|
|||||||||
فهرست مقالات | صفحات اول | دربارهء سکولاريسم نو | دربارهء نشريهء ما |
|||||||||
گفتگوهای اختصاصی | آرشيو عکس و کاريکاتور | آرشيو عکس و مکث | آرشيو کوتاه و گويا | آرشيو جمعه گردی ها |
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
از ميان آرشيو مجموعهء
سايت شبکهء سکولارهای سبز>>>
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>
اعلاميهء جهانی حقوق بشر>>> و پيوند به يک ويدئو>>>
سخنان خمينی
========== ========== =========== =========== ========== =========== ============= =========== ============ =========== انسکوپ
|
ترانهء «ای ميدان» دربارهء ميدان التحرير قاهره، با زيرنويس فارسی >>>
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
گروههای اپوزوسیون پنج دقیقه هم رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
در رژيم سابق نود در صد مردم ايران در فقر بسر می بردند سخنان محمود احمدی نژاد در «ریو دو ژانیرو»
نقش اميد به پيروزی در ادامه يافتن مبارزه
اعتراض به یونسکو،برای حذف نام ایران و خلیج فارسدر بیانیهء بنیاد میراث پاسارگاد
مرحله نخست دادگاه رژیم جمهوری اسلامی گزارش رسمی کارزار ایران تریبونال
در برنامهء «ياران» از تلويزيون پارس سه شنبه 26 ماه ژوئن 2012 ـ با شرکت: حسن داعی ـ حشمت رئيسی ـ شاهين نژاد >>>
|
پيام شبکه سکولارهای سبز به کنگرهء سوم «اتحاد برای گسترش سکولار دموکراسی در ايران»>>>
مهندس حشمت الله طبرزدی دست به اعتصاب غذای نامحدود زد کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی>>>
آیت اللهها درباره سیاست چه میاندیشند؟ در سال های اخیر دسته بندی تازهای از روحانیت صورت گرفته است: «روحانیت سیاسی» که به یکی بودن سیاست و دیانت باور دارد و «روحانیت غیر سیاسی» که از منظری دینی جدایی نهاد دین از سیاست را گردن میگذارد. دسته اول معمولاً با نظریه ولایت فقیه، خاصه تفسیر آیت الله خمینی از آن، موافقاند. دستهی دوم به نظریه سنتی شیعه که مبنی بر عدم مشروعیت دینی حکومت در زمان غیبت امام دوازدهم است باور دارند. در زبان عامیانه میگویند «روحانیان حکومتی» و «روحانیان غیرحکومتی». در این مقاله میکوشم درباره نادرستی این تقسیمبندی استدلال کنم.>>>
باید از «نافرمانی مدنی» مدرن ها جلوگیری کنیم مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت مركز جنبش ضدفرهنگی دانشگاههای ما هستند، بهویژه دانشگاههای تهران و این هم مختص دانشجویان نیست. به نظر من نقطه ضعفی كه سران فتنه از آن سوء استفاده كردند ایجاد شوك و گفتمان در سطح جامعه بود. به زعم اصلاح طلبان جامعه ایران یك جامعه جنبشی است. اگر كسی بتواند گفتمانی را در جامعه ترویج كند در پی این گفتمان یك جنبش رخ میدهد. جریان فتنه توانایی غلبه بر گفتمان انقلاب را در سطح كلان مردم نداشت اما در فضاهای بستهای مانند دانشگاهها و شهرهای بزرگ كه افراد دسترسی بیشتری به فضای سایبری دارند با شبكهسازی گفتمان سكولاریستی را غالب كردند. >>>
فهم عوامانه از دموکراسی و سکولاریسم در کدام نقطهء دنیا یک دموکراسی ریشه دار را می شناسید که بر سکولاریسم مبتنی نباشد؟ افزون بر آن آیا در حکومت های سکولار دموکرات، دین داران بیشتر تحت کنترل و فشارند یا در حکومت های دینی چون ایران؟ آیا دین داران در دولت های سکولار نروژ، سوئد، دانمارک، ژاپن و ده ها نظام سکولار دموکراتیک در گوشه گوشهء این دنیا آزادتر به آداب دینی خود عمل می کنند یا در نظام های دینی همچون ولایت فقیه در ایران؟ آیا به واقع می توان یک دموکراسی غیر سکولار در گوشه ای از این کره خاکی مشاهده نمود؟>>>
اتحاد برای جنگ یا برای بقای حکومت؟! سیگنال هایی که ایادی حکومت و تئورسین های بیت رهبری از بازخورد نارضایتی های گسترده مردم دریافت می کنند، آنان را به بن بستی منفعلانه برده است که چاره کار را در منحرف کردن ذهن مردم از بحران اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه می بینند، بی شک از منظر سران نظام وقوع یک جنگ منطقه ای که ایران درآن نقش اصلی را ایفا کند می تواند بهترین گزینه رهایی از این بحران داخلی باشد. حال اگر در این راه قادر باشند تا جای ممکن حس ناسیونالیستی آن دسته از مردم را که در عین ناراضی بودن از وضع موجود، به دلیل پیوند با دین و ناگزیر از پیروی دستورات دینی، را بر انگیزند و دوباره شعار از کربلا تا قدس را آذین در و دیوار شهر کنند، که در مقصود خود موفق تر خواهند بود.>>>
سرزمين «دزدان كوچك» و «آبرومندان بزرگ»! راستش گاهي در چيزي ترديد مي كنم. گويا خداوند كه موعظه گويان هرزگويش در سرزمين من، هزاران آيه و صدها سوره مجازاتش را بر فرق ما كوفته اند، «هرگز» و حتي يك بار هم از روي محبت بر سرزمين ما عبور نكرده است. گويا نسيم رحمت خدايي، به اين سرزمين كه رسيد؛ يا خشكيد، يا يخ زد. و يا سوخت! باور دارم خداوند سالهاست كه در سرزمين من، توقف نكرده است. وگرنه دزدان كوچكش چنان بدفرجام نبودند كه با يك دست ناقص، به گدايي بيافتند و بزرگان آبرومندش، آن چنان در امان نبودند كه به ريش مردم بخندند و دزدي را آزادنه تر ادامه دهند.>>> فدوی با انتشار خبری از سوی برادر غلام حسین(ع) اسماعیلی، زندانبان محترم کشور، از نگرانی سهمگین خود به در آمد و نفس ِ راحتی کشید. فدوی البته بخیل نیست و خبر را عیناً نقل می کند تا دوستان نیز لذتش را ببرند: «ما اصلاً زندانی سیاسی نداریم. حالا اگر یک زندانی خودش را سیاسی بداند حرف دیگری است!..» فدوی خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند، لکن شخصاً عرض می کند که حضرت استادی راست می فرماید! چرا که بموجب یک حساب سرانگشتی، تمامی زندانیان سیاسی را در سال های 60 و 67 بعون الله و با یک قیام و قعود کشتند، و دیگر، چیز زیادی نباید باقی مانده باشد! >>>ء يک سريال مذهبی لوازم مورد نياز: 1. روحاني يک عدد 2. پيرزن سال خورده يک عدد، ترجيحاً ثريا قاسمي 3. ترک زبان يک عدد، نمک سريال 4. دختر جوان و زيبا دو عدد 5. پسر جوان و جذاب يک عدد 6. زن زيبا و معصوم يک عدد، ترجيحاً مريم کاوياني 7. مرد ميانسال دو عدد، ترجيحاً امين تارخ 8 – بهشت زهرا، يک بار 9 – امام زادهء نامشخص، يک بار 10 – مسجد بي نام و نشان، يک بار 11 – جوانان ريشو با نام هاي ائمه و بسيار قابل اعتماد، چند نفر 12 – جوانان پولدار غير قابل اعتماد، با نام های اصيل ايراني، چند نفر 13 – تعدادي پليس، معتاد، اهالي و کسبهء محل، به مقدار لزوم
طرز تهيه: ابتدا، جز آقاي روحاني، همه را در يک قابلمه ريخته و سپس خوب بهم مي زنيم تا به اندازهء کافي بهم بخورند و بهم بريزند. سپس آقاي روحاني را بعنوان مشکل گشا وارد قابلمه مي کنيم. بعد از ني مساعت هم قهرمان داستان را به مسجد و امامزاده مي فرستيم تا حدود 100 ليتر آب غورهء فرد اعلا توليد کند. سرانجام در قابلمه را بر مي داريم و جلوي 70 ميليون آدم مي گذاريم. التماس دعا آرشيو
نوری الا دروغ می گويد چون وابسته است ا سماعیل نوری الا در همین خودنویس قبلا نوشت که سلطنت تومارش با انقلاب ۵۷ در هم پیچیده شده و به رضا پهلوی حمله برد. حالا میگوید سلطنت تشریفاتی مشکلی ندارد. اما ریاست جمهوری بنی صدر که از اول تا آخر علیه نظر امام ضد امپریالیست همین چپ ها بود ایراد دارد چون هیچوقت نمی توانست ریاست جمهوری به معنی متعارف گردد! لابد منظور کاسترو و چائو شسکو و لوکاشنکو است.>>>
|
|||||||
© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |