتي اين دو جنس از هم جدا هستند، محيط آرامي از نظر فكري و عاطفي به وجود خواهد آمد. يك بعد اين جداسازي جنسيتي بعد اسلامي بود و بعد ديگرش به جهت عاطفه ها و رابطه ها كه مي تواند صميمانه تر باشد. رئیس واحد خواهران دانشگاه امام صادق با تایید اینکه همه اساتيد این واحد را خانم ها تشكيل مي دهند اضافه کرد: به جهت مختلط نبودن وقتي دو جنس مخالف از هم جدا هستند تمايل به ازدواج بيشتر است تا وقتي كه با هم هستند؛ در اثر با هم بودن، ممكن است اغناء بشوند و زود تن به ازدواج ندهند. ولي نتيجه كار ما آمار بالايي است از ازدواج و با آن ازدواج و بچه دار شدن اينها مي آيند در دانشگاه و تحصيلشان را ادامه مي دهند. حاجيه خانم قدسيه سرخه اي اضافه کرد: رشد علمي اينجا به ميزان زيادي مرهون جداسازي جنسيتي است؛ به اين خاطر كه اين فرصت را مي دهند، بالاخره چون ما داريم از يك قسمت اسلامي اينها را انتخاب مي كنيم. بعضي خانواده ها اجازه كار در محيط مختلط را به زنان نمي دهند ولي اين جا در يك محيط كاملا زنانه خيلي راحت تر اجازه اشتغال مي يابند و از طرف ديگر، در اين محيط به جهت همجنس بودن مسائل هم را بهتر درك مي كنند. مثلا وقتي خانمي مي گويد بچه ام مريض است، او را درك مي كنند. اينجا هم از نظر مديريتي نظم كامل برقرار است و هم از نظر عاطفي بين كارمندان، دانشجويان و اساتيد رابطه خوبي وجود دارد و همديگر را درك مي كنند. وی ادامه داد: اختلاط نداشتن زن و مرد در دانشگاه امام صادق باعث درك بهتر افراد از هم شده و آنها بهترين الگو هستند براي هم كه مي بينند در اثر نظم و برنامه ريزي چگونه مي توان موانع را از سر راه برداشت و افراد هم بتوانند به اشتغال و هم همسر و فرزند و تحصيل برسند. يك آدم تحصيلكرده بهتر ميتواند به زندگي اش نظم بدهد. من همين جا سفارش مي كنم و ميل دارم بگويم بهترين روشي كه زن ها مي توانند جامعه اي را هدايت كنند كه خودشان باني آن باشند، راه علم اندوزي است. چون خيلي از اوقات زن ها وقتشان به بطالت مي گذرد. رئیس واحد خواهران دانشگاه امام صادق افزود: در خيلي از جاهاي دنيا اين ثابت شده است كه آرامشي كه بين جنس موافق هست هيچ وقت در محيط مختلط با جنس مخالف نيست. شايد يكي از علت هاي (پیشرفت علمی) همين آرامش فكري است كه به جهت جداسازي جنسيتي در دختران ما به وجود آمده و اينها فقط به درس فكر مي كنند و اگر ازدواج كرده اند با يك دانشجوي دكتراي ما ازدواج كرده اند، مدرس است، فرزند دارند و الان مشغول كار علمي و پژوهشي و اجرايي هستند و زندگي خوبي دارند.
وقتی "آقا" جای پفک نمکی را می گیرد! حکومت ایران ، دین را به نقدترین کالای رایج در مناسبات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی تبدیل کرده است . در میان حکومت های دینی هیچ حکومتی مانند حاکمان فعلی ایران از دین ابزاری برای پیشبرد اهداف خود نساخته اند. در این بازار ، مقام رهبری را مقامی الهی و جانشین خدا در زمین معرفی کرده اند و بر اساس قوانین اقتصادی وقتی کالای "آقا" در بازار از رونق می افتد مجبور می شوند برایش تبلیغ کنند و اینگونه است که در و دیوار شهر به تبلیغ کالای "آقا" می پردازند و وقتی خیابان ها نا امن می شود و هر روز تبلیغات "آقا" مورد تعرض مردم قرار می گیرد مجبور می شوند روی پیراهن فوتبالیست ها تبلیغ کنند و اینگونه می شود که کالای "آقا" جایگزین تبلیغ پفک نمکی و چیپس می شود. هر چند این نوع تبلیغ بر خلاف قوانین فیفا است و می تواند محرومیت های فراوانی را برای تیم ها در پی داشته باشد ولی برای تبلیغ کالای "آقا" جای بهتر و شاید به ظن آنها اثرگذارتر از اینجا نمانده . بیچاره "آقا" که حتی دیگر جایی برای تبلیغ ندارد!
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:
شماره 824 جمعه 21 اسفند 1388 ـ 12 مارس 2010
پل مفقودی بين خواست ها و شعارها جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
آقای خاتمی! توهم رهبری در خارج از کشور را از سر به در کنید!
پاسخی به دعوت سفیر حکومت اسلامی در پاریس
يادداشت سرگشاده ای به آقای شهريار آهی
مروری بر جنبش آزادی خواهی مردم ایران در سال 88
در آن دیار که طوطی کم از ذغن باشد...
نقطه نهايي ديپلماسي ايران بر پايهء حكومت جهاني است
اندک اندک جمع مستان می رسندمسعود بهنود
گواهينامه تخصصي «ازدواج» براي خواستگاري اجباري ميشود!
شماره 823 چهار شنبه 19 اسفند 1388 ـ 10 مارس 2010
ضرورت تشکيل شبکهء جهانی اتحاد سبز
ضرورت ترکیب اعتراضات سراسری ومتمرکز با اعتراضات موضعی وغیرمتمرکز
از چهارشنبه سوری تا سیزده بدر
بهزاد مهرانی، یکی بود که یکی نبود....
هدیه تهرانی عزیز! از هدیهء مشایی چه خبر؟ نامه ای از يک ايرانی به بازيگر نقش دنيا
(با ادبيات امت انقلابی آشنا شويد)
مصاحبه با یکی از اتوبوس های شرکت کننده در مراسم 22 بهمن
جمهوری اسلامی بزرگ ترين نمونه دموکراسی غيرسکولار است!
شماره 822 سه شنبه 18 اسفند 1388 ـ 9 مارس 2010
به پيشنهاد بنياد ميراث پاسارگاد سال 1389 خورشيدی «سال محیط زیست و میراث طبیعی ایران»
نگاهي بر نظريات استاد جلال گنجه اي
|
برای تصوير بزرگتر روی عکس کليک کنيد
در آخرين لحظاتی که اين صفحات بروی اينترنت می رفت خبر شديم که انسان شريف و شاعر گرانقدر ايران، منصور خاکسار، چشم از جهان فروبسته و به هستی بی کران پيوسته است. یادش را گرامی می داريم و فقدانش را به خانواده و دوستانش تسليت می گوئيم. شکوه ميرزادگی ـ اسماعيل نوری علا
آيا یوسف شريفی بجرم اين اعتراض اعدام می شود؟
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
=========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== مخالفان خود را بشناسيم
دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.
آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».
بقيه از ستون مقابل
|
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |