|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
پيوندها |
فهرست مطالب شماره های اخير |
سال پنجم ـ شماره 1197 ــ چهارشنبه 22 شهريور ماه 1391 ـ 12 ماه سپتامبر 2012 |
|||||||||||||||
آرشيو مجموعهء
سايت شبکهء سکولارهای سبز>>>
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>
اعلاميهء جهانی حقوق بشر>>> و پيوند به يک ويدئو>>>
سخنان خمينی
========== ========== =========== =========== ========== =========== ============= =========== ============ =========== انسکوپ
|
حفظ استقلال و تمامیّت ارضی ایران،سرآغاز هر کارپایۀ سیاسی است!بيانيهء جمعی در موردتوافقنامه کومله و حزب دمکرات
«الیت ِ» ایران منتظر دول بیگانه است
نفت روی اختلافات مذهبی از بمباران اتمی نتیجه بخش تر است مقاله ای بر بنياد تفسیر «اشپیگل» ۳۶
تا «آن يکی پرسيد اشتر را که هی..!»
تمامیت ارضی ایران بحث و مجادله ندارد!
حاشيهای بر توافقنامهء دو حزب کردستان ايران
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
جامعهء دموکرات انسان دموکرات می خواهد
فراخوان برای همبستگیرضا پهلوی
شاهزاده رضا پهلوی و امر حیاتی رهبری
سخنرانی در کنگره نهم حزب مشروطه
از امت به ملت: بازگشت حس ملیّت ایرانی
مردم ايران باید بدانند که کسی در دنیای بیرون روبرتو توسکانو ـ سفیر پیشین ایتالیا در تهران
در نظام تصمیم گیری جمهوری اسلامی : انتخابات آزاد،
«خسر الدنيا و الآخره» و مطالب ديگر
و دیگر سرزمین های نفت خیز از ایران
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
اتحاد ملّی بدون خودآگاهی ملّی ممکن نیست
سرنوشت دنیا به اسلام گره خورده و ایران قطب دوم ایدئولوژیک جهان است
تنها راه بقا در برابر ده اندیشان است
ما را اين گونه بر صحنه مي برند
|
ادامه حیات در چهارچوب مرزهای ایران برای ملت کرد غیر ممکن شده! نيهء جمعی از آزادیخواهان و فعالین مدنی کردستانجهت گیری خصمانهء اپوزسیون پان ایرانیست، از راست و چپ و کمونیست و اسلامی، نسبت به این توافقنامه نشان داد که ضدیت با ملت کرد و سرکوب جنبش آزادیخواهی این ملت مبارز در صدر برنامهء این جریانات قرار دارد، و هنگامی که بحث بر سر حقوق ملت کرد باشد، همگی اختلافات گذشته خود را کنار نهاده و سرکوب مبارزات حق طلبانهء ملت کرد تبدیل به هدف مشترک و مقدسی خواهد شد که بهانه اش حفظ تمامیت ارضی ایران است! بدین دلیل ما به این نتیجه رسیده ایم که ادامهء حیات در چهارچوب مرزهای ایران برای ملت کرد غیر ممکن شده است، چرا که ملت کرد هم از طرف رژیم جمهوری اسلامی و هم از طرف اپوزسیون این رژیم مورد تهدید است. این بدان معنی است که با فروپاشی رژیم جمهوری اسلامی، دور دیگری از سرکوب ملت کرد از طرف اپوزسیون امروزی و حاکمان فردای ایران شروع خواهد شد. لذا ما امضا کنندگان این بیان نامه بر حق تعیین سرنوشت ملت کرد و حاکمیت کرد بر سرنوشت خود تأکید کرده، و برای جلو گیری از تکرار فجایعی که در مدت هشتاد سال اخیر در کردستان رخ داده است، خواهان برگزاری رفراندوم در کردستان با نظارت سازمان های بین المللی و مجامع بشر دوست به منظور تعیین حاکمیت سیاسی آینده کردستان هستیم.>>>
نه التزام به «تماميت ارضی» که تعهد به «حق تعيين سرنوشت» دربارهء بيانيهء جمعی از فعالين ايرانی پيرامون موافقتنامه احزاب کردستان ايران متعلق به يک درک معين سياسی نيست، همه محق اند باورهای سياسی و دستگاە فکری و واژەای خود را داشته باشند. اما آنچه امضا کنندگان بيانيه مطالبه میکنند، صرف نظر از محتوای آن، به لحاظ منش نيز ضد دمکراتيک میباشد؛ آنها از احزاب کردستان میخواهند به خود سانسوری و خود انکاری مبادرت ورزند و در ضديت با آنچه هائی درآيند که دليل وجودیشان را تشکيل میدهد! بايد تصريح کرد که جنبش کردستان يک «جنبش رهائی بخش ملی» میباشد، کرد به مثابه يک ملت، برخوردار از ارادەء سياسی در شمايل احزاب متفاوت، از حق ذاتی تعيين سرنوشت خود برخوردار میباشد و صد البته اين حق شامل تشکيل حاکميت ملی کردستان میباشد. اين حق از نظر هيچ نيروی کردی ـ از چپ تا راست، از دمکرات تا سوسياليست ـ مصالحه پذير نيست.>>>
اتهام «تجزيه طلبی» به دو حزب سیاسی کردستانی؟ گفتگو با بابک اميرخسروی، عبدالله مهتدی و رضا عليجانی عبدالله مهتدی، دبيرکل حزب کوملهء کردستان ايران، می گوید «حق تعیین سرنوشت» که از جانب معترضین مورد انتقاد قرار گرفته مطلقاً ابداع توافقنامهء مشترک نیست. تمام اسناد بیست، سی، چهل و پنجاه ساله گذشته هر حزب کردستان به این حق اشاره کرده است... او سپس توضیح می دهد که قدیم تر ها شعار کرد ها "دموکراسی برای ایران و خود مختاری برای کردستان " بود. الان ده سالی است که کردها شعارشان را به فدرالیسم تغییر داده اند. به این دلیل که اولاً ساختار دولت را در ایران دموکراتیزه می کند و دوم این که بهترین ضمانت برای تأمین وحدت ایران است. >>>
اميدواريم برسد آن روزی که هیچکدام خود را ایرانی تر از دیگری ندانیم تاريخ انتشار: 21 اسفند 1389 - 12 مارس 2011 اینکه شماری از فعالین سیاسی کرد بدیل «استقلال» را مورد نظر دارند، بیشتر در رابطه با اعمال سیاست های سرکوبگرانه و تبعیض علیه مردم کرد بوده است و هر اندازه این نوع سرکوب و تبعیض ها شدیدتر و دامنهدارتر شوند، قوهء گریز از مرکز نیز نیرومندتر میشود. به همین دلیل، «استقلال طلبی» در میان دیگر ملیت های ایرانی به مراتب برجستهتر شده است. ما، ضمن احترام به این دیدگاه ها، در رابطه با "حق تعیین سرنوشت ملل" خواهان حکومت دمکراتیک فدرال در ایران هستیم و از جانب این گروه ها نیز مورد انتقاد قرار داریم ولی، با وجود همهء این مشکلات، هنوز در میان کردهای ایران خواست «خودمختاری برای کردستان در چارچوب ایران فدرال» گرایش غالب است... حال اگر برخی از هموطنان، خواست های سیاسی دمکراتیک ما را تجزیه طلبی میپندارند و در این رابطه انواع تهمت های ناروای دگر به ما کردها یا به حزب ما میزنند ناشی از کج فهمی آنها از دمکراسی و تقسیم قدرت مرکزی است که ما امیدواریم با کار روشنگری بیشتری از سوی ما و سایر مدافعین حکومت فدرال این سوء تفاهمات بر طرف شوند، و برسد آن روزی که هیچکدام خود را ایرانی تر از دیگری ندانیم و بدین بهانه بر ادامهء تبعیض ها و ستم ها علیه کردها و سایر ملیت های ایرانی پای نفشاریم و همدست و همراه رژیم های توتالیتر نباشیم.>>>
حمله به احزاب کردی را متوقف کنید! ما با نگرانی نظاره گر گسترش تبلیغات خصمانه علیه حقوق ملی مردمان این سرزمین و احزاب سیاسی آنان هستیم؛ تبلیغات خصمانه ای که به نام «مبارزه با تجزیه طلبی» و «دفاع از تمامیت ارضی» به ویرانی باقی ماندهء اعتماد متقابل و امکانات همزیستی مسالمت آمیز مردمان ایران در چارچوبهء کشور ایران، مشغول است. صدور بیانیه ها، ردیف کردن اسامی، اعلام آستان بوسی به حضور دیکتاتور حاکم بر ایران جهت مقابله با «تجزیه طلبی»، بخشی از سیاست به شدت غیرمسئولانه ای است که در حال پاره کردن آخرین رشته های پیوند میان مردم ایران، و ایجاد زمینه های واقعی تجزیه کشور می باشد.>>>
نخبگان ایران، نفت روی آتش نریزید!؟ آنانکه "سرآغاز هر کارپایهء سیاسی را حفظ استقلال و تمامیّت ارضی ایران می دانند" به تکرار تاریخ پر از جنگ، خونریزی و اعمال خشونت کمک می کنند. تکرار سیکل نافرجامی که بجز تباه کردن زندگی نتیجهای در بر نخواهد داشت. اگر این اندیشمندان چنین می نوشتند: "سرآغاز هر کارپایه سیاسی حفظ دمکراسی، دیالوگ، درک متقابل و احقاق حقوق همهء آحاد مردم خواهد بود" نوید دیگری به مردمان این سرزمین دیکتاتور خیز و دیکتاتور پرور می دادند. گرفتار شدن در فرهنگ و ایدههای کهن این سرزمین، کارپایهء سیاسی مناسبی پیش رو نخواهد گذاشت. دیکتاتوری اسلامی و شاهنشاهی محصول همین کارپایه است، خود را در چنین کارپایهای یافتن سئوال برانگیز است.>>>
چرا نمی توان بر اساس "قواعد دمکراسی" با "اپوزیسیون ایرانی" به گفتگو نشست؟ این نوشتار در پی آن است که با تبیین هفت جنبهء دمکراسی، یعنی "برابری"، "روابط"، "تبادل نظر"، "دانش"، "تنوع"، "دمکراسی درونی" و "دمکراسی به مثابه زنجیرهء تشکیل دهندهء جامعه"، در نهایت نشان دهد که اپوزیسیون ایرانی نمی تواند، با رویکرد کنونی، قواعد دمکراسی را به طور کامل در مناسبات، گفتگوها، تصمیم سازی ها و اقدامات لحاظ کند و بدین ترتیب نمی توان به چارچوبی ضابطه مند برای گفتگوی ملیت های ایرانی بر اساس "قواعد دمکراسی" با "اپوزیسیون ایرانی" امیدوار بود.>>> روزی لویی شانزدهم در محوطه ي کاخ خود مشغول قدم زدن بود که سربازی راکنار یک نیمکت در حال نگهبانی دید؛ از او پرسید «تو برای چی اینجا قدم می زنی و از چی نگهبانی میدی؟» سرباز دستپاچه جواب داد «قربان من را افسر گارد اینجا گذاشته و به من گفته خوب مراقب باشم!» لویی، افسر گارد را صدا زد و پرسید «این سرباز چرا این جاست؟» افسر گفت «قربان افسر قبلی نقشهء قرار گرفتن سربازها سر پست ها را به من داده من هم به همان روال کار را ادامه دادم!» مادر لویی، پسرش را صدا زد و گفت «من علت را می دانم. زمانی که تو 3 سالت بود این نیمکت را رنگ زده بودند و پدرت به افسر گارد گفت نگهبانی را اینجا بگذارند تا تو روی نیمکت ننشینی و لباست رنگی نشود! و از آن روز 41 سال می گذرد و هنوز روزانه سربازی اینجا قدم میزند!» آری، هميشه چنين است، علت وجودی تاریخی یک عمل، دلیل و ضرورت انجام آن، تمام می شود ولی عمل ِ فاقد منطق، به صورت یک تکرار بی معنی، شاید به صورت یک عادت و یا سنت، همچنان ادامه می يابد! براستی، آیا شما هم این نیمکت را در رفتار خود، خانواده و جامعه مشاهده می کنید؟
|
|||||||||||||||
© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |