فهرست مقالات    |    صفحات اول    |    دربارهء سکولاريسم نو    |     دربارهء نشريهء ما

 تماس    |     جستجو     |     فيلترشکن     |    English Section  

گفتگوهای اختصاصی   |   آرشيو عکس و کاريکاتور   |   آرشيو عکس و مکث   |  آرشيو کوتاه و گويا   |    آرشيو جمعه گردی ها 

برخورد پليس کشور نوبنياد آذربايجان با آزاديخواهان باکو

نشريهء اينترنتی «ققنوس اروپائی»>>>

نشريهء «ققنوس اروپائی» از کشور آذربايجان که اين روزها می کوشد نام خود را به «آذربايجان شمالی» تغيير داده و با ناميدن  آذربايجان ايران بصورت «آذربايجان جنوبی» و به کمک معدودی تجزيه طلب ايران زاد خواستار پيوستن آن بخود شود چنين گزارش می دهد: «پس از اينکه پليس آذربايچان موفق به پراکنده کردن تظاهرات مردمی که خواستار آزادی گردهمائی و آزادی زندانيان سياسی بودند شد، حداقل هجده نفر دستگير شدند. اين واقعه در روز دوشنبهء گذشته و در جريان اجتماع عده ای که برای اعتراض به پرزيدنت الهام عليوف در مرکز باکو و درخواست آزادی ناراضيان سياسی زندانی گرد آمده بودند اتفاق افتاد. در پی درگيری با پليس تعداد زيادی از تظاهر کنندگان را با خشونت به داخل يک اتوبوس بردند. اما مدتی بعد وزارت کشور اعلام داشت که دستگير شدگان آزاد شده اند. اين تظاهرات در نزديکی تالار کريستال باکو، محلی که قرار است مسابقهء ترانه خوانی ساليانهء اروپائی در آن انجام پذيرد، و يک روز پس از انجام تمرينات ماقبل شروع مسابقات در پايتخت آذربايجان انجام گرفت. گردانندگان تظاهرات می کوشيدند تا از فرصت برگزاری اين مسابقات به سود جلب نظر اروپائيان به خواست های خود استفاده کرده و رفتارهای ضد حقوق بشری حکومت را در اين کشور افشا کنند. دولت آذربايجان يکی از مهمترين دوستان ايالات متحده در اين منطقه محسوب می شود و احتمال می رود که از پايگاه های نظامی آن جهت حمله به ايران استفاه شود.

پيوندها

فهرست مطالب

سال پنجم ـ  شماره 1160 ـ  دوشنبه 1 خرداد 1391 ـ  21 ماه مه 2012

سايت شبکهء سکولارهای سبز>>>

دو کتاب از

اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>

اعلاميهء جهانی حقوق بشر>>>

و پيوند به يک ويدئو>>>

اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

حقوق خود را بيشتر بدانيد

گزيده هائی از

سخنان خمينی

تشکل های مستقل و تشکل های دولتی کارگری

گفتگو با مهدی کوهستانی

گفتگوگر: مجيد خوشدل

در چند و چون آلترناتيو

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

انسان یعنی عصیان

(همراه با لینک‌های دیدنی و شنیدنی)

الاهه بقراط

حق تمسخر و تحقیر محفوظ نیست

مهدی جامی

اتفاقاً درست برعکس:

حق تمسخر و تحقیر محفوظ است!

بهنام بزرگمهر

فتوای قتل و راویان هم اندیش

سیروس ملکوتی

فتوائی که بیشتر شبیه توریه ا‌ست

بهمن زاهدی

پاسخی به مقالهء

«پادشاهی بالذات ناقض حقوق بشر است»

خشایار رُخسانی

اسلامی‌کردن علوم ‌انسانی سکولار اشتباه است

حجت الاسلام رضا غلامی

رئيس شورای سياست گذاری

«نخستين کنگرهء علوم انسانی اسلامی»

در حاشیه‌ء دعوت‌ از همگان

برای ساختن «ایران»!

فرهاد جعفری

پادشاهی بالذات ناقضِ حقوقِ بشر است

رضا پرچی زاده

پیرامونِ مقالهء

«کوششی برای خروج از بن بست ائتلاف»

کوروش اعتمادی

آيا اميدی به «سپاه پاسداران» هست؟

(بخش دوم)

امير سپهر

تهران در تلاش پیوند زدن انقلاب اسلامی

با عراق

نیویورک تایمز

دربارهء مقدسات  و ارتداد شاهین نجفی

مهران جنگلی‌ مقدم

سخنی چند، با آقای ناصرایرانپور

رضا «چادر به سر»

پدیده ای بنام «محمد نوری زاد»

رحیم ظاهری

آیا می‌دانید آیت‌الله خامنه‌ای

چگونه از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کند؟

سروش جعفری

مادرانی که بهشت را

از زیر پای خود برداشته اند

شکوه ميرزادگی

دربارهء رابطه با سلطنت طلبان و آلترناتيوسازی

تلاقی دو نظر از

بابک امیرخسروی و کاظم علمداری

از اعضاء اتحاد جمهوريخواهان ايران

حرف حساب آقای مهرآسا چيست؟

ناصر ايرانپور

شبکهء سکولارهای سبز ايران

چگونه بوجود آمد و چه می کند؟

گفتگوی راديوئی با اسماعيل نوری علا

گفتگوگر: حسين حجازی از راديو پرشين

جمعه 22 ارديبهشت 1391>>>

دور بیهوده

پاسخی به نوشتهء آقای فرهنگ قاسمی

خشایار رُخسانی

رنگين کمان

برای آزادی، دموکراسی،

جمهوری و لائيسيته

===========

خبرنامهء گويا

==========

مردانی نيوز

==========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

==========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

ايرانسکوپ

برگزاری اولین دادگاه بین المللی

برای رسیدگی به اعدام های دههء شصت

گفتگو با پیام اخوان

گفتگوگر: نیلوفر رستمی

مهمترین پیام این دادگاه به رهبر جمهوری اسلامی می تواند این باشد که مردم ایران هیچگاه ستمی که بر آنها رفته و جنایت هایی که دولت مرتکب شده را فراموش نمی کنند. همچنین یکی از اهداف تشکیل این دادگاه آن است که جهان با فرهنگ مصونیتی که در ایران از چندین دهه پیش وجود دارد آشنا شود. در ایران به جای اینکه مسئولان قتل ،شکنجه و تجاوز تنبیه شوند به مقامات بالاتری ترفیع پیدا می کنند.>>>

بازی کردن با برگ رضا پهلوی در برابر میرحسین موسوی؟

در حاشیه گفتگوی نوشتاری بابک امیرخسروی و کاظم علمداری

فرخنده مدرس

گوئی ما چون ضد غرب و ضد امپریالیست بودیم با شاه و نظام سلطنت هم ضد بودیم، حالا که دیگر نه ضد آمریکائی هستیم و اعتقاد به امپریالیسم هم که از پایه غلط بود، پس باید رابطه و رویکردمان را هم نسبت به سلطنت طلبان و رضا پهلوی تغییر داده و بهبود بخشیم!… یا؛ حالا که ما فهمیده‌ایم رضاشاه و محمدرضا شاه دیکتاتوری‌های مدرن بودند و در مدرن بودن و اصلاحات شان از سطح متوسط جامعه جلو‌تر بودند، پس چرا باید امروز با وارث آن‌ها و مدعی تاج و تختشان بده و بستان نداشته باشیم!؟>>>

تحول خواهان و چند پروژهء گذار به دموکراسی

محمد برزنجه

نکتهء مرکزی تغییر ذهنیت شهروندان در مقابل حکومت  و دستگاه ولایت فقیه است. کسی دو سال پیش پیش بینی نمی کرد که در مدتی کمتر از یک سال چهار حکومت خاورمیانه و شمال افریقا با  حادثهء خودسوزی یک جوان تونسی  سقوط کنند. چند سال پیش هم کسی سقوط حکومت های بلوک شرق و شوروی را پیشبینی نمی کرد. پس، اگر اراده ای باشد، تغییر هم ممکن است. موفقیت  یک پروژه به چندین عامل مختلف بستگی دارد، اما مهمترین فاکتور،  پذیرش آن از طرف مردم  خواهد بود.>>>

آيا اميدی به «سپاه پاسداران» هست؟

(بخش سوم و پايانی)

امير سپهر

پس از اين که دانستيم نخستين عناصر تشکيل دهنده سپاه ابدآ «احساسات ميهنی» نداشته و، به تبع آن هم، اين نهاد هرگز با «تفکری ايران دوستانه» و برای «پدافند از منافع ملی ايران» پی ريزی نشد، اينک بجاست که بدانيم فاتحان رسمی ايران برای «آرتش» بجای مانده از نظام شاهنشاهی ايران چه نقشه هايی در سر داشتند. برای همان نيروی کلاسيک تربيت يافته با انديشه هايی «ميهن پرستانه» و کارآمدی که خود رهبر انقلاب اسلامی و مريدان وی هم به نيکی مي دانستند که در هيچ زمينه ای کوچکترين سنخيت و شباهتی به خود آنان، طرفداران و سپاهيان ايشان ندارد.>>>

آیا جامعه ایران یک جامعه مذهبی است؟

مهران اميراحمدی

یک جامعهء مذهبی صرف، چه خصوصیاتی دارد و آستانهء تحریک مردم نسبت به مقدسات در یک اجتماع دینی چگونه قابل اندازه گیری است؟ آیا مذهب همچنان نهادی قوی، تاثیر گذار و اساسی در زندگی روزمرهء مردم ایران است؟ براستی چند درصد مردم ایران، در شبانه روز نماز می خوانند و یا چند درصد ایشان به طور خودجوش، آن طور که در افغانستان شاهد آنیم، حاضرند برای اعتراض به هتک حرمت مقدسات مذهبی دست به هر کاری بزنند؟ اساساً معیار دوستان برای معرفی جامعه ایرانی به یک جامعهء دینی حساس چیست؟>>>

از اتهام زنی، تا اهانت، تا آلترناتيو

گفتگوی تلويزيونی با اسماعيل نوری علا

گفتگوگر: عليرضا ميبدی در تلويزيون پارس>>>

از دقيقهء 30 به بعد

ضديت با مخالفان دمکرات حکومت دیکتاتوری!

کامبیز باسطوت

این فرض معقول است که تصور شود هر مقاله ای برای منظور خاصی نوشته میشود و خواننده می تواند انتظار داشته باشد نظریه ای رد شود و نظریه دیگری پیشنهاد شود. اینطور که به نظر میرسد هدف مقاله جناب امین موحدی بی اعتبارکردن کوشش های سیاسی دکتر نوری علا و هموندان آنها در شبکه برای براندازی جمهوری اسلامی است و ظاهراً جناب موحدی با مطرح کردن کردار گذشته سیاسی دکتر نوری علا کوشش های در حال حاظر ضد جمهوری اسلامی ایشان را بی اعتبار می کنند.>>>

اسفنديارشناسی مقام معظم رهبری و...

حمیدرضا رحیمی

از فرمايشات مقام معظم رهبری: «من يك وقت گفتم كه اسفنديار مثل اين بچه حزب‌اللّهي هاى امروز خود ماست! در فرهنگ شاهنامه يك حزب‌اللّهى غيورِ دين‌خواه مبارز وجود دارد. بله؛ اين كارها را شما بكنيد تا ديگران نكنند. شما كه نكرديد، ديگران مى‌كنند.» فدوی نخست پنداشت که منظور مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، از اسفندیار، همان اسفندیار رحیم مشائی ِ کار خودمان است!.. لکن در ادامه دریافت که در درک فرمایشات ایشان، طبق معمول  شدیداً به جاده خاکی زده است و منظور معظم له از اسفندیار در آیه ی بالا، اسفندیار شاهنامه است! راست می فرماید! خب وقتی کورش چفیه بیاندازد و فردوسی هم بسیجی بشود، تکلیف برادر اسفندیار هم، البته معلوم  است!..>>>

آرشيو

© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630