|
|||||||||||||||||
سال ششم ـ شمارهء 1261 ــ چهارشنبه 25 بهمن ماه 1391 ـ 13 ماه فوريهء 2013 |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
شادپيوندها |
فهرست مطالب شماره های اخير |
فيض منشور شورای باصطلاح ملی! يک پيشنهاد شخصی و گروهی است برای انجام معامله ای که مورد معاملهء آن تجزيهء کشور [ايران] است و از آنجا که پةشنهاد و يا ايجاب متضمن رضايت و درخواست متقاضی (پيشنهاد دهنده) است، منشور شورای باصطلاح ملی! و خاصه مادهء 11 آن می شود «اعلام رضايت امضا کنندگان منشور به تجزيهء کشور... نظر به اينکه منشور مزبور با اعتراض سنگين ايرانيان خارج کشور روبرو نگرديده، و علاوه بر آن، شخصيت های برجسته مقام و مورد احترام ايرانيان خارج کشور آن را امضاء کرده اند، يعنی خواستار قبوا ايجاب شان شده اند، و از آنجا که شخص اعليحضرت، که امضتء کنندهء آن ايجاب <معاملهء تجزيهء ايران> می باشند، و خودشان فرموده اند که در خارج کشور يک ميليون و دوطست هزار ايرانی طرفدار ايشان وجود دارد!، و امضای ايشان در رديف درخواست کنندگان و موافقان تجزيهء ايران نوعی بيعت است که بيعت رهبر و مرشد شامل حال مريدان هم می شود.◄
انقلاب اسلامی ایران و رشد نگرانی های ضدآرمانی در جامعه تحت حاکمیت جمهوری اسلامی جامعه در بسیاری از زمینه ها به عقب رفته و همین امر نگرانی ضدآرمانی ایجاد کرده است که به ویژه بر نسل جوان تاثیر فراوان داشته است. این نگرانی در ایران بسیار قدرتمند است.حتی نسل من که در انقلاب شرکت کرده است اکنون حسی دوگانه دارد. اگرچه این امر را خوب می داند که برای مبارزه با استبداد پهلوی مبارزه کرده اما حتی در این نسل هم پشیمانی دیده می شود. به گفته دیگر، مردم به سادگی حاضر نیستند گام های بسیار پرهزینه بردارند. بلکه یک نوع نگرانی ضد آرمانی در آنها وجود دارد که نکند انقلاب کنند و نتیجه آن مورنظرشان نباشد. همین نگرانی باعث شده نوعی محافظه کاری و رویکرد تحولات تدریجی در مردم شکل بگیرد . به ویژه در طبقه متوسط ایران این نگرانی های ضدآرمانی" بسیار قوی است.”◄
پیام نهفته در نامهء سرگشاده ملی مذهبی ها به فقیه خامنه ای در باره مذاکره با آمریکا سیاست پیشه هائی که به نام اسلام سیاسی ملی شناخته می شوند و در حاکم کردن حکومت حزب الله بر مردم ایران نقش بنیادی بازی کرده اند در بیانیه ای که بر فرض نامعین ِ «اقدام خامنه ای به مذاکره با آمریکا» بنا شده است گسترهء باورهای سیاسی خود در بارهء رژیم جمهوری اسلامی و آمریکا، و جهان بینی کلی شان، را آشکار می کنند. اسلامی های ملی، از جایگاه تسلیم شدگان به حکومت فقاهتی دیکتاتوری جنایتکار خامنه ای، با او وارد گفتگو می شوند. این طور که به نظر می رسد، از دیدگاه ملی گرايان ِ اسلام سیاسی جنایت های حکومت اسلامی سزاوار گذشت است و نیاز به مطرح کردن ندارد و نگرانی آنها در این است که مبادا حکومت جمهوری اسلامی، از دیدگاه آنها، در موضع ضعف با آمریکا وارد مذاکره شود.◄
آيا جز رژيم سلطنت و رژيم فقاهتی هيچ راه ديگری برای رهائی مردم و نجات ايران وجود ندارد؟ اين نوع برداشت، يک برداشت سنتی و ساده نگری است؛ دنبال راه يابی هست، ولی برای دستيابی به هدف، نه زحمتی به خود میدهد و نه هزينهای میپردازد! آيا ما با خرد گرائی، دانش گرائی و قانون گرائی بيگانهايم؟ آيا عدالت اجتماعی، قانونمندی و حقوق انسانی، نقشی در زندگی ما ندارند؟ آيا "ما ايرانيان" لياقت آزادی، شعور انتخاب و آمادگی مردمسالاری را نداريم؟ >>>
مبارزه همچنان ادامه خواهد داشت در کشورهای عربی بر خلاف اروپا، فاز تاریخی روشنگری تجربه نشده است. در این کشورها انقلاب صنعتی نشده است. از این روی مجموعه منطقه به نحوی توسعه نیافته است. در اروپا گسست در مذهب غالب به وجود می آید و رفرم هائی انجام می پذیرد و سپس انقلاب صنعتی می شود. در کشورهای عربی این مسائل وجود نداشته است. هیچ تغییری انجام نگرفته است. قدرت های حاکم همیشه به اندازه کافی قدرتمند بوده اند که در مقابل ایده های جدید و تغییراتی که توسط نیروهای جوان مطرح شده است، بايستند و آنان را سرکوب کنند. در اروپا جنبش های رفرم در مذهب وجود داشته است. لوتران ها، کالونیست ها و... آنها موفق شدند قدرت حاکم بر کلیسا را بشکنند و تمرکز آن را از بین ببرند و در نهایت قدرت حاکم بر کلیسا از قدرت سیاسی جدا گشت. ◄
«موتورهای کوچک» در جهان «پست دیجیتال» پاسخی به بهمن شفیق در مورد صمد بهرنگی بهمن شفیق به بهانه یک مطلب قدیمی دوازده سال قبل من، بنام " ادبیات برای کودکان یا به بهانه کودکان"، که در مورد ادبیات صمد بهرنگی، نوشته شده بود، "نقدی" نوشته است. و این ادعای من، که این ادبیات نه برای کودکان که برای قشر معینی از نوجوانان و جوانان، و به منظور معینی یعنی تشویق به مبارزه، آن هم نوع معینی از مبارزه، نوشته شده است، را "نقد" کرده است. او در این مطلب، تحت عنون "در ستایش شکلات بدون عذاب وجدان و در نکوهش ادبیات طبقاتی – به بهانهء ادبیات کودکان؟"، گنجینه ای از مسائل جهان مادی و دنیای ذهنی همان "چپی" را که من در آن مطلب کوتاه به آن اشارهء کوتاهی کرده بودم، در اختیار خوانندگان گذاشته است. از این نظر کالبدشکافی این رساله طولانی و متنوع، می تواند مفید و آموزنده باشد. ◄
با اعطای حق رای در سینی نقرهای مخالف بودم گفتگوگر: ميترا شجاعی ـ صدای آلمان در سال 1341 مسئله مخالفت با حق رأی زنان نبود، مسئله مخالفت با اصلاحات از بالا بود که ما میدانستیم این کارساز نخواهد بود. البته یک مقدار هم ایدهآلیسمی که ما در آن سن و سال جوانی داشتیم در این موضعگیری دخیل بود، ما به تجارب کشورهای دیگر نگاه میکردیم و فکر میکردیم که این خواستها همیشه باید اولاً از طرف خود زنان خواسته شود، ثانیاً حتماً با فشار از سیستمها گرفته شود و این که حق رأی را در سینی بگذارند و "اعطا" بکنند، این کارساز نخواهد بود. بهخصوص با این مسئلهی "اعطا" من خیلی مشکل داشتم. ◄
زنان روزنامه نگار و مقاومت در برابر مردسالاری نحوه برخورد با زنان روزنامه نگار همانند دیگر فعالیت های زنان با فشار بر این زنان و خانواده های آنها و نیز پرداختن به حریم شخصی آنان، همراه است تا آنان را از پرداختن به رسالت حرفه ای خود بازدارند. در واقع استراتژی برخورد و فشار در مورد زنان خبرنگار عمدتاً از طریق فشارهای فرهنگی و عرفی جامعه است تا هرچه بیشتر دایرۀ نقد و حضور زنان را در حوزۀ روزنامه نگاری تحت فشار قرار دهند و محدودیت های بیشتری را برای جلوگیری از حضور برابر این زنان در حوزه های مطبوعاتی فراهم کنند... اما تجربه نشان داده است که اینگونه فشارها در دراز مدت نمی تواند مؤثر واقع شود بلکه انگیزه برای مقاومت را بیشتر خواهد کرد.◄
گفتگو با: خانم سیران آتش، حقوقدان آلمانی ترک تبار و از فعالین حقوق زنان مسئله تجاوز به زنان از همان ابتدای انقلاب مطرح بوده است. به عنوان مثال در روز استعفای مبارک ده و بيست نفر به خانم لارا لوگان خبرنگار جنگی افریقای جنوبی در میدان تحریر تجاوز کردند. ابعاد جدید این تعرض وحشت انگیز است اما منطق انقلاب در جوامع پدرسالار حکم می کند که زنان به سرعت از سیاست کنار زده شوند. فراموش نکنید که زنان با یک حکومت مذهبی بنیادگرا به مخالفت برخاسته اند... آپارتاید جنسی بخش مهمی از جهان بینی اخوان المسلمین است. به اعتقاد آنها زنان با مردان برابر نیستند و به همین جهت باید توی سرشان زد و خفیف شان کرد.◄
|
|||||||||||||||
به ياد سيامک مهر، زندانی عقيده
....درد اهل ذمه.... نگرشی بر زندگی اقليت های مذهبی «آلترناتيو»
آرشيو مجموعهء
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>
اعلاميهء جهانی حقوق بشر>>> و پيوند به يک ويدئو>>>
سخنان خمينی
========== ========== =========== =========== ========== =========== ============= =========== ============ =========== انسکوپ
|
در باب آمدن ابلیس با هواپیمای ایرفرانس
در برنامهء همصدائی تلويزيون انديشه
ماهی از سر گـَنده گردد، نی ز دُم!
آيا به نسبت سال 57 عقب تر نرفته ايم؟
گذشت زمان به سود آیتالله خامنهای است
انتخابات با استانداردهای بینالمللی علیرضا پناهیان٬ عضو قرارگاه «عمار»
تیر خطا و چند تک تير خلاص ديگر
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
پاسخ به پرسش هائی دربارهء حکومت فدرال و آلترناتيو سکولار دموکراتگفتگوبا اسماعيل نوری علا گفتگوگر: ی سعيد بهبهانیويدئو ◄ فايل صوتی◄
هشدار! قتل سیاسی در تونس آغاز شد!
کمونیست های ایران میهن پرستند
افتخارات بیجهت و غرورهای بیهوده
درس هایی که شیخ از شاه گرفت!
کالبد شکافی سخنان اخیر آقای خاتمی
جاهلها و لاتها، روحانيون و سلاطين
مبارزه با اوباش و بقيهء معضلات
پازل براندازي و تكهء سرنوشت ساز
ترکیب متنوع اصلاح طلبان انتخابات محور
|
||||||||||||||||
© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |