دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | عکس انتخابی | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسناد | نامه ها درباره سکولاريسم | فهرست نام نويسندگان | سال دوم ـ شماره 694 ـ يک شنبه 10 آبان 1388 ـ 1 نوامبر 2009 | فهرست کليهء مقالات | English Section |
||
اصلاً جای نگران نيست؛ دارند زمينه را برای مذاکره آماده می کنند... ================ خامنه ای برای اولین بار به رعیت دستور داد تا از رهبر انتقاد شود!.. من به آقای خامنه ای گوشزد می کنم که ممکن است تا ده سال دیگر ایشان در قید حیات نباشند یا اگر هستند دارای چنین جایگاهی نباشند. پس اگر می خواهند قدم مثبتی بردارند و خیلی دیر نشده باشد، خوب است که امروز اعلام کنند که همه ی زندانیان سیاسی بدون قید و شرط آزاد شوند؛ آزادی های اساسی مصرح در قانون اساسی ـ یعنی آزادی عقیده، بیان، مطبعه، حزب، میتینگ و انتخابات ـ به طور کامل اجرا شده و تضمین گردد. آری! امروز مسئله ی جنبش اجتماعی این نیست که حق انتقاد از خامنه ای را دارد یا ندارد. مسئله ی آن پذیرش حقوق اساسی شهروندان مطابق با اعلامیه ی جهانی حقوق بشر و کنواسیون های الحاقی آن است. و، مطابق معمول، آقای خامنه ای ده سالی از مطالبات اساسی مردم عقب است... ================ تناقض بنیادین بین منافع حکومت و منافع مردم، سبب جدایی کسانی از حکومت میشود که میخواهند از منافع مردم دفاع کنند. همین کیفیت است که آن لحظهء سرنوشتساز و آن تصمیم گیری تاریخی را سرانجام رقم میزند: با حکومت یا با مردم؟ سخن آیتالله منتظری مبنی بر این که «حفظ نظام واجب نفسی نیست» از همین کیفیت سرچشمه میگیرد. اگر منافع حکومت و مردم در جایی حتی اندکی بر هم منطبق میبود، این جدایی و گسست با مانع روبرو میشد و بسی بیش از این طول میکشید تا چنین صراحتی بیابد. و این صراحت مسری است... ================ قای کدیور! حجاب از خود برگیرید! محسن کدیور دربارهء اینکه دنبال کردن سکولاریسم (یعنی جدایی دین از دولت) برای کشورمان بیفایده است، می رود سراغ هیتلر و موسیلینی و به زبان بی زبانی می گوید: «ببینید اون ها هم جنایت کردند. پس دین باید باشد!» بیخبر از آن که هر ایدئولوژی که پایش به مسند قدرت برسد، سرانجامی چنان خواهد داشت. و بگذریم که نمی گوید همان دو نفری که نام برد، سرانجام از راه اصلاحات و روش های مسالمت جویانه حذف نشدند!؛ آن هم اصلاحاتی که باورمندان به اصل و اساس رژیم بخواهند رهبری اش را بر عهده بگیرند... او ناگفته نمی گذارد که کسانی که او رهبران جنبش سبزشان می خواند «از حضور دموکراتیک اسلام رحمانی در عرصه عمومی دفاع می کنند». بماند که نمی گوید این اسلام رحمانی چیست و نمونه اش در کجاست؟ آیا باید باز هم به کوفهء هزار و چهارصد سال پیش سرک کشید؟ یا آن که باید دوران خمینی را مظهر آن رحمانیت دانست؟ ================ دکتر هرميداس باوند، رییس شورای همبستگی، گفت: «...امروز مشکل اصلی ما استبداد است. مردم ما جمهوری ایرانی و رفراندوم این نظام را می خواهند. ما در کنار مردم ایستاده ایم و از جنبش سبز قاطعانه پشتیبانی می کنیم .همبستگی ما با نشان جمهوری سکولار ایرانی و نام مصدق و دموکراسی و حقوق بشر شناخته می شود. امروز روزی است که مردم ما یک گام عقب نخواهد نشست و در روز 13 آبان با مسالمت هرچه تمام تر در تظاهرات شرکت خواهیم کرد».
حسين درخشان را آزاد نکنيد! ف.م. سخن خوب شد پدر حسين درخشان رنج نامه اش را منتشر کرد و به يادِ ما آورد که کسی به نام حسين درخشان در اين «وبلاگشهر فارسی» خانه ای داشت به نام »سردبير:خودم» که ابتدا متروک شد بعد به کلی ويران شد و تنها يادی و اثری از آن باقی ماند. ولی خيلی ها همين قدر هم به خاطر نمی آورند و از مقابل زمين بايری که قبلاً خانه ی فردی مشهور به «ابوالبلاگر» بود با بی اعتنايی می گذرند. اين ها را گفتيم که بگوييم آزادی درخشان به ما چه؟ مگر رفيق ما بوده است؟ مگر فاميل ما بوده است؟ مگر اصلاً از او خوشمان می آمده است؟ يک بابايی بوده، يک چيزهايی می نوشته، يک جهش معکوس سياسی کرده، يک حرف هايی زده، يک عده را از خود بيزار کرده، ما هم او را از ياد بُرده ايم. تعهد محضری نداده ايم که از حقوق شهروندی و انسانی هر کسی –گيرم شخصی موسوم به «پدر وب لاگ نويسی فارسی»، گيرم همسايه ديوار به ديوار سابق- دفاع کنيم. داده ايم؟ نه والله، نداده ايم!>>>
ما باید از اقدامات امام رضا در مواجهه با تهاجم فرهنگی درس بگیريم بخشی از گزارش يک ميزگرد علمی آينده نيوز ـ در یك میزگرد علمی عده ای از انديشمندان کشور در مورد امام رضا (ع) و روزگار ايشان سخن گفتند. در اين ميزگرد دكتر شهربانو اكبری اظهار داشت: «مسألهای كه الان میشود مطرح كرد این است كه شرایط الان فرهنگی كشورمان تا چه اندازه شبیه دوره امام رضا (ع) است؟ تهاجم فرهنگی جهانی علیه اسلام به اوج خود رسیده به خصوص كه اندیشه شیعی در حال حاضر در حال گسترش روز افزون است. آن دوره كتب مختلف فكری و فلسفی از یونان و غیره وارد فضای علمی جامعه شد و فرهنگ عمومی را تحتالشعاع قرار داد. شرایط فرهنگی آن روز و امروز از جهات زیادی شبیه به هم است، مدیران و مسولان فرهنگی جامعه ما باید از اقدامات امام رضا (ع) در مواجهه با تهاجم فرهنگی درس بگیرند، تا در تعمیق فرهنگ اسلامی و شیعی در مقابل تهاجمی كه هر روز رنگ و بویی پیدا میكنند حرفی قابل رصد داشته باشند... یكی از پرسشهایی كه عمدتاً دربارهء ائمه این دوره مطرح میشود این است كه چرا ایشان برای دستیابی به حكومت اقدام اساسی انجام نمیدادند؟ در پاسخ به این پرسشگران باید گفت كه ائمه معصومین (ع) در این ایام به دلیل تنوع واردات و محصولات فرهنگی مجالی برای پرداختن به این مقوله را نمییافتند. ایشان به این موضوع واقف بودند كه سیطرهء سیاسی و حكومت آنها زمانی ارزش پیدا میكند كه بتوانند مردم را از نظر فرهنگی آماده كنند». دكتر علمی هم در پاسخ به اين پرسش که: «شبههای كه ممكن است در ذهن خواننده این نشست ایجاد شود این است كه آیا راهكارهای حضرت رضا علیه السلام در هزار و سيصد سال پیش برای جامعه مدرن امروز ما مفید خواهد بود؟» گفت: «تفاوت ماهوی در قضیه صورت نگرفته ما هم امروز یك دعوتی داریم. انقلاب اسلامی در ایران طرح یك پیام بود ما اعلام كردیم كه ما میخواهیم انسان از نوع الهی را تعریف كنیم و جامعهای از نوع طراز جامعهای كه پیامبر داشته را ایجاد كنیم، البته این چالشها در اول انقلاب هم مطرح بود كه آیا میشود با وجود این شرایط امروزی مفاهیم دینی را روزآمد كرد».
================
================ |
وارثان خرس...
هجوم سکولاریسم و پدیدهء دختر کلهر سکولاریسم گرایش فاتقه جامعه ایران است و برقراری یک حکومت سکولار و غیرمذهبی عمیق ترین خواستهء توده های وسیع مردم ایران است. بعد از سی سال مسئولین جمهوری اسلامی صحبت از انقلاب فرهنگی دیگری برای اسلامی کردن دانشگاه ها می کنند و خامنه ای رهبر حکومت از نقش علوم انسانی در ترویج سکولاریسم و مخالفت با حکومت اسلامی حرف می زند و خواهان حذف آن می شود، معلمان را به دلیل ترویج سکولاریسم تهدید می کنند و هر روز خطر نفوذ سکولاریسم و براندازی نرم و سخت را به یکدیگر هشدار می دهند و بر علیه نفوذ آن راه های بیهوده ای را جستجو می کنند. اما مگر جمهوری اسلامی می تواند انقلاب فرهنگی دیگری بزرگتر از انقلاب فرهنگی سال شصت انجام دهد؟ مگر می تواند کشتار و سرکوب آن زمان را دو باره برقرار سازد؟ و مگر می تواند تلاش برای اسلامی کردن جامعه و ایجاد خفقان را مانند سال های شصت به اجرا بگذارد؟ پيوند به گفتگوی حنا مخملباف با نرگس کلهر در آلمان>>>> یکی از عرصه های کار در خارج از کشور ادبیات زندان است. امروزه در میان ایرانیان مهاجر، شمار انبوهی هستند که مدتی از عمر خود را در زندانهای شاه و ولی فقیه گذرانده اند و اکنون در مهاجرت این فرصت را یافته اند که به دور از محیط اختناق داخل ایران به بازشکافی دوران اسارت خود بپردازند و از این رهگذر نه تنها گوشه هایی از تاریخ زندگی سیاسی ایران معاصر را روشن سازند، بلکه همچنین نشان دهند که زندانیان سیاسی، علیرغم وجود شکنجه و اعدام، مانند هر گروه اجتماعی دیگر، خالق یک فرهنگ هستند؛ فرهنگی که در آن در کنار افسردگی و ترس از مرگ، شادی و شیطنت، و در برابر دستگاه مغزشویی زندانبان، شور آفرینندگی هنری و ادبی زندانی به چشم می خورد. همراه با نقاسی هائی از سودابهء اردلان و نوشين نفيسی قوت گريز از نقد و، در كنار آن، بري بودن از مدارا، در ميان تمامي گروه هاي فكري و عقيدتي امروز ايران همچون گذشته بل كه در مورادي نگران كننده تر وجود دارد. و هم از اين روست كه وقتي حوزههاي نظري برآمده از جنبش كنوني را ورق ميزني، ولو آنكه نگارنده در روند خود همچنان درگير شعارهاي متناقض و حاكي از دودلي و تذبذب نظري – عملي بوده باشد، وقتي به برخی جملات برميخوري حظ و افسوسي همزمان بر ذائقهات مي نشيند...
چهار دلیل محکم برای اثبات اينکه اینها رفتنی هستند دوراندیش بیش از پنجاه در صد از جمعیت کشور زیر سی سال است؛ تازه نفس و پر هیاهو و خواستار آزادی و دموکراسی و تجربه برگرفته از اشتباهات پدران و مادران در سال پنجاه و هفت. این نسل به قول مارکس چیزی به غیر از زنجیرهایش برای از دست دادن در جریان این خیزش مردمی ندارد . این نسل مانند نسل پدرانش نیست که با گذشت از انقلاب و سرکوبهای خونین دهه شصت و هشت سال جنگ و کمبود و بحران اقتصادی له شد و از بین رفت بلکه تازه نفس و پرقدرت و با نشاط است و آماده است که تاریخ خود را رقم زند. (2) شکاف در حاکمیت جدیتر و عظیمتر از آن است که به اینها اجازه سرکوب مردمی را بدهد بر خلاف سال هفتاد و هشت که یکدست بودند و راحت توانستند جنبش دانشجویی را سرکوب کنند . اینها بر اثر این شکاف عاجز و درمانده و فلج شده اند . بسیاری از بالاترین علمای حوزه اکنون در جبهه مردم جا گرفته اند و بخش بزرگی از سپاه و نیروهای سرکوب هم دیگر گوش به فرمان نیستند وگرنه مطمئن باشید این آقایان مدتها پیش جنبش را به خون کشیده بودند . شکاف رهبری هم که دیگر اظهر من الشمس است. (3) روحیه مردم عوض شده است. دیگر حتی پایینترین و بی اطلاعترین اقشار اجتماع که همیشه هدف پروپاگاند این رژیم بودند و زیر علم آن سینه میزدند متوجه شده اند رژیم تاچه حد دچار فساد و بی برنامگی است و چگونه کشور را بر باد داده است. (4) بر خلاف دهه شصت که قشر عظیمی از ملت و نیروهای رژیم واقعا به آن اعتقاد داشتند و از جان مایه میگذاشتند دیگر در صفوف نیروهای طرفدار رژیم کسی جز یک مشت مزدور جیره خوار باقی نمانده است و اینها آدمهایی نیستند که بخواهند یا بتوانند یک جنبش عظیم مردمی را سرکوب کنند. اینها خیلی سریع از هم میپاشند.
فصل دوم ـ هزينهء گزاف انتخابات آزاد (1945 تا 1960) بخش پنجم ـ ديکتاتوری دموکرات ها در هفدهم فوريه 1960، هواپيمای عدنان مندرس، هنگامی که برای نشستن به فرودگاه «گت ويک» لندن نزديک می شد، سقوط کرد. اين حادثه ناشی از اشتباه خلبان بود و طی آن 14 تن کشته شدند اما مندرس زنده ماند. در بازگشت به ترکيه از او همچون قهرمانی استقبال شد و در برخی از مناطق کشور، به عنوان شکرانه به جای گوسفند شتر قربانی کردند. مندرس، که اغلب نسبت به حوادث برداشت درستی نداشت، با ديدن اين تظاهرات و يقين به اين که از محبوبيت خاصی برخوردار شده است، تصميم گرفت اپوزيسيون را، که تصور می کرد ديگر در بين مردم محبوبيت ندارد، سرکوب کند. پرزيدنت جلال بايار هم که هميشه از اينونو متنفر بود اقدامی برای متوقف کردن او بعمل نياورد...
آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته: مجموعه ای از نقاشی های ديجيتال زيبا در مورد جنبش سبز>>>
از صراط مستقيم تا نوانديشی مذهبی جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
پردهء آخر نمایش هفتاد میلیارد دلاری!
راه خروج از بحران: پذیرش حق حاکمیت ملت!
اصلاح طلبان دنبال جمهوري عرفي سکولار بودند!
انتقاد از رهبری در دیدار نخبگان با رهبر محمود وحيدنيا، دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف و برندهء المپیاد جهانی ریاضی
شماره 691 ـ پنج شنبه 7 آبان 1388 ـ 29 اکتبر 2009
کپی منشور حقوق بشر کورشدر کنار در ورودی تالار شورای امنيت
برنامهء مخصوص تلويزيونی «همصدائی»
حقوق بشر مخالف دستورات صريح قرآن است مصباح یزدی
دو مقاله در مورد حقوق بشر در حکومت اسلامی از مهدی معتمدی مهر 2. حقوق بشر؛ ضرورتي ملي يا الزامي بينالمللی؟ (متن «كامل» يادداشت منتشره در روزنامهي اعتماد)
برای تسلط بر جهان باید قوانین آنرا كشف كنیم! هذيان های محمود احمدی نژاد
آينده اى شيك و عالى خواهم داشت! هذيان های علی كردان
شماره 690 ـ چهار شنبه 6 آبان 1388 ـ 28 اکتبر 2009
يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی منشور کورش و مساله ی زن ايرانی
جنبش زنان، رنگین کمانی ادامه دار سخنرانی پروین اردلان و منيره برادران در آلمان
پولانسکی و پروندهی «خطای جوانی» شبکه سراسری همکاری زنان ايرانی
سردار رادان: مصاديق بدحجابی را که تعيين کرديم، با کسی تعارف نداريم! (ويدئو) >>>
اقلامی برای جلوگيری از تزلزل پايه های زيربنائی جامعهء اسلامی از آگهی شرکت «جديدها» در سايت فروش کالای اينترنتی
يک محاسبهء ساده در مورد شهدا و حوريان بهشتی
شماره 689 ـ سه شنبه 5 آبان 1388 ـ 27 اکتبر 2009
نگاهی گذرا به زمینه های تاریخی رشد اسلام سیاسی
مهدی کروبی: رهبر بالفعل جنبش سبز دمکراتیک؟
من مخالف سکولاریسم هستم زیرا...
سالگشت رفتن يک دوست، بژن کارگر مقدم
گوشي تلفن همراه مخصوص قرآن کريم ستاد خبري هفدهمين نمايشگاه بينالمللي قرآن کريم
قصاص: دو جوان به فراگيري مطالب کتاب آيت الله دستغيب محکوم شدند! روابط عمومي دادگستري استان فارس
شماره 688 ـ دو شنبه 4 آبان 1388 ـ 26 اکتبر 2009
اين جنبش ادامه خواهد داشت و گسترش خواهد یافت
موج سواران سبز اسلامی و مخالفت با شعار «جمهوری ايرانی»
جنبش اسلام سبز، ترفندى براى نجات لاشهء نظام اسلامى
قطعنامهء کنفرانس اروپائی حزب مشروطهء ایران
جغرافی سياسی تهران ارسالی يک خواننده
آخرین حرف های موسوی سرشار از تناقض بود کوروش از تهران
|
================ ================ ================ ================ ================
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>> ================ ================ ================ ================ ================ =========== =========== =========== ============= کميته بين المللی نجات پاسارگاد =========== =========== =========== =========== ============= ========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== =========== ============= =========== ============= ============= ============ =========== =========== ========== ============= =========== =========== =========== ============ =========== =========== =========== =========== =========== ===========
مخالفان خود را بشناسيم دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است. ======
سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است. ======
اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند. ====== آيتالله مکارم شيرازی
نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامههاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کردهاند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند». ======
====== ====== |
© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |