|
|||||||||||||||
سال پنجم ـ شماره 1222 ــ چهارشنبه 24 آبان ماه 1391 ـ 14 ماه نوامبر 2012 |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
پيوندها |
فهرست مطالب شماره های اخير |
پرینسیپ های بازی در زمین جمهوری اسلامی ترویج اندیشه های "همراهی جهت تغییر اجتماعی نظام" توسط بخشی از رفقای راه های طولانی کاروان فدائیان عمدتاً مفهوم همراهی با پرینسیپ های عمدهء جمهوری اسلامی ایران را در بر دارد. وقتی بدون داشتن نیروی اجتماعی و پتانسیل قهر سیاسی به زمین بازی جمهوری اسلامی ایران وارد می گردید، باید قبول کنید که این آنها هستند که شما را مورد سوء استفاده در راه سیاست های خود قرار می دهند. شماها در این مذاکرات روز به روز به میزان بیشتری از آمال، اهداف و برنامه های خویش عدول می کنید. از همه تراژیک تر این است که ادبیات سیاسی شما نيز هر چه بیشتر به ادبیات و ارزش های بدوی شرعی نزدیکتر و نزدیکتر می شود.>>>
خیانت کاران منحرفی که قضیه را کش می دهند! این خاصیت نظام های بسته است، همچنین نظام هایی به دلیل عدم حمایت و نداشتن پایگاه اجتماعی در هیچ رده از هرم قدرت، نمی توانند راهی برای تبادل نظر و مشارکت با اجتماع خود داشته باشند. گردش چرخهء قدرت در یک سیستم بسته تنها به بالا رفتن و اصطکاک و تشدید تنش ها می انجامد و به ناچار به مرحله ای می رسد که سيستم از درون فرو می پاشد. موئلفه های این نیروهای تنش زا همان تعبیری ست که علی خامنه ای آن را «خیانت به نظام» می خواند. قدر مسلم اينکه بازی شروع شده از جانب احمدی نژاد و برخی ديگر از افرادی که در جناح های دیگر قدرت بی اعتنائی به هشدار رهبر را پيشه کرده اند می تواند مبين برآیند نیروهای موئلفه سیستم مذکور در مثال بالا باشد.>>>
انتخابات آزاد، ائتلاف و شورای ملی دو گفتگو با اسماعيل نوری علا گفتگوی نخست با تلويزيوم ميهن>>>
جنبش بزرگ آزادیخواهی مردم ایران با نماد سبز در حال گسترش است. این جنبش می تواند و می باید پیکار صد ساله مردم ایران را برای دمکراسی و عدالت به ثمر برساند. در عمل جبهه بزرگی از شخصیت ها، احزاب ، گروه ها، انجمن ها، و نهادهای مدنی شکل گرفته است. رهبریت جنبش که در ایران مستقر است، چاره ای ندارد جز آن که در چارچوب قانون اساسی فعلی فعالیت کند. اما بسیاری از هموطنان خارج کشور و رهبران احزاب و گروه هایی که در فضای آزاد کشورهای دمکراتیک تتفس می کنند، نمی توانند نگرانی خود از به بیراهه رفتن جنبش ابراز نکنند. رویدادهای دردناکی که در این انتخابات و بعد از آن روی داد، اکثریت قاطع ایرانیان را به این نتیجه رسانیده است که باید هرچه زودتر به نکبت اصل ولایت فقیه پایان داد.>>>
در حال حاضر ما باید برای فازهای گوناگون مبارزات برنامهریزی انجام دهیم و برای هدف مشترک با همهء جبهه ها متحد شویم تا به نتیجه برسیم. اولویت در حال حاضر براندازی حکومت اسلامی و نجات دادن ایران از دست این اهریمنان اصلاح ناپذیر است. در مرحلهء بعدی ما باید به فکر نوع حکومت و قانون اساسی و حاکمان مان باشیم. ملت ایران باید بدانند هرکس امروز حرف از تفرقه می زند دشمن است. البته اتحاد هم به معنی رنگ باختن در قالب یکدیگر و یا کنار گذاشتن مرامنامهء حزبی و پیوستن به دیگران نیست، همه اعتقادات خود را حفظ می کنيم اما، بر اساس اصول مشترک مان، با هم پیمان اتحاد می بندیم تا میهن را آزاد کنیم و در فردائی روشن برای شکوفائی و ترقی میهن عزیزمان بکوشیم.>>>
در بخش نخست به تشریح ویژگیها و محدودیتهای سکولاریسم هند پرداختیم که اساساً بازگو کننده شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی این سرزمین هستند. در این بخش به تناقض درونی سکولاریسم اخلاقی گاندی نیز نظر افکندیم که نمود آنرا در تضاد بین تفکر سکولاریستی و شیوههای مذهبی مورد گزینش او میتوان مشاهده کرد. اینک در ادامه، بحث تبعات آمیختگی دین با سیاست را بررسی میکنیم که در اشکال مختلف، تبعیضهای ناشی از سنتهای مذهبی را تداوم بخشید. این همان عاملی است که سکولاریسم را با رشد و اعتلای احزاب و سازمانهای راستگرای هند در چند دهه اخیر، با بحرانی عمیق مواجه ساخته است. از همینرو، راه برونرفت از این بحران را که موضوع بعدی این بخش از مقاله است، باید در بکارگیری روشها و اصول سکولاریستی و نه در بازگشت به اخلاقیات مذهبی جست.>>> * آنها در غزه ناراضیند / در مصر ناراضیند / در لیبی ناراضیند / در مراکش ناراضیند / در ایران ناراضیند / در عراق ناراضیند / در یمن ناراضیند / در پاکستان ناراضیند / در افغانستان ناراضیند / در سوریه ناراضیند / در لبنان ناراضیند! * پس کجا راضیند؟ / در استرالیا راضیند / در کانادا راضیند / در انگلیس راضیند / در ایتالیا راضیند / در فرانسه راضیند / در آلمان راضیند / در سوید راضیند / در نروژ راضیند / در دانمارک راضیند / در آمریکا راضیند / در هلند راضیند. * در واقع آنها در تمام کشور هایی که مسلمان نیستند راضیند و در تمام کشور های مسلمان ناراضی. و آنها چه کسی را برای عدم رضایت خود مقصر می دانند؟ اسلام؟ نه! / رهبران شان؟ نه! / خودشان؟ نه! آنها کشور هایی را که در آنجا راضی هستند مقصر می دانند و می خواهند آن کشور ها را تغییر داده شبیه کشور ی بکنند که در آنجا ناراضی بودند!
|
|||||||||||||
آرشيو مجموعهء «آلترناتيو»
اعلاميهء جهانی حقوق بشر>>> و پيوند به يک ويدئو>>>
سخنان خمينی
========== ========== =========== =========== ========== =========== ============= =========== ============ =========== انسکوپ
|
(1)
اصلاحات؛ آرزواندیشی و نوستالژی
گوشهای از نقض کامل حقوق شهروندی
جمعه گردی هایی که ره به ترکستان دارد
هيچ انتخاباتی بی حضور آزاد ژورنالیست ها
پيوندهای درونی اصلاح طلبی با انتخابات آزاد جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
دو پرسش دارم، آیا پاسخی دارید؟ سخنی با احزاب و گروههای سیاسی ایران
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) شورای موقت سوسياليستهای چپ ايران
در باب جعل یک واژه، و مباحث متعاقبِ آن
ما نظام سلطنتی را به حق به زیر کشیدیم!
از جُنبش آگاهی تا انقلاب رهایی
وقتی سلطنت طلبان دموکرات می شوند
دربارهء قطعنامه سیاسی همایش پنجم
آلترناتیوسازی یا انهدام اپوزیسیون
مفهوم ملیّت و تئوری جدایی طلبی
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ایران
برنامهء عملی شما چیست؟
پس زمینهء لازم برای پیدایش
نگاهی به سخنرانی مهرداد درويش پور
|
||||||||||||||
© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |