«بد
حجابی» در بناب و کاشمر!
سايت داخل کشور «فرارو»
از زمانی که طرح برخورد با بدحجابها موقتاً برداشته
شد، و به تبع آن پوششهای نامناسبی رواج یافت، هر از گاه هشدارهایی
در خصوص برخورد با این پدیده اجتماعی به مسوولان داده میشد.
هشدارهایی که گاه بسیار تند و جدی و گاه ملایم و ملتمسانه بود.
چندی پیش امام جمعه بناب با انتقاد شدید از افزایش بدحجابی در
جامعه و به ویژه شهر بناب به مسوولان اجرایی منطقه هشدار داد که در
صورت عدم مقابله با بدحجابی نماز جمعه را اقامه نخواهد کرد.
همچنین در شهر کاشمر، امام جمعه با انتقاد از وضع نامطلوب حجاب در
جامعه، بر برخورد قاطع با این معضل ناهنجار تأكید كرد و گفت:
متاسفانه ما شاهد هستیم كه وضعیت حجاب و آرایش برخی از زنان
نامناسب است و این مسئله یكی از مشكلات امروز جامعه ما به شمار
میرود. >>>
زن لای جرز!
آسیه معمار
وجود پدر سالار در جوامع شرقی، مثل کشور ما، وجودی
ست بسیار پست و ابتدایی! زمخت و خشن است و دارای دهانی دریده و
فحاش، حتی دستی دراز برای زدن، کشتن و به زندان افکندن دارد، آن
هم در همه جا و همه وقت. آنانی
که زنان خود را در خانه کتک می
زنند، همان آنهایی هستند که در خیابان ها مزاحم زنان می
شوند، و مثل آنهایی هستند که به نام نهی از منکر، ترس در دل آنها
بوجود می
آورند
و آنها را بازداشت می
کنند.>>>
بی
پناهی زنانِ قربانی تجاوز جنسی
فخری شادفر
زندگی اجتماعی در تحلیل نهایی، چیزی جز زندگی خانوادگی نیست، اما
در جامعۀ بنا شده بر نظام تبعیض جنسی، و تسلط فرهنگ زن ستیز ـ که
می دانیم از هزاران سال پیش در جامعه وجود داشته و متاسفانه جا
افتاده است ـ تجاوز جنسی در واقع یک تهدید دائمی علیه زنان و علیه
خانواده ها است. در واقع تهدیدی است که زنان را همیشه در ترس و حشت
و اضطراب نگه می دارد. تهدید و خطر تجاوز جنسی به زنان در جوامع
استبدادی که مردان به طور مطلق حاکمند صد البته که تشدید می شود و
احتمال بروز آن، افزایش می یابد.>>>
طلاق؛
نشانهء عبور جامعه از شکل سنتی به مدرن؟
گفتگو با مهرداد درویش پور
گفتگوگر: میترا شجاعی از رادیو دویچه وله
توقع جنسی در ایران افزایش پیدا کرده، بدون این که متناسب با آن
قوانین یا عرف جامعه به اشکال دیگری از پاسخگویی به نیازهای جنسی
میدان دهد. در نتیجه آن شکل بستهی خانوادگی با توقعات جنسی افزایش
یافتهی افراد در تضاد میافتد. جامعهی ایران در آستانهی یک
انقلاب جنسی بهویژه در میان نسل جوان قرار دارد که بههیچ وجه
مایل نیست با ارزشهای کهن و سنتی جامعه، خود را تطبیق دهد.
بنابراین وقتی که این قوانین و پیشه کردن این عرف شکل دیگری از
تجربهء جنسی را اجازه نمیدهد، خانوادهها ناپایدارتر میشوند و
جداییها به مراتب افزایش پیدا میکند، درست به خاطر این که رضایت
جنسی از یکدیگر وجود ندارد.>>>
مخالفت امام خامنهای با استخدام منشی زن!
تريبون مستضعفين
افزايش روزافزون آگهی استخدام منشی زن و به کارگيری
آنان در ادارات و شرکتهای دولتی و خصوصی گويا به يکی از امور
مرسوم و عادی کشورمان تبديل شده است؛ اما در اين ميان جای اين سؤال
باقی میماند که براستی علت استفاده از زنان و دختران برای امور
منشیگری چيست و چرا مديران کمتر علاقهمند به استخدام مردان برای
اين امور هستند؟!
جای هيچ شکی نيست که منشیگری يکی از مشاغلی است که نياز به
ارتباط و روابط عمومی قوی دارد و ملايمت در رفتار و سخن را میطلبد
و از سوی ديگر در سيطرهی کامل مديران خواهد بود.
پرواضح است وادادگی، خضوع، عشوه و در سيطره بودن زنان در مقابل
مردان غريبه و به طور کلی استفاده ابزاری از جاذبه جنسی زن علاوه
بر اينکه مخالف با ديدگاه اسلام در مورد کرامت و جايگاه زن بوده و
هست همواره تبعات منفی و غيرخوشايندی را هم به همراه داشته است.
در اين ميان رهبر معظم انقلاب ضمن اشاره به اينکه منشیگری زنان
اغلب با تسلط مردانه همراه بوده است با منشی زن مخالفت داشته و
میفرمايند: «جاذبه جنسی يکی از بزرگترين دامهاست؛ مراقب باشيد! من با
کسانی که بهعنوان بهکارگيری زن، منشی زن استخدام میکنند،
مخالفم. زنان در دستگاهها مختلف اين همه کارهای خوب دارند انجام
میدهند و مديريتهای خيلی خوب انجام میدهند. بزرگترين مشکل هم
آن حالت سيطره مردانه بر زن است. اين را بهخصوص زنها بيشتر بايد
بدانند. و لا تخضعن بالقول فيطمع الذی فی قلبه مرض؛ در قرآن
میگويد، برای اينکه مرد ـ که جنس متجاوز و شروعکننده است ـ قدرت
پيدا نکند، زن نبايد در مقابل او خضوع کند؛ خضوع در زبان و سخن
گفتن. ..
بقيه در آرشيو
اعتراف
تلویزیونی بد است اما تنها در بحرین
به این دو خبر نگاه کنید: اصلاح طلبان با اعترافات
ابطحي و عطريانفر به بنبست رسيدند(منبع). آیات
القرمزی مجبور به اجرای اعترافات تلویزیونی شد (منبع)
.خبر سوم اینکه این شاعر بحرینی در میان استقبال گرم مردم آزاد شده
و به خانه برگشت . اما ظاهرا هنوز هم قهرمان است زیرا آن اعترافات
و عذرخواهی را تخت فشار و شکنجه از او گرفته اند . این را سایت های
اصولگرا می گویند: شایان ذكر است كه حدود دو هفته پیش تصاویری مبنی
بر عذرخواهی وی از پادشاه و نخست وزیر بحرین ـ كه عموی پادشاه است
ـ از تلویزیون دولتی این كشور پخش شد كه تحت فشار ضبط شده بود. پس
از پخش این تصاویر، بخش زبان عربی ابنا با درج خبری اعلام كرد:
«پخش این عذرخواهی از دو حال خارج نیست؛ یا واقعیت دارد و یا
دروغین است. اگر واقعیت دارد، پس چرا آیات مورد عفو پادشاه قرار
نمیگیرد و آزاد نمیشود؟! و اگر دروغ است، رژیم بحرین چرا زنان و
دختران بحرینی را برای ضبط چنین تصاویری تحت شكنجه قرار میدهد؟».
این خبر مورد استقبال شهروندان بحرینی قرار گرفت و علاوه بر درج در
سایت
ها و فروم
های بحرینی، دهان به دهان و موبایل به موبایل رد و بدل شد و علامت
سؤال بزرگی در برابر آل خلیفه قرار داد.(+)
نتیجه این موضع گیری این است که اعتراف تلویزیونی خوب است ، اما
فقط برای معترضین ایرانی و سوری و گرفتن اقرار با استفاده از شکنجه
روحی و جسمی بد است اما فقط برای حکومت ظالم و فاسد بحرین.
حاجآقا چند میگیری سخنرانی کنی؟
گزارشی از «تابناک»
دعوت از روحانیون شناختهشده برای حضور در مراسم و همایشهای مختلف
در کشور، تقریباً به یک «شغل» تبدیل شده و، مانند حضور ستارهها در
برنامههای مختلف، قلقهای خاص خودش را دارد. تابناک در گفتو گو
با تنی چند از مسئولان هماهنگی همایشهای بزرگ دانشجویی و ملی در
استانهای مختلف کشور، اطلاعات و آمار جالبی به دست آورده که بخشی
از آن تقدیم کاربران میشود... برخی از «روحانيون» که برای حضور در
برنامه های تولیدی و موردی رسانهء ملی مبلغی بین هشتاد تا صد و
پنجاه هزار تومان برای هر جلسه دریافت می کنند، حداقل نرخ دریافتی
منبر و سخنرانی شان در مراسمهای خارج از رسانهء ملی پانصد هزار
تومان است که تا يک و نيم میلیون تومان نیز متغیر است. ضمن اینکه
برخی آقایان که برای هر جلسه چهل و پنج دقیقه تا یک ساعته کمتر از
پنج شب منبر را نمی پذیرند! البته به اینها بلیت رفت و برگشت
هواپیما و یا هزینه رفت و برگشت ـ زمینی ـ و سوغاتی محلی را هم
اضافه کنید. >>>
ناگفته
هایی در بارهء شورای هماهنگی راه سبز امید
امین موحدی
«شورای
هماهنگی راه سبز»
در حقیقت بدل
«رهبری
جنبش سبز»
است
که توسط رژیم ایجاد شده
و
آنچه که ما از جنبش سبز می
بینیم
نيز
بدلی از جنبش می
باشد.
این شورا و بیانیه هایش،
که در
بیشتر آنها از قانون اساسی جمهوری اسلامی دفاع شده،
بلافاصله پس از ناپدید شدن تقریباً
خانوادگی آقایان کروبی و موسوی،
پا به عرصهء
وجود گذاشته است؛
شورایی که دلیل حقانیت خود در
«دفاع
از قانون اساسی و خمینی و
نمایندگی جنبش سبز»
را
شهادت آقایان موسوی و کروبی در تایید خود عنوان کرده و خود را
نمایندهء
آنها ذکر می
کند.
این گونه شاهد آوردن،
شبیه شاهدسازی کسی است که از فردی متوفی به عنوان شاهد خویش یاد می
کند و پر واضح است که یک مرده هرگز نمی
تواند از خود دفاع کرده و شهادت خویش را تایید یا تکذیب کند.>>>
|
ما،
با
بدترین شکل، دین و سیاست را به هم آمـیختهایم
متن کامل نامهء
سرگشاده محمدجواد حجتي كرماني
به مصباح یزدی
مشاور فرهنگی آیت الله خامنه ای
و
مجلس خبرگان
ما،
با بدترین شکل، دین و سیاست را به هم آمـیختهایم ...چه کسی این بیعـدالتی و آشـفتگی و درهم ریختگی را در حق این
ملت مـظلوم روا داشت جز امثال شما که با تبلیغ و تأیید بیدریغتان
چنین فاجعههایی را آفریدید؟
جهنمی را که خود به دست خود ساختهایم، بهشتبرین میپنداریم...
ترویج تز خشونت در تئوری و عمل، در ایجاد و توسعه و گسترش تنازعها و تخاصمهای فراگیر در حال حاضر دامن خود
حضرات را هم فرا گرفته...
یکی از مـواردیکه سخت به دین و ایمان مردم ضربۀ فراوانی
واردکرده و آنان را از روحانـیت گریزان و به انقلاب بدبین
کرده به وارد شدن برخی مقامات روحانی و مؤسسات مذهبی و نیز
نهادهای دولتـی و نظامی در بند و بستهای تجاری و تحصیل سود و
فایده بر اساس روابط ناسالم و با خروج صریح از ضـوابط دینی و
اخلاقی یا به عبارتی رانتخواری
مربوط می شود.>>>
فعالان سياسی داخل کشور از
تبعیدی ها درخواست
رهبری قوی و قاطع دارند
مارتین فلتچر
ـ
تایمز
ترجمه از انگلیسی:
محبوبه حسین زاده
فعالان اپوزیسیون در تهران خواستار رهبری قوی و قاطع از
بین تبعیدی های برجسته ایرانی هستند تا مانع مرگ جنبش به اصطلاح
سبز کشورشان شود.
دوازده گروه مخفی، مانیفستی را تهیه کرده اند که به روزنامه تایمز
رسیده است. این مانیفست درخواست ایجاد یک شورای سبز جدید برای
تحریک جنبش سبز را دارد؛ جنبشی که میلیون ها ایرانی را بعد از
انتخاب مجدد و مناقشه برانگیز رئیس جمهور محمود احمدی نژاد در
دو
سال
پيش
به خود جذب کرد ولی هم اکنون این جنبش تقریبا در حال مرگ است. >>>
آنچه واحدی در «بالاترین» گفت
گزارش سايت
«خودنویس»
حکومتی که در آن حاکمان خودشان را متولی همان ایدئولوژی
بدانند بسیار خطرناک میباشد. چرا که در این موارد ایدیولوژی کاملا
در خدمت توجیه مظالم، مفاسد، کژیها و کوتاهیهای حکومت قرار خواهد
گرفت...
امروز احکام دینی و اسلامی در خدمت حاکمیت قرار گرفته است و بر
اساس احکام جدید و خودساخته،
آقایان حق دارند تا برای حفظ حکومت دروغ بگویند، حق دارند نماز را
تعطیل کنند، حق دارند تا در زندانها تجاوز کنند حق دارند با رمز
"یا زهرا" و "یا حسین" به کوی دانشگاه حمله کنند و بچه های مردم را
کتک بزنند و بکشند. لذا،
با
توجه به اینکه خود مسلمان هستم، اما بر اساس این تجربه و اینکه در
اختیار گرفتن دین توسط حکومت را،
مخصوصاً
اگر متولیان حکومت خودشان را متولیان آن دین نیز بدانند و به شیوه
ی دلخواه خود آن را برای درازا بخشیدن به حاکمیت خود تفسیر کنند،
خطرناک میدانم.>>>
استراتژی مناسب
«همه پرسی برای تغییر قانون اساسی»
است
گفتگو با علی افشاری
گفتگوگر:
موسسه شهروندیار
انتخابات
در جمهوری اسلامی غیر آزاد، ناعادلانه، تقلب آمیز، ناسالم و غیر
موثر و فاقد ظرفیت برای انتقال قدرت واقعی است. از دید اینجانب همه
پرسی برای تغییر قانون اساسی و ایجاد ساختار انتخاباتی نوین که
متناسب با دموکراسی باشد، می تواند استراتژی مناسب باشد. اما
«انتخابات
آزاد»
خود می تواند موضوعی برای یک کمپین و فعالیت جداگانه باشد تا در
این خصوص فرهنگ سازی شود و میزان اطلاعات و آگاهی های عمومی ارتقاء
یابد. همچنین معیاری برای سنجش و داوری عملکرد مسئولین انتخابات
های پیش رو مشخص گردد.>>>
بازتولید گفتمان اپوزیسیون قدیم یا شکل دهی گفتمان رقیب جدید؟
آریا برزن محمدی
جوانان ایرانی، با اینکه در تحصیلات عالی و توانایی های شخصی از
همگنان عرب خود چیزی کم ندارند و برای دست یافتن به دمکراسی و
آزادی هزینه های بسیاری پرداخته اند، در اعتراض های اخیر وارد
جنبشی شدند که گفتمانش را پیشاپیش، اپوزیسیون قدیمی شکل داده بوده
است و آنها خواسته یا ناخواسته همان گفتمان اپوزیسیون قدیمی را
بازتولید کردند و مجبور شدند خواسته ها و مطالبات خود را در فضای
آن گفتمان مطرح کنند. از همین رو بود که هیچ گاه موفق نشدند با
ابراز هویت مستقل خویش در اعتراضات بروز پیدا کنند و به جای شکل
دهی و گسترانیدن گفتمان جدید (آن چنان که جوانان مصری عمل کردند)
تنها گفتمانی را بازتولید کردند که مروجان، مفسران و مدافعانش از
سران اصلاح طلب چه در درون و چه در بیرون از حاکمیت بودند. >>>
پاشنه
آشیلی به نام خاتمی
بعد
از قهر و مقاومت احمدی نژاد ، تحلیل ها و خطابه های سفارشی و بخش
نامه ای بر ضد وی و همکارانش در و دیوار مملکت را پر کرده است .
معجزه هزاره سوم روزهای سختی را پشت سر می گذارد و حاکمیت قصد دارد
بدون ایجاد بحرانی تازه و با استفاده از نام مستعار ” جریان
انحرافی ” وی را اسکورت شده تا پایان دوره ریاستش همراهی کند .گویی
آنها در این سالها شخصی به نام احمدی نژاد را نمی شناختند . با
این وجود حکومت بیش از احمدی نژاد ، جنبش سبز و رهبران تسلیم
ناپذیر آن را خطر واقعی می داند و اینک که انتخابات نزدیک است ،
بزرگترین اولویت خود را انشقاق و فروپاشی در جنبش سبز می داند و در
پی آن است که با میدان دادن به عناصری ضعیف و شیفته قدرت ، برائت
آنها از سران جنبش را به دست آورده و علاوه بر تفرقه اندازی و گرم
کردن تنور انتخابات، گروهی با نام ” اصلاح طلب ” را وارد فضای
انتخاباتی کند. >>>
خانه
چوبی!
آخرین روزهای چهارمین ماه تظاهرات و مبارزات هوشمندانه
و دلاورانه مردم بیدار و شریف سوریه درحالی سپری می شود که افق
پیروزی مردم هرروز روشن تر از روز پیش است و گنداب و باتلاق
خودکرده ها نیز هر
لحظه بیشتر و بیشتر نظام های خودکامه اسلامی و بعثی و سرکرده های
جنایتکارشان یعنی ولی مطلقه فقیه و بشار
اسد را در
خود فرو می کشد. در
این کارنامه 4 ماهه، هر دو حکومت شکست های سنگینی را تحمل کرده اند و مردم قهرمان
سوریه، که گویی دارند به نیابت از مردم ایران از ولی مطلقه فقیه
انتقام می گیرند، حکومت های آخوندی و بشاراسد را چنان دچار روان و
رفتار پریشی کرده اند که برای جلوگیری از غرق شدن خود به هرخس و
خاشاکی چنگ می اندازند. >>>
در
جلسهء
بازجویی
من
چه گذشت؟
جمال درودی؛
عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران
در
ساعت ده صبح روز پنج شنبه 23 تیر
در
دفتر پیگیری حاضر شدم .
گفتگو در یک محیط آرام به
مدت سه ساعت بطول انجامید.
ابتدا به مسائل تاریخی جبههء
ملی پرداختند و
سئولاتی مطرح کردند که پاسخ داده شد.
سپس به بررسی نامه ها و
مصابحه های من،
مخصوصاً
نامهء
نقد آقای دکتر موسویان،
پرداختند
و
ضمن اعتراض و
انتقاد اظهار داشتند شما مسئولین جبهه ملی را به زیر سوال برده و
جوانان را تحریک کرده اید.
در پاسخ گفتم من به وظیفهء
وجدانی و
سیاسی خود عمل کردم؛
شما هرگونه برداشتی می خواهید داشته باشید البته مختارید،
ولی من در برابر هرگونه انحرافی در جبههء
ملی ایستاده ام.
گفتند
«فکر
نمی کنید شرایط به نفع شما نیست! بهتر است از
شورا
استفا کنید! زیرا اطلاع داریم که مسیر علیه شما بسمت و
سویی می
رود که به
طریق دیگر
شما
را حذف خواهند کرد».
در پاسخ اظهار
داشتم
«من
با
اختیار خود یا
انتصاب به شورا راه نیافته ام که امروز به دستور شخصی یا اختیار
خود از آن کناره گیری کنم؛
من در انتخابات پلنوم جبههء
ملی با رأی
بالای اعضای جبهه ملی انتخاب شده ام و
وظیفهء
من حرمت و
پاسداری از
رأی
آن عزیزان است».
در
پایان نشست تأکید
کردند که
«روی
پیشنهاد ما فکرکنید. باز هم شما
را خواهیم دید».
(24
تیر ماه 1390 خورشیدی)
آرشيو
شکر نعمت، نعمتت افزون کند؛
و...
حمیدرضا رحیمی
عجب گرفتاری شده است این اعلیحضرت العظما بن علی(ع)
خامنه ای،دامّ
الذلّه. به گزارش جراید شریفهء
دارالخـُرافه، معظم له،
یک لحظه از
پاچه خواری مؤمنین و مؤمنات، آسایش ندارد. یعنی هرچه به مؤمنین
سفارش می فرماید که کمتر
«چفیه
یزدی!»
بیاندازند،
لکن،
نرود میخ مخملی در سنگ! ملاحظه کنید:
«مراسم
شكرگزاری سلامت رهبر انقلاب در مسجد ابوذر برگزار میشود».باری در این مراسم باشکوه شهردار تهران برادر، محمد(ص) باقر(ع)
قالیباف
هم
به سخنرانی پیرامون رفع خطر از وجود مبارک در سوء قصد به جان معظم
له در سال شصت می پردازد. این مراسم،
البته خیلی هم خشک و خالی نیست و از عناوین برجستهء
آن، شكر نعمت ولايت فقيه! و رو نمائی از فاز اول نرم افزار و
لوح فشردهء
صراط رهبری ست! >>>
عضويت
در فيس بوک يک سال حبس دارد!
دیانت بهایی، پلی میان فیس بوک و رهبری!
بهمن نیروانی
بررسی پرونده هوشنگ فنائیان نشان میدهد که چگونه
میتوان بین «فیس بوک» و «رهبری»، از طریق
«دیانت
بهایی»
ارتباط برقرار کرد و از آن همان طریق نیز «نظام»را ساقط کرد!
همچنین نشان میدهد که چگونه اگر بعضی مقامات مایل باشند، هر تلاشی
برای احقاق حقوق متهمان بیفایده خواهده بود!..
از جمله اتهامات ایشان در این رأی، «نوشتن نامه توهین آمیز به
رهبری» است. قاضی برای این اتهام، آقای فنائیان را به شش ماه حبس
محکوم کرد. بر اساس این حکم، ایشان به دلیل «عضویت در فیس بوک»، به
یک سال و به سبب شرکت در مراسم مذهبی و درون دینی بهاییان یعنی
«ضیافت»، به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. >>>
|
سايت
ینياد داريوش همايون
آغاز
بکار کرد>>>
اخبار شبکه و همايش تورنتو در
سايت
شبکهء سکولارهای سبز>>>
دو کتاب از
اسماعيل نوری علا
مبانی سکولاريسم نو
سکولاريسم نو برای ايران
نحوهء سفارش و خريد
>>>
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>
اعلاميهء
جهانی
حقوق بشر>>>
و
پيوند به يک ويدئو>>>
اعلاميه ها
و ميثاق های بين المللی
حقوق خود را بيشتر بدانيد
گزيده هائی از
سخنان خمينی
رنگين
کمان
برای
آزادی، دموکراسی،
جمهوری و لائيسيته
===========
سکولاريسم برای ايران
===========
نژادپرستی و تبعيض
(حاوی پيوندها)
===========
ريشه کنی تبعيض
=============
خبرنامهء گويا
==========
دانشجو نيوز
==========
حزب مشروطهء ايران
(ليبرال دموکرات)
==========
ايرانيان
دات کام
===========
آژانس
خبری کورش
===========
نيلگون
===========
آسمان
ديلی نيوز
===========
رضا پهلوی
===========
فراتايمز
===========
مقالات سياسی
===========
ايرانسکوپ
===========
پارس ديلی نيوز
===========
مردانی
نيوز
===========
خواندنیها
===========
اصغر
آقا
===========
الفبا
=============
اخبار
روز
===========
آينده
نگری
===========
گفتگو
============
هزل (وبلاگ
حميدرضا رحيمی)
===========
پيام دانشجو
وبلاگ مهندس طبرزدی
===========
وبلاگ
کورش زعيم
===========
تغيير
برای برابری
===========
شبکه سراسری
همکاری زنان ايرانی
===========
شبکه همبستگی
با
مبارزات زنان ايران
===========
تريبون
ايران
|